Maistoitko jotain josta et pitänyt? Mitä?

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten uusi makututtavuus johon tutustuin vastikään, Falafelpyörykät. Kuori maistui ihan ok:lle, mutta sisällä oleva vihreä paputahna? ei kyllä uponnut yhtään.

Kun tässä nyt moni muukin on listannut inhokkejaan ja muistellut kouluruokia, niin taidan olla jonkinlainen poikkeustapaus. En muista koulutsta tai yleensäkään lapsuudesta yhtään sellaista ruokaa, joka olisi ollut pahaa, saati sitten olisi aiheuttanut jotain yökkimisrefleksejä. Ei ne kouluruuat mitään nirvanaan vieviä makuelämyksiä olleet, mutta en niitä missään nimessä pahaksikaan voi sanoa. Ehkä sillä on jotain osuutta asiaan, että kaikissa kouluissa oli oma paikallinen keittö, jossa ruuat tehtiin pääosin paikanpäällä, eikä silloin ollut mitään keskuskeittiöitä josta ruoka olisi kouluun tuotu vain lämmitettäväksi.
Tuo paikallisesti tehty ruoka on varmasti iso ero, varsinkin jos lisäksi keittiöllä oli enemmän vapauksia valita raaka-aineetkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
223
80-luvulla äiti teki talkkunapuuroa ja sen jälkeen ei ole tullut sitä syötyä.
Lisäksi nämä nykyajan lihan- ja maidonkorvikkeet, niitä voi kyllä syödä mutta ainakin noissa lihankorvikkeissa on kyllä yleensä aika karmea jälkimaku joten mieluummin aitoa tavaraa syö.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Kaksi aika kovaa klassikkoa lapsuudesta:

- Kesäkeitto
- Makaronivelli
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
70-luvun pakotettu kouluruokailu jätti ei-enää-ikinä -listalle: tilliliha, kesäkeitto, makaronivelli

Lisäksi jouluruuista: lipeäkala, limalaatikot, rosolli

Yleisesti: sienet, silli, munuaiset, kieli

Editlisät: selleri, ruusukaali (Saatanan peräpukamat), minimaissi, lihahyytelö
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Rainbow maalaishyytelö. Ei jatkoon.

1634709235464.png


Ostin hiljattain paikallisesta Prismasta kampanjaerähintaan 1.99€ ja pohdiskelin olenkohan tainnut joskus aiemminkin tätä maistaa...kotona paketti auki ja pieni pala suuhun..."ainiin, olen maistanut". Reippaasti ylisuolainen ja pippurisella jälkimaulla varustettu maalaishyytelö, jonka olin ilmeisesti alitajuisesti sulkenut kulinaristisen banniholvini alimpaan kirstuun ja unohtanut sinne. Enkä pystynyt tälläkään kertaa syömään kuin ekan palan ja loput menivät biojätteeseen. Harmi sinänsä, sillä tuotteen rakenne ja ulkonäkö on kohdallaan. Maltillisemmalla suolamäärällä ja ilman läpitunkevaa pippuribonusta tämä olisi voinut olla jopa hyvää.

Lihahyytelöthän jakavat tunnetusti kansaa kuten vaikkapa mämmit. Itse tykkään harvoina satunnaisostoina nimenomaan maalaishyytelöstä, jossa tavanomaisen hienonnetun lihan sijaan lihapalat ovat isompia ja paketista erottuvia (josta nimi maalaishyytelö). Lihahyytelöt ovat tunnetusti itsessään miedon makuisia, jolloin niitä kompensoidaan valmistajasta riippuen suolalla ja mausteilla. Rainbown tapauksessa reippaasti yli tarpeen.

Summa summarum: Joskus kauan aikaa sitten tykkäsin Korpelan Maalaishyytelöstä, lienee vieläkin laatuisa tuotos eikä ole suolalla pilattu, joskin hinnaltaan Korpela on keskivertoa arvokkaampaa "hytskyä". Viimeaikaisista koeostoista Lidlin Kartanon Maalaishyytelössä (HK:n LIDL-brändi) on hinta/laatu/makusuhteeltaan oikeinkin kohdallaan. Ei ylisuolainen, silti maukas ja tasapainoinen kokonaisuus. Suosittelut.

PS. Johan tuli asiaa lihahyytelöistä. Noh, alkaa se päivä näinkin. ^^
 
Viimeksi muokattu:

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Hylsyt paukkuen lopuksi elämää inhokkilistalleni on jäänyt hernekeitto ja kesäkeitto. Kaikki ne muistot intistä ovat jättäneet jälkensä, kesäkeiton osalta niin että olin komennuksella Oulussa, jossa saatiin ruoaksi aivan järkyttävän pahaa kesäkeittoa. Nälkä jäi, kun ei vaan mennyt alas. Kunnes seuraavana aamuna aamupalaksi oli tarjolla vain ... kesäkeittoa!

Yllätyssektorina minua puistattaa pekoni. En ole vieläkään löytänyt ruokalajia joka paranisi lisäämällä siihen pekonia. Jotenkin vain omaan suuhuni pekonin maku on liian vahva se peittää allensa annoksen kaikki muut maut. Yäk!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Rainbow maalaishyytelö. Ei jatkoon.



Ostin hiljattain paikallisesta Prismasta kampanjaerähintaan 1.99€ ja pohdiskelin olenkohan tainnut joskus aiemminkin tätä maistaa...kotona paketti auki ja pieni pala suuhun..."ainiin, olen maistanut". Reippaasti ylisuolainen ja pippurisella jälkimaulla varustettu maalaishyytelö, jonka olin ilmeisesti alitajuisesti sulkenut kulinaristisen banniholvini alimpaan kirstuun ja unohtanut sinne. Enkä pystynyt tälläkään kertaa syömään kuin ekan palan ja loput menivät biojätteeseen. Harmi sinänsä, sillä tuotteen rakenne ja ulkonäkö on kohdallaan. Maltillisemmalla suolamäärällä ja ilman läpitunkevaa pippuribonusta tämä olisi voinut olla jopa hyvää.

Lihahyytelöthän jakavat tunnetusti kansaa kuten vaikkapa mämmit. Itse tykkään harvoina satunnaisostoina nimenomaan maalaishyytelöstä, jossa tavanomaisen hienonnetun lihan sijaan lihapalat ovat isompia ja paketista erottuvia (josta nimi maalaishyytelö). Lihahyytelöt ovat tunnetusti itsessään miedon makuisia, jolloin niitä kompensoidaan valmistajasta riippuen suolalla ja mausteilla. Rainbown tapauksessa reippaasti yli tarpeen.

Summa summarum: Joskus kauan aikaa sitten tykkäsin Korpelan Maalaishyytelöstä, lienee vieläkin laatuisa tuotos eikä ole suolalla pilattu, joskin hinnaltaan Korpela on keskivertoa arvokkaampaa "hytskyä". Viimeaikaisista koeostoista Lidlin Kartanon Maalaishyytelössä (HK:n LIDL-brändi) on hinta/laatu/makusuhteeltaan oikeinkin kohdallaan. Ei ylisuolainen, silti maukas ja tasapainoinen kokonaisuus. Suosittelut.

PS. Johan tuli asiaa lihahyytelöistä. Noh, alkaa se päivä näinkin. ^^
Itselle tulee lihahyytelöstä mieleen kissanruoka. Varsinkin Latzin sapuskat hyytelössä. Koostumus lähentelee samaa ja myös tuoksu. Hyh. Eikä oikein muutenkaan uppoa nuo lihahyytelöt.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Selleri. Olen yleisesti ottaen hyvin kaikkiruokainen ja tykkään kokeilla uusia makuja sekä opetella tykkäämään sellaisista mauista, jotka aiemmin ovat tökkineet, mutta selleri ei edelleenkään uppoa. En myöskään ymmärrä, miksi nimenomaan selleriä pitää tunkea jokaiseen wings-ateriaan.

Jos jollain nyt on joku resepti, jolla selleri pelastuu, voi vinkata, mutta aika skeptiseksi olen sen suhteen tullut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 662
Selleri. Olen yleisesti ottaen hyvin kaikkiruokainen ja tykkään kokeilla uusia makuja sekä opetella tykkäämään sellaisista mauista, jotka aiemmin ovat tökkineet, mutta selleri ei edelleenkään uppoa. En myöskään ymmärrä, miksi nimenomaan selleriä pitää tunkea jokaiseen wings-ateriaan.

Jos jollain nyt on joku resepti, jolla selleri pelastuu, voi vinkata, mutta aika skeptiseksi olen sen suhteen tullut.
Tässä täytyy kompata. Ei se mikään maailman pahin ole, mutta jotenkin se on sellainen kitkerä maku mikä ei oikein itselle istu missään edes kypsänä.
Oon paljon tehnyt cajun-tyyppisiä ruokia (esim jambalaya) ja niissä käytetään paljon selleriä mutta oon jättäny vähemmälle koska se on niin pistävä maku vaikka olis vähemmänkin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Rainbow maalaishyytelö. Ei jatkoon.



Ostin hiljattain paikallisesta Prismasta kampanjaerähintaan 1.99€ ja pohdiskelin olenkohan tainnut joskus aiemminkin tätä maistaa...kotona paketti auki ja pieni pala suuhun..."ainiin, olen maistanut". Reippaasti ylisuolainen ja pippurisella jälkimaulla varustettu maalaishyytelö, jonka olin ilmeisesti alitajuisesti sulkenut kulinaristisen banniholvini alimpaan kirstuun ja unohtanut sinne. Enkä pystynyt tälläkään kertaa syömään kuin ekan palan ja loput menivät biojätteeseen. Harmi sinänsä, sillä tuotteen rakenne ja ulkonäkö on kohdallaan. Maltillisemmalla suolamäärällä ja ilman läpitunkevaa pippuribonusta tämä olisi voinut olla jopa hyvää.

Lihahyytelöthän jakavat tunnetusti kansaa kuten vaikkapa mämmit. Itse tykkään harvoina satunnaisostoina nimenomaan maalaishyytelöstä, jossa tavanomaisen hienonnetun lihan sijaan lihapalat ovat isompia ja paketista erottuvia (josta nimi maalaishyytelö). Lihahyytelöt ovat tunnetusti itsessään miedon makuisia, jolloin niitä kompensoidaan valmistajasta riippuen suolalla ja mausteilla. Rainbown tapauksessa reippaasti yli tarpeen.

Summa summarum: Joskus kauan aikaa sitten tykkäsin Korpelan Maalaishyytelöstä, lienee vieläkin laatuisa tuotos eikä ole suolalla pilattu, joskin hinnaltaan Korpela on keskivertoa arvokkaampaa "hytskyä". Viimeaikaisista koeostoista Lidlin Kartanon Maalaishyytelössä (HK:n LIDL-brändi) on hinta/laatu/makusuhteeltaan oikeinkin kohdallaan. Ei ylisuolainen, silti maukas ja tasapainoinen kokonaisuus. Suosittelut.

PS. Johan tuli asiaa lihahyytelöistä. Noh, alkaa se päivä näinkin. ^^
Ompa pöljä nimi tällä. Maalaishytelö. Ei oiken kerro mistä se on tehty. Varmaan sitten maalaisista joita suomessa riittää ja PK seudun hipsterit syövät tätä edistääkseen kaupugistumista :) On se karu kohtalo maalaisilla. Hyytelöksi joutuvat.

No vakavasti puhuen, ajatus lihahyytelöstä etoo, Joten en edes yritä maistaa. Todennäköisesti voisi maistua ihan hyvältäkin, mutta ajatuksen tasolla jotenkin niin etova. Päälimmäinen kysymys on, että miksi tälläinen on edes olemassa ?

Sellerille kanssa pisteet täältä. Pilaa jokaisen ruan jossa sitä on. ( pl. keitot ) Varsinkin jos on kätketty johonkin salaattiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
401
Ompa pöljä nimi tällä. Maalaishytelö. Ei oiken kerro mistä se on tehty. Varmaan sitten maalaisista joita suomessa riittää ja PK seudun hipsterit syövät tätä edistääkseen kaupugistumista :) On se karu kohtalo maalaisilla. Hyytelöksi joutuvat.

No vakavasti puhuen, ajatus lihahyytelöstä etoo, Joten en edes yritä maistaa. Todennäköisesti voisi maistua ihan hyvältäkin, mutta ajatuksen tasolla jotenkin niin etova. Päälimmäinen kysymys on, että miksi tälläinen on edes olemassa ?
Maalainen on kyllä aika epämääräinen termi kai tuo jotain englanniksi country tai rustic vastaa...

Sinänsä jos kokonaista kinkkua on paistanut niin ajatus hyytelöstä ei mitenkään kumallinen ole vaan aika luonnollinen lopputulema paistoliemelle. Eli luista keitetään lihat irti ja varastoidaan keittoliemeen. Joka sitten jäähtyessään hyytelöityy. Toimii jotenkin myös säilöö lihan säilömiseen.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
Selleri. Olen yleisesti ottaen hyvin kaikkiruokainen ja tykkään kokeilla uusia makuja sekä opetella tykkäämään sellaisista mauista, jotka aiemmin ovat tökkineet, mutta selleri ei edelleenkään uppoa. En myöskään ymmärrä, miksi nimenomaan selleriä pitää tunkea jokaiseen wings-ateriaan.

Jos jollain nyt on joku resepti, jolla selleri pelastuu, voi vinkata, mutta aika skeptiseksi olen sen suhteen tullut.
Bolognese kastike


Toki monta muuta makuakin tuossa mukana mutta ainakin yksi juttu mihin selleri sopii täydellisesti.
 
Liittynyt
25.04.2020
Viestejä
24
Selleri ei tavallaan minustakaan maistu kovin hyvälle. Toki just jossain ragussa olennainen osa ja sopii siihen hyvin. Kyllä wings-paikkojen selleritikut tulee syötyä myös.

Korianterissa maistan kyllä sen saippuan, mutta ei se häiritse ja hyvää on.

Pienenä en pitänyt oliiveista, mutta jatkamalla maistelua niistä tuli herkkua.

Kiinalaisten gelatiinipitoisista herkuista kuten kananjalat ja ankankaulat en ole oppinut pitämään.

Äkkiseltään ainoita ruokia mitä olen jo maistanut enkä enää suostu maistamaan on mikrotettu joku perusgrillimakkara (isä harrastaa tätä). Muuten valmistettuna toki makkara kuin makkara maistuu.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
668
Ruispuuro sai kirjaimellisesti melkein laatan lentämään. Kerran erehdyin maistamaan bounty patukkaa. Lambic olut piti jättää puolivälin kohdalla kesken, kun ei vaan pystynyt, erittäin hapan maku.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 662
Joo kaikki kookostuotteet saa puklin kyllä lentämään lahjakkaasti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Läskinen liha, etenkin possu joka on karjalanpaistissa. Hyi saatana sitä suutuntumaakin, ihan kuin paksuja limaklimppejä nieleskelisi :darra: menee kuitenkin esim kasslerissa missä grillissä rasva poltettu rapeaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 662
Läskinen liha, etenkin possu joka on karjalanpaistissa. Hyi saatana sitä suutuntumaakin, ihan kuin paksuja limaklimppejä nieleskelisi :darra: menee kuitenkin esim kasslerissa missä grillissä rasva poltettu rapeaksi.
Toi on totta. Esim entrecote on sellaista mitä en suostu syömään edellä mainituista syistä vaikka monet siitä tykkää ja rasva antaa "makua". Yh.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Toi on totta. Esim entrecote on sellaista mitä en suostu syömään edellä mainituista syistä vaikka monet siitä tykkää ja rasva antaa "makua". Yh.
No ei entrocote itsessään sisällä valtavia läskipaakkuja; toki leikkauksesta riippuen rasvaa saatetaan jättää lihan "ympärille", mutta sen voi helposti jättää syömättä ja nauttia silti lihasta :cigar2:
Onhan se esim. sisäfilettä rasvaisempaa, mutta rasva pitää lihan mehukkaana ja ruskistuessaan syventää makumaailmaa. En usko että pekonikaan hirveän hyvää olisi pelkästään kypsennettyna, ei ruskistettuna, mutta toisaalta eiväthän kaikki pekonistakaan pidä...

Entrecote kuva HK
Valikoitua_Entrecote_10103_6.jpg


Kävin äskettäin syömässä briskettiä ravintolassa, oli kyllä mureaa ja olisi voinut suorastaa syödä lusikalla, mutta tuntui että mausteet puuttuivat suolasta lähtien. Ei sinänsä pahaa, mutta maustamaton rasvainen liha alkoi tökkimään kyllä hyvin nopeasti kun joka suupalan jäljiltä maistu suussa vain rasva. Jos tuo olisi ollut minun ensikosketus briskettiin niin en kehuisi kyseistä ruokalajia...

Itse olen pitkälti kaikkiruokainen, toki osasta pitää enemmän ja toisista ei niin välitä.
Koulussa veriletut oli sellainen joka aiheutti yökkäysrefleksin vaikka sinänsä verituotteet olivat itselleni ok. Oletan että nykyisin pystyisi syömään, mutta eipä verilettuja ole tullut missään lounaalla tms. vastaan. Toki kaupasta saanee jos testaaminen kiinnostaisi kun koulussakin tarjottiin valmistuotteena eikä mitään keittäjän spesiaalia... :asif:

Mites banaani, tykkäävätkö tekkiläiset erilaisista banaaniruuista? Sellaisenaan banaani menee, mutta banaanisuklaa, banaanikakku jne. kaikki olisivat parempia ilman sitä banaania :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 662
No ei entrocote itsessään sisällä valtavia läskipaakkuja; toki leikkauksesta riippuen rasvaa saatetaan jättää lihan "ympärille", mutta sen voi helposti jättää syömättä ja nauttia silti lihasta :cigar2:
Onhan se esim. sisäfilettä rasvaisempaa, mutta rasva pitää lihan mehukkaana ja ruskistuessaan syventää makumaailmaa. En usko että pekonikaan hirveän hyvää olisi pelkästään kypsennettyna, ei ruskistettuna, mutta toisaalta eiväthän kaikki pekonistakaan pidä...

Entrecote kuva HK


Kävin äskettäin syömässä briskettiä ravintolassa, oli kyllä mureaa ja olisi voinut suorastaa syödä lusikalla, mutta tuntui että mausteet puuttuivat suolasta lähtien. Ei sinänsä pahaa, mutta maustamaton rasvainen liha alkoi tökkimään kyllä hyvin nopeasti kun joka suupalan jäljiltä maistu suussa vain rasva. Jos tuo olisi ollut minun ensikosketus briskettiin niin en kehuisi kyseistä ruokalajia...

Itse olen pitkälti kaikkiruokainen, toki osasta pitää enemmän ja toisista ei niin välitä.
Koulussa veriletut oli sellainen joka aiheutti yökkäysrefleksin vaikka sinänsä verituotteet olivat itselleni ok. Oletan että nykyisin pystyisi syömään, mutta eipä verilettuja ole tullut missään lounaalla tms. vastaan. Toki kaupasta saanee jos testaaminen kiinnostaisi kun koulussakin tarjottiin valmistuotteena eikä mitään keittäjän spesiaalia... :asif:

Mites banaani, tykkäävätkö tekkiläiset erilaisista banaaniruuista? Sellaisenaan banaani menee, mutta banaanisuklaa, banaanikakku jne. kaikki olisivat parempia ilman sitä banaania :facepalm:
Tuota mä juuri tarkoitan: osa tykkää toista entrecoteen rasvaisuudesta mutta itelle se kyllä tökkii pahemman kerran. Vaikka se olis kuinka tehty niin aina siellä on tota rasvaa ja syöminen niin että kaikki rasva jätetään pois on melkoista tuskaa. Mielummin otan sitten ulkofileetä joka on siistiä ja puhdasta lihaa. Ja toki siitä ei tykkää jos on rasvalihan ystävä. Kassler on vähän sama juttu. Siitä saa hauduttamalla hyvää pulled porkia, mutta hyviä pihvejä siitä ei saa.

Banaanista oli juuri puhetta joku viesti takaperin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Tuota mä juuri tarkoitan: osa tykkää toista entrecoteen rasvaisuudesta mutta itelle se kyllä tökkii pahemman kerran. Vaikka se olis kuinka tehty niin aina siellä on tota rasvaa ja syöminen niin että kaikki rasva jätetään pois on melkoista tuskaa. Mielummin otan sitten ulkofileetä joka on siistiä ja puhdasta lihaa. Ja toki siitä ei tykkää jos on rasvalihan ystävä. Kassler on vähän sama juttu. Siitä saa hauduttamalla hyvää pulled porkia, mutta hyviä pihvejä siitä ei saa.

Banaanista oli juuri puhetta joku viesti takaperin.
No toisaalta ulkofilee ja entrecote ole ihan sama asia valmistuksenkaan kannalta, pihvinäkin vedän entrecoten kypsemmäksi että suurempi rasvamäärä sulaa paremmin. Mutta kyllähän se rasvaisuus erilaisen maun tekee, jos se tökkii niin sitten se tökkii :)
Syötkö muuten kanankin aina fileenä, et syö rasvaisempia reisiä aka paistia? (Harhautuksen vuoksi nimettyä?)

Ja kassler on hyvää grillilihaa, perinteisesti suomalainen porsaan kypsennys ottaa tupla-ajan tarvittuun aikaan nähden (koska muuten kuollaan trikiiniin) niin kassler on vielä silloinkin syötävissä :asif:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 662
No toisaalta ulkofilee ja entrecote ole ihan sama asia valmistuksenkaan kannalta, pihvinäkin vedän entrecoten kypsemmäksi että suurempi rasvamäärä sulaa paremmin. Mutta kyllähän se rasvaisuus erilaisen maun tekee, jos se tökkii niin sitten se tökkii :)
Syötkö muuten kanankin aina fileenä, et syö rasvaisempia reisiä aka paistia? (Harhautuksen vuoksi nimettyä?)

Ja kassler on hyvää grillilihaa, perinteisesti suomalainen porsaan kypsennys ottaa tupla-ajan tarvittuun aikaan nähden (koska muuten kuollaan trikiiniin) niin kassler on vielä silloinkin syötävissä :asif:
Kanaa ostan aina fileenä ja jätän reidet kauppaan. Ainoastaan kun koko kanan tuuppaan uuniin tai ostan grillibroilerin niin syön reidet. Reisin syöminen ja perkaaminen on erittäin vastenmielistä puuhaa eikä se liha ole niin hyvää siinä kuin rintapaloissa.
Mä oon yrittäny kassleria grillata ja paistaa erilailla (koska halpaa lihaa) mutta ei saa hyvää. Ainoa konsti on tosiaan hauduttaa ja repiä pullediksi. Siihen se sopii erinomaisesti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Kanaa ostan aina fileenä ja jätän reidet kauppaan. Ainoastaan kun koko kanan tuuppaan uuniin tai ostan grillibroilerin niin syön reidet. Reisin syöminen ja perkaaminen on erittäin vastenmielistä puuhaa eikä se liha ole niin hyvää siinä kuin rintapaloissa.
Mä oon yrittäny kassleria grillata ja paistaa erilailla (koska halpaa lihaa) mutta ei saa hyvää. Ainoa konsti on tosiaan hauduttaa ja repiä pullediksi. Siihen se sopii erinomaisesti.
Näin epäilinkin. Kanan rintafilee on proteiinimassa, joka maistuu 99% siltä millä sen maustaa.
Itsekään yleensä viitsi koipireisiä ostaa, ärsyttävää syötävää, mutta "puhdistettuna" lihana ostan kyllä, käytännössä reittähän nuo kanan paistisuikaleet, leikkeet ja paistit ovat...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 662
Näin epäilinkin. Kanan rintafilee on proteiinimassa, joka maistuu 99% siltä millä sen maustaa.
Itsekään yleensä viitsi koipireisiä ostaa, ärsyttävää syötävää, mutta "puhdistettuna" lihana ostan kyllä, käytännössä reittähän nuo kanan paistisuikaleet, leikkeet ja paistit ovat...
Juu ja juuri sen takia vältän kaikkea kanaan liittyvää missä on sana "paisti".
Mä tykkään aina mahdollisimman "puhtaasta" lihasta, oli elukka mikä tahansa. Olkoonkin että rasva toisi makua, mutta mukavempi syödä kun ei ole roippeita, läskiä ja jänteitä mitä saa syljeskellä pois tai perata pihviään lautasella.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
424
Fazer for Minis Kaurasipsi Sour Cream & Onion -sipsejä tuli maistettua. Suutuntuma ja maku tosi pahvinen, mausteita myös ihan liian vähän. Eka ja vika kerta kun moisia tulee ostettua.

 
Liittynyt
21.03.2021
Viestejä
9
Tuli testattua hetken mielijohteesta vaikka Energiajuomia paljoa juokkaan, niin Bang: Birthday Cake Bash.

Miinuksena liika makeus ja ällöys vaikka sugar free.. Toki makeutusaineita käytetty.
Makuna oli aluksi hyvä, mutta alkoi tökkiin puolikkaan tölkinjälkeen ja pahasti.

Onko muut juonut ja mitä mielipiteitä? :thumbsdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 662
Tuli testattua hetken mielijohteesta vaikka Energiajuomia paljoa juokkaan, niin Bang: Birthday Cake Bash.

Miinuksena liika makeus ja ällöys vaikka sugar free.. Toki makeutusaineita käytetty.
Makuna oli aluksi hyvä, mutta alkoi tökkiin puolikkaan tölkinjälkeen ja pahasti.

Onko muut juonut ja mitä mielipiteitä? :thumbsdown:
En ole mutta yleensähän juuri noi makeutusaineilla makeutetut on ällömakeita kitkerällä jälkimaulla kun sokerilla vähemmän makea eikä pahaa jälkimakua.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 348
Amarillo Chicken Burrito eines. Oli kaupassa -50% alennuksessa niin ajattelin kokeilla. Heti kun avasin paketin ja kokeilin burritoa käteen tuli sellainen olo että mihinkä paskaan tässä tulikaan rahat laitettua. Kylmä vetinen ja lötkö burrito.

Ajattelin että kai ton voi syödä kuitenki, jos olis sisältä hyvä. Voi pojat väärässä olin.

Maku oli toisaalta hyvin mauton, mutta toisaalta jalopeno alkoi polttamaan. Lötkö mauton burrito jossa tulisia jalopenoja. 1/5 ei jatkoon.

En osta jatkossakaan mitään missä lukee Amarillo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
1636995758595.png


Ei sitten mitään makua ja pohjakin sitkeä kun helvetti. Saman merkin salami pakastekiekko oikein menevä hintaan nähden.
Toki voi joo tuunata, mutta halvemmalla saa tuon salamikiekon tuunattavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tarhassa syöttivät keitettyä naudan kieltä, ei uponnut, sain lupalapun kotoa ettei tarvitse syödä. Sitten Oregano, ensimmäisen kerran kun pizzeriassa maistoin pizzaa jossa sitä oli laattasin pitkin ravintolan lattiaa. Näistä molemmista on 40-vuotta aikaa give or take, enpä ole kumpaakaan sen jälkeen suuhuni pistänyt.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 160
Tämäkin on vähän missä päin maailmaa on syntynyt keskustelu :) Aasiaa kun on kierrellyt ja tullut syöty useissa erikoisissa katukeittiöissä missä ei ole kun ele kieli millä näyttää suunnilleen mitä tahtoo. Itse tykkään mereneläimistä mutta joku outo valkoinen limalle maistuva kala ei mennyt millään alas (paikallinen herkku) ja raaka pikku mustekala ei ollut oikein mainio. Taasen tulisessa liemessä lilluva kalanaivo äyriäis keitto oli oikein hyvää. Välillä on kyllä saatava noissa reissuissa länsimainen hampurilainen :)

Tykkään myös oluesta ja suomalaisista lagereista karhu on ihan hyvää mutta tuo S kaupan halppis Lager ei mee kun kännissä alas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Tämäkin on vähän missä päin maailmaa on syntynyt keskustelu :) Aasiaa kun on kierrellyt ja tullut syöty useissa erikoisissa katukeittiöissä missä ei ole kun ele kieli millä näyttää suunnilleen mitä tahtoo. Itse tykkään mereneläimistä mutta joku outo valkoinen limalle maistuva kala ei mennyt millään alas (paikallinen herkku) ja raaka pikku mustekala ei ollut oikein mainio. Taasen tulisessa liemessä lilluva kalanaivo äyriäis keitto oli oikein hyvää. Välillä on kyllä saatava noissa reissuissa länsimainen hampurilainen :)

Tykkään myös oluesta ja suomalaisista lagereista karhu on ihan hyvää mutta tuo S kaupan halppis Lager ei mee kun kännissä alas.
Itsellä on taas, että karhu menee kivasti saunajuomana pari juodessa, mutta jos sitä pitää juoda litratolkulla niin ei pysty. Sit tarttee saada tuota S-kaupan halppis lageria.

Mutta jos nyt heitetään joku paha olut, niin elkee erehtykö tähän ellette halua siirapille maistuvaa tavaraa:

1636997337695.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Oiskoon tuon nimi suoraan suomennettuna joulupano. Ei taitu ruotsi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Minä että ruotsista. No brygg tarkoittaa näköjään hautua joka kielellä. Suomessa oluen hautomista kutsutaan panemiseksi. Pahoittelut.
Saattaapi kyllä olla perinteisesti Joulun pano kyllä joo. En oikein Tanskaa ja Ruotsia tunne niin paha sanoa. Jos Googlen kääntäjään heittää erikseen bryg Tanskaksi tai Ruotsiksi niin se on hautua. Jos jul bryg niin se on joulun juoma.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Se cola 2.0 oli kyllä jäätävää roskaa, ei mennyt edes lantrinkina viinan kanssa
"OLVI Cola 2.0 on täysin sokeriton virvoitusjuoma, jonka uniikki ominaisuus on sen aspartaamittomuus."

Aspartaamin sijaan makeutettu sukraloosilla, mikä ei kyllä ole mitenkään uniikki idea. Coca-Cola Zero oli sukraloosilla makeutettua 15 vuotta sitten. Maistui vielä kauheammalta kuin aspartaami, joten vaihtoivat nopeasti sukraloosin pois ja vuosien ajan hyllyillä oli kaksi identtistä Coca-Colaa eri etiketein: Zero ja Light. Jossain vaiheessa Light vain huomaamattomasti poistettiin myynnistä.

Ei tarvitse enää edes maistaa sukraloosilitkua tietääkseen sen olevan pahaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
1643237715844.png

Tuli ensimmäinen suupalan jälkeen mieleen, ettei tästäkään ketjusta varmaan pahempaa löydy


Almondy Ruby Passion. Aika harvoin tulee ostettua muuta kuin mutakakkua pakasteesta, mutta jotenkin tällä kertaa eksyi tää ostoskoriin. Kuorrutteen maku ihan ok, mutta sisältöä voisi ainakin näin kylmänä kuvailla joksikin maustamattomaksi kinkuksi/lihasäilykkeeksi tms.

En tiedä muuttuuko toi maku parempaan kun vähän vielä sulaa, mutta tälleen kylmänä ehkä karseinta kakkua mitä maistanut. Ei harmainta aavistustakaan, et miten tää on päässyt kaupan hyllylle. Tätä vois jollekin mulkulle tarjoilla kahvipöydässä :hmm:

E: ei auttanut sulattelu, meni ehkä jopa pahemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Mustapapuja tuli kokeiltua. Oliko 400g säilyketölkki ja sain syötyä varmaan alle 50g, loput meni roskiin. Tosi tosi harvoin heitän ruokaa roskiin mutta ei vaan pystynyt syömään, yritin ensin suoraan, ja sitten lämmitettynä. Todella ällöttävän makuista.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
271
Mustapavut taitaa olla parhaillaan lisukkeena muun ruoan seassa.

Maistoin pitkästä aikaa Valion Kolmen hedelmän mehua. Tuotteessa itsessään ei ole mitään vikaa, maku vaan tuo erittäin vahvasti mieleen jonkun vuosien takaisen krapulaoksennuksen, kun oloa on yritetty paikata appelsiinimehulla.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Voisin kuvitella tukevoittavani jotain kasviskeittoa mustapavuilla, mutta en taitaisi kyllä sellaisenaan syödä... Useimmiten ne menee mulla burgerien tekoon. Tämä on hyvä ohje, mutta ei kannata lorauttaa liquid smokea liikaa (sitä ei ohjeessa ole, mutta tykkään mausta yleensä). Rupeaa haisemaan/maistumaan koko burgeri pilaantuneelta heti valmistuttuaan.

 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
254
Lidlin Hieno Mokka, vaaleapaahtoinen. Todella harvoin laitan ruokaa roskiin mutta tämä ei vaan maistu. Ehkä ruuanlaitossa menisi tai marinadina. Onko se aina ollut noin palaneen tai tummapaahtoisen makuista. Ei ainakaan Juhla mokkaa lähellekään, enemmän Kulta mokkaa tms. lama-ajan kahvia. Maistuu siwa, devalvaatio ja masennus.

Oma vika kun läksi riskillä ostamaan halpiskahveja, vaan muistelen sen joskus olleen ihan kelvollista. Marsalkka onkin oikein hyvää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
254
Itsellä on jostain syystä suuri rakkaus/vihasuhde keitettyyn peruunaan/perunamuussiin. Pystyn keitettyä peruunaa syömään tiettyyn pisteeseen asti, kun raja täyttyy alkaa oksettamaan. Perunamuusia ei pysty syömään ollenkaan. Toki perunalaatu myös vaikuttaa suuresti, mahdollisimman jauhoinen on pahimman makuinen itselle.

Kaalilaatikkoa en vaan pysty syömään, oksennuttaa jo tuoksu. Maksalaatikoista aka eineslaatikoista Saarioisten maksalaatikkoa voin syödä muita en.

Heti kun painoin lähetä, tuli mieleen en siedä kahvin makua missään muodossa.

Muitakin makuja varmasti on. Ei vaan tule mieleen tässä kirjoittaessa muita.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
640
Korianteri

Yrittänyt kyllä maistella ja yritän totuttautua makuun mutta jotenkin se on vaan liian voimakas eikä mun suuhun sovi. Yleensä olen hyvä ja ennakkoluuloton syöjä eli varsinaisia inhokkeja ei oikein ole. Korianteriakin tulee pakosta syötyä meksikolaisissa ja aasialaisissa ruuissa ja miksei muuallakin mut en ole ainakaan vielä päässyt sisälle. Ehkä korianteriinkin suu joskus tottuu.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Mulla juustokumina on se, jonka kanssa oon varovainen. Joskus onnistuin pilaamaan jonkun ruoan sillä, että holautin ylimäärin kuminaa sekaan kun ajattelin, että se on sen verran mieto mauste, että "ei se niin tarkkaa ole". Ja siitä lähtien oon ollu jotenkin herkempi juustokuminan maulle. Sitä tulee kyllä käytettyä usein, sillä teen esim. intialaista ruokaa ja siellä seassa se menee mainiosti, kun maut on muutenkin niin kerroksellisia. Mutta vähän oon varovainen kyllä tätä nykyä, ettei kumina pääse maistumaan liikaa läpi.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
En tiedä mikä se oli, tuli vastaan Kalliossa kun menin todella pieneen ja juuri avattuun aasialaistyyliseen ruokapaikkaan, thaimaa luultavasti oli teema, max 10 istumapaikkaa jokainen tuoli ja pöytä erilaiset, ei mitään ruokalistoja tai muuta. Buffet, selkeästi perhe-yritys.

Kaikkea otin, yksi laari tuoksui jotenkin sukkahieltä ja siltä myös maistui, jonkinmoinen ruohokasvi ilmeisesti, en tiedä mitä se oli, mutta ei enää ikinä. :D
Onneksi jo tuoksu paljastaa että osaan olla erillään tuosta ilmeisesti kovinkin suositusta kaakkoisaasialaisesta tuotteesta.

Toinen inhokki on 'porkkanapuuro', sellaisena se minulle myytiin alakouluikäisenä, todellisuudessa luultavasti olivat vain muussattuja ja suolattuja porkkanoita jotka olivat olleet tulossa lisukkeiksi höyrytettyinä johonkin, mutta menneet yli. Porkkanalaatikko on suosikkini joululaatikoista.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Se sukkahiki taitaa olla kalakastike?

Lapsieni äiti laittoi sitä kammotusta aina kattilaan kun paistoi possunlihaa ja se haju on jotain käsittämätöntä.

Avasin kaikki ikkunat aina ja lähdin heittämään 15 kilometrin fillarilenkin, mutta se haju oli jo rappukäytävässä palatessa ja arvatenkin muidenkin asukkaiden huoneistoissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 427
Viestejä
4 161 314
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom