Maksukortit ja -välineet, joilla saa bonuksia, cashbackia tai muita etuja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja edup
  • Aloitettu Aloitettu
Tein yhden gibitin 20 päivää sitten ja kun katoin juuri niin siitä ei ole tullut pointseja, muuten kortti curvessa ja niistä siirroista tulee pointsit.

Ei siis kannata ainakaan makuuttaa pisteitä vaan muuttaa kun rajat tulee täyteen...
 
Outo juttu, kerro ihmeessä jos saat redditistä tarkempaa tietoa syystä. Kannattaa käydä korttitapahtumat myös läpi, jos niissä olisikin joku epänormaali ostos. Viestin linkin ehdoissa mainittu reward farming voisi koskea jotain saldon lisäystä johonkin palveluun kuten Amazoniin, tai lahjakortin ostamista (vaikka mistäpä Bybit tunnistaisi lahjakortin oston?), tai Mobilepaysiirtoa kaverille mistä olisi saanut cashbackia?

3.1. Bybit EU strictly prohibits any form of fraudulent or abusive activity, including but
not limited to:
● Abnormal farming behavior or reward exploitation;
● Wash trading or artificial transaction activity;
● Multi-account operations or self-referrals;
● Market manipulation or coordinated abuse;
● Any other actions deemed inconsistent with fair participation.

Olen Curvea käyttänyt ostoksissa useamman kuukauden eikä ole ainakaan vielä banneja napsunut. Olen käyttänyt Go Back in Timeä toiselta kortilta Bybittiin päin jolloin sehän Bybitille näkyy ihan normaalina korttiostoksena, en ole tehnyt siirtoa Bybitiltä toiselle kortille minkä voisi ajatellakin väärinkäytöksi jos palautuksista ei vähennettäisikään cashbackpisteitä?

Hyvänä puolena saat kuitenkin rahat kulutettua tai varmaan nostettua automaatillakin ulos palvelusta, miksipä tuota käyttäisi ilman cashbackporkkanaa.
 
Outo juttu, kerro ihmeessä jos saat redditistä tarkempaa tietoa syystä. Kannattaa käydä korttitapahtumat myös läpi, jos niissä olisikin joku epänormaali ostos. Viestin linkin ehdoissa mainittu reward farming voisi koskea jotain saldon lisäystä johonkin palveluun kuten Amazoniin, tai lahjakortin ostamista (vaikka mistäpä Bybit tunnistaisi lahjakortin oston?), tai Mobilepaysiirtoa kaverille mistä olisi saanut cashbackia?



Olen Curvea käyttänyt ostoksissa useamman kuukauden eikä ole ainakaan vielä banneja napsunut. Olen käyttänyt Go Back in Timeä toiselta kortilta Bybittiin päin jolloin sehän Bybitille näkyy ihan normaalina korttiostoksena, en ole tehnyt siirtoa Bybitiltä toiselle kortille minkä voisi ajatellakin väärinkäytöksi jos palautuksista ei vähennettäisikään cashbackpisteitä?

Hyvänä puolena saat kuitenkin rahat kulutettua tai varmaan nostettua automaatillakin ulos palvelusta, miksipä tuota käyttäisi ilman cashbackporkkanaa.
Perinteinen manufactured spend on ainakin sellaista toimintaa, jolla rajaton määrä rahaa voidaan kierrättää kortin kautta ja jossa raha saadaan jotain kautta uudelleen käyttöön. Esimerkiksi Amazonin saldoa ei palauteta, jolloin se ei mahdollista kierrätystä.
 
Onko tuo bybit muuten jotenkin rajoittunut, että mistä saa pisteitä? Esim. lounaseduista (epassi) ja lippuostoista ei näytä mulle pisteitä ollenkaan?
 
Spotify ei hyväksy Bybitin korttia suoraan, mutta Curven hyväksyy ja toimisi sitä kautta. Onko muilla kokemuksia toimiiko 100 %:n Spotify cashback myös Curven kautta käytettynä? Tai vinkkejä miten saada Spotify hyväksymään Bybitin kortti suoraan? Käytin Bybit-korttia ostoksiin jo sen verran, että olen Spotify-cashbackin edellyttämällä Tier 2/Beta-käyttäjätasolla.

Myös Apple Payn kanssa oli ensin haasteita, mutta sain sen vihdoin lisättyä kokeilemalla lisätä maksukortin tiedot manuaalisesti Apple Payhin. Yritin alkuun "Lisää Lompakkoon > iPhonessa olevista apeista > Bybit", mutta tämä antoi erroria...
 
Onko tuo bybit muuten jotenkin rajoittunut, että mistä saa pisteitä? Esim. lounaseduista (epassi) ja lippuostoista ei näytä mulle pisteitä ollenkaan?
En ole nähnyt missään listaa rajauksista, mutta toki voi jotakin olla. Joku taisi aiemmassa viestissä mainita että MobilePay-siirrosta esimerkiksi ei ole tullut, mikä käykin järkeen. Voiko olla että olet kahden casback-tason välissä, eli aloitustasolla (Base) cashbackin maksimimäärä on 5 € joka täyttyy 250 € ostoilla kuukaudessa. Seuraava taso (Beta, joka on suurimmalle osalle se pysyvä ja kannattava taso) avautuu kun kuukaudessa on ostoja 500 eurolla. Eli ekana kuukautena ostoille 250-499 € ei tule cashbackia ollenkaan, mutta kun tuo 500 € on yhden kuukauden aikana täyttynyt, aktivoituu Beta-taso seuraavana päivänä ja pysyy aktiivisena aina seuraavan kuukauden loppuun saakka ja aina sitä seuraaville kuukausille kunhan 500 €/kk minimikulutus täyttyy. Eli joka kuukausi ei tarvitse aloittaa alusta Base-tasosta vaan toisena kuukautena tulee 2 % cashback jo ensimmäisestä eurosta aina Beta-tason maksimiin eli 50 euroon (maksimiraja tulee siis vastaan 2500 €/kk kulutuksella, miinus 100 % cashbackin kohteet).


Spotify ei hyväksy Bybitin korttia suoraan, mutta Curven hyväksyy ja toimisi sitä kautta. Onko muilla kokemuksia toimiiko 100 %:n Spotify cashback myös Curven kautta käytettynä? Tai vinkkejä miten saada Spotify hyväksymään Bybitin kortti suoraan? Käytin Bybit-korttia ostoksiin jo sen verran, että olen Spotify-cashbackin edellyttämällä Tier 2/Beta-käyttäjätasolla.

Myös Apple Payn kanssa oli ensin haasteita, mutta sain sen vihdoin lisättyä kokeilemalla lisätä maksukortin tiedot manuaalisesti Apple Payhin. Yritin alkuun "Lisää Lompakkoon > iPhonessa olevista apeista > Bybit", mutta tämä antoi erroria...
Itselläni ei ole Spotifyä käytössä, mutta esim. Netflix-maksuni menee Curven kautta ja siitä on tullut oikea 100 % cashback.
 
Spotify ei hyväksy Bybitin korttia suoraan, mutta Curven hyväksyy ja toimisi sitä kautta. Onko muilla kokemuksia toimiiko 100 %:n Spotify cashback myös Curven kautta käytettynä? Tai vinkkejä miten saada Spotify hyväksymään Bybitin kortti suoraan? Käytin Bybit-korttia ostoksiin jo sen verran, että olen Spotify-cashbackin edellyttämällä Tier 2/Beta-käyttäjätasolla.

Myös Apple Payn kanssa oli ensin haasteita, mutta sain sen vihdoin lisättyä kokeilemalla lisätä maksukortin tiedot manuaalisesti Apple Payhin. Yritin alkuun "Lisää Lompakkoon > iPhonessa olevista apeista > Bybit", mutta tämä antoi erroria...

Hyvin vaikutti toimivan Spotify Curven kautta, 2e veloitus aloitustasolla (Base) antoi +20 pistettä, kuten pitikin ja palautus tapahtui vasta, kun pääsin seuraavalla tasolle (Beta), niin poisti sitten -1000 pistettä, eli täydet 100% 2e arvosta pisteitä :lol: Ei tuo nyt ihan oikein mennyt.

Ajattelin, että en jaksa valittaa, mutta kiva huomata, että jos jouduin permabanniin jostain vastaavasta muutaman ylimääräisen pisteen saamisesta tahattomasti (en ole enää saanut viestejä tuesta) ja mistä siis en ole tietoinen, niin toiseeen suuntaan Bybitin systeemi voi tehdä vapaasti tyhmyyksiä :smoke:

1779895150298.png
1779895176402.png


EDIT: Nyt joku admin Reddit ketjusta pyytänyt tietoja, että voi ottaa oman keissin käsittelyyn
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan muuttanut isompia määriä Amex pisteitä Finnair Avios pisteiksi viime aikoina?

Vaikuttaisi, että pisteiden siirto ei onnistu noin miljoonan muutetun Amex-pisteen jälkeen. Tämä siis parin vuoden ajalta laskettuna. Kiinnostaisi tietää onko tämä virallinen maksimi tai mikäköhän homma ja pystyykö amex tuota muuttamaan?

Onko muilla kokemuksia vastaavasta tai tietoa miten raja menee käytännössä?
 
Onko tuo bybit muuten jotenkin rajoittunut, että mistä saa pisteitä? Esim. lounaseduista (epassi) ja lippuostoista ei näytä mulle pisteitä ollenkaan?
Lompakoiden lataukset, tilisiirrot ja rahan siirtäminen palvelusta toiseen (kuten ePassi) tunnistetaan MCC-koodien kautta, jotka Bybit on tainut estää cashback-ohjelmastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
CDC kortilla ei sitten heru cbtä verojen maksusta. Jonottelin ja odottelin maksupäätettä reilun tunnin eilen, huomatakseni että cbtä ei tullu. No kiinteistövero sen verta pikku summa, että tuntia en olis uudestaan jonottanut ensi vuonna. Mätkyi tai perintöveroi ym isompia ois voinut jatkossa.
 
CDC kortilla ei sitten heru cbtä verojen maksusta. Jonottelin ja odottelin maksupäätettä reilun tunnin eilen, huomatakseni että cbtä ei tullu. No kiinteistövero sen verta pikku summa, että tuntia en olis uudestaan jonottanut ensi vuonna. Mätkyi tai perintöveroi ym isompia ois voinut jatkossa.
Joo tuppaa olemaan melkein kaikissa korteissa tuo verottajan MCC 9311 blokkilistalla.

Plutuksella sai aikoinaan, Hi:lla myös. Näitä ennen tuli joskus CdC kortillakin maksettua veroja R-kioskilla laskulla.

Itsellä haussa joku uusi ponzikortti kunnon käyttörajoilla ja vähintään 3% cashbackilla, jonka saisi myös veromaksuista.

Pääomaverojen ennakot on sen verran helppo käydä verotoimistolla maksamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuppaa olemaan melkein kaikissa korteissa tuo verottajan MCC 9311 blokkilistalla.

Plutuksella sai aikoinaan, Hi:lla myös. Näitä ennen tuli joskus CdC kortillakin maksettua veroja R-kioskilla laskulla.

Itsellä haussa joku uusi ponzikortti kunnon käyttörajoilla ja vähintään 3% cashbackilla, jonka saisi myös veromaksuista.

Pääomaverojen ennakot on sen verran helppo käydä verotoimistolla maksamassa.
Kaiholla muistellen rkioskin laskunmaksupalvelua kortilla :cry:

Toinen kortti rinnalle, joka kerryttää verottajaltakin cb:t kelpaisi. Meni trumppipumppi ohi nykyisellä stakelukolla, joten cdc pysyy pääkorttina.

Huomasin vasta hiljattain, että käyttörajakin on noussut 2500$ (~2150€). Vanhakin raja on toki riittänyt hyvin useinmiten, ainakin gbit:in kanssa.
 
Tuli vastaan Klarnan Premium ja Max-jäsenyys. Ihan kiinnostavia etuja, cashbackiä ja 10 000/20 000 EuroBonus (Sas) pistettä mahdollista saada parin kuukauden jälkeen liittymisetuna.

Premium: 8.99€ kolme ekaa kuukautta jonka jälkeen 17.99€ ja Max 24.99€ kolme ekaa kuukautta jonka jälkeen 49.99€

Jotain matkavakuutusta, loungeja, Storytelia, Viaplaytä kuuluu kans.

Onko kukaan ottanut testiin tai tietoa miten arvokkkaita nuo Eurobonukset on?
 
Kävin tänään aiemmin tsekkaamassa Bybitin bonukset ja huomasin, että 100% cashbackiin oli tullut Claude, Financial Times yms ja Prime poistunut (netflix ja spotify oli säilynyt). Nyt kun kävin uudestaan tarkastamassa niin näkyi taas samat vanhat Primet yms. Onkohan noihin tulossa muutoksia, jännä bugi nimittäin :hmm:

EDIT: https://announcements.bybit.com/en/...ck-on-your-subscriptions-blt2b2b2710152dda59/ eli oliskohan sitten jenkkilän kortin cashbackit vilahtanut vahingossa myös mulle
 
Viimeksi muokattu:
Nordean Cashback-korteilla saa kesän ajan tuplabonuksen ravintoloista, kahviloista, konserteista, festivaaleista, urheilutapahtumista, museoista, näyttelyistä ja huvipuistoista. Eli jos yritys toimii jollain määritellyllä toimialalla, saa tuplabonuksen.

Saat korotettua 1 % cashbackia ravintoloista, kahviloista, konserteista, festivaaleista, urheilutapahtumista, museoista, näyttelyistä ja huvipuistoista. Testaa laskurilla, kuinka paljon cashbackia saisit näistä kesän elämyksistä.

 
Voiko puntamääräistä Curve cashia siirtää mitenkään jollekin Curveen liitetylle kortille tai edes saada muutettua euromääräiseksi? Puntia on hyvin vaikea käyttää suurinpiirtein kokonaan, kun maksua ei täydennetä kortilta vaan koko summa menisi vain cashista.

Lopetin Morrown ja Curven käytön bonusten loppumisen takia. Nyt tuli kuitenkin viikonloppuna yksi palautus, jonka takia käytin kassalla em. yhdistelmää, myyjäkin pyysi saman kortin jolla maksettu. Epäonneksi Morrow oli voimassa toukokuun loppuun, enkä ollut muistanut päivittää uuden kortin tietoja em. syystä. Palautuksen käsittely meni tälle viikolle ja nyt Curve lähetti sähköpostin että hyvitettiin cashina kun käyttämäsi kortti ei toiminut. Mikä kuulosti erikoiselta, joskus tuli myyjän peruuttaman tilauksen hyvitys katoamisen takia suljetulle kortille, tosin Curve ei ollut välissä.
 
Voiko puntamääräistä Curve cashia siirtää mitenkään jollekin Curveen liitetylle kortille tai edes saada muutettua euromääräiseksi? Puntia on hyvin vaikea käyttää suurinpiirtein kokonaan, kun maksua ei täydennetä kortilta vaan koko summa menisi vain cashista.

Lopetin Morrown ja Curven käytön bonusten loppumisen takia. Nyt tuli kuitenkin viikonloppuna yksi palautus, jonka takia käytin kassalla em. yhdistelmää, myyjäkin pyysi saman kortin jolla maksettu. Epäonneksi Morrow oli voimassa toukokuun loppuun, enkä ollut muistanut päivittää uuden kortin tietoja em. syystä. Palautuksen käsittely meni tälle viikolle ja nyt Curve lähetti sähköpostin että hyvitettiin cashina kun käyttämäsi kortti ei toiminut. Mikä kuulosti erikoiselta, joskus tuli myyjän peruuttaman tilauksen hyvitys katoamisen takia suljetulle kortille, tosin Curve ei ollut välissä.
Palautuksesta saatu Curve Cash on sähköistä rahaa, ja Curvella on velvollisuus hyvittää se. Se on siis eri asemassa kuin bonuksena saatu.

Jos on muuten vaikea käyttää, asiakaspalvelusta voi selvittää hyvitysmenettelyä. Kun minulla oli ylimääräistä Cashia, latasin sen Amazonin saldoksi.
 
Voiko puntamääräistä Curve cashia siirtää mitenkään jollekin Curveen liitetylle kortille tai edes saada muutettua euromääräiseksi? Puntia on hyvin vaikea käyttää suurinpiirtein kokonaan, kun maksua ei täydennetä kortilta vaan koko summa menisi vain cashista.

Lopetin Morrown ja Curven käytön bonusten loppumisen takia. Nyt tuli kuitenkin viikonloppuna yksi palautus, jonka takia käytin kassalla em. yhdistelmää, myyjäkin pyysi saman kortin jolla maksettu. Epäonneksi Morrow oli voimassa toukokuun loppuun, enkä ollut muistanut päivittää uuden kortin tietoja em. syystä. Palautuksen käsittely meni tälle viikolle ja nyt Curve lähetti sähköpostin että hyvitettiin cashina kun käyttämäsi kortti ei toiminut. Mikä kuulosti erikoiselta, joskus tuli myyjän peruuttaman tilauksen hyvitys katoamisen takia suljetulle kortille, tosin Curve ei ollut välissä.
Palautuksen voi pyytää aspan kautta tietylle kortille. Tai käyttää curve cashin suoraan kunhan on sama tai pienempi summa kuin cash määrää. Ei tarvitse olla puntia.
 
Palautuksesta saatu Curve Cash on sähköistä rahaa, ja Curvella on velvollisuus hyvittää se. Se on siis eri asemassa kuin bonuksena saatu.

Jos on muuten vaikea käyttää, asiakaspalvelusta voi selvittää hyvitysmenettelyä. Kun minulla oli ylimääräistä Cashia, latasin sen Amazonin saldoksi.
Kiitos, jos Curve kohtelee palautuksena tullutta cashia rahana jonka saa kortille, niin eihän siinä sitten mitään.

Enkä tullut ajatelleeksi että verkossa voisi ehkä ostaa helpommin epämääräisen summan lahjakorttina/saldona jonnekin, joskin valuuttakurssin ennakoimattomuuden takia tullee sama tilanne kuin kauppareissulla tulisi että jää kuitenkin joku 73 senttiä tyylinen pieni summa ärsyttävästi roikkumaan :)
 
Nyt tulee muutoksia bybitin cashbackiin.

Key modifications for non-VIP users:
Standard Cashback Adjustment: The standard cashback benefit will transition from the current rate of 2%-10% on eligible Bybit EU Card Transactions with a variable cap, depending on your spending tier ("old cashback mechanism") to a 1% flat cashback with no cap ("new cashback mechanism"). Please note that this revised rate will be fixed and remain entirely independent of your spending volume using the Bybit EU Card.

Subscription Cashback Rates: Cashback for eligible subscription services (e.g., Netflix, Spotify, ChatGPT, etc.) will change from an ongoing 100% rate limited by a monthly cap depending on your spending tier ("old cashback mechanism") to a one-time 100% reward applicable only during the user's first month of eligibility, capped at a maximum of €50 across all selected subscriptions ("new cashback mechanism").

Please note that the cashback structure for VIP users remains unchanged. For more information on Bybit EU´s VIP Program please refer to this page.

Your consent to the updated Bybit EU Card Cashback Terms and Conditions will be deemed accepted if you do not object before August 4 2026 12:00 UTC. You have the right to explicitly object to these updated Bybit EU Card Cashback Terms and Conditions before August 4 2026 12:00 UTC. If you object, your participation in the cashback mechanism will be terminated.

1. Existing Users (requested or applied for a Bybit EU Card before June 3, 2026 12:00 UTC)
For users who requested or applied for a Bybit EU Card before June 3, 2026 12:00 UTC and who have been notified of these updated Bybit EU Card Cashback Terms and Conditions, these updated Bybit EU Card Cashback Terms and Conditions will apply from 4 August 2026 12:00 UTC onwards.
 
Jeps, 4.8.2026 tulevat muutokset voimaan. Noh, tämä oli odotettavissa ja 1 % cashback on edelleen kilpailukykyinen.
 
Itselle ei tuolla prosentilla ollut niin väliä, enemmän kiinnosti 100% cashback eri palveluista (netflix jne), mutta kun tuo nyt poistuu niin varmaan jää kortti "hyllylle".

Eipä tässä yllättynyt voi olla, ei vaan kerennyt pitkään tuota hyödyntää niin se on harmi.
 
Jeps, 4.8.2026 tulevat muutokset voimaan. Noh, tämä oli odotettavissa ja 1 % cashback on edelleen kilpailukykyinen.
1% on ihan ok taso, mut moni muu kortti antaa nykyään samaa tai parempaa ilman mitään deadline-paineita. En tiiä onks toi joku kikkailu vai vaan normaali päivitys. Itel on ollu kans tapauksia missä bonukset on laskenu ajan myötä, nii kannattaa varmaan kattoo muita vaihtoehtoja valmiiks.
 
Saakos vanhan kortin omistajat noista palveluista nyt elokuun neljänteen päivään asti 100% cashbackin?
 
Tippuu älyttömän hyvästä vain hyvälle tasolle, 1 % cashback kuitenkin tuplasti parempi kuin Norwegian, eikä ole kuukausimaksua kuten Nordealla. Ehtii kuitenkin vielä 2 kk ajan nauttia ilmaisesta Netflixistä, Spotifystä yms.

Saakos vanhan kortin omistajat noista palveluista nyt elokuun neljänteen päivään asti 100% cashbackin?
Näin ymmärtäisin.
 
1% on ihan ok taso, mut moni muu kortti antaa nykyään samaa tai parempaa ilman mitään deadline-paineita. En tiiä onks toi joku kikkailu vai vaan normaali päivitys. Itel on ollu kans tapauksia missä bonukset on laskenu ajan myötä, nii kannattaa varmaan kattoo muita vaihtoehtoja valmiiks.
Eihän tuossa mitään deadline painetta ole vai menikö multa jotain ohi?
 
Itsellä vuosia simppeli "tuplabonus" mutta tuskin parhain metodi. En ole ikinä tutustunut muihin metodeihin mutta tämä lanka ehkä opettaa.

Oma:
* Sbonus-kortti ja bonusten automaaginen siirto S-Rahastoon. Prismassa lähes kaikki ostokset.

Tosi vanha viesti, mutta mites tämä otetaan käyttöön? Ite en asioi paljoakaan S-kaupoissa ja bonusta kertyy sen mukaan :lol:Olisko nyt puolelta vuodelta 20€ tullu bonuksia, tankkaan toki useasti ABC:llä. Siirtääkö toi siis ihan kaikki bonukset automaattisesti noihin rahastoihin vaikka bonuksia tulis kuukaudessa tyyliin 1,XX€? Vai pitääkö tilillä olla tyyliin 20€, että siirtyy automaattisesti?
 
Tosi vanha viesti, mutta mites tämä otetaan käyttöön? Ite en asioi paljoakaan S-kaupoissa ja bonusta kertyy sen mukaan :lol:Olisko nyt puolelta vuodelta 20€ tullu bonuksia, tankkaan toki useasti ABC:llä. Siirtääkö toi siis ihan kaikki bonukset automaattisesti noihin rahastoihin vaikka bonuksia tulis kuukaudessa tyyliin 1,XX€? Vai pitääkö tilillä olla tyyliin 20€, että siirtyy automaattisesti?
Verkkopankissa saa aktivoitua Bonus rahastoon -palvelun. Kun tulee kymppi täyteen tilille, se siirtyy rahastoon (eli ihan suoraan sanottuna aika tyhjän kanssa jos tulee pari kymppiä boonuksia puolessa vuodessa).

 
1% on ihan ok taso, mut moni muu kortti antaa nykyään samaa tai parempaa ilman mitään deadline-paineita. En tiiä onks toi joku kikkailu vai vaan normaali päivitys. Itel on ollu kans tapauksia missä bonukset on laskenu ajan myötä, nii kannattaa varmaan kattoo muita vaihtoehtoja valmiiks.
Mitäs parempia systeemejä on?
 
Katsoin tarkemmin Bybitin puhelin push ilmoitusta: "Olet ansainnut uuden palkkion xxx USDC (Airdrop). Lunsta palkkiosi 2026-06-13 - 2026-09-11 välisenä aikana. Älä jää paitsi!". Liittyy siis automaattiseen cashbackiin. Mitään hajua miksi tuossa on "lunasta palkkiosi välisenä aikana"? Ei kai USDC- cashbackit mihinkään vanhene kun ne kerran on ilmestynyt tilille?
 
Eikös ”airdropit” ole yleensä vastikkeettomia, eli eivät liity esimerkiksi mihinkään yksittäiseen korttitapahtumaan?
 
Eikös ”airdropit” ole yleensä vastikkeettomia, eli eivät liity esimerkiksi mihinkään yksittäiseen korttitapahtumaan?
Voi liittyä yksittäiseen tai sitten ei liity yksittäiseen, riippuu miten korttia käyttää. Mielestäni tuo airdroppi tässä bybitin cashback himmelissä on vähän outo termi muutenkin.
 
Katsoin tarkemmin Bybitin puhelin push ilmoitusta: "Olet ansainnut uuden palkkion xxx USDC (Airdrop). Lunsta palkkiosi 2026-06-13 - 2026-09-11 välisenä aikana. Älä jää paitsi!". Liittyy siis automaattiseen cashbackiin. Mitään hajua miksi tuossa on "lunasta palkkiosi välisenä aikana"? Ei kai USDC- cashbackit mihinkään vanhene kun ne kerran on ilmestynyt tilille?

Käy katsomassa sivulta https://www.bybit.eu/en-EU/task-center/my_rewards että onko siellä lunasta-nappia mitä painaa, ja varmaan siellä lukee myös jos vanhenee ilman lunastamista. Tuskin häviää USDC mihinkään kun on tullut tilille, mutta voi olla että ilmoituksesi summa ei ole vielä tullut tilillesi jos se pitää lunastaa ensin. Suosittelen ottamaan cashbackin mieluummin pisteinä kuin auto-converttina USDC:hen, pisteitä käyttäessä 2 % cashback on vielä pari kuukautta 2,5 % koska nuo pisteillä korttisaldon lunastamiset on tarjoushintaisia.

Antaisin cashbackin kertyä pisteinä (=auto cashback kortin asetuksissa pois päältä) ja lunastaisin 10 000 pisteellä korttisaldoa 25 € arvosta. Tuo 10 000 p on alennushinta jolla tuo 2 % cashback on käytännössä 2,5 %. Aina joskus tuo lunastusmahdollisuus häviää joksikin päiväksi kun on out of stock mutta on sitten aina ilmestynyt uudestaan saataville.

Yhtä hyvä on lunastaa pisteillä BTC:tä kun on alennushintainen (cashback 2,5 %), mutta BTC:n myynnistä pitää sitten ilmoittaa verottajalle, veroa ei mene jos vuoden aikana kryptojen, osakkeiden, rahastojen yms. myyntiä on alle 1000 € arvosta.

Jos laittaa auto cashbackin päälle niin pisteistä tulee pieni määrä kerrallaan USDC:tä, joka on stablecoin jonka myynnistä ei tarvitse ilmoittaa verottajalle (cashback 2 %).
 
Käy katsomassa sivulta https://www.bybit.eu/en-EU/task-center/my_rewards että onko siellä lunasta-nappia mitä painaa, ja varmaan siellä lukee myös jos vanhenee ilman lunastamista. Tuskin häviää USDC mihinkään kun on tullut tilille, mutta voi olla että ilmoituksesi summa ei ole vielä tullut tilillesi jos se pitää lunastaa ensin. Suosittelen ottamaan cashbackin mieluummin pisteinä kuin auto-converttina USDC:hen, pisteitä käyttäessä 2 % cashback on vielä pari kuukautta 2,5 % koska nuo pisteillä korttisaldon lunastamiset on tarjoushintaisia.
Ei ole mitään lunastettavaa, ne tulee aina suoraan tilile. Lisäksi pidän autoconvertin jatkossakin, koska haluan ne USDC:nä enkä korttisaldoon.

Ehkä tuossa bybitin push notifikaatiossa on joku virhe joka on tarkoitettu "oikeille" airdropeille jotka pitää lunastaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 530
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom