Matala käyttöjännite gtx1080ti

Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
46
Moro! Tuli hommattua mini-itx kokoonpanoon käytetty EVGA:n GTX1080TI SC Black edition ja mulla ilmenee ongelmia kortin käyttöjännitteen kanssa. Kortti temppuilee esim. Unigine Heaven benchmarkissa ja Red dead redemption 2:ssa siten, että kortin käyttöjännite heittelee kovasti ja laskiessaan alle 900mV softat kaatuu/tulee artifacteja. Kone ei sammu, vaan pelkästään ohjelmat kaatuu. Oon kokeillu korjata asiaa säätämällä jännitettä/power limittiä MSI Afterburnerilla (jännitteen säätely enabled), mutta näillä ei oikeastaan ole mitään vaikutusta jännitteeseen: jännite pyörii siinä 890-981mV välillä rasituksessa, ei väliä vaikka mitä asetusta sörkkii. Lämpötilat rasituksessa on 65-75 luokkaa riippuen tuuletinkäyrästä. Ajattelin, että kyseessä on liian pieni virtalähde (corsair SF450 +80W), mutta PSU calculatorin mukaan sen pitäisi riittää ja muiden kokemuksia lukiessa sen ei pitäisi olla ongelmaa normikelloilla. EIkö myöskin yleensä liian pienellä virtalähteellä koko kone sammu rajan tullessa vastaan? Mitä kannattaa vielä kokeille? Oon uudelleenasentanut MSI afterburnerin ja Nvidian ajurit (versio 456.71), sekä lämpötahnat. Afterburnerilla oon kokeillut manuaalisesti nostaa jännitettä ilman tuloksia, jännite ei vain nouse. Oon myös valinnut Nvidian control panelista prefer maximum performancen ilman tuloksia. Kaikkia vinkkejä arvostetaan:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Tekisi mieli väittää, että virtalähde ei riitä. Tuon kortin suositusvirtalähde koneelle on 600W.
Onko mahdollista kokeilla vähän tehokkaammalla virtalähteellä.

Vaikeaa käyttää virtalaskuria, kun ei tiedä koko koneen kokoonpanoa. Virtalaskurin mukaan kaikelle muulle koneen toiminnolle jää vajaa 100W, jotta pyörii kunnolla 450W virtiksellä. Tiukalta tuntuu.
 
Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
46
Tekisi mieli väittää, että virtalähde ei riitä. Tuon kortin suositusvirtalähde koneelle on 600W.
Onko mahdollista kokeilla vähän tehokkaammalla virtalähteellä.

Vaikeaa käyttää virtalaskuria, kun ei tiedä koko koneen kokoonpanoa. Virtalaskurin mukaan kaikelle muulle koneen toiminnoilla jää noin 100W, jotta pyörii kunnolla. Tiukalta tuntuu.
Specsit ovat seuraavat:
-Ryzen 5 3600
-Noctua NH-L12
-Asus B350-I mini-itx emo
-1x256 samsung m.2 nvme +1x500gb Samsung sata ssd
-EVGA gtx1080ti sc black edition
-Corsair sf450W+80W
-2x27 Led näyttöä
Oon myös nähnyt, että tolla samalla virtalähteellä pyöritetään 2080superia ja i7-9700K:ta ihan pehmeästi, joten hieman epäilyttää, vaikka ihan järkevä syy varmasti olisikin. Enkä valitettavasti voi testata tehokkaammalla virtalähteellä, kun ei löydy itseltä :/
 
Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
46
Oon tullu siihen tulokseen, että kyseessä on liian pieni virtalähde. Ohjelmat aina kaatuu, kun tulee tehopiikki +270W.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 351
Viestejä
4 331 053
Jäsenet
72 198
Uusin jäsen
farhad.void

Hinta.fi

Ylös Bottom