Mac Mini ja verkkolevy

Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
67
Moikka,

Pientä neuvoa tai apua olisin vailla kun olisi ongelmaa ...

Kun tietokoneesta alan siirtämään dataa verkkolevylle, se alkaa ihan normaalisti ja sitten siirto tipahtaa rajusti nollaan ja datan siirto keskeytyy.
Välissä on muutamia kytkimiä myös, mutta kun olen kokeillut vetää tietokoneesta kaapelin suoraan verkkolevyyn, niin ihan sama lopputulos

Mac Minin levytyökalulla kun kokeileen siirtää dataa verkkolevylle, se ilmoittaa seuraavan virheilmoituksen joka kerta:
"Toiminto epäonnistui tilaakoodilla -36: I/O -virhe"

Kun menen verkkolevyn hallintaan, jossa on kansiot niin välillä vilahtaa seuraava ilmoitus:
"unable to perform this operation, possible because the network connection is unstable or the system is busy. Please try again later."

Tämä ongelma alkoi siis vajaa viikko sitten ja on siis toiminut ennen.

Onko mitään ideaa kellään missä mahdollinen vika? Oma arvio on että tietokone ongelma, lähinnä haen tässä sitä että, mikä laite lähtee vaihtoon

Tarvitsetteko jotain lisätietoja tästä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
67
En ole saanut toimimaan tuota siirtoa datan osalta tietokoneesta verkkolevylle millään eri tavoilla esim. eri ohjelmilla

Näin olen nyt päättänyt, että tietokone lähtee tässä kohtaa uusiksi ja katsotaan tilanne sen jälkeen uusiksi.
Ei ole siis täyttä varmuutta edelleenkään, onko tietokoneessa se vika vai jossain muussa ja se muu on verkkolevy.

Noin viikko sitten tuo vielä toimi ja sen jälkeen ei ole toiminut ja mitään asetus säätöjä en ole siis tehnyt.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 949
Onhan verkkolevyssä varmasti ehjä(t) levyt? Mikä verkkolevy kyseessä? Mikä MacOS versio? Mahdollista testata toisella koneella?
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
67
Synology RS820+ ja levyina Seagate Ironwolf Pro. Tietokone on vanha 2014 late mallin mac mini ja on siis muutenkin vaihdon tarpeessa. Ei ole valitettavasti mahdollista testata toisella koneella tai toisella verkkolevyllä.

Käyttis on asennettu uusiksi ja sitä ennen levy tyhjennetty ja tarkastettu, myös verkkolevyn järjestelmä on asennettu uusiksi

Datan siirto alkaa verkkolevylle ihan normaalisti ekana ja noin 1min päästä siirtonopeus tipahtaa nollaan ja lopettaa datan siirron
Minulla on kaksi kytkintä tuossa minkä kautta tätä on tehtynä ja sitten olen kokeillut niin, että tietokoneesta kaapeli suoraan verkkolevyyn ja sama lopputulos

Viallisena tässä on siis tietokone tai verkkolevy taikka molemmat
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 129
Viestejä
4 212 915
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom