Maistoitko jotain josta et pitänyt? Mitä?

Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 564
Itsellä on jostain syystä suuri rakkaus/vihasuhde keitettyyn peruunaan/perunamuussiin. Pystyn keitettyä peruunaa syömään tiettyyn pisteeseen asti, kun raja täyttyy alkaa oksettamaan. Perunamuusia ei pysty syömään ollenkaan. Toki perunalaatu myös vaikuttaa suuresti, mahdollisimman jauhoinen on pahimman makuinen itselle.

Kaalilaatikkoa en vaan pysty syömään, oksennuttaa jo tuoksu. Maksalaatikoista aka eineslaatikoista Saarioisten maksalaatikkoa voin syödä muita en.

Heti kun painoin lähetä, tuli mieleen en siedä kahvin makua missään muodossa.

Muitakin makuja varmasti on. Ei vaan tule mieleen tässä kirjoittaessa muita.
Itsekään en pidä perunamuusista.

Perunalastut ovat hyvän makuisia mutta niistä tulee ihan hirveä olo niinkun olisi joku vatsatauti ilman oksentelua. Olen vaihtanut ne maissilastuihin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
254
Itsekään en pidä perunamuusista.

Perunalastut ovat hyvän makuisia mutta niistä tulee ihan hirveä olo niinkun olisi joku vatsatauti ilman oksentelua. Olen vaihtanut ne maissilastuihin.
Ei sentään noin pahaa ongelmaa ole. Rasvassa paistettuja tuotteita voin syödä ilman ongelmia.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Ystävä (edelleen) toi aikoinaan Kiinalaista Vodkaa, että minäkin saisin nauttia. Oli niin karmeeta, että vettä tuli silmistä ja oksu mahasta. Tarjosin myös hyvin harjaantuneille tuttaville ja sama tunnelma, eli hiljainen hetki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Se sukkahiki taitaa olla kalakastike?

Lapsieni äiti laittoi sitä kammotusta aina kattilaan kun paistoi possunlihaa ja se haju on jotain käsittämätöntä.

Avasin kaikki ikkunat aina ja lähdin heittämään 15 kilometrin fillarilenkin, mutta se haju oli jo rappukäytävässä palatessa ja arvatenkin muidenkin asukkaiden huoneistoissa.
Hmm.. pitää oikein ostaa tuota, kunhan löytyy tarpeeksi pieni pullo. :)
Itse kyllä pidän esim. worchestershire-kastikkeesta joka käsittääkseni on lähinnä käynyttä anjovista ja muutama päivä sitten kokkasin itämaista käyttäen valmista osteri/kevätsipuli-kastiketta jossa melkeinpä pääraaka-aine on kalakastike.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Kalakastike tekee kyllä hyvän maun vaikka tuoksu ei olekaan sieltä miellyttävimmästä päästä. Siihenkin kyllä tottuu.
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
432
Kalakastike jakaa kyllä varmasti mielipiteitä, itse tykkään kovasti. Hajukaan ei ole paha, kun sen osaa yhdistää herkulliseen makuun. Vähän sama efekti kuin juustojen kanssa. Sitäkin löytyy voimakkuudeltaan aika laidasta laitaan, itse suosin tuota "Squid brandia".
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
En tiedä mikä se oli, tuli vastaan Kalliossa kun menin todella pieneen ja juuri avattuun aasialaistyyliseen ruokapaikkaan, thaimaa luultavasti oli teema, max 10 istumapaikkaa jokainen tuoli ja pöytä erilaiset, ei mitään ruokalistoja tai muuta. Buffet, selkeästi perhe-yritys.

Kaikkea otin, yksi laari tuoksui jotenkin sukkahieltä ja siltä myös maistui, jonkinmoinen ruohokasvi ilmeisesti, en tiedä mitä se oli, mutta ei enää ikinä. :D
Onneksi jo tuoksu paljastaa että osaan olla erillään tuosta ilmeisesti kovinkin suositusta kaakkoisaasialaisesta tuotteesta.

Toinen inhokki on 'porkkanapuuro', sellaisena se minulle myytiin alakouluikäisenä, todellisuudessa luultavasti olivat vain muussattuja ja suolattuja porkkanoita jotka olivat olleet tulossa lisukkeiksi höyrytettyinä johonkin, mutta menneet yli. Porkkanalaatikko on suosikkini joululaatikoista.
Korianteria käytetään aasialaisessa ruoassa ja osalle ihmisistä se maistuu erikoiselle.
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
197
Ohraryynipuuro uunissa tehtynä. Tätä " herkkua " oli meillä kotona tarjolla kun olin lapsi. Onneksi sen tekemiseen meni yli 2h aikaa, niin sitä ei joka sunnuntai tarjoiltu. Pelkkä muisteleminen meinaa nostaa yökkäys refleksiä.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
640
Hmm.. pitää oikein ostaa tuota, kunhan löytyy tarpeeksi pieni pullo. :)
Itse kyllä pidän esim. worchestershire-kastikkeesta joka käsittääkseni on lähinnä käynyttä anjovista ja muutama päivä sitten kokkasin itämaista käyttäen valmista osteri/kevätsipuli-kastiketta jossa melkeinpä pääraaka-aine on kalakastike.
Kalakastike tekee kyllä hyvän maun vaikka tuoksu ei olekaan sieltä miellyttävimmästä päästä. Siihenkin kyllä tottuu.
Kalakastike jakaa kyllä varmasti mielipiteitä, itse tykkään kovasti. Hajukaan ei ole paha, kun sen osaa yhdistää herkulliseen makuun. Vähän sama efekti kuin juustojen kanssa. Sitäkin löytyy voimakkuudeltaan aika laidasta laitaan, itse suosin tuota "Squid brandia".
Kalakastike on eksoottisen makuinen ja voimakkaan tuoksuinen. Itse tykkään laittaa tuota sit ruokaan kun se on annoksena lautasella. Eli en kyllä ruuan valmistuksessa juurikaan käytä (pad thaita jos teen niin siinä laitan jo aiemmassa vaiheessa mutta tuohan on ruokana aika nopea tehdä että ei haudutella). Erikoista tavaraa se kyllä on mutta jotenkin chili ja kalakastike siinä annosvaiheessa terävöittää kivasti ruuan makua. Ja voin kuvitella että on hieman makuja jakava aine.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kalakastike on jotain niin järkyttävää ja kun sitä joutui haistelemaan noin 6 vuotta lähes joka päivä silloisen ex-puolison takia omassa kodissa.

Tässä video miten sitä herkkua valmistetaan Vietnamissa.

 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
588
Kokkikartanon lihamakaroonilaatikko 700g.

En tiedä, jotenkin vaan oli oudon makuista. Atrian/Saarioisten versiot ollu taas ihan syötäviä aina.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 019
Janssoninkiusaus on itelle sellanen ruoka, jota ei pysty syömään. Kakarana oli käytäntö kotona, että kaikkea pitää maistaa. Söin 45minuuttia teelautasellista tuota, jonka jälkeen äiti armahti ja sanoi että tätä ei enää tehdä.. Toisen kerran kun olen sitä syönyt, se oli vahinko. Pari vuotta sitten työmaaruokalassa, oli ns. eilisen jämiäkin tarjolla ja katsoin että "kappas, kinkkukiusausta". Pari reipasta haarukallista suuhun ja työkaverin mukaan olin ollut hetken aikaa ihan kalpea :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Maistoin pitkästä aikaa Valion Oivariiniä, kun kaupasta oli vakimerkki lopussa. Ihan se perusversio. Jäi syömättä - outo ”rasvainen” maku, vaikka margariinistä onkin kyse (pun intended). Ei tarvitse uudestaan ostaa… Ihan mielenkiinnosta, miltä muut vastaavat maistuu, mikäli tuo on sinun vakiovalintasi leivän päälle?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
682
Janssoninkiusaus on itelle sellanen ruoka, jota ei pysty syömään. Kakarana oli käytäntö kotona, että kaikkea pitää maistaa. Söin 45minuuttia teelautasellista tuota, jonka jälkeen äiti armahti ja sanoi että tätä ei enää tehdä.. Toisen kerran kun olen sitä syönyt, se oli vahinko. Pari vuotta sitten työmaaruokalassa, oli ns. eilisen jämiäkin tarjolla ja katsoin että "kappas, kinkkukiusausta". Pari reipasta haarukallista suuhun ja työkaverin mukaan olin ollut hetken aikaa ihan kalpea :D
Joku vuosi sitten päätin kokeilla, miltä se janssoni maistuu, joten tekasin satsin. Ei kyllä toista kertaa...
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
914
Maistoin pitkästä aikaa Valion Oivariiniä, kun kaupasta oli vakimerkki lopussa. Ihan se perusversio. Jäi syömättä - outo ”rasvainen” maku, vaikka margariinistä onkin kyse (pun intended). Ei tarvitse uudestaan ostaa… Ihan mielenkiinnosta, miltä muut vastaavat maistuu, mikäli tuo on sinun vakiovalintasi leivän päälle?
Tuo "rasvainen" maku on oivariinissa olevan voin maku?
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Itte en allergioitten takia voi syödä kalaa tai muita mereneläviä, herneitä, papuja, kananmunaa, kaaleja, olliveja, mitään sieniä, pinaattia, normaalia tomaattia, punajuurta, maissia, perunaa enkä porkkanaa.

Hirveimmän makuinen ruoka oli kermainen savuporokeitto. laatta lens ekan lusikallisen jälkeen. Myöskin korianteri saa mulla kakomisen aikaan, maistuu mun suussa ihan saippualle.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Ystävä (edelleen) toi aikoinaan Kiinalaista Vodkaa, että minäkin saisin nauttia. Oli niin karmeeta, että vettä tuli silmistä ja oksu mahasta. Tarjosin myös hyvin harjaantuneille tuttaville ja sama tunnelma, eli hiljainen hetki.
Kiinassahan myydään Venäjän ohella kaikkea mahdollista korvike-alkoholia. Niin itse tein saman jutun aikoinaan 2012 että ostin vitsiksi halvinta vodkaa mitä Wallmartista löytyi ja toin isälle tuliaiseksi. Onneksi oli niin karmean hajuista ja makuista että ei tarvinut miettiäkään että olisi juonut sitä. Haisi ihan joltain teollisuuskemikaalilta.
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
432
Eilen kiinalaisessa buffassa maistuivat (kuivatut) chilit kuin pesuaineelta. Kemiallinen maku, jota seurasi todella kitkerä jälkimaku. Täytyy sanoa, että ensimmäinen kerta koskaan, kun jätin chilit syömättä. En keksi mistä se saattoi johtua, koska eihän niiden pitäisi pesuaineen kanssa päästä kosketuksiin missään tilanteessa. Muulta osin ruoka maistui normaalilta.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
149
Eilen kiinalaisessa buffassa maistuivat (kuivatut) chilit kuin pesuaineelta. Kemiallinen maku, jota seurasi todella kitkerä jälkimaku. Täytyy sanoa, että ensimmäinen kerta koskaan, kun jätin chilit syömättä. En keksi mistä se saattoi johtua, koska eihän niiden pitäisi pesuaineen kanssa päästä kosketuksiin missään tilanteessa. Muulta osin ruoka maistui normaalilta.
Kai raporteerasit? Missä päin Suomee vai Kiinassa?
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
432
Suomessa, Triplan Brokadi. Sen nyt ei kuitenkaan pitäisi olla mikään kaikkien halvin katukeittiö. Olisi varmaan pitänyt ilmoittaa, mutta jätin vaan lautaselle.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 681
Graavilohi sinänsä menee, mutta huomasinpa vasta puraistessani lohipalaa että sushi-paikan grillattu lohi tosiaan tarkoitti vain pintagrillausta (täysin oma moka kun en tuota ollut hoksannut) , ja vetelästä sisuksesta levisi suuhun se lapsuuden onkireissujen kiemurtelevan kastemadon koukkuun pujotuksen sekä limaisten, haisevien särkien maku-, haju- ja tuntomuisto. Pakko oli sylkäistä pois ja huuhdella suu moneen kertaan. Ei nyt vain kertakaikkiaan pysty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Maksa, maistuu ja haisee todella vastenmieliseltä. Mitään muuta en varsinaisesti inhoa, eli kaikki menee. Tosin en ole esim munuaisia maistanut, voisi olla sama homma, jos yhtään samanlaista?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
767
Maksa, maistuu ja haisee todella vastenmieliseltä. Mitään muuta en varsinaisesti inhoa, eli kaikki menee. Tosin en ole esim munuaisia maistanut, voisi olla sama homma, jos yhtään samanlaista?
Itse olen maksamakkaraa syony koko ajan leivän päällä....ilmeisesti lapsesta asti opittu että mitä syodä ja mitä inhota...esim katkaravut, sienet ym en pystys syömään
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Graavilohi sinänsä menee, mutta huomasinpa vasta puraistessani lohipalaa että sushi-paikan grillattu lohi tosiaan tarkoitti vain pintagrillausta (täysin oma moka kun en tuota ollut hoksannut) , ja vetelästä sisuksesta levisi suuhun se lapsuuden onkireissujen kiemurtelevan kastemadon koukkuun pujotuksen sekä limaisten, haisevien särkien maku-, haju- ja tuntomuisto. Pakko oli sylkäistä pois ja huuhdella suu moneen kertaan. Ei nyt vain kertakaikkiaan pysty.
Sushi on suomalaiselle opittu maku eli acquired taste. En mäkään tykännyt ekalla enkä tokalla kerralla, mut ajan kanssa oppi tykkäämään. Ja siis edelleenkään en tykkää muuten syödä raakaa kalaa, mut lohi-nigirit on musta tosi herkullisia soijaan kastettuna ja valkoviinin kanssa alas huuhdeltuna.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 653
Naapurin leski-rouvaa, melko mauton.
Ei vaan oikeasti, lipeäkala (sama asia). Pennusta asti inhonnut tuota limakönttiä, joka valmistusvaiheessa haisee ihan kuolemalle, valmiina sama löyhkä jatkuu. Iso-äiti tuota belsebuubin herkkua valmisteli liottelemalla saavissa. Koko talo haisi, kuin huono nainen ristiäisissä monta päivää. Maku jotain aivan uskomatonta paskaa. Ei auta valkokastikkeet, maustepippurit tms. tökötit. Oksua meinaa puskee, kun hiemankin hajua joutuu sieraimiin.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Itse syön kaikkea mukisematta mitä lautasella tarjotaan, mutta jos nirsoilla saa niin,

Kaikki suomalainen Jouluruoka on perseestä.

Peruna- lanttu, -porkkanalaatikko imellettynä, hyi saatana. Jo valmiiksi paskoja laatikkoruokia imellettyinä että voi tehdä niistä vielä vähän enemmän pahanmakuisia?!
Rosolli on liian pervo ruoka, eikä millään tapaa hyvä, alkaa hissi nousemaan ylös jo ensipuraisusta lähtien.
Joulukinkku = yliarvostettua paskaa, alkaa tökkimään viimeistään Tapaninpäivänä. Kyllähän tuota kinkkua pari viipaleta sinapin kanssa syö Joulupäivänä, mutta siitä eteenpäin onkin sitten puhdasta kitudusta!
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Maksa, maistuu ja haisee todella vastenmieliseltä. Mitään muuta en varsinaisesti inhoa, eli kaikki menee. Tosin en ole esim munuaisia maistanut, voisi olla sama homma, jos yhtään samanlaista?
Minä en myöskään tykkää maksasta, mutta maksalaatikko on hyvää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Minä en myöskään tykkää maksasta, mutta maksalaatikko on hyvää.
Itse en pysty tuotakaan syömään, enkä maksamakkaraa. Pahinta on kuitenkin maksapihvit ja maksakastike.

Maksa lienee yksi eniten mielipiteitä jakava ruoka. Toiset tykkäävät todella paljon ja osa ei pysty oksentamatta maistamaankaan.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Itse syön kaikkea mukisematta mitä lautasella tarjotaan, mutta jos nirsoilla saa niin,

Kaikki suomalainen Jouluruoka on perseestä.

Peruna- lanttu, -porkkanalaatikko imellettynä, hyi saatana. Jo valmiiksi paskoja laatikkoruokia imellettyinä että voi tehdä niistä vielä vähän enemmän pahanmakuisia?!
Rosolli on liian pervo ruoka, eikä millään tapaa hyvä, alkaa hissi nousemaan ylös jo ensipuraisusta lähtien.
Joulukinkku = yliarvostettua paskaa, alkaa tökkimään viimeistään Tapaninpäivänä. Kyllähän tuota kinkkua pari viipaleta sinapin kanssa syö Joulupäivänä, mutta siitä eteenpäin onkin sitten puhdasta kitudusta!
Tämä. Itse pidän aina huolen että joulupöydästä löytyy myös lohta ja erilaisia juustoja ja viinejä ja salaatteja niin voi sit itse nauttia niitä, jätän nuo laatikot niille jotka niistä pitää. Hyvin on aina muillekkin kelvannut omat tuomiset.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Itse syön kaikkea mukisematta mitä lautasella tarjotaan, mutta jos nirsoilla saa niin,

Kaikki suomalainen Jouluruoka on perseestä.

Peruna- lanttu, -porkkanalaatikko imellettynä, hyi saatana. Jo valmiiksi paskoja laatikkoruokia imellettyinä että voi tehdä niistä vielä vähän enemmän pahanmakuisia?!
Rosolli on liian pervo ruoka, eikä millään tapaa hyvä, alkaa hissi nousemaan ylös jo ensipuraisusta lähtien.
Joulukinkku = yliarvostettua paskaa, alkaa tökkimään viimeistään Tapaninpäivänä. Kyllähän tuota kinkkua pari viipaleta sinapin kanssa syö Joulupäivänä, mutta siitä eteenpäin onkin sitten puhdasta kitudusta!

Juuri näin. Perunalaatikko on ainut laatikko jota voin suuhun laittaa ilman oksennusta. Rosolli ei aiheuta oksennusta, mutta ei se hyvääkään ole. Kinkkua otan pari siivua, mutta sekin riittää sitten varsin hyvin koko vuoden annokseksi.

Mutta kylmät jouluruuat taasen maistuu oikein hyvin lähes kaikki.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 764
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom