M2 SSD ei enään toimi.

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
56
Mulla oli pöytäkoneessa SAMSUNG 870 EVO 500 GT 2,5" SATA SSD ja M.2 SSD WD Black SN750 1TB käytössä. Ennen muutosta M.2 korttissa oli WIndows 10 asennettu ja Samsung muisti oli ihan perus muistina.
Nyt asensin windows 10 uudelleen samsung ssd muistiin, koska halusin ottaa M.2 ssd muistin pois ja käyttää sitä uuteen kannettavaan, mutta jostain syystä kun laitan M.2 muistin kannettavan toiseen slottiin kiinni niin näyttö on ihan pimee eikä käynnisty edes biosta.
Onko tähän joku fix?

Yritin pöytäkoneella myös saada M.2 korttia toimimaan, mutta ei enään havaitse koko kortti. BIOS:ssa näkyy että on, mutta sit kun menen windows 10 asennukseen niin ei kyseistä korttia löydy, joten ei voi asentaa mitään M.2 ssd korttiin.
Jos joku nero osaa auttaa, saamaan toi M.2 ssd kortti toimii, paljon kiitoksia etukäteen. :)

Btw, mulla on X99 deluxe emolevy


WhatsApp Image 2022-08-12 at 10.58.19.jpeg
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 952
Mikä läppäri malliltaan? Onhan tuo M.2 SSD varmasti pohjassa. Emolla on nähtävästi tuo M.2 slotti pystymallia?
Ja tuolla biosin boottipuolella tuota M.2 levyä ei edes välttämättä näy. Näkyykö tuota levyä Windowsin puolella Laitehallinnassa?

Ja saa muuten kirjoittaa suuremmallakin fontilla, niin ei tarvitse tihrustaa :thumbsup:
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
56
Lenovo Legion 7 on läppärin malli. Ostettu viikko sitten.

Nyt kortti on pöytäkoneessa kiinni, mutta näy M.2 ssd laitehallinnan puolella eikä disk managementillä
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 952
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
56
Intel Core I7 5960X on prossu. Mulla on WD on M.2 ja samsung on Sata SSD. Asennus ei onnistunut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 069
Itsellä joskus nvme katosi windowsissa, käytin fyysisesti irti ja takaisin ja päivitin firmwaren wd dashboardilla:

 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
596
Nyt asensin windows 10 uudelleen samsung ssd muistiin, koska halusin ottaa M.2 ssd muistin pois ja käyttää sitä uuteen kannettavaan, mutta jostain syystä kun laitan M.2 muistin kannettavan toiseen slottiin kiinni niin näyttö on ihan pimee eikä käynnisty edes biosta.
Onko tähän joku fix?
Kuulostaa pahasti siltä, että olet onnistunut laittamaan tuon 1 Tb M2:n oikosulkuun asentaessasi sitä kannettavaan. Tuossa Legion 7:ssa on oletusarvoisesti oma M2 SSD. Kokeile ottaa se irti ykköspaikasta ja laittaa 1 Tb asema sen tilalle. Kone boottaa ja pääset BIOS:iin asti, mutta jos levyä ei näy siellä, niin olet todennäköisesti rikkonut WD:n ja mahdollisesti kannettavan kakkospaikan SSD:lle.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
56
Kuulostaa pahasti siltä, että olet onnistunut laittamaan tuon 1 Tb M2:n oikosulkuun asentaessasi sitä kannettavaan. Tuossa Legion 7:ssa on oletusarvoisesti oma M2 SSD. Kokeile ottaa se irti ykköspaikasta ja laittaa 1 Tb asema sen tilalle. Kone boottaa ja pääset BIOS:iin asti, mutta jos levyä ei näy siellä, niin olet todennäköisesti rikkonut WD:n ja mahdollisesti kannettavan kakkospaikan SSD:lle.
Kokeilin laittaa se kannettavaan 1 paikkaan, mutta ei auennut bios ollenkaan. Kumminkin jos asennan se mun pöytäkoneeseen, niin näen se Bioksesessa, mutta kun laitan win10 asennus päälle niin levy ei löydy. Tuskin mitään on hajonut, vaan jotai asetuksia joutuu muuttelee että M.2 saadaan näkymää, mutta en osaa sanoa mitä konsteja voi testata.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 952
Kokeilin laittaa se kannettavaan 1 paikkaan, mutta ei auennut bios ollenkaan. Kumminkin jos asennan se mun pöytäkoneeseen, niin näen se Bioksesessa, mutta kun laitan win10 asennus päälle niin levy ei löydy. Tuskin mitään on hajonut, vaan jotai asetuksia joutuu muuttelee että M.2 saadaan näkymää, mutta en osaa sanoa mitä konsteja voi testata.
Kerta tuo näkyy biosissa, niin kokeilepa ajaa sieltä tuolle secure erase.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
596
Entä jos jätät ainoastaan WD:n kiinni koneeseen ja kokeilet lähteä pöytäkoneella asentamaan Windowsia siihen? Näkyykö levy asennusvaiheessa, jotta voit poistaa osiot, luoda uuden ja formatoida levyn? Itse asennusta ei tarvitse viedä sitä pidemmälle.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
56
Entä jos jätät ainoastaan WD:n kiinni koneeseen ja kokeilet lähteä pöytäkoneella asentamaan Windowsia siihen? Näkyykö levy asennusvaiheessa, jotta voit poistaa osiot, luoda uuden ja formatoida levyn? Itse asennusta ei tarvitse viedä sitä pidemmälle.
Moi,
Tätä kokeilin kans moneenki kertaa. WD näkyy bioksessa, mutta kun menen windows asennukseen niin levyä ei löydy ollenkaan, tosi omituinen mun mielestä.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 952
Olikos jo se biosin päivitys tai jos jo uusin sisällä niin biosin resetointi testattu?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 156
Viestejä
4 210 019
Jäsenet
71 022
Uusin jäsen
Slerbbaliini

Hinta.fi

Ylös Bottom