Mihin asentaa win10

Liittynyt
31.03.2019
Viestejä
4
Hei. auttakkee

tällä viikolla pitäs kasata komponenttia koneeseen :
Samsung 1tb 980 SSD-levy, M.2 2280, PCIe 3.0 x4, NVMe 1.4, 3500/3000 MB/s ja Samsung SSD 860 EVO 250gt ja sitten 2tb hdd

kysymys on että mihin levyyn kannattaa asentaa windows10 ja mitä levyä käyttää vaikka peleille ja ohjelmille? Vai onko sillä mitään väliä vaikka kaikki on tuolla M.2 levyllä ( ei ole ennestään kokemusta M.2 levyistä)

tällä hetkellä koneessa kiinni tuo SSD 860 ja sille on asennettu win, ja kaikki muu on asennettu tuolle 2Tb HDD. mutta haluan aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä ja asennella windowsit ja muut uudestaan.

Kiitos vielä näin etukäteen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Ja muut ohjelmat ja pelit tuolle SSD 860 vaiko perinteiselle HDD:lle?
Ihan täyteen ei mitään SSD:tä kannata vetää, niin eniten käytetyt ohjelmat ja pelit mahtuu vielä sinne Samsung 980 M.2 NVME 1TB SSD:lle, mutta muut voi laittaa sinne vanhalle tai HDD:lle. Itse ostin 4TB pelilevyn SATA SSD:nä viime vuonna, mutta niitäkin saa nykyään M.2-koossa. Vanha 250GB SSD on kyllä jäämässä pieneksi, niin se kannattaa rahatilanteen salliessa korvata vähintään 2TB levyllä. Esim:
tai reilusti halvempi M.2 NVME:
 
Liittynyt
31.03.2019
Viestejä
4
Ihan täyteen ei mitään SSD:tä kannata vetää, niin eniten käytetyt ohjelmat ja pelit mahtuu vielä sinne Samsung 980 M.2 NVME 1TB SSD:lle, mutta muut voi laittaa sinne vanhalle tai HDD:lle. Itse ostin 4TB pelilevyn SATA SSD:nä viime vuonna, mutta niitäkin saa nykyään M.2-koossa. Vanha 250GB SSD on kyllä jäämässä pieneksi, niin se kannattaa rahatilanteen salliessa korvata vähintään 2TB levyllä.


joo,se on tarkoituskin jossain vaiheessa korvata tuo vanhempi 2.5 ssd isommalla tallennuskapasiteetilla olevalla levyllä.
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
233
Itse asentaisin tuon windowsin tuolle M.2 levylle, mutta jakaisin tuon levyn kahteen osioon. Oma mieltymys toki, omasta mielestä vain selkeämpää pitää kaikki pelit omalla asemallaan. Ja esim jos täytyy asentaa windows uudestaan ja steam on toisella asemalla, ei pelejä tarvitse ladata/asentaa uudelleen, vaan steam ne osaa löytää sieltä kun steamin asentaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 356
Viestejä
4 234 011
Jäsenet
71 194
Uusin jäsen
shelfman

Hinta.fi

Ylös Bottom