Olenkohan itse ongelma, jos olen kääntymässä tieltä jonnekin näyttäen hyvissä ajoin vilkkua ja takana oleva ajaa, kyllä vain, kontissa kiinni siitä huolimatta? Sitten kääntyessäni takaa tuleva viistää konttiani niin läheltä, että hyvä ettei joudu tehdä äkkinäistä korjausliikettä. Eli oletus tuntuu olevan se, että kääntyessäni pidän täysin saman vauhdin tai jopa kiihdytän. Ei ennakoida lainkaan sitä, että kääntyvä auto saattaa kääntyessään hidastaa. Tai sitten takaa tuleva tajuaa sen, mutta haluaa simuloida formuloita ja todella jättää siihen sellaisen kahden sentin pelivaran.
Vuosia sitten oli vastaava tilanne kun olin kääntymässä pihaan, vilkku päällä aivan tien oikeassa reunassa ja takana auto ajaa aivan puskurissa kiinni, jouduin sitten pysähtymään kun pihassa auto edessä ja ihmisiä kävelee sen ympärillä purkamassa autoa lapsista ja tavaroista, niin tämä takana tulija alkaa soittamaan torvea!
Hyppäsin heti ulos ja kauhea möykkä alkaa ikkunasta, että miksi seison hänen edessä, kysyin vain, miksi ajat puskurissa kiinni kun voit kiertää ohi kun koko vastaantulijoiden kaista tyhjänä!? Tämä arjen sankari oli niin lähellä puskurissa kiinni, että piti ihan peruuttaa että pääsi ohi, tuskin tajusi koskaan mitä teki väärin, mutta kaikkea se leipä elättääkin!

.