MS ei pysty mitenkään ihmeenomaisesti korjaamaan streaming-pelaamisen perusongelmaa eli järkyttävää viivettä ja tolkuttomasti heittelehtivää kaistaa. Stream-pelaaminen voisi teoriassa toimia unelmatilanteessa jossa kaikilla olisi vähintään 1-2ms 100mbit-yhteys, käytännössä kapitalismi huolehtii siitä jottei kaikilla pelaajilla ole tasaista yhteyttä. IMO
Sitä on pelattu jo kirjepostin aikaan, joten ei se nyt 3 millisekunnin viiveestä ja 100mbit yhteydestä ole kiinni.
FullHD streemikin kulkee aikapaljon pienemmässä putkessa, joten 30mbit putkella voidaan tehdä jo paljon. Jos peliä optimoidaan viiveelle niin mukaan saa jo pelejä joissa ns ohjausviiveellä merkitystä. Tosin ei se että pelissä sillä on merkitystä, tarkoita etteikö sellaista peli voisi pelata pidemmällä viiveellä.
Microsoftilla lisäksi palvelimia ympärimailmaa, joten etäisyyskään ei tee viiveestä kohtuutonta.
Nykyisinkin on ollut palveluita jotka toimii vaikka mobiilissa, tienpäällä, jossa siis kaistavaihtelee rajusti, ja viive vaihtelu isoa.
MSllä tuskin oli ajatuksena että kaikissa pelissa jossain VR juna WI-Fissä olisi sama kokemus kuin paikallisesti offline omalla konsolilla olohuoneessa.
MS stream palvelu toimii eri päätelaitteilla nykyisellään, jos vartavasten tehty päätelaite maksaa sen mitä normikonsoli, niin ei siinä oikein ole kaupallista ideaa, asiakkaat valitsee raudan jolla voi tehdä muutakin, vaikka pelata paikallisesti.