Moikka vaan kaikille. Jokin aikaa sitten alkoi ilmestymään otsikon mukaisia oireita tietokoneeseen. Yleensä noin kerran päivässä ja kestävät muutaman sekunnin. Tämän jälkeen kone palaa normaaliin toimintaan ja mikään softa/käyttis ei kaadu.
Ongelma voi ilmetä kun olen työpöydällä, katselen videoita YouTubesta tai pelailen.
Oireet ovat jokakerta poikkeuksetta samanlaiset ja kone jatkaa toimintaansa kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.
Alkaa itseltä tässä vaiheessa ideat loppumaan ja kaikki apu olisi tervetullutta.
Oon myös havainnut vastaavanlaisia postauksia ympäri internettiä, tässä muutaman päivän sisällä. Mistä mahtaa olla kyse?
Latency Monitor kertoi seuraavanlaista:
Liitteenä vielä kuvankaappaus Latency Monitorista.
Ongelma voi ilmetä kun olen työpöydällä, katselen videoita YouTubesta tai pelailen.
Oireet ovat jokakerta poikkeuksetta samanlaiset ja kone jatkaa toimintaansa kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.
Alkaa itseltä tässä vaiheessa ideat loppumaan ja kaikki apu olisi tervetullutta.
Oon myös havainnut vastaavanlaisia postauksia ympäri internettiä, tässä muutaman päivän sisällä. Mistä mahtaa olla kyse?
Latency Monitor kertoi seuraavanlaista:
Conclusion: Your system seems to be having difficulty handling real-time audio and other tasks. You may experience drop outs, clicks or pops due to buffer underruns. One or more ISR routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates.
Highest reported ISR routine execution time (µs): 1686,490 (dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation)
Liitteenä vielä kuvankaappaus Latency Monitorista.
- Specsit:
- Motherboard: Asus STRIX B450F Gaming
- CPU: Ryzen 9 3900x
- GPU: Asus GTX 1070Ti STRIX (Latest WHQL drivers)
- RAM: 2x16GB HyperX Fury 3200mhz (D.O.C.P profile on 3200)
- PSU: ASUS STRIX 750W
- CPU cooler: BeQuiet Dark rock 4
- Kovot:
- Crucial 1TB SSD MX500
- Toshibba 4TB HDD P300
- Lämmöt idlessä:
- CPU:50-60C
- GPU 39-45C
- HDD/SSD 30-35C
- Lämmöt peleissä
- CPU:50-60C
- GPU 50-65C
- HDD/SSD 30-35C
- Mitä oon yrittänyt tähän mennessä?
- Käyttänyt Windowsin Reset this PC ominaisuutta
- Tarkkaillut lämpöjä
- Disabloinut HPET, Game mode
- Pävitin verkkoajurit(kaivoin uusimman mahdollisen muualta kuin Asuksen sivuilta.)
Liitteet
Viimeksi muokattu: