Microsoftin Surface Book tulee vihdoin Suomessa myyntiin huhtikuun lopulla

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385



Microsoft esitteli Surface Bookin lokakuussa 2015 ja se sai osakseen pieniä rautapuolen päivityksiä vuotta myöhemmin viime lokakuussa. Päivityksen myötä Core i7 -mallit saivat merkittävästi lisää grafiikkasuorituskykyä sekä paremman akunkeston. Suorituskykypäivityksen myötä myös näytönohjaimen jäähdytystä parannettiin, joka näkyy hieman paksunnetussa näppäimistöosassa.

Muistin virkistämiseksi Surface Book on Microsoftin Surface-malliston hybridikannettava, jota voidaan irrotettavan näyttöosan (ns. Clipboard) ansiosta käyttää myös taulutietokoneena. Surface Bookissa on magnesiumrunko sekä erikoisella "muscle wire lock" -lukitusmekanismilla varustettu saranarakenne. Laitetta markkinoidaan erityisesti tehokäyttäjille ja ammattikäyttöön. Koneen mukana toimitetaan myös Surface-kosketuskynä, joka tukee 1024 eri painetasoa. 13,5-tuumaisen PixelSense-näytön tarkkuus on 3000 x 2000 pikseliä.



Surface Bookin sisältä löytyy Intelin Skylake-prosessoreita Core i5- ja -i7-versioina. Edullisin Core i5 -malli käyttää integroitua Intel HD Graphics 520 -näytönohjainta, mutta 500 euroa kalliimmassa versiossa on jo tuplatun tallennustilan ohella GeForce GTX 950M -erillisnäytönohjain. Kalliimmissa Core i7 -versioissa näytönohjaimena on kahden gigatavun GDDR5-muistilla varustettu GeForce GTX 965M. RAM-muistia on tarjolla 8 tai 16 gigatavua ja SSD-tallennustilaa on mallista riippuen 128 - 1024 Gt. Core i5 -malleissa akunkestoksi luvataan 12 tuntia ja Core i7 -malleissa 16 tuntia. Käyttöjärjestelmänä kaikissa Surface Bookeissa on Windows 10 Pro.



Surface Bookin hinnat alkavat Suomessa 128 Gt SSD-asemalla ja kahdeksan gigatavun RAM-muistilla varustetun Core i5 -version 1699 eurosta ja päätyvät huippuvarustellun Core i7 -version 3999 euroon. Koneet ovat ennakkotilattavissa välittömästi.

Lähteet: lehdistötiedote, Microsoft

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Viimeksi muokattu:

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Uh, vihdoin. Tätä on odotettu.
Eka i7 taso lähtee kyllä harkintaan. Nykyisenä läppärinä Surface Pro 3.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Uh, vihdoin. Tätä on odotettu.
Eka i7 taso lähtee kyllä harkintaan. Nykyisenä läppärinä Surface Pro 3.
Ihmettelinkin vähän, kun tähän uutiseen ei tullut eilen yhtään kommentteja. Itseltäni on ainakin monet ihmiset kyselleet tämän perään ja nyt olen jo useamman kuullut laittaneen ennakkotilaukseen. Liian kauan jouduttiin kyllä odottamaan Suomessa. Milloinkohan tulee jo uusi malli?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Ihmettelinkin vähän, kun tähän uutiseen ei tullut eilen yhtään kommentteja. Itseltäni on ainakin monet ihmiset kyselleet tämän perään ja nyt olen jo useamman kuullut laittaneen ennakkotilaukseen. Liian kauan jouduttiin kyllä odottamaan Suomessa. Milloinkohan tulee jo uusi malli?
Itse himoitsin tuota Book jo kun ensimmäisen kerran julkaistiin.

Surface Pro 3 (max spec i.e. i7 / 8GB / 512GB) sain 2015 alkuvuodesta, ja vaikka olen siihen tyytyväinen oon tullut siihen tulokseen että näyttö on inasen pieni ja vähän rimpula tuo on. Book olisi tavallaan sopivasti isompi, ja toisaalta sopivasti "läppärimäisempi".
Bookissa tulisi vielä toki dGPU performance spec tasolla.

Viime syksynä olin pitkälti jo luopunut toivosta että tulisi Suomeen.... hassusti muuten edellisenä päivänä uutisesta toimistolla tuli Surface Book puheeksi, ja harmiteltiin kun ei Suomeen saa. :D

Kai tuosta tulee syksyllä uutta mallia? Ollaan jo vuoden perässä Kaby Lake:sta. Kerran kun jo vähän päivittelivät vuoden välillä.
Kysymys kuuluukin, että odottaako seuraavaa mallia vielä ensin.... mä oletan että jatkossa nämä tulisi haipakammin meille? :btooth:
Sitä pitää pohdiskella sitten viimeistään huhtikuun loppupuolella. Argh.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Itse himoitsin tuota Book jo kun ensimmäisen kerran julkaistiin.

Surface Pro 3 (max spec i.e. i7 / 8GB / 512GB) sain 2015 alkuvuodesta, ja vaikka olen siihen tyytyväinen oon tullut siihen tulokseen että näyttö on inasen pieni ja vähän rimpula tuo on. Book olisi tavallaan sopivasti isompi, ja toisaalta sopivasti "läppärimäisempi".
Bookissa tulisi vielä toki dGPU performance spec tasolla.

Viime syksynä olin pitkälti jo luopunut toivosta että tulisi Suomeen.... hassusti muuten edellisenä päivänä uutisesta toimistolla tuli Surface Book puheeksi, ja harmiteltiin kun ei Suomeen saa. :D

Kai tuosta tulee syksyllä uutta mallia? Ollaan jo vuoden perässä Kaby Lake:sta. Kerran kun jo vähän päivittelivät vuoden välillä.
Kysymys kuuluukin, että odottaako seuraavaa mallia vielä ensin.... mä oletan että jatkossa nämä tulisi haipakammin meille? :btooth:
Sitä pitää pohdiskella sitten viimeistään huhtikuun loppupuolella. Argh.
Miksei sitä voi tilata ulkomailta?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Miksei sitä voi tilata ulkomailta?
Riippuu vähän mihin käyttöön tulee. Esimerkiksi pari kaveria on halunnut työkoneeksi moisen, mutta siihen käyttöön ulkomailta hankkiminen ei ole mahdollista takuuasioiden ja firman järjestelmien yms. tukitoimintojen takia.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Miksei sitä voi tilata ulkomailta?
Riippuu vähän mihin käyttöön tulee. Esimerkiksi pari kaveria on halunnut työkoneeksi moisen, mutta siihen käyttöön ulkomailta hankkiminen ei ole mahdollista takuuasioiden ja firman järjestelmien yms. tukitoimintojen takia.
No Juhalta tuli jo yksi pointti, eli firma.
Toinen asia, saako ulkomailta jostain skandeilla?

......kai toi tulee skandeilla, btw? Haha. :D
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
792
Meillä on noita muutama ollut jo monta kuukautta. Onkohan ne jostain ruotsista tuotu sitten... Tai sitten on vaan tullut hyvien Microsoft-yhteyksien ansiosta. Ihan pätevä kone kyllä myyjätyypille.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
89
Kannattaako tätä varten laittaa toiminimi pystyyn ja tilata ilman alv:ta Elisan yrittäjä-puolelta?

Mihin ongelmiin tällaisessa toteutuksessa törmää, jos liikevaihtoa ei ihan kauheasti ole?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
946
Kannattaako tätä varten laittaa toiminimi pystyyn ja tilata ilman alv:ta Elisan yrittäjä-puolelta?

Mihin ongelmiin tällaisessa toteutuksessa törmää, jos liikevaihtoa ei ihan kauheasti ole?
Ainakin siihen ongelmaan, että alvin maksat jokatapauksessa. Yritysten keskinäisessä kaupassa hinnat vain ilmoitetaan alv 0%. Ostojen alvit voit vähentää myynnin alvista, mutta se myös edellyttää myyntiä enemmän kuin ostoja.

Et kai sä oikeasti kuvittele, että alvit vain katoaa yrityspuolella.

Korjatkoon joku jos meni jotenkin väärin, mutta alveja ei tilitetä ainoastaan myyntitapauksissa, kun yritys/toiminimi myy alle 8500€ vuodessa (eikä suinkaan siis osta).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 658
Viestejä
4 187 691
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom