Matkahuollon aikataulut sivuilta jotenkin?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Hei,

Onko olemassa mitään keinoa avata matkahuollon sivuilta vain sellainen näkymä, missä esim. tämän haun tulokset näkyvät:
Matkahuolto - Nettilippu

Tuon osoitten takaa avataan automaattisesti tulokset linja-autoille Turusta Helsinkiin. Olisin vain ja ainoastaan kiinnostunut tuosta tulos-osiosta, en siitä yläosan hakukentästä. Tuossa on vielä lisäksi joku äly, joka scrollaa sivun oikean kellonajan kohtaan riippuen siitä milloin haku on tehty. Sekin pitäisi olla käyttötarvettani varten.

Toinen vaihtoehto olisi imuttaa tiedot hausta jotenkin taulukkoon, mutta en äkkiseltään tiedä miten tämä tapahtuisi. Matkahuolto ei näytä tarjoavat mitään rajapintaa tietojen kysymiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Moikka, opas ei pidä sisällään muutamaa toimijaa joka omien etappien välillä kulkee ja jotka matkahuollon hausta löytyy, mutta ei tosiaan oppaasta..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
272
Käytä samaa rest-apia, jota tuo Matkahuollon sivukin käyttää: https://liput.matkahuolto.fi/minfo/...epartureStopAreaName=Turku&ticketTravelType=0

Jos käyttö johonkin omaan projektiin, niin varmaan ketään siellä kiinnosta.
Kokeilin itsekin tuota ehdottaakseni sitä AP:lle. Ongelmana oli ensin headerissa lähetettävät tiedot, jotka sittemmin replikoin. Sitten selvisi, että matkahuollon domainin ulkopuolelta tulevat requestit eivät ole sallittuja. Näin ainakin itse tulkitsin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Kokeilin itsekin tuota ehdottaakseni sitä AP:lle. Ongelmana oli ensin headerissa lähetettävät tiedot, jotka sittemmin replikoin. Sitten selvisi, että matkahuollon domainin ulkopuolelta tulevat requestit eivät ole sallittuja. Näin ainakin itse tulkitsin.
Hmm... näköjään tuo toimii muualla kuin selaimessa, esim. Postmanilla tai millä vaan serveripuolen skriptillä. Ainoat headerit mitä vaaditaan on
Koodi:
Accept: application/vnd.matkahuolto.minfo.api-v1+json;charset=UTF-8
MinfoUser: matkahuolto
Selaimella ei toimi toisesta domainista, koska CORS-preflight ei kerro, että tuo MinfoUser on sallittu header varsinaisessa kutsussa. Eli hienosti konffittu palvelin, kerrotaan kyllä että cross-origin sallittu, mutta ei kerrota että pakollinen header on sallittu :dead:

Mutta joo, jos pitää selaimella saada realiaikaisesti päivittymään, niin joku serveripuolen proxy-skipti vaan väliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Vaikea auttaa jos ei kerro mitä haluaa ja mikä on osaamistaso. Mihin tuollainen näkymä siis pitää saada?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Okei, sori. Minulla on seinällä magicmirror, joka pyörii raspilla. Näytössä kellonajat, säät, actiontiles jne. Hyödyttäisi jos saisi matkahuollon tietyn välin matkat jossakin muodossa peilissä näkymään. Taikapeili koostuu moduuleista, joista yksi olisi esimerkiksi iframe. Voisin tuohon iframeen määritellä yksinkertaisesti tekstimuotoiset url-tulokset per haku, ilman niitä hienouksia mitä mh:n hakusivulla oletuksena pyörii. Valkoista tekstiä mustan taustan päälle. Sen verran tutkin, että jos teen nyt haun välille x ja y niin selainsivu scrollaa tämän kellonajan kohtaan matkahuollon palvelussa. Tuota hienoutta ei ole iframea käytettävissä, jolloin hakutulokset jäävät muutenkin kompaktin kokoisessa moduulissa täysin näkymättä koska sivun yläosan hakunamiskat vievät ison osan tulossivuista. Matkahuollosta kertoivat, että ainoa output mitä mh:lta voi saada on se selainsivu ja hakukone mikä siellä käytössä on. Matka.fi palvelua en halua käyttää, koska se ei sisällä kaikkia liikennöitsijöitä joita mh:n sivuilla kattavasti on.

Osaamistasosta. En osaa koodata. Osaan noudattaa ohjeita ja olen tuon Raspin osannut härpäkkeineen ja moduuleineen asentaa. Eilen tein ensimmäisen nodejs appin ikinä. 15 vuotta sitten olen käynyt yhden kurssin c++. Se mitä te tuolla aiemmissa viesteissä puhutte, on minulle hepreaa. On sama kuin yrittäisitte kertoa aasille missä laatikossa on porkkanat.
 

Karhukainen

Arjen lihaskimppu
Premium-jäsen
Team Linux
Team Retro
NOSTO
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
27
Okei, sori. Minulla on seinällä magicmirror, joka pyörii raspilla. Näytössä kellonajat, säät, actiontiles jne. Hyödyttäisi jos saisi matkahuollon tietyn välin matkat jossakin muodossa peilissä näkymään. Taikapeili koostuu moduuleista, joista yksi olisi esimerkiksi iframe. Voisin tuohon iframeen määritellä yksinkertaisesti tekstimuotoiset url-tulokset per haku, ilman niitä hienouksia mitä mh:n hakusivulla oletuksena pyörii. Valkoista tekstiä mustan taustan päälle. Sen verran tutkin, että jos teen nyt haun välille x ja y niin selainsivu scrollaa tämän kellonajan kohtaan matkahuollon palvelussa. Tuota hienoutta ei ole iframea käytettävissä, jolloin hakutulokset jäävät muutenkin kompaktin kokoisessa moduulissa täysin näkymättä koska sivun yläosan hakunamiskat vievät ison osan tulossivuista. Matkahuollosta kertoivat, että ainoa output mitä mh:lta voi saada on se selainsivu ja hakukone mikä siellä käytössä on. Matka.fi palvelua en halua käyttää, koska se ei sisällä kaikkia liikennöitsijöitä joita mh:n sivuilla kattavasti on.

Osaamistasosta. En osaa koodata. Osaan noudattaa ohjeita ja olen tuon Raspin osannut härpäkkeineen ja moduuleineen asentaa. Eilen tein ensimmäisen nodejs appin ikinä. 15 vuotta sitten olen käynyt yhden kurssin c++. Se mitä te tuolla aiemmissa viesteissä puhutte, on minulle hepreaa. On sama kuin yrittäisitte kertoa aasille missä laatikossa on porkkanat.
Seleniumilla pääset kaivamaan tiedot mistä vain nettisivusta koska se käyttää oikeaa selainta ja siksi hoitaa Javascriptit yms dynaamiset elementit.

Helpointa varmastikin ottaa käyttöön Python ja Splinter joilla kaivat haluamasi datan nettisivusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Kiitos infosta. Ei enää ollut ajankohtainen kun luovuin koko aikatauluajatuksesta, mutta nyt kun nostit puheeksi niin täytyykin perehtyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 298
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom