Microsoft aktivoi DirectStorage-tuen Windowsissa

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 419
Testejä ja vertailuja odotellessa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 356
Techpowerupin mukaan GPU-purkaminen ei ole vielä mukana, joten toistaiseksi ei tästä kannata vielä kauheasti innostua
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
Techpowerupin mukaan GPU-purkaminen ei ole vielä mukana, joten toistaiseksi ei tästä kannata vielä kauheasti innostua
Kyllä tässä pitäisi tulla ihan geneeristäkin vauhtia latauksiin, eli siinä mielessä kannattaa innostua (vaikka käytännön toteutuksia peleissä toki vielä saadaan odotella tovi). Ei kaikki peleissä ladattavat asiat ole menossa suoraan GPU:lle, purkaminen siellä on vain osa optimaalista kokonaisuutta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 128
Mitä "directiä" tässä nyt on kun data menee kuitenkin CPU:n kautta (purku) ja sieltä vasta GPU muistiin... kuten ennenkin. No ehkä sitä filesystem overheadia on saatu vähennettyä mutta edelleen se todellinen pullonkaula eli CPU purku säilyy eikä dataa saada GPU:lle suoraan.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 607
Mitä "directiä" tässä nyt on kun data menee kuitenkin CPU:n kautta (purku) ja sieltä vasta GPU muistiin... kuten ennenkin. No ehkä sitä filesystem overheadia on saatu vähennettyä mutta edelleen se todellinen pullonkaula eli CPU purku säilyy eikä dataa saada GPU:lle suoraan.
Oletettavasti DirectStoragea tukevat pelit osaavat hyödyntää GPU-purkua heti kun se saadaan päivitettyä mukaan MS:n puolelta
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 356
Oletettavasti DirectStoragea tukevat pelit osaavat hyödyntää GPU-purkua heti kun se saadaan päivitettyä mukaan MS:n puolelta
Itse oletan että täytyy muokata koodia ja kääntää uudelleen, että tuon saa toimimaan. Noissa Microsoftin kahdessa esimerkkitoteutuksessa ei ole mitään GPU-purkua koodin osalta, ja tuo virallinen dokumentaatio on NDA:n takana, mutta oletan sen vaativan tuohon DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT-tyyppiin oman arvonsa. Jos joku kuuluu tuohon Microsoftin kehitysohjelmaan niin asian saanee saanee tarkistettua dokumentaatiosta

 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 607
Onko tälle yhtään softaa tai peliä mikä tätä edes tukisi?
Jos julkinen SDK ja tuki käyttiksen puolelta tuli nyt niin mitäs veikkaat? Huhujen mukaan GDCssä esitellään jotain peliä ku käyttää tätä
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Jos julkinen SDK ja tuki käyttiksen puolelta tuli nyt niin mitäs veikkaat? Huhujen mukaan GDCssä esitellään jotain peliä ku käyttää tätä
Julkinen toki mutta ymmärsin että tämä on jo Xboxissa käytännössä ja kehittäjät varmaan taustalla on jo tätä käyttäneet niin oletin että sen kun napsauttaa patchilla päälle?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 607
Julkinen toki mutta ymmärsin että tämä on jo Xboxissa käytännössä ja kehittäjät varmaan taustalla on jo tätä käyttäneet niin oletin että sen kun napsauttaa patchilla päälle?
Se nähdään sitten lähitulevaisuudessa onko noin yksinkertaista. Varmasti helpompaa kuin tyhjältä pöydältä mutta ei se ihan noin vaan sama koodi mene 1:1.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 356
Toteutus on tosiaan oltava erilainen konsolilla ja PC:llä, koska Xboxilla on tuo Zlib ja BCPack purkutuki toteutettu rautatasolla.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 452
The wicher 3 peli on ollut keskusteluja että tulisi tuki päivityksenä ja olisi ensimäinen direct storage tukeva.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
842
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 356
Eikö koko DX-rajapinnan idea ole se että sitä alla olevaa toteutusta ei tarvi tietää sitä kutsuttaessa vaan sen takana oleva OS/Driver-kerros hoitaa homman?
Kyllä, mutta tässä tapauksessa ongelmaksi tulisi ettei tuota suorituskykyä oikein voisi ennakoida PC:llä jos API on identtinen konsolin kanssa. Eli minimissään PC:llä pitää olla ainakin rajapinnat rautatasolla tuettujen pakkaustoimintojen selvittämiseen, jotta kehittäjät voivat päättää mitä puretaan missäkin parhaan suorituskyvyn saamiseksi.

Oletan kuitenkin että PC:llä on tarkoitus ajaa noita näytönohjaimen compute shadereitä osana tuota assettien latausputkea, jolloin toteutus olisi enemmän pelikehittäjien käsissä. Ja oletan tuon ominaisuuden viivästyneen koska se poikkeaa niin paljon noista olemassa olevista toteutuksista, että se on käytännössä tehty puhtaalta pöydältä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 128
Kyllä, mutta tässä tapauksessa ongelmaksi tulisi ettei tuota suorituskykyä oikein voisi ennakoida PC:llä jos API on identtinen konsolin kanssa. Eli minimissään PC:llä pitää olla ainakin rajapinnat rautatasolla tuettujen pakkaustoimintojen selvittämiseen, jotta kehittäjät voivat päättää mitä puretaan missäkin parhaan suorituskyvyn saamiseksi.
Juu toki, normaalia PC tekemistä eli laitekirjo on ääretön ja vaikka jokainen näytönohjain tukee täysin DX12-ultimate featuresettiä niin 120e näytönohjain toimii hyvin paljon erilailla mitä 1500e näytönohjain.

Datan striimauksessa ei varmaan voida vielä vuosiin olettaa että tuonkaan APIn läpi tulisi enempää kuin vaikka 100MB/s (sustained), jotta pystytään tukemaan myös niitä konfiggeja joilla on viimesen päälle prossut ja näyttikset mutta nuukana pidetään sitä SATA2 kingstonin SSD:tä pelilevynä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 970
Viestejä
4 215 854
Jäsenet
70 985
Uusin jäsen
retuilyllairmoraa

Hinta.fi

Ylös Bottom