Men of war -pelisarja

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 554
Uuden Men of war 2 pelin playtesti päällä tänä viikonloppuna enkä löytänyt tälle pelisarjalle ollenkaan omaa ketjua.
Jos siis realistinen RTS vähänkin kiinnostaa niin nyt olisi ilmaiseksi mahdollista.

Itse pelaillut kyseisen tekijän eri pelejä jo vuosia, siksi hieman ihmetytti etten löytänyt ketjua ollenkaan.

 
Oho, täähän tuli yllärinä! :hungry:
Ykköstä tuli pelattua aika paljon joskus muinoin mutta nyt ei kyllä silmämunat kestä enää sitä graafista tykitystä.
Tämä pitää laittaa seurantaan.
 
Oho, täähän tuli yllärinä! :hungry:
Ykköstä tuli pelattua aika paljon joskus muinoin mutta nyt ei kyllä silmämunat kestä enää sitä graafista tykitystä.
Tämä pitää laittaa seurantaan.
Ite tuli tuota playtestia vähän kokeiltua ja oli kyllä yhtä koukuttavaa kuin aiemmat. Käyttöliittymää on muokattu aika rajusti mutta sekin on tottumiskysymys.
 
Playtestiin muuten pääs heti kun klikkas Steamista vaa sitä playtest nappia.
 
Ymmärsinkö oikein, että pelinkehittäjä on Ukrainan Luhanskista (ainakin alunperin) ja julkaisija Venäjältä (Prahassa nykyään)? Mielenkiintoista. Ykköstä pelasin paljon ja se oli hyvä, mutta raivostuttavan vaikea välillä.
 
Men of war ja sen kaikkia jatko-osia pelannut tuhansia tunteja.

Vanha peli, mutta Steamissa workshop täynnä modeja millä pelistä saa paljon enemmän irti.
 
Sanotaan näin että täyttä hintaa en pelistä maksa... Tässä kunnossa...

Ainoa hyvä ero on että grafiikat on paremmat, mutta kaikki muu on huonompaa...

Toki peli on kesken, mutta liian arcadea tämä on ja selvästi yritetään miellyttää massaa, siinä missä alkuperäisessä MOWAS 2 piti oikeasti tietää mitä tehdä ja kuinka joukot pitää sijoittaa ja suojata...
 
Ite nyt pari matsia tuota netissä vetänyt ja tuntuu tankki erikoistujat olevan hieman yliedustettuna. No ei siinä mitään kun itse tykkään tykistöllä pelaa niin naamioitu Pak43 kyykyttää kyllä isompaakin rautaa.

Itse en ole hirveästi havainnut muuttumista arcade malliin. Sotilaat ovat nyt kyllä paljon itsenäisempiä ja tajuavat hakea suojaa jos murkulaa sataa. Silti kyllä yksi hyvin kohdistettu kranaatti poistaa ryhmiä asemista ja konekiväärit pitää isotkin massat poissa.
 
Onkohan mitään uudistuksia luvassa edelliseen testiin? Tämä ja COH3 odotettu kun kuuta nousevaa, mutta molemmat vaikuttaa olevan samalla tasolla kun edelliset osat kymmenen vuotta sitten tai mennyt joissain asioissa jopa takapakkia.
Mikä siinä on että näiden tekeminen on niin vaikeeta? Toivoisin että olisi yhtä hyvä kun edelliset, mutta kymmenen vuotta kehittyneempiä.
Vähän ikävää että jos ostan nämä, niin tuen laiskaa pelinkehitystä ja saan samaa tasoa jatkossa, mutta jos en osta, niin tämän genren pelejä tulee vielä vähemmän jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan mitään uudistuksia luvassa edelliseen testiin? Tämä ja COH3 odotettu kun kuuta nousevaa, mutta molemmat vaikuttaa olevan samalla tasolla kun edelliset osat kymmenen vuotta sitten tai mennyt joissain asioissa jopa takapakkia.
Mikä siinä on että näiden tekeminen on niin vaikeeta? Toivosin että olisi yhtä hyvä kun edelliset, mutta kymmenen vuotta kehittyneempi.
Vähän ikävää että jos ostan nämä, niin tuen laiskaa pelinkehitystä ja saan samaa tasoa jatkossa, mutta jos en osta, niin tämän genren pelejä tulee vielä vähemmän jatkossa.
Veikkaisin puhtaasti olevan laiskuutta ja taloudellista ajattelua tekijältä. Päivitetään aina vain vanha pelimoottori eikä tehdä uudelleen modernilla tekniikalla.

Ketjuun sinänsä liittymätön mutta omasta mielestäni COH koki älyttömän jyrkän alamäen THQn mentyä konkkaan. Alkuperäisestä ideasta ei Segan rahanhimoissa ole mitään jäljellä.
 
Tos yrittänyt samanlaista peliä Call to Armsia. Ei saatana pääse ensimmäistäkää tehtävää läpi ku vihollista pukkaa kokoajan lisää ja tankit väistelee miinoja niinku olis joku hämisvaisto päällä.
 
Tos yrittänyt samanlaista peliä Call to Armsia. Ei saatana pääse ensimmäistäkää tehtävää läpi ku vihollista pukkaa kokoajan lisää ja tankit väistelee miinoja niinku olis joku hämisvaisto päällä.
Siitä se lähtee. Tarvii taktisesti käyttää käytettävät varat. Käytännössä tässä pelissä ei mies määrä merkitse mitään jos puolustajalla hyvät asemat.
 
Siitä se lähtee. Tarvii taktisesti käyttää käytettävät varat. Käytännössä tässä pelissä ei mies määrä merkitse mitään jos puolustajalla hyvät asemat.

Joo katoin tos vähän videota niin nyt vasta hoksasin että siellähän on pari mortaria ja AT-tykki käytettävissä.

Kyllä sitä pitää taas puusilmä olla. Noh uutta putkeen.
 
Toivottavasti tehtävät ei ole yhtä "mitä helvattia pitäisi siis tehdä?" tasoa kuin "Call to Arms - Gates of Hell: Ostfront" välillä. Tyyliin loppumaton määrä vihollisia tunkee päälle, jollei tee just tasan oikein, jotain yhtä juttua. Ja peli ei taas tarkalleen aina kerro, mitä se juttu on. = Hankala siinä on "vallatta kylän keskusta", kun joukot seisoo jo keskellä sitä helvatin kyläpahasta. Eikä se silti ole "vallattu". Arrrgghhhhh.
Toivottavasti tekoäly ei tässäkään ymmärrä, että pisteestä A ----> B ei pääse, jos "joku" on rakentanut kaikki paikat täyteen panssariesteitä & piikkilankaa. (= Viholliset menee kuin kiskoilla & jää jumiin niihin.)

Itse olen pelannut näitä "Soldiers: Heroes of World War II" asti. (Toivottavasti eivät sentään tee MoW: Vietnam 2 koskaan....)
 
Jees hienoa. Kokeilin moninpeli betaa ja se oli sen verran erilainen aikaisempiin peleihin että en jaksanut alkaa moninpelissä opettelemaan. Kiva saada yksinpeli sisältöä niin voi rauhassa opetella uudet jutut.

Sen verran tämän taustasta että tämähän oli alunperin yksinkertaistettu pienemmän skaalan arcade peli Men of War: Arena. Saman tyylinen kuin jo nyt kuopattu Total War Arena. Kyllähän tuossa demossa tuo näkyi positiivisella tavalla. Vähän vähemmän vaatii mikroamista, mutta kyllä kranaatteja joutuu silti viskomaan ja niitä karkuun juoksemaan jatkuvasti. Joutuu siis ainakin moninpelissä edelleen mikroamaan jokaista ukkoa erikseen jos ei halua että koko ryhmä kuolee yhteen kranaattiin.
 
Ihan MoWiltahan tää vaikuttaa.

Muutama ärsytys muihin GEM peleihin verrattuna tässä on. Jos valittuna on useampi sotilas ja käyttää pikanäppäintä heittääkseen kranaatin niin kaikki valitut sotilaat viskovat kranaatin, muissa GEM peleissä vain yksi sotilas valituista viskoo sen. Tässä ei ole revive ominaisuutta joka löytyy kaikista uudemmista GEM peleistä, eli kun ukko kuolee, se kuolee. Muissa on joku muutama minuutti aikaa käydä herättelemässä ukot. Tämä tekee tehtävistä joissa pitää hiippailla tai on rajattu määrä ukkoja vähän rasittavia ja joutuu mikroamaan älyttömästi että ei kukaan vahingossakaan kuole. UI on vähän epäselvä, voi tosin johtua siitä että en ole aikoihin pelannut GEM pelejä.

Muuten vaikuttaa kyllä ihan perushyvältä MoW peliltä. Bugeja näyttäisi olevan, ei oikein toiminut noiden tehtävien triggerit mm. valtasin tutka-aseman, mutta en saanut merkintää että se on vallattu. Ehkä se olisi pitänyt räjäyttää dynamiitille tms?
 
Nythän on muuten kiinnostuneille käynnissä viimeinen playtest viikonloppu ennen julkaisua
 
Onko joku testannut noita myöhempiä play testejä? Osallistuin ensimmäiseen. Kyllähän se MoWilta tuntui mutta olisin kyllä enemmän odottanut firmalta joka teki GEM enginen. Parempia tuon perusteella nuo kolmannen osapuolen MoW pelit on ollut.
 
Ite olin viimeisimmässä ja tuntui olevan paljon vähempi buginen. Jotain häikkää muistan olleen pathfindingissä mutta varmaan jo julkaisuun korjattu
 
Koko tämä pelisarja mennyt täysin ohi, mutta WW2-stratgut kiinnostaa aina. Mihin tämä vertautuu, Company of Heroes vai Combat Mission, joku muu? Kun noita nimikkeitä on sarjassa aika läjä niin mistä olisi järkevä aloittaa?
 
Ei tämä vertaudu oikein kumpaakaan. CoH skaalan suhteen, muuten ne eivät jaa oikein mitään yhteistä. Tämän pelisarjan juttu on yksittäisten sotilaiden suora kontrolloint itse kolmannesta persoonasta, ja joissain sarjan peleissä ensimmäisestä persoonasta. Ajoneuvoille tässä on suhteellisen realistinen vahingon mallinnus skaalattuna lyhyille etäisyyksille. Itse kontrolloimalla ajoneuvoja voi tähdätä tankkien heikkoihin kohtiin vähän World of Tanksin tyyliin. Yksittäisillä sotilailla voi suoraan ohjaamalla lanata isoja määriä vihuja tehokkaasti varsinkin jollain KK:lla.

Call to Arms: Gates of Hell on uusin WW2 peli, siihen on myös Suomi lisäri mikä on ihan kiva.

Rehellisesti sanottuna tämä sarja on kehittynyt erittäin vähän sitten ensimmäisen pelin Soldiers: Heroes of World War II. Suurin muutos oli luutavasti alkuperäisen Men of Warin ja Men of War Assault Squadin välillä jossa luotien nopeutta ja aseiden kantomatkaa lisättiin. Peli muuttui tuossa välissä nopeatempisemmaksi ja kaoottisemmaksi sekä tietenkin enemmän mikro intensiivisemmäksi. Alkuperäinen Men of War on vielä ihan hallittavissa ilman että tarvitsee kokoajan kliksittelemassa ympäri karttaa hirveellä kiireellä.

Aiemmissa Men of Wareissa joutuu CoH verrattuna mikroamaan aika paljon, jokaista sotialsta voi käskyttää erikseen. Jos valitsee ryhmän ja laittaa ne vaikka muurin taakse suojaan, peli kyllä asettelee ne siihen jotenkin, mutta jos oikeasti haluaa olla tehokas joutuu jokaisen sotilaan asettelemaan itse käsin. Itse sotilaiden paikalleen laittaminen on ihan älyttömän tehokasta ja ihan perus ryhmä kiväärisotilaita pystyy suojaamaan hyvin alueita jos ne vaan ovat oikeissa paikoissa. Kranaattien heittelyä joutuu mikroamaan pirusti ja kranaatit ovat todella tehokkaita jos vaan jaksaa mikrota.

3 ensimmäistä peliä aina Men of War saakka ovat Bestwayn kehittämiä, kaikki sen jälkeen tulleet Men of War Assault Squad ja Call to Arms pelit ovat Digitalmindsoftin. Men of War 2 on vihdoin 15 vuoden jälkeen taas Bestwayn kehittämä MoW peli. Pelitiestien perusteella se on hyvin erilainen kuin alkuperäinen MoW ja vielä enemmän erilainen kuin Digitalmindsoftin kehittämät.
 
Viimeksi muokattu:
sarja on kehittynyt erittäin vähän
Valitettavasti näin on.

Samaa "...taas ammukset loppu..." & "...kiva että tankit vaihtoi taas sirpalekranaatteihin, kun tiikeri & muutama sakemanni tunki päälle..." se on vieläkin.

Varsinkin tankkeja joutuu vahtimaan, välillä kuin pikkulapsia. Vihollisilla äärettömät määrät ammuksia = Omilta loppuu ne pakosta, pidempien puolutustaistelujen aikana. Ja tehtävät sais loppua, kun tavoiteet on saavutte, ilman mitään "vastahyökkäys! 5 minuuttia aikaa minoittaa & kasata puolustukset" puuduttavia pidennyksiä. (= Reload & jätä pari viimeistä vihollista eloon & miinota / pistä omat asemiin. + Niittaa ne pari vihollista.)
 
Moninpelissä Soldiers: Heroes of World War II pohjaisuus on taas hyvä asia. Mieleen on jäänyt miten BTRH modattu soldiers oli hyvin realistinen fysiikkamallinnuksen osalta. Ei rajoittunut pelkästää tykkien osumamallinnukseen, vaan räjähdyksissä muovautuva maasto ja yksityiskohtaisesti hajoavat/romahtavat talot loivat hyvää taktista elementtiä taistelukentälle. Huonoin puoli moninpelissä oli että paljon peliä pelaavat pakkautuivat toiselle puolelle ja toiselle jäi ”nyypät”, jolloin peleistä usein muodostui p*sraiskausta. Muutoin sitä pelaisi ihan mielellään vielä nykyäänkin 20 vuotta myöhemminkin. Täytyy testata oisko tuosta sarjan uusimmasta osasta alkuperäisen haastajaksi.
 
Eilen julkaistu MoW2.

Tässä on näköjään joku always online vieitelmä ja vielä huonosti tehty sellainen. Ilmeisesti yksinpelikin pyörii palvelimilla ja niissä on lagia sen vuoksi.

Steamin arvostelut eivät ole kovin hyviä. Pitää skipata tämä vaikka pelisarjasta pidänkin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom