Marjatilojen työolot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Kerros nyt, oletko ehdottamassa jonkinlaista sosialismin tai säänneltyjen markkinoiden muotoa? Koska jos olet niin en jaksa alkaa enää edes yrittämään.

Jos poimija maksaa niin paljon, ettei marjoja saa myytyä, jää marjat poimimatta, myymättä ja työllistäjän oma tili tienaamatta ja sitä kautta verot maksamatta. Ja kuluttajat jää ilman marjoja.
Näin se valitettavasti menee. Jos tuotteelle ei ole markkinahintaista kysyntää niin ehkä kannataisi sitten vaihtaa alaa jonnekkin kannatavampaan suuntaan? Halvemmaksi varmaan tulee että jos sitä marjaa ei myydä niin ei sitä kannata silloin viljellä. Sitten meillä on yksi työtön enemmän.
Voisinhan minäkin alkaa rakentaa jotain vitun kännyköitä ja alkaa itkeä että työvoima on niin kallista että en saa sitä kännykkää kaupaksi niin pitäisikö silloin lopettaa toiminta vai itkeä lehtien palstoilla että työttömät on laiskoja kun eivät tule riisipalkalla töihin?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Näin se valitettavasti menee. Jos tuotteelle ei ole markkinahintaista kysyntää niin ehkä kannataisi sitten vaihtaa alaa jonnekkin kannatavampaan suuntaan? Halvemmaksi varmaan tulee että jos sitä marjaa ei myydä niin ei sitä kannata silloin viljellä. Sitten meillä on yksi työtön enemmän.
Voisinhan minäkin alkaa rakentaa jotain vitun kännyköitä ja alkaa itkeä että työvoima on niin kallista että en saa sitä kännykkää kaupaksi niin pitäisikö silloin lopettaa toiminta vai itkeä lehtien palstoilla että työttömät on laiskoja kun eivät tule riisipalkalla töihin?
Voisit. Mutta tässä ei ole kyse siitä, ettei sopivan hintaista työvoimaa olisi vaan joku on sitä mieltä, että se ei saa tulla työtä tekemään vaikkei itsekään suostu sitä markkinahintaan tekemään. Pelkkää yleisen kärsimyksen maksimointia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
401
Työllä on "arvo", joka rajoittaa sitä, paljonko siitä voi maksaa. Tietysti meillä päin sossu vääristää tämän kuvion koska potentiaalinen tekijä voi todeta, että ottaa mieluummin tuolta rahat antamatta itse työpanostaan.

Mustikka maksaa näköjään jonkun runsaan kympin kilolta (ja otan nyt siis mustikan esimerkiksi kun sitä poimiessa ei tarvitse huomioida, että sekin on jonkun omilla maillaan viljelemää). Jos hoidat itse poimimisen, puhdistuksen, kuljetuksen ja myymisen niin jonkinlaiselle minimiliksalle pääsisi kilolla tunnissa poimittua, prosessoitua ja myytyä. Siitä voi laskeskella.
Kyllä kai noita poimii kohtuu nopeasti kunnon poimurilla jos sattuu hyvä apaja löytymään, mutta se puhdistaminen on kyllä todella kypsää puuhaa, hankala nähdä että tolla touhulla mitenkään kauhean koville tuntiliksoille pääsisi. Ainahan näistä on lehdissä juttua miten "Jorma tienasi 2000e verottomana keräämällä mustikoita", harvoin vaan mainitaan paljon siihen keräämiseen sekä puhdistamiseen meni sitä aikaa sitten. Mahtaa myös käydä selänpäälle se kykkiminen pidemmän päälle. Itse keräilen omaan käyttöön mustikoita sen about kilon vuodessa ja sillä kyllä saa jo poimintakiintiön täyteen. Loput sitten pakasteena kaupasta jos mieli tekee. Toki eihän siinä, jos jollain on aikaa noita kerätä ja myydä niin antaa mennä vaan, tuleehan siinä samalla oltua luonnossa ja saa raikasta ilmaa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Kyllä kai noita poimii kohtuu nopeasti kunnon poimurilla jos sattuu hyvä apaja löytymään, mutta se puhdistaminen on kyllä todella kypsää puuhaa, hankala nähdä että tolla touhulla mitenkään kauhean koville tuntiliksoille pääsisi. Ainahan näistä on lehdissä juttua miten "Jorma tienasi 2000e verottomana keräämällä mustikoita", harvoin vaan mainitaan paljon siihen keräämiseen sekä puhdistamiseen meni sitä aikaa sitten. Mahtaa myös käydä selänpäälle se kykkiminen pidemmän päälle. Itse keräilen omaan käyttöön mustikoita sen about kilon vuodessa ja sillä kyllä saa jo poimintakiintiön täyteen. Loput sitten pakasteena kaupasta jos mieli tekee. Toki eihän siinä, jos jollain on aikaa noita kerätä ja myydä niin antaa mennä vaan, tuleehan siinä samalla oltua luonnossa ja saa raikasta ilmaa.
Niitä poimureita on semmoisia minkä kanssa ei tarvitse kyykkiä vaan se poimuri on pitkän varren päässä kiinni.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
317
Laitetaas tänne vaikka on vähän siinä ja siinä meneekö enää aiheeseen. Marjanpoiminnasta toki kyse, muttei varsinaisesti marjatilasta. Eli nyt kipinkapin kaikki metsään kykkimään ja marjoja myymään:

Kuten sen jo ex-ministerimmekin sanoi, "me tienataan tällä".
Rahat tulee modernisti suoraan tilille joten toimeentulotukea saavien kannattaa miettiä kaksi kertaa myydäkkö juuri tälle firmalle. Toki rahat voi kierrättää vaikka sukulaisen tilin kautta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
34
Miten tuo Sarita voi olla noin pihalla, jos opiskelee puutarhuriksi. Onko opiskelut tv:stä Huvilan ja Huussin katselu?

"– Mutta sehän alkoi kismittää, että se on täysin palkatonta työtä. Palkka tulee siitä, kuinka monta kiloa marjaa poimitaan myyntiin. Silloin se (rivien puhdistus) ei ole pelkästään ilmaista työtä, vaan myös pois tilipussista, koska se vie aikaa poiminnalta. " Sarita ei sitten olisi seuraavalla kierroksella poiminutkaan enää yhtään marjaa, kun kaikki olisi homeessa ja mätiä. Tiedän että huonoistakin marjoista on maksettu palkkaa jos on ollut todella märkä ja huono vuosi. Huonot marjat on pakko saada pois pilaamasta loppuja. Olisiko neiti Sarita pitänyt kantaa sinne pellolle, kun ei kävelystäkään saa palkkaa?

"Karhu ehdottaa mansikan poimintaan pohjapalkkaa, tuntipalkkaa tai provikkapalkkaa mansikkakiloista. " Ei oikeen toimi.

"– Minulle henkilökohtaisesti tapahtui sellaista, että minut lähetettiin takaisin jonon päähän marjakorini kanssa, koska ne eivät olleet hyviä. Kun olen tullut uudestaan saman marjakorin kanssa, ne ovatkin kelvanneet. " Ei ole osannut poimia oikein. Puristanut marjat muussiksi poimiessa.

"Karhu huomasi myös puutteen wc-pisteiden hygieniassa. Hän oli huomauttanut, että kaikissa wc-pisteissä ei ollut aina käsienpesumahdollisuutta. Sen jälkeen vesikanisterit tuotiin wc-paikkojen viereen. " Asiahan hoidettiin minusta aika nopeasti kuntoon.

"– Tämä olisi ollut mun juttu. Olen näppärä sormistani, viihdyn ulkoilmassa, tiedän että pystyn ripeään toimintaan ja keräämään marjoja. Nautin fyysisestä työstä ja tiesin, mihin olen menossa, Karhu miettii. " Eli luuli osaavansa homman, mutta ei osannutkaan.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152

siinä esimerkki. Osaava ja jaksava kaveri pääsee 5000 euron kuukausipalkkoihin.
Mutta työ on raskasta, ja sen takia ei suomalaisia kiinnosta. Raha ei tuu helpolla
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386

siinä esimerkki. Osaava ja jaksava kaveri pääsee 5000 euron kuukausipalkkoihin.
Mutta työ on raskasta, ja sen takia ei suomalaisia kiinnosta. Raha ei tuu helpolla
NJ Rebar palkkaa raudoittajia lähinnä Puolasta, sillä suomalaisia raudoittajia ei ole saatavilla. Alan koulutusta on ajettu alas 1990-luvulta lähtien.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
NJ Rebar palkkaa raudoittajia lähinnä Puolasta, sillä suomalaisia raudoittajia ei ole saatavilla. Alan koulutusta on ajettu alas 1990-luvulta lähtien.
Tän foorumin kanta olis "pitäiskö tehdä vähän johtopäätöksiä", ehkä lopettaa raudoittaminen Suomessa kannattamattomana :kahvi:
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Miten tuo Sarita voi olla noin pihalla, jos opiskelee puutarhuriksi. Onko opiskelut tv:stä Huvilan ja Huussin katselu?

"– Mutta sehän alkoi kismittää, että se on täysin palkatonta työtä. Palkka tulee siitä, kuinka monta kiloa marjaa poimitaan myyntiin. Silloin se (rivien puhdistus) ei ole pelkästään ilmaista työtä, vaan myös pois tilipussista, koska se vie aikaa poiminnalta. " Sarita ei sitten olisi seuraavalla kierroksella poiminutkaan enää yhtään marjaa, kun kaikki olisi homeessa ja mätiä. Tiedän että huonoistakin marjoista on maksettu palkkaa jos on ollut todella märkä ja huono vuosi. Huonot marjat on pakko saada pois pilaamasta loppuja. Olisiko neiti Sarita pitänyt kantaa sinne pellolle, kun ei kävelystäkään saa palkkaa?
Mitä helvettiä? Kyllä minä saan palkkaa sellaisistakin työtehtävistä, mitkä ovat edellytyksiä toisten työtehtävien tekemiselle. Ei kuulosta kauhean älykkäältä tuo logiikkasi, että kyllähän aidan maalaajan pitää rakentaa aita ilmaiseksi, koska eihän sitä maalaisi yhtään aidanseipästä, jos ei aitaa ole pystytetty ensin. Miten siitä, että huonot marjat on pakko saada pois pilaamasta loppuja, päästään johtopäätökseen, että on oikein, että kyseisestä työstä ei makseta palkkaa? Ei tuo Sarita nyt ihan niin pihalla sentään taida olla kuin väki täällä foorumilla.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069

siinä esimerkki. Osaava ja jaksava kaveri pääsee 5000 euron kuukausipalkkoihin.
Mutta työ on raskasta, ja sen takia ei suomalaisia kiinnosta. Raha ei tuu helpolla
Miten tämä nyt enää edes liittyy aiheeseen? On eri asia palkata niitä ulkomaalaisia, kun on puitteet ja liksa kunnossa. Marjanpoiminnassa ei välttämättä näin ole ja sitä täällä on kritisoitu. Onhan Suomessa myös korkeakoulutettua (ulkomaalaista) väkeä töissä, mutta ne onkin paikallisen standardin mukaisissa olosuhteissa, eivätkä siten liity tähän ketjuun millään tavalla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä helvettiä? Kyllä minä saan palkkaa sellaisistakin työtehtävistä, mitkä ovat edellytyksiä toisten työtehtävien tekemiselle. Ei kuulosta kauhean älykkäältä tuo logiikkasi, että kyllähän aidan maalaajan pitää rakentaa aita ilmaiseksi, koska eihän sitä maalaisi yhtään aidanseipästä, jos ei aitaa ole pystytetty ensin. Miten siitä, että huonot marjat on pakko saada pois pilaamasta loppuja, päästään johtopäätökseen, että on oikein, että kyseisestä työstä ei makseta palkkaa? Ei tuo Sarita nyt ihan niin pihalla sentään taida olla kuin väki täällä foorumilla.
Jos sulla on provikkapalkka niin et välttämättä saa. Ja esimerkiksi ylemmät toimihenkilöt eivät saa palkkaa matka-ajasta vaikka matkustaminen olisi työnteon vaatimus.

Ja jos sulta tilataan maalattua aitaa niin sulta tilataan maalattua aitaa, ei aidan maalausta.

Miten tämä nyt enää edes liittyy aiheeseen? On eri asia palkata niitä ulkomaalaisia, kun on puitteet ja liksa kunnossa. Marjanpoiminnassa ei välttämättä näin ole ja sitä täällä on kritisoitu. Onhan Suomessa myös korkeakoulutettua (ulkomaalaista) väkeä töissä, mutta ne onkin paikallisen standardin mukaisissa olosuhteissa, eivätkä siten liity tähän ketjuun millään tavalla.
Ongelma ei ole se, että marjanpoiminnassa olisi väärä liksa (tai muuten ei kunnossa) vaan se, että työ (etenkään suomalaisen amatöörin tekemänä) ei tuota niin paljoa kuin suomalainen haluaa palkkaa. Ja sitten kun voi valita sossun eikä tartte tehdä edes sitä vähää mihin kykenee sen rahan eteen niin sossulandia on valmis.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Jos sulla on provikkapalkka niin et välttämättä saa.
Ei mulla oo. Miten tämä liittyy asiaan?

Ja esimerkiksi ylemmät toimihenkilöt eivät saa palkkaa matka-ajasta vaikka matkustaminen olisi työnteon vaatimus.
Ei kai juuri kukaan saa palkkaa matka-ajasta (joka ole työtehtävä)? Mikä pointti tässä on?

Ja jos sulta tilataan maalattua aitaa niin sulta tilataan maalattua aitaa, ei aidan maalausta.
En ole varma miten tämäkään liittyy lainattuun viestiin. Liittyvä kysymys analogisesti olisi: tulisiko rakennusyrityksessä (~marjatilalla) töissä olevan aidanmaalaajan (~marjanpoimijan) rakentaa ilmaiseksi aita (~putsata huonot marjat)?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei mulla oo. Miten tämä liittyy asiaan?
Se oli sä-passiivi-mutoinen lause eikä tarkoittanut automaattisesti sinua. Jos ihimsellä on provikka- tai urakkapalkka, vaikka myyntityöstä tai maalattuina toimitetuista aitametreistä niin asiakkaan luoksen ajamisesta, siellä vietetystä ajasta tai aidan rakentamisesta ei erikseen makseta mitään.

Ei kai juuri kukaan saa palkkaa matka-ajasta (joka ole työtehtävä)? Mikä pointti tässä on?
Toimihenkilö tai työntekijä saa palkkaa vapaa-ajalla tehtävästä työn vuoksi matkustamisesta. Ylempi ei.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Se oli sä-passiivi-mutoinen lause eikä tarkoittanut automaattisesti sinua. Jos ihimsellä on provikka- tai urakkapalkka, vaikka myyntityöstä tai maalattuina toimitetuista aitametreistä niin asiakkaan luoksen ajamisesta, siellä vietetystä ajasta tai aidan rakentamisesta ei erikseen makseta mitään.
Juu, ei makseta. Luulin, että vastaus liittyi viestiini.

Toimihenkilö tai työntekijä saa palkkaa vapaa-ajalla tehtävästä työn vuoksi matkustamisesta. Ylempi ei.
Niin siis jos matkustaminen kuuluu työhön, siitä maksetaan? Mutta mikä tässä oli pointti?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niin siis jos matkustaminen kuuluu työhön, siitä maksetaan? Mutta mikä tässä oli pointti?
Pointti oli, että ei kaikille makseta. Ja pointti oli, että jos työ on sen luonteista että se tehdään urakkana tai provikalla valmistuneen mukaan niin mansikan luokse kävelemisestä ei ehkä saa palkkaa.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Pointti oli, että ei kaikille makseta. Ja pointti oli, että jos työ on sen luonteista että se tehdään urakkana tai provikalla valmistuneen mukaan niin mansikan luokse kävelemisestä ei ehkä saa palkkaa.
Jaa, luulin, että pointti olisi jollain tavalla liittynyt siihen mistä keskusteltiin. Mutta totta puhut, ei saa mansikan luo kävelemisestä palkkaa, ei.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
:btooth:
Jaa, luulin, että pointti olisi jollain tavalla liittynyt siihen mistä keskusteltiin. Mutta totta puhut, ei saa mansikan luo kävelemisestä palkkaa, ei.
No eikö se aika oleellisesti liittynyt kun itse tulit julistamaan, miten SINÄ saat rahaa asioista, joita sinun pitää ensin tehdä jotta voit tehdä työn, joka sulta on tilattu? :facepalm:

Hyvin on tainnut liittojyrien jutut mennä perille. Simasateset ja saunasetelit vaan pinkkaan, kiitos :btooth:
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
No eikö se aika oleellisesti liittynyt kun itse tulit julistamaan, miten SINÄ saat rahaa asioista, joita sinun pitää ensin tehdä jotta voit tehdä työn, joka sulta on tilattu?
Minä sanoin, että saan palkan kaikista työtehtävistä, jotka minulle on annettu.

Tuo horinasi on kyllä sen verran sekavaa ja viesteihini liittymätöntä, että helpottaisi varmaankin, jos avaisit hieman, mitä ovat ne tulkintasi, joihin olet kommentoimassa?

Ts. mitä helvettiä oikein ajattelet minun sanoneen?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minä sanoin, että saan palkan kaikista työtehtävistä, jotka minulle on annettu.

Tuo horinasi on kyllä sen verran sekavaa ja viesteihini liittymätöntä, että helpottaisi varmaankin, jos avaisit hieman, mitä ovat ne tulkintasi, joihin olet kommentoimassa?

Ts. mitä helvettiä oikein ajattelet minun sanoneen?
Niin, sun tapaus ei liity käsiteltävään asiaan mitenkään. Sä saat palkan jokaisesta tunnista, jonka "teet töitä". Marjanpoimija, josta on kyse, työskentelee sopimuksella, jossa palkka tulee jokaisesta kilosta hyvää marjaa. Puhelinliittymäkauppias työskentelee sopimuksella, jossa palkka tulee myydystä sopimuksesta jne. Sun juttusi nimenomaan ei liity asiaan ja on sikäli täyttä horinaa tässä ketjussa.

Se on itsestäänselvyys, että jos palkka maksetaan tuloksesta, ei yrittämisestä, joutuu tekemään tuloksen aikaansaamiseksi välttämättömiä asioista "ilman palkkaa".
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Sä saat palkan jokaisesta tunnista, jonka "teet töitä". -- Sun juttusi nimenomaan ei liity asiaan ja on sikäli täyttä horinaa tässä ketjussa.
Miksi koet niin voimakasta tarvetta jatkuvasti tarttua siihen asiaan liittymättömään yksittäiseen sivulauseeseen?

Se on itsestäänselvyys, että jos palkka maksetaan tuloksesta, ei yrittämisestä, joutuu tekemään tuloksen aikaansaamiseksi välttämättömiä asioista "ilman palkkaa".
Se on itsestäänselvyys, että jos palkka maksetaan tuloksesta, joutuu tekemään tuloksen aikaansaamiseksi välttämättömiä asioita "ilman palkkaa". Tässä tapauksessa taas "välttämätön asia" ei ole välittömästi välttämätön oman tuloksen aikaansaamiseksi, vaan välttämätön työnantajan toiminnan mahdollistamiseksi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Se on itsestäänselvyys, että jos palkka maksetaan tuloksesta, joutuu tekemään tuloksen aikaansaamiseksi välttämättömiä asioita "ilman palkkaa". Tässä tapauksessa taas "välttämätön asia" ei ole välittömästi välttämätön oman tuloksen aikaansaamiseksi, vaan välttämätön työnantajan toiminnan mahdollistamiseksi.
Mä väittäisin, että ensimmäisenä kärsii työntekijä jos ei saa hyvää marjaa poimituksi esim. siksi, ettei viitsi ilman eri maksua siirtyä poimintapaikalle. Sitten vasta työnantaja.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Mä väittäisin, että ensimmäisenä kärsii työntekijä jos ei saa hyvää marjaa poimituksi esim. siksi, ettei viitsi ilman eri maksua siirtyä poimintapaikalle. Sitten vasta työnantaja.
Varmasti, ja esimerkkisi tapauksessa on taidettu kärsiä jo pidempi tovi. Oliko tämän huomion tarkoitus liittyä jotenkin johonkin sanottuun vai tuliko muuten vain mieleen kun sama aihe?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Varmasti, ja esimerkkisi tapauksessa on taidettu kärsiä jo pidempi tovi. Oliko tämän huomion tarkoitus liittyä jotenkin johonkin sanottuun vai tuliko muuten vain mieleen kun sama aihe?
Tähän oli tarkoitus liittyä:

Mitä helvettiä? Kyllä minä saan palkkaa sellaisistakin työtehtävistä, mitkä ovat edellytyksiä toisten työtehtävien tekemiselle.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064

siinä esimerkki. Osaava ja jaksava kaveri pääsee 5000 euron kuukausipalkkoihin.
Mutta työ on raskasta, ja sen takia ei suomalaisia kiinnosta. Raha ei tuu helpolla
Oliko tuossa viidessä tonnissa ylityöt mukana? Jos 5000€ olisi varma tai edes 4K€, niin kyllä tekijöitä olisi jonkoksi asti. Todellisuus on varmasti lähempänä paria tonnia.
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
76
Oliko tuossa viidessä tonnissa ylityöt mukana? Jos 5000€ olisi varma tai edes 4K€, niin kyllä tekijöitä olisi jonkoksi asti. Todellisuus on varmasti lähempänä paria tonnia.
5000€ kuukaudessa osaavalle työntekijälle ja työntekijöitä ei löydy? Kyllä nyt on oltava syy siinä että suomalaiset on laiskoja :rolleyes:

Artikkelissa mainitaan "kilpailu työntekijöistä", "Alalle on aiemminkin tultu perinteisesti kisälli-mestaripolun kautta, mutta nykyään raaka raudoittamistyö ei suomalaisia juuri kiinnosta ", "Puolalaiset ovat ammattitaitoisia ja luotettavia "

Eiköhän totuus ole että joko palkat ovat paskat tai sitten yritykset eivät viitsi kouluttaa osaajia jos kerta niille on tarvetta ja mistään ei löydy
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuo oli ensimmäinen kontribuutiosi ketjuun, pläjäys kokemusasiantuntijuutta siitä kuinka ainakaan MINÄ en. Jos sulla oli joku ihan oikeakin pointti niin tän vänkäyksen sijasta voisit kirjoittaa sen auki tähän selväsanaisesti.

Tähän asti jää vain vaikutelma, että jankkaat että kaikesta työhön liittyvästä pitäisi saada palkka koska SINULLA sattuu olemaan sellainen sopimus.
 
  • Tykkää
Reactions: ttm

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Raudoittajan keskipalkka 3 298 €

Tuo työ on niin raskasta ettei ihme että ei ole tekijöitä.
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
76
Raudoittajan keskipalkka 3 298 €

Tuo työ on niin raskasta ettei ihme että ei ole tekijöitä.
No niinpä tietenkin. Ja totakin summaa nostaa noi muutamat ei niin realistiset palkat. Yleisin palkka tuon taulukon mukaan 2000-2500€
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
No niinpä tietenkin. Ja totakin summaa nostaa noi muutamat ei niin realistiset palkat. Yleisin palkka tuon taulukon mukaan 2000-2500€
Juu, parin tonnin paikkeilla on normipalkka.
Puolalaisille tosin ei tarvii sitäkään maksaa.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Oliko tuossa viidessä tonnissa ylityöt mukana? Jos 5000€ olisi varma tai edes 4K€, niin kyllä tekijöitä olisi jonkoksi asti. Todellisuus on varmasti lähempänä paria tonnia.
Ei, raudoittajille maksetaan yleisesti kilojen mukaan. Ahkera ja osaava kaveri tienaa normi työpäivänä tuon
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Ja suomalaiset ei siis halua 5000€ palkkoja? Ettei syy nyt olis vaan jossain ihan muualla kuin laiskuudessa
Sen eteen joutuu oikeasti tekemään, ei riitä että räplää puhelinta. Ei oo hauskaa räntäsateessa vääntää rautaa.. mutta ulkomaalaiset on karskimpia kavereita
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
86
Sen eteen joutuu oikeasti tekemään, ei riitä että räplää puhelinta. Ei oo hauskaa räntäsateessa vääntää rautaa.. mutta ulkomaalaiset on karskimpia kavereita
Taitaa olla niin, että halvempi ottaa puolalainen raudoittaja TESsin pohjapalkalla tuntitöihin, kuin antaa suomalaisen raudoittajan tehdä urakalla ja maksaa sen mukainen palkka.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Taitaa olla niin, että halvempi ottaa puolalainen raudoittaja TESsin pohjapalkalla tuntitöihin, kuin antaa suomalaisen raudoittajan tehdä urakalla ja maksaa sen mukainen palkka.
On joo, mutta pakkokin kun ei oo suomalaisia tarjolla
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Missä tämmöne työnarvolista löytyy?
Meinaat että kaiken työn arvo on listattu johonkin? :D

Varmaan jos kuuntelee jotain työpaikan liittojyrää liian sinisilmäisesti, voi tuollainen vaikutelma tulla.

Työn arvo on se, jonka joku on siitä valmis maksamaan tai se hinta, jonka siitä välillisesti voi työnantaja asiakkaaltaan saada.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
34
Mitä helvettiä? Kyllä minä saan palkkaa sellaisistakin työtehtävistä, mitkä ovat edellytyksiä toisten työtehtävien tekemiselle. Ei kuulosta kauhean älykkäältä tuo logiikkasi, että kyllähän aidan maalaajan pitää rakentaa aita ilmaiseksi, koska eihän sitä maalaisi yhtään aidanseipästä, jos ei aitaa ole pystytetty ensin. Miten siitä, että huonot marjat on pakko saada pois pilaamasta loppuja, päästään johtopäätökseen, että on oikein, että kyseisestä työstä ei makseta palkkaa? Ei tuo Sarita nyt ihan niin pihalla sentään taida olla kuin väki täällä foorumilla.
Jos maalaat aitaa urakkapalkalla. Saatko maalipurkin avaamisesta vaikka 3€ Sekoittamisesta 7€ maalipurkin siirrosta 2 €. Ne kuuluvat siihen työtehtävään mistä saat palkan maalatusta aita/metri. Tuo huonojen poisto kuuluu siihen urakkapalkkaan minkä saat hyvien poiminnasta. Et siis koskaan ole ollut urakkapalkalla töissä?
 

Janttura

Tukijäsen
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
88
Joskus muinoin koululuokat, 4H kerhot ja urheiluseurat teki kaikenlaisia perunan nostoja, risukon raivauksia ja talon maalauksia, jolla keräsivät rahaa luokkaretkiin tai pelireissuihin. Ei taida enää nykyisin olla moiset suosiossa ja vanhemmat maksaa kaiken?
Noi olis vieläkin hyviä saisivat juniorit näkemystä työn teosta
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984

HS kertoo, että työntekijöiden minimipalkaksi on määrätty noin 3 000 euroa kulujen jälkeen.

Eiks tuo ole Thaimaan mittapuissa hyvä palkka.


Opettajan keskipalkka kuukaudessa on noin 8 000 bathia eli vain 160 euroa. Poliisin keskipalkka jää vieläkin alemmaksi 5 000 bathiin: noin sataan euroon.

Poliisi tienaa Suomessa 30 kuukauden palkan
Äkkiä en löytäny ku tän

Kyllä olis Suomestakin tekijöitä kun sais poliisi 108210 euroa kuukauden marjojen poimimisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
742
"Työnantajien on esimerkiksi pankkitalletuksella taattava työntekijän hoitokustannukset siinä tapauksessa, että hän sairastuu koronaviruksen vuoksi. Minimipalkaksi on määrätty 100 000 Thaimaan bahtia eli noin 3 000 euroa kulujen jälkeen. Poimijat kertoivat HS:lle kaksi viikkoa sitten, että aiemmin nettotulot ovat olleet noin 2 000 euroa."


Niinköhän oikeasti maksaisivat, jos poimijat tulisivat Suomeen lausahduksen "show me the money" kera. Ja lähtisivät sitten takaisin :p
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 894
Opettajan keskipalkka kuukaudessa on noin 8 000 bathia eli vain 160 euroa. Poliisin keskipalkka jää vieläkin alemmaksi 5 000 bathiin: noin sataan euroon.

Poliisi tienaa Suomessa 30 kuukauden palkan
Äkkiä en löytäny ku tän
Nopealla googlauksella minimipalkan pitäisi olla thaikuissa 300-350 bht päivässä, maakunnasta riippuen. Tuollapäin maailmaa julkisen sektorin työntekijöitä ei ihan hirveästi arvosteta, mutta kyllä nekin varmaan minimipalkkaa saavat?

Kyllä olis Suomestakin tekijöitä kun sais poliisi 108210 euroa kuukauden marjojen poimimisesta.
Se poimijoiden takuuansio ei toki ollut 3ke kuussa, vaan koko poimintakauden kokonaisansio. Eli noin tonnin kuussa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 449
Viestejä
4 199 887
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom