M-ITX-pelikonetta 4070 TI Superilla

Liittynyt
25.01.2023
Viestejä
6
Eli otsikon mukainen mini-ITX-kokoinen kone olisi hakusessa. Tulee täysin pelikäyttöön 4K-resoluutiolla (max. 144hz) ja mitä olen arvosteluja lukenut ja taustatyötä tehnyt, niin pitäisi referenssipelini (Cyberpunk 2077, Baldur's Gate 3) toimia oikein kivasti (frame generation minulle ok). ITX-koko on ehdoton sillä kone tulee sekä työpisteelle, että välillä siirrettyä telkkarin viereen.

Suunnittelin tällaista Jimmsin valikoiman perusteella, pitäen ovet auki mahdolliselle näytönohjainpäivitykselle 2-3 vuoden päästä. Tässä vaiheessa ei yksittäisten komponenttien hinnalla ole vielä merkitystä mikäli muualta saa halvemmalla:
Ja vaikka ITX:aa ollaankin tekemässä niin olisihan se kiva, jos kokoonpanosta ei muodostuisi älytöntä kiuasta ja melutaso pysyisi joten kuten kurissa. Kaipaisinkin siis mielipidettä seuraaviin asioihin:
  • Onko kone yleisesti komponenteiltaan järkevä? Onko jokin valinta täysin ylimitoitettu tarpeeseen?
  • Onko 7800X3D liian järeä tähän kokoonpanoon ottaen huomioon tehotarpeen, 4070 Ti Superin suorituskyvyn, lämmöntuoton ja melutason? Vai olisiko 7700X parempi vaihtoehto?
  • Katsoin pari NR200P MAX -buildivideota Youtubesta ja siitä keksin nuo Noctuan lisätuulettimet pohjalle. Toisessa videossa vaan pistettiin Noctuat puhaltamaan ilmaa sisään ja toisessa ulos lämpötilan laskiessa molemmissa. Kenelläkään viisasta mielipidettä miten kannattaa tehdä?
 
Liittynyt
25.01.2023
Viestejä
6
Olen tässä lukenut vielä lisää arvosteluja ja katsonut buildivideoita joiden perusteella en löytänyt mitään ongelmaa NR200P MAX + 7800X3D -yhdistelmässä. Taidan pistää yllä luetellut osat tilaukseen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 487
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom