Mämmi - se paskannäköinen herkku

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Korkkasimpa taas hyvissä ajoin sesongin käytiin. Pari laatikkoa sitä itteensä ja kolme purkkia kermaa. Ai että oli taas tauon jälkeen hyvää ! Jos JuhaMietomaisin lukemiin yrittäis päästä , niin kausi on aloitettava ajoissa ja lopetettava myöhässä. Koko perheen voimalla vedetään mämmiä, hieno harrastus :) On suorastaan taivaanlahja että meillä on tälläinen herkku saatavilla !



Mites muut, Odotatteko virallisen mämmikauden alkua vai otatteko varaslähdön ? Vai skippaatteko koko kauden väliin ?
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Elosen mämmiä rasvattomalla maidolla menee aina pääsiäisen aikaan muutama loota. Näyttää pahalta, mutta maistuu hyvältä, eikä ole ravintoarvoiltakaan kovin paha setti, kunhan tosiaan käyttää maitoa kerman sijaan ja pyrkii jättämään myös ylimääräisen sokerin pois.

1674999415971.png


1674999450377.png
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Itse tulee yleensä laitettua vaniljakastiketta. Toimii hyvin ja on kermaa kevyempi vaihtoehto.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Itse tulee yleensä laitettua vaniljakastiketta. Toimii hyvin ja on kermaa kevyempi vaihtoehto.
Se on hyvä vaihtoehto maun puolesta. Sokerimäärä siinä tosin taas tuplaantuu, jos sellaisia miettii.

Tämä on oma suosikki:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Itse syön yleensä 10 mämmia. En tiedä miksi. Oon varmaan lapsesta asti syönnyt. Kerman ja sokerin kanssa tietty. En piittaa kaloreita ja sokereista. Maun takia tätä syödään ei kaloreiden. Kerran päivässä kuppi, niin aivan sama paljonko siinä on kaloreita.



Pohjustukseski mämmeilyyn, näköjään mietaalla on haastajia, mutta vessanpönttö on laulanut hoosiannaa myös :)

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Itse skippaan tänäkin vuonna. En ole ikinä oppinut syömään mämmiä, ei vaan ole mun juttu. Muutaman vuoden välein olen kyllä pikkuisen maistanut josko alkaisi tykkäämään mutta ei vaan uppoa.

Ja tämähän on vain oma kantani mämmiasiaan, muut syököön minunkin puolestani jos tykkäävät.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Ei vain kaikki oikein ymmärrä tätä herkkujen herkkua:

 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
150
Korkkasimpa taas hyvissä ajoin sesongin käytiin. Pari laatikkoa sitä itteensä ja kolme purkkia kermaa. Ai että oli taas tauon jälkeen hyvää ! Jos JuhaMietomaisin lukemiin yrittäis päästä , niin kausi on aloitettava ajoissa ja lopetettava myöhässä. Koko perheen voimalla vedetään mämmiä, hieno harrastus :) On suorastaan taivaanlahja että meillä on tälläinen herkku saatavilla !



Mites muut, Odotatteko virallisen mämmikauden alkua vai otatteko varaslähdön ? Vai skippaatteko koko kauden väliin ?
Itsellä on mämmikausi 12 kuukautta vuodessa ;) eli mämmiä kuluu ympäri vuoden. Mämmi ja 2 dl maitoa on mielestäni todella hyvä iltapala kaikinpuolin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Itsellä on mämmikausi 12 kuukautta vuodessa ;) eli mämmiä kuluu ympäri vuoden. Mämmi ja 2 dl maitoa on mielestäni todella hyvä iltapala kaikinpuolin.
Tämähän on hyvä juttu, mutta menetätkö tauon puuttumisen vuoksi sen elämyksen, kun ekan kerran vetää tuota pitkästä aikaa ?
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
150
Tämähän on hyvä juttu, mutta menetätkö tauon puuttumisen vuoksi sen elämyksen, kun ekan kerran vetää tuota pitkästä aikaa ?
Hyvä pointti, ehkä pitää pitää hetki taukoa!

Tulipa mieleen että voisi kokeilla yhdistelmää mämmi + oatlyn vaniljakauramaito kun täällä tuo vaniljakastike mainittiin. Mämmi ja vaniljakastike on kyllä toimiva yhdistelmä, hyvä "jälkkäri"...

Ps tässä se jos ei ole osunut kaupassa silmiin:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 311
Viestejä
4 197 665
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom