• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Microsoft Word 2010, paksu katkoviiva

Liittynyt
07.06.2018
Viestejä
5
Mulla on vahingossa tullut tekstin väliin kirjoituskentän oikeasta reunasta vasempaan reunaan kulkeva paksukatkoviiva(muodostunut parin millin pituisista viivoista) ja toisessa paikkassa suoraviiva. Suora viiva taisi tulla, kun panin peräkkäin lyhyitä viivoja(taisi olla miinus merkkejä) ja painoin enter. Miten paksukatkoviiva tuli en edes tiedä. Mitä nämä viivat oikein ovat? Miten ne saa poistettua tekstikentästä ja mistä? Olen kokeillut, vaikka mitä.:tdown:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kuvakaappaus selventäisi ongelmaa, ainakaan minä en tajua mistä on kyse. :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
Kyseessä on Wordin Autocorrectin Border Line -ominaisuus. Kolmella tavuviivalla tulee ohut viiva, kolmella =-merkillä tulee tuplaviiva. Viivat saa poistettua backspacella tai maalaamalla viivan sisältävä alue ja painamalla Deleteä

Ominaisuuden saa pois käytöstä (englanninkielisessä Office 2016:ssa) näin: Kilikkaa Word Options / Proofing / AutoCorrect Options -nappula. Avautuvasta AutoCorrect-dialogista valitse AutoFormat As You Type -välilehti ja ota Apply as you type -lohkosta Bordel lines -kohdasta rasti pois.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
Tuon paksun katkoviivan saa aikaiseksi kolmella *-merkillä. Se on samaa Border line -toiminnallisuutta kuin mitä saa aikaiseksi kolmella tavuviivalla ja =-merkillä. Edellisen viestini ohjeet pätevät siihen myös.

Minulla ei ole käsillä Word 2010 -versiota, mutta luulisin, että noita kirjoittamiani Word 2016-ohjeita voi soveltaa myös sen kanssa.
 
Liittynyt
07.06.2018
Viestejä
5
Tuon paksun katkoviivan saa aikaiseksi kolmella *-merkillä. Se on samaa Border line -toiminnallisuutta kuin mitä saa aikaiseksi kolmella tavuviivalla ja =-merkillä. Edellisen viestini ohjeet pätevät siihen myös.

Minulla ei ole käsillä Word 2010 -versiota, mutta luulisin, että noita kirjoittamiani Word 2016-ohjeita voi soveltaa myös sen kanssa.
En saa sitä maalatuksi niin, että se lähtisi Deletellä pois. Niihin toisiin viivoihin se tepsi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
En saa sitä maalatuksi niin, että se lähtisi Deletellä pois. Niihin toisiin viivoihin se tepsi.
Maalaaminen vaatii sen, että sinulla on tuon viivan ylä- tai alapuolella rivejä, joista voit aloittaa maalaamisen. Todennäköisesti alapuolella on yksi tyhjä rivi, koska viivan syntyminen vaatii rivinvaihtonappulan painamista. Eli tuossa tapauksessa pitää maalata viiva alhaalta ylöspäin.

Entä jos kokeilet ihan Backspace-nappulalla (Enter-rivinvaihtonappulan yläpuolella oleva nuoli vasemmalle) ja peruutat sen avulla viivan päälle. Ainakin minulla toimii niin, että peruuttaessa paksu katkoviiva muuttuu ensin takaisin kolmeksi *-merkiksi ja sitten merkki kerrallaan pyyhkiytyy pois. Samoin käy myös väliviivoilla syntyneestä ohuesta viivasta ja =-merkeistä syntyneestä tuplaviivasta.

Tuokin tosin vaatii sen, että sinulla on ainakin yksi tyhjä rivi viivan jälkeen, jotta voit siitä lähteä peruuttamaan viivan päälle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 588
Viestejä
4 185 183
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom