Microsoft julkaisi Chromiumiin perustuvan Edge-selaimen ensimmäisen beetaversion

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Microsoft on työstänyt jo hyvän aikaa uutta versiota Edgestä, joka perustuu yhtiön oman EdgeHTML:n sijasta Googlen Chromiumiin. Nyt selaimesta on julkaistu ensimmäinen virallinen beetaversio.

Lähde: Microsoft Edge Insider
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Jos se standardin HTML 5:den saisi toimimaan tuolla chromium versiolla, kun ei MS ole saanut selaimiaan viimeisen 20 vuoden aikana tukemaan täydellisesti täysin standardia HTML:ää.

Tietyllä tavalla harmittaa, että selainmoottorien määrä vähenee, mutta ei tuo MS:n oma tekele ole koskaan toiminut joten hyvä, että siitä päästään eroon.
 
Liittynyt
26.05.2017
Viestejä
128
Olen alusta asti käyttäny Canary(pääosin ellei ongelmia niin sitten Dev-versio) versiota tästä ja on se vaan upea selain. On tuossa rinnalla kaikki muutkin selaimet ja kaikista kaikki versiot mutta niin vaan Edge Canary viehättänyt julkaisusta asti eniten. <3 Suosittelen testailemaan uusia Chromium-Edgejä!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
253
Toistaako tämä uusi Chromium pohjanen Edge vielä parempilaatuisena netflixiä vai onko taannuttu Chromen 720p tasolle laadussa? Ainut syy minkä takia itse käytän Edgeä PC:llä.
 
Liittynyt
26.05.2017
Viestejä
128
Toistaako tämä uusi Chromium pohjanen Edge vielä parempilaatuisena netflixiä vai onko taannuttu Chromen 720p tasolle laadussa? Ainut syy minkä takia itse käytän Edgeä PC:llä.
En osaa sanoa kuvanlaaduista mutta itse käytän Netflix-applicaatiota Windows Storesta että saan AC3 digitaalisena ulos(dolby digital, valolla vahvarille). Ehkä se voisi ajaa kanssa asian kuvan suhteen?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
253
En osaa sanoa kuvanlaaduista mutta itse käytän Netflix-applicaatiota Windows Storesta että saan AC3 digitaalisena ulos(dolby digital, valolla vahvarille). Ehkä se voisi ajaa kanssa asian kuvan suhteen?
Tuota ohjelmaa jossain välissä tullutkin käytettyä, se vaan ei omaan käyttöön ollut niin hyvä ja aika torsolta tuntuu muutenkin (klikkaamalla ei play/pause ominaisuutta esim).
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Aktivoiko tämä vielä selaimen back/forward-toiminnon skrollatessa hiiren rullaa, kun välilehti ei ole kohdistettuna?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 213
Tukeekohan tämä suomen kielistä oikolukua? Ainoa syy miksi käytän Edgeä on oikoluku.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Voit käyttää myös vanhaa ja uutta Edgeä rinnakkain. :)
En näe mitään syytä käyttää rinnakkain niitä, jos tarvitsen Chromium-pohjaista selainta niin on tuolla Chromekin asennettuna. GUI on suurin syy minulle käyttää Edgeä eikä Chromium-Edgen GUI ole sama kuin tässä. GUIn perusteella tulen myös päättämään sen seuraavan selaimen kun aika on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 523
Viestejä
4 189 946
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom