Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
329
Osaisiko kukaan sanoa aloittelijalle TKL customia. Pitäisi tosiaan olla 80% eli nuolinäppäimet, F-keyt ja nuo insert, home yms.

Pitäisi olla hotswappable johon menisi ainakin cherry-tyyliset kytkimet.
Olen vähän katsonut mm. GMMK:ta, mutta olen kuullut että tuntuma ei ole kovin hyvä mahdollisesti sen muovisen rakenteen takia.
CU80 olisi ollut täydellinen omaan käyttöön, mutta niitä on näköjään ollut vain rajallisen ajan myynnissä. Mahdollisesti 75% lauta käy myös, mutta mielellään 80%. Sitä suuremmat käy myös, mutta budjetti joutunee hieman nousta täyskokosille.
Luulisin myös, että näillä pitäisi pystyä lubeemaan noita kytkimiä ja stabilizereita, joten se on myös kriteeri.

ISO layout pitää myös olla, ellet pysty puhumaan minua ympäri ANSI layoutille. (Olen tottunut suurempi tai pienempi merkin olevan vasemmanpuolisen shiftin vieressä).

Budjettia pelkästään laudalle olis 150-200€, näppäinhatut ja kytkimet POIS luettuna.
ID80 ja Kbd75 ovat varmaan ainoat tuossa hintaluokassa olevat vaihtoehdot.

Oma mielipiteeni on, että porukka liikaa pelkää layoytin vaihtamista pois tutusta ja turvallisesta. QMK:lla saa juuri mieleisen ja totuttelu on vain viikkojen kysymys. Esim. koodaaminen on älytöntä sormijumppaa perus ISO-layoutilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Tässä kun hiljalleen on päästy markettien omista irti, vaikka töissä edelleen yksi Ducky Shine on testipenkissä käytössä joka ajaa asiansa siinä täydellisesti. Niin pakko sanoa että kyllä näppikset ja varsinki customit on kaikki käyttäjästä itsestään kiinni.
Ensin täytyy miettii mistä tykkäisi, sit mitä sillä tekee. Onko siis pääpaino foorumeiden trollauksessa jolloin kirjoitetaan paljon, koodauksessa vai ihan pelkästään visuaalinen ulkonäkö. Mun sielua raastaa kun tännekki tulee kirjoittajia jotka eivät ole ottaneet selkoa mitä itse haluavat, tai pahimmassa tapauksessa ovat ottaneet selkoa ja sit sieltä tulee ehkä älytön lause ikinä: olkaa hyvät ja muuttakaa mielipiteeni ja perään CS-tyylisesti GO GO GO GO!!!
En minäkään ihan täysin ollut varma mikä mulle sit oikeasti sopii, mutta mietin lähinnä sen kantilta mitä käytän ja tarvitsen. Nyt pari kbd75 rintarinnan käytössä, ja paluuta näistä muihin ei ole. Toki minulla pääpaino sijoittuukin pelkästään kirjoittamiseen. Muutaman 60% kokeilin, kallista ja överihalpaa että sai käsitystä minkälainen olisi käytössä ja se ei toiminut. Jos raha on ongelma, niin tuo on oikeastaan minun suositus. Ostatko kerrasta customrautaa 600eurolla, vai ehkäkö kenties jonku 20e(liekkö tämäkin summa yläkanttiin niistä) deltacon jossa saat käsitystä.

Mitä tulee lubettamisiin yms, niin jos sen miettii harrastuksena niin on aika semivittumainen harrastus jos välineet eivät ole oikeat. Juuri purin pinseteillä 85kpl kytkimiä ja lubettelin ne, niin sormet verillä ja voin sanoa että vittumaisin homma sitten hetkeen se purku. Kuponkimiehenä säästin väärässä kohtaa, ja en ollut hankkinut siihenki tarkoitettua työkalua. Karkeesti laskin, että vaikka menin sieltä mistä aita matalin niin silti hintaa tuli kokonaisuudelle joku ~500e. Onhan sit taas tuntuma ihan eri, kuin noissa joissa ei lubea ei ole. Tosin on kytkimien laatukin hiukan eri, kun toiset on mx blue. Joten ensin kannattaa miettiä ja ihan hiukan käyttää tätä hienoa internettiä ja selvittää mitkä olisi hyvät kytkimet itselleen. Kaikkia kun ei tarvi lubetella. Ja näppistä en sen takia kyllä itselle enää hankkisi, että nyt pääsee lubettaa kytkimet ja stäbit.

Edit. Ja jottei miettimiset loppuisi tähän, niin onhan vielä se viimeistely eli hatut. Minulla tuli nyt vasta juuri ennen kesää ensimmäinen DSA profiililla olevat hatut ja voi luoja miten tuntui hyvin pitkään oudolta ja hetkittäin jopa paskalta. Sit kun noita profiileita on se 7 erilaista niin niitäkin kannattaa hiukan miettiä että mikä olis jees.

Tässä nyt tajunnanvirtaa, ehkä tuolta joku punainen lanka voi löytyy niille jotka miettivät mikä sopisi. Jos nyt kaipaa jotain suosituksia niin aika hyviä ja kattavia kuvia ja jopa videoita löytyy kbdfanssia seuraamalla.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Duckyltä oli näköjään viime vuonna tullut aivan hillittömän hieno Year of the Pig erikoismalli. Mennyt itseltä ihan täysin ohi, tuo olisi kyllä ollut kova saada. Entisten merkkien mukaan tänä vuonna pitäisi ilmeisesti tulla Year of the Rat, mutta tuosta ei ilmeisesti ole vielä mitään tietoa? Omilla googlaustaidoilla en ainakaan löydä muuta kuin erikois-spacebarin.

K63 Wirelesskin lähti takaisin: OCD ei antanut periksi liittimestä vinossa roikkuvalle usb-johdolle ja tuskin tuo olisi muutenkaan kovin terveellistä pidemmän päälle. Nykyinen lauta kestänyt kuitenkin ongelmitta sen 7 vuotta, niin mielellään seuraava olisi yhtä pitkäikäinen.
Huomasin tuossa vielä langattomiin liittyen, että Varmilon custom-konfiguraattori tarjoaa TKL Bluetooth-mallia VD88 eikä olisi edes mahdottoman hintainen, ~ $150 ilman ihmeempiä kustomointeja. Tuo itse konfiguraattori oli kuitenkin niin järkyttävän hidas ja laginen kikkare että jäi tilaamatta tällä kertaa, katsellaan myöhemmin...
 
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
Suosittelen tsekkamaan Finsi-layoutin, koodaajille tarkoitettu suomi-leiska. Löytyy sekä Windowsille että macOS:lle ja toimii niin ANSI:lla kuin ISO:llakin konsistentisti. Tämän jälkeen fyysisellä leiskalla ei niin väliä.
Pitääpä katella millaseen layouttiin päädyn. Pidän tämän mielessä. Kiitos!

ID80 ja Kbd75 ovat varmaan ainoat tuossa hintaluokassa olevat vaihtoehdot.
Molemmat näyttäis olevan ANSI layoutilla vaan. Taitaa tässä lähiaikoina tulla CU80 group buy takas myyntiin, joten sellasen varmaan tilaan.

Oma mielipiteeni on, että porukka liikaa pelkää layoytin vaihtamista pois tutusta ja turvallisesta. QMK:lla saa juuri mieleisen ja totuttelu on vain viikkojen kysymys. Esim. koodaaminen on älytöntä sormijumppaa perus ISO-layoutilla.
Oikeassa olet, ei minua hirveästi haittaisi totutella uuteen layouttiin, mutta käytän kannettavaa koulussa (jossa on ISO layoutti), ja en välttämättä voi ottaa mukaan erillistä näppistä, varsinkaan kun aikomukseni ei ole hankkia lineaariset tai "silent" kytkimet.

QMK:n näppäinhatut ovat kyllä mahtavan näköiset, mutta en usko että olen valmis maksamaan niin paljon niistä. Zealiokset kuitenkin haluaisin ja budjettia en halua laittaa yli 300 euroa koko setistä.
F- ja nuolinäppäimet ovat minulle ainakin ehdottomat, joten vähintään se 75% täytyy olla.
Harmi vaan että ISO layoutille on muutenkin niin pieni tarjonta näppäinhatuista, joten olen hieman miettinyt myös ANSI-layoutin vaihtoon. Yritän nyt toistaiseksi ainakin pysyä ISO:ssa. Saa nähdä löytyykö mieleisiä keycapseja kyseiseille layoutille.

EDIT: vähän meni vituilleen nuo lainaukset.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Osaakos kukaan neuvoa kun alkoi itseäkin kiinnostelemaan tuo oman näppiksen rakentelu niin saanko näistä osista kasattua ja kumpi näistä pcbstä olisi järkevämpi? Volarullalle ja dualmodelle plussaa ja jos media näpiköiden käyttö jollain fn + yhdistelmällä onnistuu ja ääkköset näihinkin saa niin olisi jees.

US $69.0 |87KEY dual mode 87% custom mechanical keyboard rgb switch leds hot swapping socket Bluetooth keyboard|Keyboards| - AliExpress

US $71.4 |MKB87 87 key dual mode bluetooth Mechanical Keyboard kit 80% TKL hot swappable switch lighting effects RGB switch led type c|Keyboards| - AliExpress

Kytkimiksi meinasin cherry red silent
Ja tälläset capsit pisti silmään.
US $22.13 26% OFF|Cool Jazz Double shot Black Thick PBT FI ISO layout 108 backlit Keycaps OEM Profile Keycap For MX Mechanical Keyboard|backlit keycaps|keycaps backlitkeycaps for mechanical keyboard - AliExpress

Toki sitten vielä hifistelyt artisan capseilla yms.

Toki jos jollain linkata 80% kokosta parempaa diy settiä niin olisi kiva päästä alkuun.
 
Viimeksi muokattu:

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
779
Taitaa tässä lähiaikoina tulla CU80 group buy takas myyntiin, joten sellasen varmaan tilaan.
Eikös round 3 ole juuri menossa? :jd:


Edit: taisi alkaa juuri tänään:
Start Date: 31-07-2020

End Date: 16-08-2020
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
Eikös round 3 ole juuri menossa? :jd:


Edit: taisi alkaa juuri tänään:
Start Date: 31-07-2020

End Date: 16-08-2020
Jep, vielä mietin vaihtoa ANSI layoutille ennen tuon tilausta, sillä niillä saa aivan älyttömästi enemmän näppäinhattuja. ISO (ei välttämättä edes nordic) layoutteja löytyy jonkun verran, mutta omaan silmään hienoimpia on tajuttoman vaikea löytää.

Ovatko muut tehnyt vaihdon ISO:sta ANSI:iin ja miten olette totuttaneet siihen?
 
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
Näppäinhatuista kun puhutaan, onko kenelläkään kokemuksia GMK:n näppäinhatuista? Tuntuvatko tosiaan paremmilta vai onko vain placebo effekti?
Tietinkin millä tahansa hatuilla pärjää, mutta tässä etsin hyvää/parasta. Näiden näppäimistöjen pitäisi kuitenkin kestää suhteellisen pitkään, joten ei periaatteessa haittaa laittaa kerralla kunnon setti kasaan.
En kuitenkaan halua keräillä näitä, koska lompakkoni kärsii jo yhdestä customista, mutta haluaisin kokeilla ainakin yhden pistää kasaan.

Mietin tässä kun uudet GMK:n tilauksissa kestää 6-9kk, niin ei välttämättä kirpaisis tilata sellaset.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
15
Eikös round 3 ole juuri menossa? :jd:


Edit: taisi alkaa juuri tänään:
Start Date: 31-07-2020

End Date: 16-08-2020
Jos joku täkäläinen on tuota round kolmosta tilaamassa, minulta saa YV:llä £5 alennuskoodin. Edit: Meni jo!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Jep, vielä mietin vaihtoa ANSI layoutille ennen tuon tilausta, sillä niillä saa aivan älyttömästi enemmän näppäinhattuja. ISO (ei välttämättä edes nordic) layoutteja löytyy jonkun verran, mutta omaan silmään hienoimpia on tajuttoman vaikea löytää.

Ovatko muut tehnyt vaihdon ISO:sta ANSI:iin ja miten olette totuttaneet siihen?
Täällä sama pulma nyt että kumpaa laittaisi ansia vai isoa.
Tässä kans houkutteleva leiska tuohon ansin puolelle.
The Swerty Keyboard Layout
Toki sitten noihin tinattiviin pcbeihin saa yleensä värkättyä molemmat leiskat.
Heikohkosti noita ääkkösiä tuntuu kyllä olevan oikeen muutenkaan missään. Itse tykkään hatuista joissa tuo kirjain on läpi valaistu ja niitä olevinaan vielä heikommin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Meinasin itsekin tilalla tuon CU80 mutta kun ei noita ISO Nordic hattuja tunnu hirveästi löytyvän. Vähän pitää vielä miettiä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Näppäinhatuista kun puhutaan, onko kenelläkään kokemuksia GMK:n näppäinhatuista? Tuntuvatko tosiaan paremmilta vai onko vain placebo effekti?
Tietinkin millä tahansa hatuilla pärjää, mutta tässä etsin hyvää/parasta. Näiden näppäimistöjen pitäisi kuitenkin kestää suhteellisen pitkään, joten ei periaatteessa haittaa laittaa kerralla kunnon setti kasaan.
En kuitenkaan halua keräillä näitä, koska lompakkoni kärsii jo yhdestä customista, mutta haluaisin kokeilla ainakin yhden pistää kasaan.

Mietin tässä kun uudet GMK:n tilauksissa kestää 6-9kk, niin ei välttämättä kirpaisis tilata sellaset.
Itsellä on yhdet GMK:n hatut ajossa ja toiset tulossa. Laatuhan näissä on ihan eri maata mitä noissa halvoissa seteissä, itse kyllä tykännyt vaikka rahaa näihin saa palamaan kiitettävän määrän. Jos vaan tykkää cherry profiilista eikä hinta häiritse liikaa niin suosittelen, muistaa vaan että nämä kun ovat ABS-muovia niin kiiltoa tulee ajan myötä. On myös tulossa KAT-profiilin hatut jossain välissä tätä vuotta niin voin niistäkin sitten kirjoitella enempi. KATin seteissä on kyllä hyvää se että suhteellisen edullisesti saa norde-kittejä matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
Itsellä on yhdet GMK:n hatut ajossa ja toiset tulossa. Laatuhan näissä on ihan eri maata mitä noissa halvoissa seteissä, itse kyllä tykännyt vaikka rahaa näihin saa palamaan kiitettävän määrän. Jos vaan tykkää cherry profiilista eikä hinta häiritse liikaa niin suosittelen, muistaa vaan että nämä kun ovat ABS-muovia niin kiiltoa tulee ajan myötä. On myös tulossa KAT-profiilin hatut jossain välissä tätä vuotta niin voin niistäkin sitten kirjoitella enempi. KATin seteissä on kyllä hyvää se että suhteellisen edullisesti saa norde-kittejä matkaan.
Kuulostaa kyllä houkuttavalta. Kiilto ei itseä varmaan hirveästi haittaa, kunhan värit eivät haihdu. Kattelin tässä juuri tuota GMK Sumi settiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Meinasin itsekin tilalla tuon CU80 mutta kun ei noita ISO Nordic hattuja tunnu hirveästi löytyvän. Vähän pitää vielä miettiä.
Näköjään myös koodilla URYFTWFREESHIP myös ilmaiset postit tuosta cu80....harkitaan täälläkin vielä.....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Ei kellään olis linkata pätevää kytkin rasvaa tai vaikka myydä rasvaa ja kytkinten avaus työkalua?
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Jostain ku löytäisi kivoja hattuja jossa on nordic ä,ö jne. ISO - layoutista tykkään itse mutta voisin elää erilaisen enterin ja muun kanssa, mutta ä ja ö ja näitä nordic merkkejä inhottava ruveta korvailemaan satunnaisilla.

PBT ja viel läpikuultavat ku oisi että saisi valoa läpi, mutta vaikea on löytää. Siinä mielessä ehkä se ANSI olisi hyvä, mutta minkäs tekee kun pitää ja tykkää toisesta. Harmillista vain näiden hattujen löytymisen kannalta.
 
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
CU80 ANSI-layoutilla meni juuri tilaukseen. Nyt pitää vähän mietiskellä mitkä kytkimet tähän laitan. Vaihtoehtoina olis Holy Pandat/Zealios V2 ja ehkä Zilentit. Jonkinlaiset tactilet olis kuitenkin tarkoitus laittaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Jostain ku löytäisi kivoja hattuja jossa on nordic ä,ö jne. ISO - layoutista tykkään itse mutta voisin elää erilaisen enterin ja muun kanssa, mutta ä ja ö ja näitä nordic merkkejä inhottava ruveta korvailemaan satunnaisilla.

PBT ja viel läpikuultavat ku oisi että saisi valoa läpi, mutta vaikea on löytää. Siinä mielessä ehkä se ANSI olisi hyvä, mutta minkäs tekee kun pitää ja tykkää toisesta. Harmillista vain näiden hattujen löytymisen kannalta.
Mustana ainakin löytyi pbt läpikuultavaa nappia. Itsekin laitoin CU80 iso leiskalla tilaukseen
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Mustana ainakin löytyi pbt läpikuultavaa nappia. Itsekin laitoin CU80 iso leiskalla tilaukseen
Oliko jostain Aliexpress tai muusta? Luulisin että siellä oli jotain sellaista ja ihan perus mustaa. Mietin itsekin jotain noita, mutta kun en ole koskaan tilannut tai nähnyt, en ole ollut varma mistään. Mielelläni katsoisin jos mitään löytyy, samalla kun pohtii ja katselee vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Oliko jostain Aliexpress tai muusta? Luulisin että siellä oli jotain sellaista ja ihan perus mustaa. Mietin itsekin jotain noita, mutta kun en ole koskaan tilannut tai nähnyt, en ole ollut varma mistään. Mielelläni katsoisin jos mitään löytyy, samalla kun pohtii ja katselee vaihtoehtoja.
Joo aliexpresistä tilasin nämä.
US $22.13 26% OFF|Cool Jazz Double shot Black Thick PBT FI ISO layout 108 backlit Keycaps OEM Profile Keycap For MX Mechanical Keyboard|backlit keycaps|keycaps backlitkeycaps for mechanical keyboard - AliExpress

Myös maxgaming myy täysin vastaavaa duckyn tekelettä. Tiedä sitten liekö samat nappulat.
PBT KEYCAP 109 SET Seamless Double-shot - Musta
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
593
Tästä ketjusta varmaankin tavoittaa paremmin näppisten rakentelijat, kuin kauppaosiosta.

Alkuvuodesta tilatut holy panda kytkimet saapuivat, mutta odotellessa on mieli alkanut muuttua näppäimistön koon suhteen.
Ajatuksena rakennella 75% näppäimistö 60% sijaan, joten tarvitsisin ~20 kytkintä lisää.

Tarjota voi YV:llä.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
329
CU80 ANSI-layoutilla meni juuri tilaukseen. Nyt pitää vähän mietiskellä mitkä kytkimet tähän laitan. Vaihtoehtoina olis Holy Pandat/Zealios V2 ja ehkä Zilentit. Jonkinlaiset tactilet olis kuitenkin tarkoitus laittaa.
Durock T1 on yksi hyvä vaihtoehto ja maksaa puolet vähemmän.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Pahuksen kallis setti, mutta löytyy Nordic, löytyy spacebar settiä väreillä ja muutenkin tyylikäs setti ( kuka tykkää mistäkin väreistä, tietenkin ). Mutta mykeyboards löytyy.
Cherry-profiili
ABS doubleshot GMK laatua, että ei ne huonoja ole

Kovasti mietin kun omaan mieleen väritys ja tyyli sopii, mutta voi että kun ei ole transparent, ei saa valoja, eikä ole pbt. Mutta cherry profiili, erittäin laadukkaat, väriteema ja että saa minkälaisen layoutin vaan ja nordik näppäimet...

Tuleekohan tuossa CU80 miten tota underglowta jos ei oo hatut läpivalaistut.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Pahuksen kallis setti, mutta löytyy Nordic, löytyy spacebar settiä väreillä ja muutenkin tyylikäs setti ( kuka tykkää mistäkin väreistä, tietenkin ). Mutta mykeyboards löytyy.
Cherry-profiili
ABS doubleshot GMK laatua, että ei ne huonoja ole

Kovasti mietin kun omaan mieleen väritys ja tyyli sopii, mutta voi että kun ei ole transparent, ei saa valoja, eikä ole pbt. Mutta cherry profiili, erittäin laadukkaat, väriteema ja että saa minkälaisen layoutin vaan ja nordik näppäimet...

Tuleekohan tuossa CU80 miten tota underglowta jos ei oo hatut läpivalaistut.

Eikös varmilonkin näpyköitä oo joskus saanut suoraan tilattua nordickina kysymällä. En kyllä itse laittasi näppiksen hintaa pelkkiin hattuihin.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Eikös varmilonkin näpyköitä oo joskus saanut suoraan tilattua nordickina kysymällä. En kyllä itse laittasi näppiksen hintaa pelkkiin hattuihin.
Se oisi kyllä jotain jos löytäisi. Kovasti olen koittanut katsoa. Harvassa on olleet vähän vaihtoehdot jos on yrittänyt saada cherry-profiilin näppäimiä, mieluiten pbt ja läpikuultava. Muutama nyt on ihan legendeillä olevia hattuja löytynyt, duckyn ja muutamaan muun teettämiä. Niin maxgaming kuin kiinan markkinoiltakin.

Varmilon näppäimiä jos saisi niin siellä olisi muutama setti jotka kivan näköisiä, mutta en ole nähnyt miten ja mistä jos ovat joskus myyneet erikseen, nimenomaan nordic seteilläkin.
 
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
Eikös varmilonkin näpyköitä oo joskus saanut suoraan tilattua nordickina kysymällä. En kyllä itse laittasi näppiksen hintaa pelkkiin hattuihin.
Halusin itsekin Varmilon hattuja, ja tällainen vastaus tuli
chrome_kOMq8EDXr6.png


Myös CU80 updatea discordista:


Discord_fNtiqS1J24.png


Pitääpäs kattoa minkälainen tilanne tällä. Itse sain kyllä tilattua jo, mutta pisti mieleen että tuo lauta on floating keys designilla joka ei välttämättä ole aivan minun mieleeni. Budjetti on kyllä sopiva, joten ei varmaan ole muita vaihtoehtoja ellei pudota 60% lautaan.

EDIT: ehkä ID80 voisi olla vaihtoehto nyt kun olen hyväksynyt ANSI layoutin.

EDIT 2:
CU80 Round 3
  • We are suspending Round 3 and will provide refunds to all participants. Many have voiced their concerns about us running a third group buy when the second round has not been completed. We were wrong to start Round 3.
  • All participants should receive their refunds within 5 working days. If you do not receive your refund within this time, please contact us.
lähde: August 2020 Update

Se siitä sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
119
Ostin (Ducky Minin ollessa loppu koko Euroopassa) viime vuonna Deltacon Gam-075 60% näppäimistön. Olen edelleen tyytyväinen tähän näppäimistöön. Siirryin tähän TKL-näppiksestä, enkä kokenut että olisin menettänyt mitään erityistä omassa käytössäni. Ainoa asia mikä tässä itseäni häiritsee on se, ettei tämä ole langaton. Siksipä kysyn, onko vieläkään markkinoilla yhtään käyttökelpoista TKL-kokoa pienempää langatonta mekaanista? Vaatimuksena näppikselle on, että täytyy olla ISO nordic-leiskalla, koska muutkin käyttävät kuin minä. Akunkesto riittävä, valot sivuseikka, EI tactile ts. vain linear red tms käy. Ainoat potentiaaliset vaihtoehdot jotka tiedän on Keychron K2 ja Logitechin G915 TKL, mutta niissä on molemmissa omat ongelmansa ilmeisesti. Onko niistä käytännön kokemusta vielä kellään? Onko kukaan askaroinut DIY-langatonta näppistä?

Edit: Enpä tiennytkään Keychron K6:sta. No, tilasin sen. Lähin vastine nykyiselle ja wireless.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Aha. Olipas vähän turha juttu toi CU80 asia. Noh, pitänee etsiä jotain muuta vastaavaa.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Olisiko jollain hyviä ehdotuksia muusta tkl tai vastaavasta? Mielellään ottaisin jopa 60% mutta itsellä olisi käyttöäs f-näppäimille myös vähän projektien, työn ja softien puolesta.

Ja olisiko ANSI sitten mukiin menevä? Eniten mietityttää juuri merkkien ja muiden löytyminen. Siihen toki oppii kyllä ajan kanssa, mutta entäs Ä/Ö jne.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
779
CU80 Round 3
  • We are suspending Round 3 and will provide refunds to all participants. Many have voiced their concerns about us running a third group buy when the second round has not been completed. We were wrong to start Round 3.
  • All participants should receive their refunds within 5 working days. If you do not receive your refund within this time, please contact us.
lähde: August 2020 Update

Se siitä sitten.
:sysopwtf:

Yritin tänään duunissa tilata ja pukkasi vain tekstitöntä erroria... Tässäpä taitaa olla syy. Noh, odotellaan sitten josko saavat Round 2 lankut läheteltyä ensin...

Tämä taitaa olla ainoa vaihtoehto joka ruksittaa kaikki laatikot näistä:
- TKL
- Hotswap
- ISO
- RGB tai valkoiset ledit
- Ei kolvailua
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Just...kiva kun kerkesin tilailla jo kaikki muutkin osaset....käsittämätöntä touhua kyllä yksien näppis osien kanssa kun sama mitä sivuja selaa niin kaikki on aina out of stock tai jotain muuta vastaava...kai sitä pitää kohta logitechiä alkaa katselemaan.... :hammer:
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Joo. Vähän harmittaa. Oli hyvään hintaan sellainen setti mitä itse kaipaisi. Nyt kun tietäisi mitä tässä vaihtoehtoisesti katselisi. Muut heti menee tuplaten kalliimmaksi.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Jep. Tossa cu80 oli vähän kaikki mitä halusin itse. South facing, siisti simppeli kotelo, hinta ja laatu palautteen mukaan tuntui olevan kohdallaan. Pitäneekö tässä nyt vaan odotella että saavat noita omia turvallisuus lupiaan ja lisenssejään joita hakevat, että hommat liikkuu eteenpäin...
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Mikäs olisi mahdollisimman halpa täysi näppäimistö, jossa olisi USB C, mahdollisimma hiljaisilla kytkimillä sekä olisi mahdollisimman paljon vaihtoehtoja Kiinan markkinoilla ihquja hattuja?
ISO tai ANSI, ei juuri merkitystä minulle, nyt käytössä Ducky Shine 3 ja tässä on ISO, mutta kun katselen sormiani kun käytän tätä niin ei juuri taida merkitystä olla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Tämä taitaa olla ainoa vaihtoehto joka ruksittaa kaikki laatikot näistä:
- TKL
- Hotswap
- ISO
- RGB tai valkoiset ledit
- Ei kolvailua
No nämä kyllä itselläkin kriteerinä paitsi lisätään vielä alumiini kotelo mutta kolvauksen nyt voisi vielä tehdäkin.
 
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
Tuosta saisi kivat näppäinhatut jollekin. Omiin silmiin näyttää kyllä hyvältä. Löytyy ISO layouttia ja nordic keycappeja, eivät kuitenkaan ole halvimmista päästä, muttei onneksi myöskään kalliimmasta.

 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
302
Tietääkö kukaan onko G613:ssa joku näppäinyhdistelmä joka kytkee g-shiftin päälle/pois. Jostain syystä ei pysy päällä vaan siirtyy satunnaisesti defaultille.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Ostin (Ducky Minin ollessa loppu koko Euroopassa) viime vuonna Deltacon Gam-075 60% näppäimistön. Olen edelleen tyytyväinen tähän näppäimistöön. Siirryin tähän TKL-näppiksestä, enkä kokenut että olisin menettänyt mitään erityistä omassa käytössäni. Ainoa asia mikä tässä itseäni häiritsee on se, ettei tämä ole langaton. Siksipä kysyn, onko vieläkään markkinoilla yhtään käyttökelpoista TKL-kokoa pienempää langatonta mekaanista? Vaatimuksena näppikselle on, että täytyy olla ISO nordic-leiskalla, koska muutkin käyttävät kuin minä. Akunkesto riittävä, valot sivuseikka, EI tactile ts. vain linear red tms käy. Ainoat potentiaaliset vaihtoehdot jotka tiedän on Keychron K2 ja Logitechin G915 TKL, mutta niissä on molemmissa omat ongelmansa ilmeisesti. Onko niistä käytännön kokemusta vielä kellään? Onko kukaan askaroinut DIY-langatonta näppistä?

Edit: Enpä tiennytkään Keychron K6:sta. No, tilasin sen. Lähin vastine nykyiselle ja wireless.
Saiko tuossa gam-075 muutettua tuota kakkos layeriä esim nuolien paikat yms?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom