Mic singaali

Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
21
Haluisin tehdä musiikkiin tahtiin vilkkuvat ledit, jotka ottaa äänen suoraan laitteesta 3.5mm jackin kautta. Mutta ohjeet mitä minä olen löytänyt käyttää miciä äänen ottamiseen.

Niin haluaisin tietää että voinko vain vaihtaa micin 3.5 jackiin. Ja jos voi, niin mitä pitää ottaa huomioon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 432
Haluisin tehdä musiikkiin tahtiin vilkkuvat ledit, jotka ottaa äänen suoraan laitteesta 3.5mm jackin kautta. Mutta ohjeet mitä minä olen löytänyt käyttää miciä äänen ottamiseen.

Niin haluaisin tietää että voinko vain vaihtaa micin 3.5 jackiin. Ja jos voi, niin mitä pitää ottaa huomioon?
Mikrofonisignaali on huomattavasti pienempi kuin linjatasoinen signaali joten jonkinlaisen vaimennuksen joutuu ainakin väliin rakentamaan. Ja sitten tietenkin kytkennästä riippuen mahdollisesti muitakin muutoksia pitää tehdä. Noilla lähtötiedoilla ei vielä hirveän paljoa enempää voi arvailla, riippuu esimerkiksi mistä ottaa sähköt ledeille, kytkennän muusta toteutuksesta jne. Parhaassa tapauksessa tosiaan pari vastusta riittää vaimennuksen tekoon tuohon väliin. Mutta jos mikrofoni onkin kytketty niin ettei sen kumpikaan puoli ole kytkennän nollatasossa, saattaa joutua tekemään muitakin muutoksia kytkentään.
 
Liittynyt
20.04.2022
Viestejä
36
Mikrofonitason ja linjalähdön 0dB ero vaihtelee -50dB - -70dB, olettaen että äänilähteenä kasettimankan tmv. line-out. DI-box:lla vaimennus onnistuu ja adaptereilla sopiva plugi. Nätin discovalon saisi hommaamalla valoja ohjaamaan valourkumainen sovellus tai laite joka jaottaa musan eri rekisteriin; alapää, low/high mid, yläpää, vilkuttaen poppikoneen tahtiin valoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 109
Viestejä
4 212 404
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom