ME filmware update emolle ja sen jälkeen kone "kuoli"

Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
171
Ostin asus rog strix Z490-E gaming emon ja siihen i9-11900KF prossun. flässäsin tikulta uusimman biossin (2004) emoon joka siis tukee 11 gen. prosessoreita. Sitten kasasin koneen ja käynnistin sen ensimmäistä kertaa ja se käynnistyi mutta kohta sammui ja tätä jatkui jonkun aikaa ja välillä se ei enää käynnistynyt itsestään vaan piti itse se käynnistää mutta missään vaiheessa kuvaa ei tullut ruutuun. Sitten lopulta ruutuun yläreunaan tuli teksti "updating ME filmware, don't turn power off".
Tämä jälkeen n. 20 sekunnin päästä kone sammui ja aikani odottelin josko se lähtisi käyntiin itsestään mutta mitään ei tapahtunut joten painoin virta nappia mutta mitään ei tapahtunut ja sen jälkeen en ole saanut konetta käyntiin. Olen flässännyt biossin uudestaan kaksi kertaa, ottanut patterin pois ja nollannut cmossin, purkanut koneen osiin, koittanut toista virtalähdettä, olen testannut muisteja eri paikoissa yhtä kerrallaan ja yhdessä mutta mikään ei auta. Emon rgb valot palaa mutta muuten kone on täysin kuollut. Mikä neuvoksi ? Kiitos Avusta jo etukäteen.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Kuulostaisi siltä, että emo, prossu, virtalähde tai muistit on rikki.

Koita yhdellä muistikammalla kerrallaan s.e. koitat 2:lla eri kammalla kummassakin muistikanavassa.

Seuraava askel on komponenttien testaus toisessa, toimivassa kokoonpanossa.

Ota emo myös pois kotelosta, siltä varalta, että olet sössinyt ja siellä on jotain ylimääräisiä tappeja emon takana aiheuttamassa oikarin..
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
171
Emo ollut tuolilla avonaisena, ei siis kotelossa. Muistikammat testattu. Ei ole mahdollista testata eri koneessa kun ei ole eikä kellään tutullakaan. Olin asuksen tukeen yhteydessä ja sieltä luvattiin vastata kahden päivän sisällä ja olin myös yhteydessä proshoppiin joten jos asukselta ei tule neuvoa miten korjaantuu niin sitten menee takuuseen proshopille. Itse veikkaan että bios hajosi kun se yritti päivittää tuota Me ohjelmaa jota en edes tiedä mikä se on mutta silloin kun bios hajoaa niin kone ei hievahdakkaan ja näin tässä varmaan kävi ja ihme että kun usb tikulta flassää biossin uudelleen niin se menee läpi, siis valo vilkkuu se n. kaksi minuuttia mutta kone edelleen kuollut.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Boottailu mitensattuu ei kuulu asiaan. Toki, kun boottaa mitensattuu sitten lopulta siinä vaiheessa, kun biosta ollaan kirjoittamassa, niin tenäleidihän siitä seuraa..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 549
Viestejä
4 190 376
Jäsenet
70 766
Uusin jäsen
Kotitie

Hinta.fi

Ylös Bottom