Maadoitus ja basson humina (ground loop?)

Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
42
Jos vanhan kämpän pistorasiat eivät ole maadoitettuja ja iskee tietokoneen ja stereot kiinni ja bassokaiutin humisee koko ajan onko mitään tehtävissä? Miten tälläisen voi korjata ilman koko pistorasioiden/sähköjärjestelmän uusimista tai sanotaan yli 100 euron investointia remppaan? Onko mitään laitetta jolla saa eristettyä tai muokattua sähkösignaalia jotta tietokone saa parempaa käyrää?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Kokeile laittaa subbari/stereot kiinni eri pistorasiaan missä taas tietokone on. Yksi mitä voi myös kokeilla on galvaaninen erotin.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
42
Eri pistorasioita on kokeiltu heikoin tuloksin. Täytyy googlata noita erottimia. Onko se ainoa asia jonka voi pistää pistorasian ja esim tietokoneen väliin?
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
42
Stereot on aika vanha mutta pätevä 5.1 systeemi peruskaapeleilla eli noita erottimia tulisi siis 2 neljälle johdolle. Ehkä tota voi kokeilla.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Onko antennissa mikään laite? Omassa systeemissä telkkarin antennin johto aiheutti surinaa, siihenkin löytyy omanlaisensa palikka mikä autto.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
134
Itse olen vastaavassa tapauksella laittanut kaikkien laitteiden rungot johdoilla yhteen.

Katosi pörinät ja oli ns ilmainen korjaus

En tiedä onko täysin lainmukainen kytkentä että ihan omalla vastuulla kokeilet
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
42
Kiitos kaikille vastauksista. Tässä rupeaa olemaan aika kattavasti kokeiltavia konsteja.
 
Liittynyt
23.03.2018
Viestejä
111
Konsti mikä tästä puuttuu niin on mun mielestä se päivän selvin: hanki jostain pala kupariputkea ja pala ohutta johtoa. Kääri johto kiinni putkeen ja lyö putki maahan. Sitten johto vaikka ikkunanraosta sisälle ja kiinni konnen tai stereon runkoon. Toimii parhaiten multamaahan, kokeiltu on.

Lisäksi toi sanamuto "ground loop" on vähän hassu kun itse sanot ettei rasioita nimenomaan ole maadoitettu :D

Itse olen vastaavassa tapauksella laittanut kaikkien laitteiden rungot johdoilla yhteen.
Maa kulkee jo tässä tapauksessa laitteesta toiseen rca-kaapelia pitkin
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Konsti mikä tästä puuttuu niin on mun mielestä se päivän selvin: hanki jostain pala kupariputkea ja pala ohutta johtoa. Kääri johto kiinni putkeen ja lyö putki maahan. Sitten johto vaikka ikkunanraosta sisälle ja kiinni konnen tai stereon runkoon. Toimii parhaiten multamaahan, kokeiltu on.

Lisäksi toi sanamuto "ground loop" on vähän hassu kun itse sanot ettei rasioita nimenomaan ole maadoitettu :D


Maa kulkee jo tässä tapauksessa laitteesta toiseen rca-kaapelia pitkin
Vai että oiken päivän selvin... Ootkohan sä nyt ihan selvinpäin? :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.03.2018
Viestejä
111
Niin ja kulkiessaan rca pitkin aiheuttaa 50hz hurinan subbariin.

Rca maa kun ei ole läheskään aina suoraan laitteen rungossa kiinni.
Kyllä se sama maa siinä johdossa on kuin rungossa ja seinäpistokkeessakin. Ne liittimet juotetaan kiinni emon tai äänikortin maahan, joka on sama kuin kotelon maa. Sama pätee usb portteihin ja verkkokaapeleihin.

Voit toki tarkistaa asian yleismittarilla.
 
Liittynyt
10.06.2017
Viestejä
59
Ittel joskus subbari humis kun oli huonolaatuinen rca piuha. Ostin kiinakaupasta "laadukkaamman" oloisen ja katos hurinat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 250
Viestejä
4 195 544
Jäsenet
70 881
Uusin jäsen
Ville_bb

Hinta.fi

Ylös Bottom