M-ITX ja sitä pienemmät pelikoneet

Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Vertailuna tämän hetkinen SilverStonen kotelo vs. T1 two tone (vielä tyhjä).

PHOTO-2020-08-04-18-38-20.jpg


Tää ilta meni koteloa kootessa. Oli yllättävän hankala homma, kun kunnollisia ohjeita ei ollut ja ruuveja jäi varmaan 20 ylimääräistä.
Saa nähdä minkälainen homma sitten itse koneen kokoaminen tulee olemaan kun palikat saapuvat.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Minulta löytyisi uusi ja käyttämätön Alphacool LT240. Ostin sen keväällä Amazonista ja olivat jo silloin joka paikasta loppu. Jos teistä joku kaipaa jäähyä voisin periaatteessa myydä tuon, kun minulla tuo Formd projekti venyy joka tapauksessa ties kuinka pitkälle tuon kotelon saatavuuden vuoksi.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Minulta löytyisi uusi ja käyttämätön Alphacool LT240. Ostin sen keväällä Amazonista ja olivat jo silloin joka paikasta loppu. Jos teistä joku kaipaa jäähyä voisin periaatteessa myydä tuon, kun minulla tuo Formd projekti venyy joka tapauksessa ties kuinka pitkälle tuon kotelon saatavuuden vuoksi.
Heps! Mulle tämä, jos kukaan muu ei kerennyt väliin!
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
372
Vertailuna tämän hetkinen SilverStonen kotelo vs. T1 two tone (vielä tyhjä).



Tää ilta meni koteloa kootessa. Oli yllättävän hankala homma, kun kunnollisia ohjeita ei ollut ja ruuveja jäi varmaan 20 ylimääräistä.
Saa nähdä minkälainen homma sitten itse koneen kokoaminen tulee olemaan kun palikat saapuvat.
Tuli tästä mieleen, että miten hyvin sulla kiinnittyi noi mesh paneelit?

Pysyy kyllä itsellä ihan hyvin ylä ja ala -paneelien välissä pystyssä, mutta kosketellessa niitä tai siirtäessä koteloa liikkuu ja rätisee melko runsaasti.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Tuli tästä mieleen, että miten hyvin sulla kiinnittyi noi mesh paneelit?

Pysyy kyllä itsellä ihan hyvin ylä ja ala -paneelien välissä pystyssä, mutta kosketellessa niitä tai siirtäessä koteloa liikkuu ja rätisee melko runsaasti.
Ei ne silleen liiku liiku, mutta ei ne kyllä kiinnikään ole.
Toinen puoli on vähän tiukemmin, toinen vähän helisee.
Mulla on tulossa magneetit niihin päätyjen koloihin, että pysyy vähän paremmin paikallaan.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
372
Ei ne silleen liiku liiku, mutta ei ne kyllä kiinnikään ole.
Toinen puoli on vähän tiukemmin, toinen vähän helisee.
Mulla on tulossa magneetit niihin päätyjen koloihin, että pysyy vähän paremmin paikallaan.
Jeps, elikkä sama mitä itsellä siis. Justiinsa tätä kirjoitellessa olikin Redditissä aiheesta asiaa ja sama homma muillakin.

Mistä löysit magneetit niihin koloihin? Voisin itsekkin tilailla.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Jeps, elikkä sama mitä itsellä siis. Justiinsa tätä kirjoitellessa olikin Redditissä aiheesta asiaa ja sama homma muillakin.

Mistä löysit magneetit niihin koloihin? Voisin itsekkin tilailla.
Katotaan nyt eka tuleeko ne perille asti, jos ei niin rikon vanhoja magneetteja oikean kokoisiksi. Ebaysta tilasin.
Laitan sitten viestiä, jos tulevat postiluukusta :D Periaattessahan magneetteja ei pitäisi pystyä postitse lähettämään (tai näin ainakin wahaha perusteli sen, ettei T1:n mukana tullut).
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Katotaan nyt eka tuleeko ne perille asti, jos ei niin rikon vanhoja magneetteja oikean kokoisiksi. Ebaysta tilasin.
Laitan sitten viestiä, jos tulevat postiluukusta :D Periaattessahan magneetteja ei pitäisi pystyä postitse lähettämään (tai näin ainakin wahaha perusteli sen, ettei T1:n mukana tullut).
Lentokoneessa ei kai voi. Löysitkö jostain pienemmän kuin 100kpl erän? Mitä itse noita 4mm halkasija ja 3mm korkeita magneetteja googlasin niin usein myydään hirmusissa erissä.

aargh, kaikki muut kamat ois kasassa, mutta 2 alphacoolin letkuliitintä odottaa itseään vielä. Tulispa tällä viikolla.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Lentokoneessa ei kai voi. Löysitkö jostain pienemmän kuin 100kpl erän? Mitä itse noita 4mm halkasija ja 3mm korkeita magneetteja googlasin niin usein myydään hirmusissa erissä.

aargh, kaikki muut kamat ois kasassa, mutta 2 alphacoolin letkuliitintä odottaa itseään vielä. Tulispa tällä viikolla.
katsokaa niitä magneetteja supermagnete.fi sivuilta löytyy monenlaista mielenkiintoista ratkaisua ja onnistuu pienemmätkin erät.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
katsokaa niitä magneetteja supermagnete.fi sivuilta löytyy monenlaista mielenkiintoista ratkaisua ja onnistuu pienemmätkin erät.
Ei ole T1:stä, mutta tuollaiset pienet magneetit ois käteviä yhteen projektiin. Vaikuttaa olevan minimitilaus 15€ + postit Suomeen 9€ = min. 24€ parista magneetista vai saako aspan kautta tilattua pienen määrän järkevämpään hintaan?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
No niin,

Nyt on kone vihdoin kasassa ja nätisti toimii *kop**kop*.
Eilen meinasi pelottaa, kun kävin multitronicin paketin hakemassa postista ja siinä luki päällä "palautuspaketti" ja jonkun toisen asiakkaan tiedot. Onneksi oli kuitenkin oma tilaus siellä sisällä :D Kiitokset @mooscot ripeistä LT240-kaupoista, muuten ei tämä buildi olisi kasassa.

Meni kyllä eilen koko ilta kasatessa ja vähän yötäkin. Suurimmat haasteet oli AIO:n uudelleenkasaus ja siitä johtuvat komplikaatiot sekä väärin kasattu kotelo tätä konffista varten :facepalm:

Ongelmina oli siis esim se, että onnistuin laittamaan AIO:n letkut väärin päin (pöydällä näytti olevan oikein päin, asennustilanteessa taas oli "ristiin"), jolloin ne eivät enää mahtuneet koteloon tässä 3-slot-configuraatiossa. Meni siis loopin purkamiseksi ja uudelleen täytöksi. On muuten aivan hiton mahdotonta saada kaikkea ilmaa pois AIO:sta, heiluttelin ja käynnistelin pumppua varmaan tunnin ja silti pumppublokkiin jäi johonkin väliin ilmaa. Seuraavalla kerralla teen varmaan T-haaran painepuolelle täyttöä/ilmausta varten.
240mm radi ei mahdu tuulettimineen, jos sen kiinnittää täyspitkiin kiinnityslevyihin, pitää laittaa ne lyhyet joka tulee rakennetankojen syvennyksiin kiinni (ei päätyjen syvennyksiin). Meinasi alkaa sylettämään, kun kaikki oli kasassa, mutta kansi ei mahtunut kiinni. Onneksi sain ruuvattua vain nuo kiinnityslevyt irti, niin ei tarvinnut kaikkea purkaa kolmatta kertaa.

Tuossa nuo letkut on aika taittuneet, mutta yllättävän hyvin se neste silti virtaa ja prossu jäähtyy. Saa nähdä miten tollanen ratkaisu kelpaa enää Zen3:lle sitten kun tulee syksyllä.
Ainut joka tuntuu kärsivän lämmöstä on emon takana oleva M.2 ssd, joka nousi kaiken asennusruljanssin aikana jopa 80C lämpöihin, peruskäytön aikana on about 60C:ssä. En kyllä keksi, että minkä jäähdytyksen sille keksisi, ei tuolla liienmin ole tilaa. Etupuolella oleva M.2 ssd pysyy nätisti alle 50C lämmöissä aivan täydessä rasituksessa.

DSC_2023.jpg
DSC_2024.jpg

Nyt koneessa on R3 3100, joka pysyy n.60C lämmöissä kun tuulettimet on hiljaisella.
Pitää kellotella tuota vielä, 4GHz meni stock-jänöillä, mutta siitä eteenpäin ei pysy stabiilina ilman lisävoltteja.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
No niin,

Nyt on kone vihdoin kasassa ja nätisti toimii *kop**kop*.
Eilen meinasi pelottaa, kun kävin multitronicin paketin hakemassa postista ja siinä luki päällä "palautuspaketti" ja jonkun toisen asiakkaan tiedot. Onneksi oli kuitenkin oma tilaus siellä sisällä :D Kiitokset @mooscot ripeistä LT240-kaupoista, muuten ei tämä buildi olisi kasassa.

Meni kyllä eilen koko ilta kasatessa ja vähän yötäkin. Suurimmat haasteet oli AIO:n uudelleenkasaus ja siitä johtuvat komplikaatiot sekä väärin kasattu kotelo tätä konffista varten :facepalm:
Nais! Tässä kanssa eilinen ilta asennushommissa vietettynä ja vielä ei ole valmista, eli pitää purkaa ainakin kerran luultavasti melkein koko kone. Mitkä letkuliittimet sinulla on tuossa blokissa kinni? Itellä ei nimittäin tuohon asentoon mahdu tuo blokki eli että liittimen osottaa virransyötön ripoja kohti. Minkä kokoista letkua käytössä?

Tässä on tämän hetkinen versio omastani, vielä siis tarvii purkaa kun esim virtajohtoa en hoksannut laittaa ajoissa paikalleen. Radi minulla on asennettu ylimmäksi kattoon ja siihen puhaltaa yksi 15millinen noctua ja yksi 25 millinen arctic coolingin puhallin. Lisäksi powerin olen asentanu toisinpäin kuin sinulla. En tiedä pitäisikö vielä kääntää poweri noin kuin sinulla, tosin itselläni on paljon enemmän vapaata ilmatilaa tuulettimien edessä kun poweri on käänteisesti asennettuna. Letkut on vielä liian pitkät itselläni eli taitaa se mennä myös uusiksi. Yritys ja erehdys. Yksi ilta siis menee ainakin vielä.

IMG_4932.jpg
EDIT. Alkaa pikkasen nuo custom kaapelit himottamaan, mutta ne on kohtuu tyyriitä esim Pslatelta tilattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Ainut joka tuntuu kärsivän lämmöstä on emon takana oleva M.2 ssd, joka nousi kaiken asennusruljanssin aikana jopa 80C lämpöihin, peruskäytön aikana on about 60C:ssä. En kyllä keksi, että minkä jäähdytyksen sille keksisi, ei tuolla liienmin ole tilaa. Etupuolella oleva M.2 ssd pysyy nätisti alle 50C lämmöissä aivan täydessä rasituksessa.
Mikä M.2 SSD levy sulla on siellä emon takana?

Itsekin olen ostamassa toista M.2 levyä ja olen miettinyt, että olisiko lämpöjen vuoksi järkevää ostaa M.2 SATA levy tuonne emon taakse. Varasto levyksi tulee.

Onko kenelläkään kokemusta M.2 lämmöistä PCIE vs SATA?
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Mikä M.2 SSD levy sulla on siellä emon takana?

Itsekin olen ostamassa toista M.2 levyä ja olen miettinyt, että olisiko lämpöjen vuoksi järkevää ostaa M.2 SATA levy tuonne emon taakse. Varasto levyksi tulee.

Onko kenelläkään kokemusta M.2 lämmöistä PCIE vs SATA?
Kokemusta ei ole, mutta jostain luin, että juuri SATA-versiota sinne taakse suositeltiin. Kannattaa toki itse vielä googlailla. Ostin tuoraan 2 Teran aseman, niin yhdellä pärjää.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Mikä M.2 SSD levy sulla on siellä emon takana?
Mulla on takana Samsungin 250GB 960 EVO ja edessä 2TB ADATA XPG SX8200 Pro.
Jos jaksaisi ottaa gpun ja riserin irti niin voisi liimailla sinne jäähysiilejä yhdestä vanhasta projektista, tai ainakin tsekata, että mahtuisko ne. Nyt ei vaan mitenkään innosta purkaa tota :D

Mitkä letkuliittimet sinulla on tuossa blokissa kinni? Itellä ei nimittäin tuohon asentoon mahdu tuo blokki eli että liittimen osottaa virransyötön ripoja kohti. Minkä kokoista letkua käytössä?
Blokissa on alkuperäiset LT-blokin Alphacoolin liittimet, jotka on siis periaatteessa liian pienet tälle letkulle (EK-DuraClear 9,5/12,7mm), kun alkuperäinen letku on 8/11mm, mutta kyllä toi tiivis on (aivan perhanan tiukka liitos, kun piti siirtoleukapihdeillä ruuvata kierteille; on myös tsekattu ilmanpainetestillä). Radiin vaihtoin liittimet, kun ne alkuperäiset ei lähteneet letkusta irti ilman kohtuutonta väkivaltaa, ja olin ostanut useammat liittimet varoiksi. Pitää sitten syksymmällä miettiä tarkemmin, että mitä ton loopin suhteen tekee. Kiinasta tulossa muutama custom-loop-palikka, saa nähdä innostaako tarpeeksi rakentaa uusiksi, ainakaan, jos ei laita vesille myös gpu:ta.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mulla on takana Samsungin 250GB 960 EVO ja edessä 2TB ADATA XPG SX8200 Pro.
Jos jaksaisi ottaa gpun ja riserin irti niin voisi liimailla sinne jäähysiilejä yhdestä vanhasta projektista, tai ainakin tsekata, että mahtuisko ne. Nyt ei vaan mitenkään innosta purkaa tota :D
Mulla on Danin A4:ssä just sama 250 GB 960 EVO emolevyn takana ja ostin 3 mm vahvuista lämpötyynyä kiinasta ja laitoin sen levyn ja rungon väliin. Johtaapahan jonkin verran lämpöä pois levystä. Levy ei pääse throtlaamaan edes benchmarkatessa. En muista oliko näin myös ennen lämpötyynyn asennusta. :hmm:
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Mulla on Danin A4:ssä just sama 250 GB 960 EVO emolevyn takana ja ostin 3 mm vahvuista lämpötyynyä kiinasta ja laitoin sen levyn ja rungon väliin. Johtaapahan jonkin verran lämpöä pois levystä. Levy ei pääse throtlaamaan edes benchmarkatessa. En muista oliko näin myös ennen lämpötyynyn asennusta. :hmm:
Mä hakkasin pari vanhaa alumiinista muistiheatsinkkiä levyksi ja laitoin lämpöteipillä kiinni tuohon EVOon., nyt ei noussut benchmarkissa yli 80C lämpö, mutta hyvin lähelle.
Ainut ongelma on, että ne sinkit oli sen verran korkeat, että ne painaa GPU:ta vasten , jolloin GPU:n asentaminen takaisin oli pienen tappelun takana, ja se on vähän vinossa nyt, ja saattaa GPU:n lämpö johtua SSD:lle.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Huhhuh, Ilta numero 2 takana ja jotakuinkin kokonaan uusiksi rakennettuna T1. Alla pari kuvaa, nyt olen ihan tyytyväinen ottaen huomioon, että powerin piuhat on ihan stockkiversiota, ei ne kauniisti mene, mutta onpahan poissa tieltä.

IMG_4934.jpgIMG_4935.jpgIMG_4933.jpg
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843

Overclockers väitti, että on varastossa NR200P:tä. Laitoin tilaukseen ja nyt on jo seurantakoodia.. Näyttää katoavan tasaiseen tahtiin.
Paljonko tuli kuluineen maksamaan? £133.51 (~148€?) näyttää mulla ostoskorissa ja se vaikuttaa aika tyyriiltä jos suositushinta Suomessa tulee oikeasti olemaan 102,99€. Toki saa kotelon nopeammin haltuunsa...
 

saami

luumu.eu
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
519
Huomenna pitäisi saapua osat, NZXT H1 saa vielä tovin odotella. Verkkokaupassa ja Jimmssillä tilaus vetämässä, kumpi nyt kerkee saada nopeampaa.

tarkoitus olisi sisälle laittaa Ryzen 9 3900X, Gigabyte I AORUS Pro Wi-Fi x570 ja niille kaveriksi evgan 2080. Saas nähdä miten pysyy lämmöt kurissa, täytyy varmaan taakse laittaa pari 140mm tuuletinta tehostamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Paljonko tuli kuluineen maksamaan? £133.51 (~148€?) näyttää mulla ostoskorissa ja se vaikuttaa aika tyyriiltä jos suositushinta Suomessa tulee oikeasti olemaan 102,99€. Toki saa kotelon nopeammin haltuunsa...
Jep, sitä luokkaa. Verkkis / Jimms ~120e molemmat ennakkohinta, joten extran määrä jokseenkin perusteltavissa (+ henk. koht. ketutus, kun Ncasea ei ole saanut mistään pitkään aikaan). Tippa meressä, jos suhteuttaa paljonko koteloihin on vuosien varrella mennyt :kippis:
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Mä hakkasin pari vanhaa alumiinista muistiheatsinkkiä levyksi ja laitoin lämpöteipillä kiinni tuohon EVOon., nyt ei noussut benchmarkissa yli 80C lämpö, mutta hyvin lähelle.
Ainut ongelma on, että ne sinkit oli sen verran korkeat, että ne painaa GPU:ta vasten , jolloin GPU:n asentaminen takaisin oli pienen tappelun takana, ja se on vähän vinossa nyt, ja saattaa GPU:n lämpö johtua SSD:lle.
Miten korkea paketti siitä tuli?

Mietin että minkä vahvuinen lämpölevy sinne mahtuu ilman, että ottaa GPU:hun kiinni?
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
330
Mitä jäähdytysratkaisuja porukalla on suunnitteilla NR200-koteloon? Ajattelin aluksi laittaa Fuma 2, mutta sen kanssa ei ilmeisesti mahdu normaalit tuulettimet kattoon, joten aloin miettimään että pitäisikö mennä AIO:lla. Optimumtechillä oli 280mm Kraken joka on 315mm pitkä, joten 317mm pitkän 280mm Liquid Freezerin voisi olettaa sopivan?
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Mitä jäähdytysratkaisuja porukalla on suunnitteilla NR200-koteloon? Ajattelin aluksi laittaa Fuma 2, mutta sen kanssa ei ilmeisesti mahdu normaalit tuulettimet kattoon, joten aloin miettimään että pitäisikö mennä AIO:lla. Optimumtechillä oli 280mm Kraken joka on 315mm pitkä, joten 317mm pitkän 280mm Liquid Freezerin voisi olettaa sopivan?
Ulkoinen jäähdytys Moralla :) normi kotelotuulettimet ylös ja alas.
 
Liittynyt
03.02.2019
Viestejä
407
Onko kenelläkään kokemuksia Fractal Design Node 202 Mini-Itx kotelosta? Pitäisi saada tv-tason hyllyyn alle 16 senttiä korkea kotelo vaimon koneeksi. Tuosta on vielä 450w powerilla varustettu malli, onkohan siitä mihinkään?

 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
324
Onko kenelläkään kokemuksia Fractal Design Node 202 Mini-Itx kotelosta? Pitäisi saada tv-tason hyllyyn alle 16 senttiä korkea kotelo vaimon koneeksi. Tuosta on vielä 450w powerilla varustettu malli, onkohan siitä mihinkään?

Ihan hyvä kotelo. Jos laittaa kotelon vaakaan, niin näyttiksen ilmanotto on kyllä aika heikkoa. Näyttis ottaa siis ilmansa pääasiassa tuolta alapinnalta, ja nuo mukana toimitettavat jalat on ehkä noin 5mm korkeat. Lisäksi kannattaa ehdottomasti tehdä CPU-jäähdyttimelle ilmanohjain (fan duct) niin että se ottaa ilmaa pelkästään ulkoa, eikä kierrätä GPU:n lämmittämää ilmaa jäähdytykseen. Noista yleisesti saatavilla olevista "pitsalaatikko"koteloista (Node 202 ja Silverstonen eri variantit) tuo on varmaan ihan soiva peli.

Itse ajelin tuolla Fractalin omalla powerilla alkuunsa ja on varmaan ihan käypänen johonkin peruskokoonpanoon, mutta toki komponenttien tehonkulutus pitää tosiaan katsoa sopivaksi. Lisäksi kannattaa huomioida että tuossa pyöriin tuuletin aina, eli ei ole sieltä hiljaisimmasta päästä. Vaihdoin sitten Corsairin SF600 Platinumiin, koska kaapelinhallinta ja hiljaisuus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Mitä jäähdytysratkaisuja porukalla on suunnitteilla NR200-koteloon? Ajattelin aluksi laittaa Fuma 2, mutta sen kanssa ei ilmeisesti mahdu normaalit tuulettimet kattoon, joten aloin miettimään että pitäisikö mennä AIO:lla. Optimumtechillä oli 280mm Kraken joka on 315mm pitkä, joten 317mm pitkän 280mm Liquid Freezerin voisi olettaa sopivan?
Katson alkuunsa miten vanha Corator DS mahtuu (155mm korkea, eli limitillä ollaan) & toimii kera NF-A12x25:n
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Onko kenelläkään kokemuksia Fractal Design Node 202 Mini-Itx kotelosta? Pitäisi saada tv-tason hyllyyn alle 16 senttiä korkea kotelo vaimon koneeksi. Tuosta on vielä 450w powerilla varustettu malli, onkohan siitä mihinkään?
Kuten jo Saaria mainitsi, niin saa hyvän kun laittaa hieman korkeampaa jalkaa alle. Varsinkin jos on yhtään tehokkaampaa näyttistä.

Ulkoinen jäähdytys Moralla :) normi kotelotuulettimet ylös ja alas.
Eikö tuo ole vähän isohko kotelo Moran kanssa käytettäväksi? ;) Toki saa sisuskaluille kunnon ilmavirran. Laitatko näyttiksen vertikaalina vai normaalisti ja mihin meinaat läpiviennit laittaa?
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Eikö tuo ole vähän isohko kotelo Moran kanssa käytettäväksi? ;) Toki saa sisuskaluille kunnon ilmavirran. Laitatko näyttiksen vertikaalina vai normaalisti ja mihin meinaat läpiviennit laittaa?
NCase M1 olisikin ollut unelmakotelo, jos saatavuus olisi parempi ja jos siihen saisi lasipaneelin, ei sellaista joka pitäisi itse teettää. Ja onhan tuo NR200p toki halvempi :) tykkään tällä hetkellä enemmän perinteisestä layoutista enkä kenkälaatikkomallisista koteloista, jollaisella toki olisi saanut vielä pienemmän koneen. Lisäksi tykkään pumppu/säiliön ulkonäöstä niin sekin eksyy sitten kotelon sisälle :D ajattelin lähteä liikkeelle laittamalla näyttiksen normaalisti, katsotaan miten asettuu. Mulla on Aqua Computerin pcie-läpivienti letkuille.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
164
Eletään jänniä aikoja! Louqe tilailtu jokunen tovi sitten Dustinista ja tilauksessa näkyy että odotettavissa varastossa 14.8, sivut puolestaan sanovat 17.8. Kumpi tahansa näistä kyllä käy, niin kova kiire ei ole. Alkuperäinen tarkoitus oli odotella Dan A4, mutta sen kanssa kun aika-arviot ovat tuntemattomia niin päädyin tilailemaan Louqen. On tuo A4 tilaus sisässä kuitenkin vielä siltä varalta, että Louqe viivästyy ja sillä välin A4:lle tulisi jotain valoa tunnelin päähän.

Harmittaa vaan kun tuli hieman hätiköityä ja tilasin Asetekin 645LT:n Dania varten, joka ei taida Louqeen mennä ilman TopHattia. Mutta sitten jos TopHatin pistää niin se taitaa olla jo sama ostaa järeämpi vesijäähy. Jäähdytysratkaisut ovat vielä Louqen osalta auki, mutta todennäköisesti ilmajäähyllä mennään kun vettä ei taida saada tosiaan kiertämään ilman TopHattia.

Aiemmin en ole näin pieniä koteloita kasaillut, joten olisiko kellään heittää jäähdytysratkaisujen (tai miksei muidenkin kokoonpanoon liittyvien asioiden) suhteen jotain vinkkejä? Alustavasti katsellut Noctuan "uutta" Ghost S1:lle suunniteltua NH-L12, varmaan ihan kelvollinen vaihtoehto?
 
Liittynyt
20.05.2017
Viestejä
154
Eletään jänniä aikoja! Louqe tilailtu jokunen tovi sitten Dustinista ja tilauksessa näkyy että odotettavissa varastossa 14.8, sivut puolestaan sanovat 17.8. Kumpi tahansa näistä kyllä käy, niin kova kiire ei ole. Alkuperäinen tarkoitus oli odotella Dan A4, mutta sen kanssa kun aika-arviot ovat tuntemattomia niin päädyin tilailemaan Louqen. On tuo A4 tilaus sisässä kuitenkin vielä siltä varalta, että Louqe viivästyy ja sillä välin A4:lle tulisi jotain valoa tunnelin päähän.

Harmittaa vaan kun tuli hieman hätiköityä ja tilasin Asetekin 645LT:n Dania varten, joka ei taida Louqeen mennä ilman TopHattia. Mutta sitten jos TopHatin pistää niin se taitaa olla jo sama ostaa järeämpi vesijäähy. Jäähdytysratkaisut ovat vielä Louqen osalta auki, mutta todennäköisesti ilmajäähyllä mennään kun vettä ei taida saada tosiaan kiertämään ilman TopHattia.

Aiemmin en ole näin pieniä koteloita kasaillut, joten olisiko kellään heittää jäähdytysratkaisujen (tai miksei muidenkin kokoonpanoon liittyvien asioiden) suhteen jotain vinkkejä? Alustavasti katsellut Noctuan "uutta" Ghost S1:lle suunniteltua NH-L12, varmaan ihan kelvollinen vaihtoehto?
Käyppä katsomassa Louqen Twitter-tili, siellä vahvistettiin että tavarat on nyt tukkureilla ja lähipäivinä myös Dustinilla ja Proshopilla. Itselle tulossa Dustinilta kans koppa ja siihen iso tophatti. Jäähyksi Kraken X53. Riippuu prossusta tietysti paljon, mutta kyllähän noi Noctuat hyvin viilentää kun sivusta saavat ilmaa sisään. Itsellä myös se pieni pohjatuuletin jo valmiina, laitan viemään pohjasta ilmat ulos jolloin kotelo ottaa sivuista sisään ja alhaalta sekä ylhäältä poistaa.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Miten korkea paketti siitä tuli?

Mietin että minkä vahvuinen lämpölevy sinne mahtuu ilman, että ottaa GPU:hun kiinni?
Ei sinne mahdu käytännössä mitään. Olisi pitänyt laittaa tuo Adatan ssd:n mukana tullut superohut spreaderi mieluummin tonne, mutta menin jo liimaamaan sen siihen 2TB levyyn, ennen kuin tajusin, ettei tossa sampassa ollut mitään.

Olisikohan olleet 3mm littanaksi hakattuna nuo kruunut, en mitannut.
Ekanahan se ottaa riseriin kiinni, joka menee vähän mutkalle ja sitten painaa GPU:ta.

Mistä löysit magneetit niihin koloihin? Voisin itsekkin tilailla.
Tänään tuli noi magneetit, ja laitoin ne pikaliimalla niihin niille tarkoitettuihin reikiin. Ei se nyt mikään merkittävä muutos ole, mutta pysyvätpähän vähän helpommin pystyssä noi sivuseinät. Ebaysta hommasin 10pcs 3x4mm, lähetyksestä postilaatikkoon meni ~6 viikkoa.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
164
Käyppä katsomassa Louqen Twitter-tili, siellä vahvistettiin että tavarat on nyt tukkureilla ja lähipäivinä myös Dustinilla ja Proshopilla. Itselle tulossa Dustinilta kans koppa ja siihen iso tophatti. Jäähyksi Kraken X53. Riippuu prossusta tietysti paljon, mutta kyllähän noi Noctuat hyvin viilentää kun sivusta saavat ilmaa sisään. Itsellä myös se pieni pohjatuuletin jo valmiina, laitan viemään pohjasta ilmat ulos jolloin kotelo ottaa sivuista sisään ja alhaalta sekä ylhäältä poistaa.
No niinpä näkyy, eli eiköhän tässä siis uskalla jo alkaa tilailemaan muitakin osia. Prossu tulee todennäköisesti olemaan 3700X teho/TDP -suhteen vuoksi, eli tuolla Noctualla luulisi pärjäilevän. Tuo pohjatuuletin oli hyvä huomio, pitää lisätä ostoslistalle :thumbsup:
 
Liittynyt
20.05.2017
Viestejä
154
No niinpä näkyy, eli eiköhän tässä siis uskalla jo alkaa tilailemaan muitakin osia. Prossu tulee todennäköisesti olemaan 3700X teho/TDP -suhteen vuoksi, eli tuolla Noctualla luulisi pärjäilevän. Tuo pohjatuuletin oli hyvä huomio, pitää lisätä ostoslistalle :thumbsup:
Jep, eiköhän me omamme saada ensi viikolla! Noctua NF-A12x15-PWM menee itsellä pohjaan ja siihen päälle Jimssiltä joku tällainen nimetön kolmen euron metallisuoja tuotekoodilla 120SH. Itsellä tuo Kraken X53 kans 3700X:ssä nyt kiinni ja siirtyy Ghostiin, hieman overkill mut pysyy tosi pienillä tuulettimen kierroksilla 55-60C pelatessa. Enemmänkin halusin varmistaa että jaksaa jäähdyttää uuden 4950X/5950X. Tosta Noctuasta löytyy ainakin YouTubesta vertailuja, kyllä se 3700X:lle riitti vielä hyvinkin.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Tänään tuli noi magneetit, ja laitoin ne pikaliimalla niihin niille tarkoitettuihin reikiin. Ei se nyt mikään merkittävä muutos ole, mutta pysyvätpähän vähän helpommin pystyssä noi sivuseinät. Ebaysta hommasin 10pcs 3x4mm, lähetyksestä postilaatikkoon meni ~6 viikkoa.
Itellä on kyllä ne kylkipaneelit kyllä aika napakat eikä yhtään helise ilman magneettejakaan. Voi olla että letkut painaa pikkasen kylkipaneeleja, mutta en tiedä onko siitä pelkästään tuo napakkuus.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
372
Täälläkin vihdoin valmista. Melko vaivaton projekti kasata, päänvaivaa aiheutti lähinnä vain Noctua L12S orientaation mahdollisuudet emolevyn kanssa.

Corsairin orkkis kaapelit sai ihan riittävän nätisti ainakin PSU flipattuna. Custom kaapeleilla olis tietysti ollut helpompaa.

Gigabyte X570 I Aorus Pro Wifi
AMD Ryzen 3700X
Nvidia RTX 2070 Super
Corsair Vengeance LPX 16GB 3200mhz
Corsair SF600 Platinium
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
Noctua NH-L12S
2x Noctua NF-A12x25
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
@snifffu On se tyylikäs kyllä ilmajäähylläkin.

Olisiko tuon prossun jäähyn saanut asennettua niin, että rivat on pystysuorassa? En tiedä onko merkitystä, mutta kun kotelossa siihen suuntaan muutenkin ilma kulkee, niin olisiko ollut ilmanvertauksen kannalta tehokkaampi?
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
372
@snifffu On se tyylikäs kyllä ilmajäähylläkin.

Olisiko tuon prossun jäähyn saanut asennettua niin, että rivat on pystysuorassa? En tiedä onko merkitystä, mutta kun kotelossa siihen suuntaan muutenkin ilma kulkee, niin olisiko ollut ilmanvertauksen kannalta tehokkaampi?
Kuvan suunta oli ainakin pitkän pyörittelyn jälkeen ainoa orientaatio mihin sain oman emolevyn kanssa viisaasti laitettua. Ainakin alustavasti pienellä testauksella lämmöt ja tuulettimien äänet on tosi maltilliset, joten menkööt tällä vaikka ei olekkaan Noctuan suositeltu orientaatio.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Mulla on nyt jotain häikkää tossa T1:n jäähdytyksessä.
Prime+heaven niin nousee lämmöt CPU:lla yli 85C GPU pysyy alle 75C, siis jos haluaa että on suht hiljaista.
Pitää pari uutta liitintä hommata, niin saisi letkut paremmin ja paremman kierron, nyt ne on niin killissä, etten yhtään ihmettele jos neste ei paljoa virtaisi.
 
Liittynyt
09.02.2020
Viestejä
79
Harmittaa vaan kun tuli hieman hätiköityä ja tilasin Asetekin 645LT:n Dania varten, joka ei taida Louqeen mennä ilman TopHattia. Mutta sitten jos TopHatin pistää niin se taitaa olla jo sama ostaa järeämpi vesijäähy. Jäähdytysratkaisut ovat vielä Louqen osalta auki, mutta todennäköisesti ilmajäähyllä mennään kun vettä ei taida saada tosiaan kiertämään ilman TopHattia.

Aiemmin en ole näin pieniä koteloita kasaillut, joten olisiko kellään heittää jäähdytysratkaisujen (tai miksei muidenkin kokoonpanoon liittyvien asioiden) suhteen jotain vinkkejä? Alustavasti katsellut Noctuan "uutta" Ghost S1:lle suunniteltua NH-L12, varmaan ihan kelvollinen vaihtoehto?
Laitetaan tähän jotain omasta ratkaisusta:
Ghost S1 pienellä TopHatilla, päällä 2 x NF-A12x15 mustaa Noctuaa, prossulle Black ridge kahdella Noctuan tuulettimella (puhaltavat kohti emolevyä).
Prossuna 8700K korkattuna ja alivoltitettuna.
Näyttis 980Ti vakiona.
Tuuletinprofiilit siten että kun prossu on alle 40 astetta (peruskäyttö), kone on käytännössä äänetön.
BF5 pelaillessa 1440p resoluutiolla prossu on maksimissaan 62 asteen tienoilla ja näyttis 79 asteen tienoilla.
Helteillä otin pelatessa kannen pois ja lämmöt tippuivat kauttaaltaan parisen astetta.

Olisi mielenkiintoista tietää, saisiko NH-L12 Ghost editionilla samat lämmöt, mutta hiljaisemman koneen :hmm:
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Mulla on nyt jotain häikkää tossa T1:n jäähdytyksessä.
Prime+heaven niin nousee lämmöt CPU:lla yli 85C GPU pysyy alle 75C, siis jos haluaa että on suht hiljaista.
Pitää pari uutta liitintä hommata, niin saisi letkut paremmin ja paremman kierron, nyt ne on niin killissä, etten yhtään ihmettele jos neste ei paljoa virtaisi.
Meikälläkin kävi jossain vaiheessa 70 päällä CPU, mutta nostin vähän tuuletinkäyriä siten, että muuten on lähes äänetön, mutta pelatessa vähän puhisee. Lisäksi ainakin oma emo sääti pumpun alle 100% sen nostin 100% jossa se on kokoajan. Minulla tietysti on 25mm ja 15mm tuulettimet joten hieman enemmän tuuletustehoa teoriassa. Nyt kuitenkin Parin tunnin COD Warzone peluun aikana huippulämmöt prossulla oli 62 ja näyttiksellä 63 (3700X ja 1080 Strixi) molemmat vakiona.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
Tuli ilmo, että T1 olisi taas tilattavissa, mikäli joku himoitsee sellaista

edit:
Amazon.de tilasin NR200P:n, 22-29.8 pitäisi olla käsissä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 666
Viestejä
4 188 184
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom