Microsoft menetti Windows Tilesin käyttämän domainin hallinnan

Viestiketju alueella 'Uutisia lyhyesti' , aloittaja escalibur, 17.04.2019.

1. Chloe

Chloe Mestari Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    8.1 oli jo ihan menevä, käytin itse n. puoli vuotta josta sitten päivitin 10:aan heti julkaisupäivänä. Ja kuten Kaotik tuossa sanoikin, niin siitä sai ihan soivan pelin aikaiseksi.

2. LaDeX

LaDeX

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Täh? Eihän saanut.

3. lxmo

lxmo

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    En nyt tiedä, sainko ihan pointistasi kiinni, mutta joo, samalla tavallahan Metro-käyttöliittymässä saa muutettua tiilien kokoa kuten Windows 10:ssä (ja painamalla siitä lähellä vasenta alakulmaa olevaa nuolta sai ohjelmalistauksen auki, vaikka siellä olikin sellaisia ohjelmien tekemiä, omassa käytössä tarpeettomaksi jääneitä pikakuvakkeita)

4. Kaotik

Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Ei vaan tarkoitin että sen sai ihan samaan tapaan kulmasta avautuvaksi starttivalikoksi, ei tarvinnut hyppiä metro-käyttöliittymän puolelle ellei halunnut

Samankaltaiseksi nyt ainakin, ei toki ihan 1:1 mutta starttivalikoksi missä tuolit oikealla ohjelmalistaukset jne vasemmalla

Edit: tää kuva on RT:stä mutta samalla tapaa toimi normi 8.1:ssä

start-menu-windows-rt.png

Viimeksi muokattu: 20.04.2019
    WanhaPatu ja Hessu tykkäävät tästä.
  5. Kautium

Kautium IOdootti

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei saanut ilman kolmannen osapuolen työkaluja. Se paske valtasi aina koko ruudun, oli siellä kuvakkeita pinnattuna tai ei. Minulla on yhdessä koneessa edelleen Win8.1 asennettuna, niin oli helppo tarkistaa. Tuo edellisessä kuvassa oleva RT:n UI ei ole sama.

hmb ja Hessu tykkäävät tästä.
  6. Kaotik

Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    No höpsönlöpsön. Settings > personalization > start > valkkaa päälle/pois use start fullscreen

7. LaDeX

LaDeX

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Niin noin se Win10:ssä menee. 8.1:ssä ei saanut pois fullista.

hmb ja Hessu tykkäävät tästä.
  8. Frank Provo

Frank Provo

Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Eikun perhana. Enpäs olekaan varma kun tuli toi 8/8.1 syöpä skipattua.

9. Kaotik

Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Ehkä minä joudun nyt toteamaan että olet oikeassa, vaikka itsellä on vahvat muistikuvat että sama onnistui myös normi-Win8.1:ssa kuin RT 8.1:ssäkin.
    Tosin polku oli tosiaan väärä joka tapauksessa, sen piti olla Taskbar and Start Menu Propertiesin Start Menu -välilehdellä oleva täppä

CryptoKid ja Hessu tykkäävät tästä.
  10. WanhaPatu

WanhaPatu Suurmöyhentäjä

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onnistui se. Itse olin hyvin huojentunut tuosta kehityksestä 8:n ja 8.1:n välillä.

Using the Start menu in Windows RT 8.1

Edit: Jaa, tuokin linkki koskee RT-versiota (mikä se edes on? pitääpä googlata). Mutta kyllä minulla oli työkoneessani 8.1 start menulla käytössä.

11. P c L A Y E R

P c L A Y E R

Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    Itselläkin todella hatarat muistikuvat 8 ja 8.1 winukoista, kun niin vähän niitä tuli käytettyä 8.1 oli itsellä kotikoneesa ehkä 6kk ennen kun 10 tuli. Oliko se sitten niin, että ainoa 8.1 parannus oli se, että koneen sai edes käynnistymään suoraan desktopille? Start menu avautui silti aina koko ruudulle eikä siihen pystynyt vaikuttamaan.

hmb tykkää tästä.
  12. Kautium

Kautium IOdootti

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kyllä se on nyt vaan syytä uskoa. Ei ole 8.1:ssä ollut koskaan tuollaista mahdollisuutta. Start menu 8.1:ssä käynnistyy aina koko näytön tilassa, eikä siihen voi vaikuttaa. Taskbarin asetuksissa ei ole itse asiassa koko "Start Menu" -välilehteä. RT:ssä onnistui, mutta se on ihan eri alusta.

Tässä vielä kuvakaappaus valinnoista. Navigation-välilehdellä on kaikki Start Menun vaihtoehdot -->

Ei varmasti ole ollut ilman classic shelliä, tai jotain toista kolmannen osapuolen lisäsovellusta. Käyttis itse ei tuota mahdollista.

Windows RT taas oli aiemmin nimeltään Windows ARM. Se oli 32-bittinen ARM-suorittimille tehty käyttis, joka näytti pääosin Windows kasilta, mutta ei kuitenkaan ollut pinnan alla sama asia.

13. Kaotik

Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Tässä olet kuitenkin väärässä, RT:t käytti samaa NT6.2 (8) ja 6.3 (8.1) kerneliä kuin x86-versiotkin

14. Kautium

Kautium IOdootti

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ilmaisin asian vähän huonosti, tarkoitin tuolla "ei ollut sama asia" -kommentilla lähinnä juuri näitä kaikkia eroja mitä siinä nyt ikinä olikaan, kuten nyt tämä start-valikko jne.

15. JiiPee

JiiPee

Rekisteröitynyt:
    21.06.2017
    Olin itsekin lähes valmis vannomaan että 8.1 sai fullscreenin pois päältä, mutta se mitä 8.1 toi tullessaan oli vain sen start napin paluu tuonne alakulmaan win 8 siis ei ollut koko start nappia suoraan näkyvissä. RT versioon sitten tosiaan päivityksen myötä tuli ominaisuus kytkeä toi fullscreen pois päältä koska siihen ei Win10 päivitystä ilmaiseksi jaeltu. Tai näin ainakin itse jostain artikkelista käsitin että homma meni.