• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Makitan matkajääkaappi, Kärkkäinen, 290 €

Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
17
Tuote: Makita CW001GZ -matkajääkaappi
Tarjoushinta: 290 -299,00
Normaalihinta: ovh 839,00
Kauppa:Kärkkäinen ja K-Rauta Lanterna
Voimassa: 30.06 tai kunnes loppuu
Linkki: Makita CW001GZ
K-Raudasta samainen (Lanterna)


Kommentti tarjouksesta:

Nyt olisi varsin mainio kompressorillinen matkajääppi ainakin paperilla kovassa tarjoushinnassa. Toimii tup.sytinlaturilla, verkkovirralla tai Makitan akuilla, mutta vain ensin mainittu pakkauksen mukana.
 
Ja koska pakkaus ei sisällä verkkovirtaa, jolla kylmennystä/lämmitystä voisi jatkaa tai tehdä esim esikylmennyksen, niin tietääkö joku että onko noilla matkajääkaapin latureilla jonkunlainen standardi kun yllättättävän monenmerkkistä laturia samannäköisellä päällä on markkinoilla.

Makitan alkuperäinen 69,90

Emax 24,90

Nordland 29,90
 
Ja koska pakkaus ei sisällä verkkovirtaa, jolla kylmennystä/lämmitystä voisi jatkaa tai tehdä esim esikylmennyksen, niin tietääkö joku että onko noilla matkajääkaapin latureilla jonkunlainen standardi kun yllättättävän monenmerkkistä laturia samannäköisellä päällä on markkinoilla.

Makitan alkuperäinen 69,90

Emax 24,90

Nordland 29,90

Kovasti näyttää samalta liittimeltä kuin näissä oli/on


Liittimen tyyppiä en suorilta tiedä, mutta näyttää tältä

 
Tämä on hyvä ja toimiva matkajääkaappi. Todella vankka rakenne. Tilaa ei mitenkään suunnattomasti ole mutta kyllä 20 litraankin saa paljon ostoksia mahtumaan järkevästi pakkaamalla.
 
Tämä on hyvä ja toimiva matkajääkaappi. Todella vankka rakenne. Tilaa ei mitenkään suunnattomasti ole mutta kyllä 20 litraankin saa paljon ostoksia mahtumaan järkevästi pakkaamalla.
Itselläkin tuo löytyy ja kätevä kyllä autossa mukana ja sähköttömällä mökillä👍
 
Itselläkin tuo löytyy ja kätevä kyllä autossa mukana ja sähköttömällä mökillä👍
Tuli oma haettua tänään Lanternan K-Raudasta.

Vielä pitäisi miettiä, että hankkiiko 18V vai 40V akun/akut tuohon, aikamoista heiluntaa hinnoissa ainakin K-Raudan myymälähintoja selatessa.
 
Myös Veikon Koneella on muutama Frezzer pienellä alessa:
Itsellä tuo 9L, (ei alessa) koska se mahtuu takapenkin keskipaikalle.

Makitan etuna tietenkin akkukäyttö, jos auto ei anna 12V virtaa 24/7 (ja valvo, ettei 12V akku tyhjene).
 
Jos kerran tupakinsytytinlaturi sisältyy, niin virranhan voisi saada vaikka tällä?
Itselläni on tämä. Toimii, mutta mieluummin ottaisin alkuperäisen johdon ja varmaan sen jossain välissä ostankin. Erillisen verkkovirtajohdon kanssa tuo tupakansytytinjohto voi jäädä autoon, mistä on iloa jos johtoa joutuu reitittämään.

Toisekseen, tuohon Airamiin ainakin oma sytkärijohto menettää aika helpolla kontaktin. Ei ole yks eikä kaks kertaa kun on pikkaisen vahingossa jalalla pukannut sitä, jolloin kaappi onkin tipahtanut akkusähkön varaan ja sitten on tullut yllärinä kun akut ei enää olekaan täynnä kun on nappaamassa kaappia matkaan.

Silti, suhteessa kaapin hintaan 70 euron johto tuntuu *ttuilulta.
 
Jos ei ole pakottavaa tarvetta saada laukkua toimimaan makitan akulla niin vevorilla on aivan kohtuuhintaista kompressorilaukkua tarjolla.
Esim.
20l 12/24/230v koodilla: vvgg5 120,55€ kotiovelle.

Pari valikkoporrasta ylöspäin niin löytyy enemmän kokovaihtoehtojakin, mutta laitoin tohon nyt samankokoisen kuin makita.
 
Silti, suhteessa kaapin hintaan 70 euron johto tuntuu *ttuilulta.

Juuri tämän takia en kyllä omalla kohdalla tule alkuperäistä johtoa ostamaan (pl. joku tarjousnurkka, josta sen saisi parillakympillä), vaan tarvikejohdon perään olisi kiinnostusta.
 
Loppu, mutta minulla ei ole tupakansytkää autossa ollenkaan, ainoastaan usb-c löytyy. Ei kai mikään estä puukottamasta tupakansytkäpiuhaa, laittaa liitin siihen ja varastaa virta vaikka takavalolta jos sulake kestää ?
 
Tuli oma haettua tänään Lanternan K-Raudasta.

Vielä pitäisi miettiä, että hankkiiko 18V vai 40V akun/akut tuohon, aikamoista heiluntaa hinnoissa ainakin K-Raudan myymälähintoja selatessa.
40V saa käytettyinä Torista vähän väliä ihan ok hintaan kun porukka on saanut niitä ylimääräisiä akkukampanjoista tai 2x4Ah+laturi 200 e tarjouspaketeista ja myy liikoja pois. Uutena harvoin järkeä ostaa ellei ole tuollaista akkupakettia jossain kamppiksessa halvalla. 18V voi joskus löytää hyvästä alesta. Käytettyinä niistä kiskotaan mielestäni liian kalliita hintoja.

Toki järkevin ostaa se mille todennäköisimmin löytyy muutakin käyttöä.
 
Akkuja ostaessa "käytettynä" kannattaa muistaa, että markkinoilla on paljon feikkejä. Varsinkin Makitan akuissa.
 
Kannattaa myös muistaa, että 4ah 40v akku on kaksi kertaa "isompi" kuin 4ah 18v akku, eli kylmälaukku toimii tässä tapauksessa 2x pidempään.
Käytettynä jos ostaa, niin jos tuotteessa lukee makita, se on makita. Ei ole vielä feikkejä väärennetyillä maalauksilla tullut vastaan.
Yritysmyynneissä näitä jaellaan todella edullisesti ja jopa kaupanpäälle, ja päätyvät sieltä toriin. Tätäkin kylmälaukkua on saanut jo tänä keväänä 199€, 18v akku+laturi pakettia 69€ ja 40v akku+laturipakettia 99€
 
Kannattaa myös muistaa, että 4ah 40v akku on kaksi kertaa "isompi" kuin 4ah 18v akku, eli kylmälaukku toimii tässä tapauksessa 2x pidempään.
Käytettynä jos ostaa, niin jos tuotteessa lukee makita, se on makita. Ei ole vielä feikkejä väärennetyillä maalauksilla tullut vastaan.
Yritysmyynneissä näitä jaellaan todella edullisesti ja jopa kaupanpäälle, ja päätyvät sieltä toriin. Tätäkin kylmälaukkua on saanut jo tänä keväänä 199€, 18v akku+laturi pakettia 69€ ja 40v akku+laturipakettia 99€

Siis kyllä niitä feikkejä on ihan aidon näköisiä. Ainut tapa lienee mitata varaus. Aliexpress, temu jne on täynnä noita piraatteja.
 
Siis kyllä niitä feikkejä on ihan aidon näköisiä. Ainut tapa lienee mitata varaus. Aliexpress, temu jne on täynnä noita piraatteja.
Kuten sanoin, yhtään en ole vielä livenä nähnyt, oletko sinä?
Scämmit, myyntikuvat ja internethuutelut sitten erikseen. Ja kyllä itselläkin on noita feikkiakkuja, mutta ei niitä alkuperäisiin voi sekoittaa mikä tässä nyt oli se pointti.
 
XGT-akkujen osalta halutessaan voi ostaa viidellä kympillä (Punavuoren raudan tarjous) XGT-kommunikaattorin ADP12 ja lukaista akun tiedot vaikka puhelimella, jos haluaa varmistua että akku on aito. Mutta kyllä niitä ihan aitoja akkuja on vaan paljon liikkeellä, kun niitä pitkään jaettiin ilmaiseksi milloin mistäkin ostoksesta että ylimääräisiä on varmasti monelle kertynyt. Tämän kesän akkukampanja onkin paljon huonompi kuin aikaisemmat ja jos sama linja jatkuu, jossain vaiheessa käytettyjen markkina ei enää tule olemaan enää niin vilkas kuin mihin on totuttu. Mutta akkuja tarvitseville näyttää tulevan hyvin kilpailukykyisiä muita kampanjoita ja tarjouksia.

Olen itse ostanut pari akkua käytettynä ja kaikki näyttää täsmälleen siltä miltä aidossa akussa pitääkin. Myyjä olikin kyllä rakennusalan ammattilainen joten enpä epäillytkään saavani aitoa tavaraa. Lisäksi ostin joku aika sitten uutena 2x4Ah akun ja laturin paketin 200 e kun halvalla sattui saamaan ja toiselle laturille oli tarvis. Nyt mulla on enemmän XGT-akkuja kuin tulen varmaan koskaan tarvitsemaan (yht. 5 kpl ) joten varmaan jonkun laitan vielä itsekin myyntiin.

Tällainen kommunikaattori tosiaan on saatavilla. Olisi ihan hauska lelu mutta alennushintaisenakin vähän liian kallis leluksi, kun ei ole tarvetta suojata akkuja ja koneita pin-koodillakaan mikä kai tuon laitteen varsinainen käyttötarkoitus on.
 
  • Tykkää
Reactions: jml
Kuten sanoin, yhtään en ole vielä livenä nähnyt, oletko sinä?
Scämmit, myyntikuvat ja internethuutelut sitten erikseen. Ja kyllä itselläkin on noita feikkiakkuja, mutta ei niitä alkuperäisiin voi sekoittaa mikä tässä nyt oli se pointti.
Noita Alista tilattujen feikkiMakita-akkujen arvosteluja on juutube täynnä. Päälle päin niitä ei aidoista erota. Sisuskalut on sitten mitä on.
 
Kuten sanoin, yhtään en ole vielä livenä nähnyt, oletko sinä?
Scämmit, myyntikuvat ja internethuutelut sitten erikseen. Ja kyllä itselläkin on noita feikkiakkuja, mutta ei niitä alkuperäisiin voi sekoittaa mikä tässä nyt oli se pointti.

Olen törmännyt useisiin ja eri laatuisiin mm. torissa. En siis puhu tarvikeakuista vaan ihan 1:1 Makitan akkuja ulkoisesti vastaavista.
 
Noita Alista tilattujen feikkiMakita-akkujen arvosteluja on juutube täynnä. Päälle päin niitä ei aidoista erota. Sisuskalut on sitten mitä on.
Erottaa kun osaa katsoa, itsellä niitä on muutamia kun olen uteliaisuuttani tilannut, kun sai "6 amppeerin" akkuja pari kpl 25 euroon toimitettuna joskus.
 
Alkoi tässä keväällä himottamaan hankkia kompressorikylmälaukku, jota voisi käyttää akulla. Yhtenä vaihtoehtona oli tämä Makitan laukku. Pihinä miehenä päädyin seuraavaan ratkaisuun: Vevorin 30 litran kylmälaukku 165 euroa, Aliexpressistä Parkside -> 12v akkuadapteri 20 euroa ja Lidlistä 4ah akkuja 30 euroa/kappale. Vielä en ole päässyt testaamaan akkuadapterin toimintaa ja akun kestoa. Itseltäni löytyi jo aiemmin Parksiden akkuja ja tästä syystä halusin kylmälaukun toimivan niillä.
 
18V akkujen päällä on sarjakoodi minkä kaks ensimmäistä numeroa kertoo valmistusvuoden. 40V akuista ei tietoo.
 
Mulla on vastaava Hikokin versio, suosittelen lämpimästi mitä tahansa matkajääkaappia jos tykkää roadtrippailusta suomessa missä taukopaikat paikoitellen harvassa ja hinnat tapissa.

Mulla 4ah(144wh) ja 2,5ah(90wh) 36v akut, ja kun esijäähdyttää kaapin ja kamat ja laittaa pari isoa kylmäkallea kyytipojiksi niin kamat pysyy kylmänä about/vajaa 4 päivää ilman latinkeja mun ajomäärillä.

Tuossa Hikokissa toisin se ominaisuus mikä muistaakseni Makitasta puuttui että se pystyy myös lataamaan niitä akkuja (hitaasti, mutta kaikki kotiinpäin) ajon aikana, eikä pelkästään hyödyntää sitä 12v liitintä yksinomaan kylmän ylläpitoon. Lisäksi Hikokissa voi kylmätilan jakaa 30/70 eri lämpötiloille väliseinällä, jolloin pienemmälle puolelle saa vaikka jätskit napattua mukaan marketista leiripaikalla mussuttelua varten ilman että juomia/ruokia tarvii tilapäisesti heittää lämpimään. Harmillisesti vain en ole oikein koskaan nähnyt tätä vehjettä tarjouksessa, oman vehkeeni ostin aikoinaan "ilmainen akku kaupan päälle" kampanjan aikaan, mikä hieman pehmensi kukkaro-iskua 😅...
 
Viimeksi muokattu:
Tuolta muistaakseni tilasin aikoinaan omani, silloin taisi olla vielä muutaman kympin halvempi.

Onhan tuo pirun suolainen hinta, mutta Makitatkin oli tuolloin omalla hankintahetkellä 4-500 välissä, niin ei tuntunut niin pahalta tuo 600++ kun ominaisuudet natsasi himpun paremmin itselle (plus mulla oli entuudestaan tuo Hikokin isompi akku kun makitasta on vain 18v sarjaa).

Varmaan saman kiinatehtaan linjastolta tulee nää kaikki joka tapauksessa pienillä valmistajakohtaisilla säädöillä, niin samantyylisiä tuntuu nää kaikki olevan, Vevorit ymv. Mukaan lukien :D.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollainen laukku on hyvä jo ihan kesäisellä kauppareissullakin. Elintarviketurvallisuus säilyy kuumana päivänä vaikka ruokaostosten jälkeen kävisi samalla reissulla tekemässä muitakin ostoksia.

Makitassa ei tosiaan ole erillistä pakastetilaa mutta silläkin on pärjännyt kun jäähdyttää laukun -10C ja tarvittaessa eristää pakasteet jollakin sopivalla materiaalilla tai ostoksella lämpimämmistä tuotteista. Siinä saa ostokset melko pitkään olla niin että sulana pidettävät ostokset eivät jäädy ja pakasteethan eivät tuossa lämpötilassa sula eikä niiden säilyvyys olennaisesti muutenkaan heikkene jos nyt tunnin tai pari on optimaalia suuremmissa pakkaslukemissa.
 
Juu, tämä ollut kätsy myös sille että mökkireissulla voi halutessaan hoita oleellisimmat kylmä/pakkasostokset valmiiksi jo kaupungin päässä. Säästyy matka-aikaa siirtymäpäivänä sekä muutama penni siinäkin kun ei tarvi käyttää saariston premium+ hinnoiteltuja lähikauppoja, plus se että voi hyödyntää kaupingin hypermarkettien valikoiman kunnolla. Klassinen passiivinen kylmälaukku toimii sinänsä OK jääkaappikamalle, mutta herkempiä pakkaskamoja en kyllä 4-5 tunnin ajomatkan ajaksi sellaiseen tökkäisi....
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 350
Jäsenet
83 348
Uusin jäsen
pakkomielle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom