Luottokortit

Eikös tällä ollut 5,9€/kk maksu normi asiakkaalle?

5,99e/kk jos ei ole mitään palvelupakettia. Jos on (ja kuuluu johonkin alennusryhmään), niin 0,99e/kk ja siihen tulee siis kortin lisäksi muutkin peruspalvelut samalla hinnalla.

 
Saako muuten Amexin luottorajaa nostettua tai nostavatko he sitä automaattisesti?

Eivät tietääkseni nosta enää automaattisesti kuten aiemmin joskus tekivät, mutta 5 min puhelulla juuri nostin omani rajaa. Toki nosto edellyttää, että se uusi on heidän kriteereillä myönnettävissä.

Amexin nettisivultakin löytyy kohta mistä saa laitettua pyynnön luottorajan nostosta.
 
Nordean cashback tuli omalle Gold-kortille nyt ensimmäisen kerran 31.5.2026. Ehdin jo hieman hermostua kun laskulla ei näkynyt mitään (eräpäivä 25.5.), mutta näköjään toimii kuukausipohjaisesti. Taitaa myös laskea luottokortin arvon kuukausipohjaisesti, ainakin oma summa olisi lähellä sitä mitä toukokuussa käytin (n. 900 e ja siitä 0,5%)

Palvelupaketin veloitusta en ole vielä tileiltäni bongannut, katsotaan milloin se alkaa juosta (0,99 e/kk omassa tapauksessa, oletettavasti).
 
Muutenkin tuo kampanjan viimeinen päivämäärä oli eilen, voin olla melko varma, että puolilta öin lähetetty hakemus tuottaa ongelmia ja 00:00 jälkeen lähtenyt ei anna kampanjapisteitä.
 
Muutenkin tuo kampanjan viimeinen päivämäärä oli eilen, voin olla melko varma, että puolilta öin lähetetty hakemus tuottaa ongelmia ja 00:00 jälkeen lähtenyt ei anna kampanjapisteitä.
Amexin tuntien eivät ole järjestelmiään parantaneet joten en edes lähettäisi hakemusta 1-2 päivää ennen kampanjan loppua. Voi yhtäkkiä tililtä pisteet kadota ja sitten saa soittaa, pistää chättiviestiä ja miettiä kokouspuheluja jotta kampanjan aikaiset pisteet palautetaan.
 
Nyt kun Nordean luottokorteissa on 1 % cashback ravintoloista, mistä pystyn varmistamaan, että todellakin saan tämän ravintoloissa tehdyistä maksuista? Tai mistä pystyy ylipäätään näkemään, paljonko sitä cashbackia on kalenterivuonna kertynyt, että tiedän milloin siirtyä seuraavaan korttiin, kun 150 euroa alkaa häämöttää?
 
Nyt kun Nordean luottokorteissa on 1 % cashback ravintoloista, mistä pystyn varmistamaan, että todellakin saan tämän ravintoloissa tehdyistä maksuista? Tai mistä pystyy ylipäätään näkemään, paljonko sitä cashbackia on kalenterivuonna kertynyt, että tiedän milloin siirtyä seuraavaan korttiin, kun 150 euroa alkaa häämöttää?

Veikkaanpa ettei tällaiseen optimointiin ole työkaluja. Ravintolan päätoimialan voit tarkistaa netistä ennen pöydän varaamista. Mutta mitään tarkkaa listaa sallituista toimialoista ei ole ja toisaalta ei taida olla seurantaa cashbackin kertymiselle. Paitse että näet kyllä kuukausittain kertyneen cashbackin luottokortin laskulta. Ynnäilet sitten nämä yhteen itse.
 
Nyt kun Nordean luottokorteissa on 1 % cashback ravintoloista, mistä pystyn varmistamaan, että todellakin saan tämän ravintoloissa tehdyistä maksuista? Tai mistä pystyy ylipäätään näkemään, paljonko sitä cashbackia on kalenterivuonna kertynyt, että tiedän milloin siirtyä seuraavaan korttiin, kun 150 euroa alkaa häämöttää?
Aika kova oot ravintolassa syömään jos menee 15000e vuodessa rikki.
 
Aika kova oot ravintolassa syömään jos menee 15000e vuodessa rikki.
Tässä mennään jo melkein vuoden puoliväliä, joten veikkaan kuluttaaneeni MC Platinumilla jo reippaasti yli kymppitonnin tänä vuonna, mutta varmuutta ei nyt ole. Välillä toki vuorottelen Banknorwegianin kortilla, kun siinä on eri laskunmääräytymisperiodi, mutta silti. Perheen ostoksia ja lomareissuja sillä on maksettu. On käyty ravintoloissakin, mutta prosenti etuhan alkoi nyt vasta.

Nordean mobiilipankissa, kun etsin kortin tapahtumista sanalla cashback, näkyy vain pari viimeistä kuukautta vaikka yrittäisi päivämääriä muutella. Pitäisi jaksaa käydä joka kuukauden kortin lasku vissiin läpi. Menee hankalaksi.
 
Nordean mobiilipankissa, kun etsin kortin tapahtumista sanalla cashback, näkyy vain pari viimeistä kuukautta vaikka yrittäisi päivämääriä muutella. Pitäisi jaksaa käydä joka kuukauden kortin lasku vissiin läpi. Menee hankalaksi.
Vastahan tuo Nordean cashback alkoi toukokuussa. Mulla näkyy verkkopankissa 31.5. ensimmäinen cashback-hyvitys:
"Hyvitys FIN Nordea Cashback"

Ei tossa ihan hirveästi tarvitse vaivaa nähdä bongatakseen hyvityksen kaikkien ostosten keskeltä, kun se summa on vihreällä.
 
Vastahan tuo Nordean cashback alkoi toukokuussa. Mulla näkyy verkkopankissa 31.5. ensimmäinen cashback-hyvitys:
"Hyvitys FIN Nordea Cashback"
MC Platinumilla on tullut cashbackia jo viime syksystä, kun kortti tuli haettavaksi muille, kuin Platinum-asiakkaille. Minulla näkyy cashback korttitapahtumissa kuvakaappauksen mukaisesti, mutta jostain syystä en pääse näkemään tapahtumia ennen huhtikuuta, vaikka aikajaksoa mobiilipankissa säätäisi.

Screenshot_20260606_151921_Nordea Mobile.jpg
 
MC Platinumilla on tullut cashbackia jo viime syksystä, kun kortti tuli haettavaksi muille, kuin Platinum-asiakkaille. Minulla näkyy cashback korttitapahtumissa kuvakaappauksen mukaisesti, mutta jostain syystä en pääse näkemään tapahtumia ennen huhtikuuta, vaikka aikajaksoa mobiilipankissa säätäisi.
Vanhemmat luottokorttitapahtumat pitää kaivaa luottokorttilaskuilta. Niitä ei mielestäni näe suoraan verkko/-mobiilipankista tapahtumalistassa. Noita Platinumin laskujalaskuja voi puolestaan hakea tilitapahtumista "Nordea Rahoitus Suomi Oy" hakusanalla. Sieltä sitten löytää Cashbackit joka kuukaudelle mutta vaatii sen laskuttajan erittelyn (PDF:n) avaamisen.
 
Vanhemmat luottokorttitapahtumat pitää kaivaa luottokorttilaskuilta. Niitä ei mielestäni näe suoraan verkko/-mobiilipankista tapahtumalistassa. Noita Platinumin laskujalaskuja voi puolestaan hakea tilitapahtumista "Nordea Rahoitus Suomi Oy" hakusanalla. Sieltä sitten löytää Cashbackit joka kuukaudelle mutta vaatii sen laskuttajan erittelyn (PDF:n) avaamisen.
Näinhän se taitaa olla, mutta siihen se alkuperäinen kysymykseni liittyikin, että mahtaako jostain silleen puolijärkevästi nähdä missä mennään vuoden cashback-kertymän osalta ja että pystyisi myös seuraamaan, että ravintoloista todellakin tulee prosentin cashback. Mutta eipä vissiin.

En kaipaa mielestäni mitään kauhean ihmeellistä asiaa, sillä tällainen ominaisuus on Banknorwegian Visan/ Bankmorrowin MC:n sovelluksen peruskauraa.
 
Näinhän se taitaa olla, mutta siihen se alkuperäinen kysymykseni liittyikin, että mahtaako jostain silleen puolijärkevästi nähdä missä mennään vuoden cashback-kertymän osalta ja että pystyisi myös seuraamaan, että ravintoloista todellakin tulee prosentin cashback. Mutta eipä vissiin.

En kaipaa mielestäni mitään kauhean ihmeellistä asiaa, sillä tällainen ominaisuus on Banknorwegian Visan/ Bankmorrowin MC:n sovelluksen peruskauraa.

Ei ole tuollaista ominaisuutta. Koko Cashback on Nordealla aika uusi ominaisuus ja varmaan seuraavat sen suosiota ennen kuin alkavat kaataa lisää kehitysrahaa sen käyttöön.
 
Morrow Bank oli lopettanut vähin äänin Cashbackin maksamisen ja ymmärtääkseni tilalle tuli jonkun sortin tilpehöörikauppa mistä voi sitten jotain sälää pisteillä ostaa. Oma vuonna 2019 aloittamani asiakkuus päättyi tähän.
 
Morrow Bank oli lopettanut vähin äänin Cashbackin maksamisen ja ymmärtääkseni tilalle tuli jonkun sortin tilpehöörikauppa mistä voi sitten jotain sälää pisteillä ostaa. Oma vuonna 2019 aloittamani asiakkuus päättyi tähän.
No ei nyt hirveän vähin äänin. Kyllähän sieltä sähköpostit tuli ja täälläkin siitä on puhetta ollut.
 
Miten tämä Norwegianin edut-systeemi toimikaan. Oliko se siten, kuin Morrowillakin oli, että laskutuksesta voi vähentää. En muista niin kauan kuin käyttänyt tuota.

Ja aivan paska tuo 0,5 prosenttia verrattuna 2 prosentin Morrowiin.
 
Juu, eipä Morrowin pitämiseksi ole tämän uudistuksen jälkeen mitään järkevää syytä. Sen sijaan sen vaikutus luottorekisteritietoihin on negatiivinen. Tarkoituksenani on kanssa pistää kortti kiinni heti, kunhan sillä aiemmin maksetut lentoliput on käytetty.
 
Miten tämä Norwegianin edut-systeemi toimikaan. Oliko se siten, kuin Morrowillakin oli, että laskutuksesta voi vähentää. En muista niin kauan kuin käyttänyt tuota.
Joo, verkkopalvelusta näkee, paljonko cashbackiä on kertynyt ja sen voi siirtää kortille
 
Juu, eipä Morrowin pitämiseksi ole tämän uudistuksen jälkeen mitään järkevää syytä. Sen sijaan sen vaikutus luottorekisteritietoihin on negatiivinen. Tarkoituksenani on kanssa pistää kortti kiinni heti, kunhan sillä aiemmin maksetut lentoliput on käytetty.

Lopetan tuon paskan. Kerran nyysivät tilin tyhjäksi. Sai sen asiakaspalvelun kautta palautettua, mutta kuitenkin.

Joo, verkkopalvelusta näkee, paljonko cashbackiä on kertynyt ja sen voi siirtää kortille

Norski jääköön varakortiksi OP-Visalle. Harmi kun ei ole Mastercard. Mutta so not.
 
Miten tämä Norwegianin edut-systeemi toimikaan. Oliko se siten, kuin Morrowillakin oli, että laskutuksesta voi vähentää. En muista niin kauan kuin käyttänyt tuota.

Ja aivan paska tuo 0,5 prosenttia verrattuna 2 prosentin Morrowiin.
Ja oli muistaakseni niin että kortilla voi kerryttää vuoden aikana 75€ joko cashbackina tai lentopisteinä.

Eipä tuokaa maksa enää vaivaa.
Muuten irtisanoisin tämänkin mutta oman pankin kortin lisäksi on hyvä olla kortti myös jotain toista kautta.

Minulla on myös Amexi tulossa mutta aika näyttää miten järkevä se sitten on.
 
Omakin Morrow suljettu kun kortin väärinkäyttötapaus meni maaliin, luonnollisesti siten että minulle ei tullut maksettavaa. Noin 6 viikkoa kesti, mutta taitaa olla normaalia.

En tiedä montakohan vuotta Morrow ja edeltäjänsä oli käytössä. Kertaakaan en maksanut senttiäkään korkoa ja joka vuosi täydet bonukset.

Ehken ollut ihan ideaaliasiakas.
 
Itseltä meni täysin ohi tuo viime 150k kampanja.. Pakko kysyä osaako joku sanoa:

Jos kutsun uuden emäntäni mukaan tuon kampanjan aikaan, saammeko molemmat tuon 150k pistettä? Me jaamme nykyään kyllä osoitteen kylläkin...
 
Itseltä meni täysin ohi tuo viime 150k kampanja.. Pakko kysyä osaako joku sanoa:

Jos kutsun uuden emäntäni mukaan tuon kampanjan aikaan, saammeko molemmat tuon 150k pistettä? Me jaamme nykyään kyllä osoitteen kylläkin...
Ainakaan säännöissä ei tuota millään tavalla ole kielletty, ystäviä saa kutsua ja emäntä varmaan täyttää hyvin ystävän tunnusmerkit.

Edit. Katsoin ehdoista ja siellähän mainitaan "Sinulla on oikeus kutsua vain ystäviä, perheenjäseniä, työtovereita ja muita sinulle
läheisiä henkilöitä." Eli on ok.
 
Itseltä meni täysin ohi tuo viime 150k kampanja.. Pakko kysyä osaako joku sanoa:

Jos kutsun uuden emäntäni mukaan tuon kampanjan aikaan, saammeko molemmat tuon 150k pistettä? Me jaamme nykyään kyllä osoitteen kylläkin...
Kyllä. Ensin sinä saat edun liittymällä (tosin pisteet tulee viiveellä kahdessa erässä 7kk ja 13kk jälkeen). Jos vaimosi ehtii liittyä saman kamppiksen aikana sinun kutsulinkilläsi, niin sinä saat heti (ehkä viikon sisällä) sen suosittelijan 150 000 pistettä ja vaimosi saa sitten omat pisteensä seuraavan 7kk ja 13kk jälkeen, eli ehdottomasti järkevä ottaa se kortti molemmille ja unohtaa rinnakkaiskortit.
 
Tuo amexin "asiakaspalvelu" on sitten erittäin ala-arvoista. Kyselin pisteiden perään, jotka olisi pitänyt ilmestyä jo aikoja sitten (liitytty 3/2025) ja eivät mistään tililtäni näe, että olemme käyttäneet ystävämme meille antamaa ref -linkkiä liittymiseen. Ystävämme kyllä sai jo pisteensä :D . Nyt 3 viikkoa olen viikon välein chatissa kysellyt asiasta ja laittanut sinne menemään ref -linkin jolla liityimme + kaikki muutkin tiedot, mutta heillä on kuulemma "tiimi" joka näitä selvittää ja joka kerta kun viikon välein kysellyt, sama vastaus että odottaisitko vielä 2-3 arkipäivää. En halua edes tietää kuinka hankalaa heidän kanssaan on hoitaa oikeat ongelmatilanteet.

Olen myös hieman huolestunut, kun noihin palkintopisteiden ehtoihin kuuluu (jota en silloin heti alussa tajunnut tarkkaan lukea) että korttia pitäisi käyttää joka kuukausi. Tarkistin tililtämme että juurikin siinä liittymisen alussa oli 2 kuukautta kun korttia ei oltu käytetty. Muuten kyllä maksanut sillä tuhansienkin eurojen ostoksia, joten jos nyt tuon takia hylätään ne palkintopisteet etten ole parina kuukautena ostanut kaupasta suklaapatukkaa heidän kortillaan, niin melko paska maku hommasta jää.
 
Itsellä oli Nordea veloittanut Gold -> Platinum siirtymisen johdosta yhden palvelumaksun 3€ ja kaikilta tileiltä kk-maksun 2,6€/kpl toukokuussa. Tästä tosin jo varoittelivat heti vanhan kortin sulkemisen ja uuden avaamisen yhteydessä ja ohjeistivat pyytämään näihin oikaisun, jos tulee mitään maksuja. Ilman tätä varoitusta olisi varmasti helposti nuo rivit hukkuneet tapahtumiin ja jääneet pankin hyödyksi.

Chat-aspa myös tarjosi Gold korttia rinnalle varakortiksi ja sanoi sen olevan minulle maksuton. Eikös siinä kuitenkin nykyään ole 1e/kk kaikille asiakkaille? Varakortti nyt varmuudeksi toisesta pankista Visa puolelta, mutta aloin jälkeenpäin miettimään jos juurikin tuo 150€/v cashback tulisi tuolle pääkortille täyteen, niin silloin voisi siirtyä Goldille vuoden loppuun.
 
Itsellä oli Nordea veloittanut Gold -> Platinum siirtymisen johdosta yhden palvelumaksun 3€ ja kaikilta tileiltä kk-maksun 2,6€/kpl toukokuussa. Tästä tosin jo varoittelivat heti vanhan kortin sulkemisen ja uuden avaamisen yhteydessä ja ohjeistivat pyytämään näihin oikaisun, jos tulee mitään maksuja. Ilman tätä varoitusta olisi varmasti helposti nuo rivit hukkuneet tapahtumiin ja jääneet pankin hyödyksi.

Chat-aspa myös tarjosi Gold korttia rinnalle varakortiksi ja sanoi sen olevan minulle maksuton. Eikös siinä kuitenkin nykyään ole 1e/kk kaikille asiakkaille? Varakortti nyt varmuudeksi toisesta pankista Visa puolelta, mutta aloin jälkeenpäin miettimään jos juurikin tuo 150€/v cashback tulisi tuolle pääkortille täyteen, niin silloin voisi siirtyä Goldille vuoden loppuun.
Goldissa 1e/kk ja 0,5% cashback. Eli 200e saat käyttää kuussa, jotta kuittaantuu tuo euron kuukausimaksu.
 
Tuo amexin "asiakaspalvelu" on sitten erittäin ala-arvoista. Kyselin pisteiden perään, jotka olisi pitänyt ilmestyä jo aikoja sitten (liitytty 3/2025) ja eivät mistään tililtäni näe, että olemme käyttäneet ystävämme meille antamaa ref -linkkiä liittymiseen. Ystävämme kyllä sai jo pisteensä :D . Nyt 3 viikkoa olen viikon välein chatissa kysellyt asiasta ja laittanut sinne menemään ref -linkin jolla liityimme + kaikki muutkin tiedot, mutta heillä on kuulemma "tiimi" joka näitä selvittää ja joka kerta kun viikon välein kysellyt, sama vastaus että odottaisitko vielä 2-3 arkipäivää. En halua edes tietää kuinka hankalaa heidän kanssaan on hoitaa oikeat ongelmatilanteet.

Olen myös hieman huolestunut, kun noihin palkintopisteiden ehtoihin kuuluu (jota en silloin heti alussa tajunnut tarkkaan lukea) että korttia pitäisi käyttää joka kuukausi. Tarkistin tililtämme että juurikin siinä liittymisen alussa oli 2 kuukautta kun korttia ei oltu käytetty. Muuten kyllä maksanut sillä tuhansienkin eurojen ostoksia, joten jos nyt tuon takia hylätään ne palkintopisteet etten ole parina kuukautena ostanut kaupasta suklaapatukkaa heidän kortillaan, niin melko paska maku hommasta jää.
No mutta tässä tapauksessahan ehdot bonukselle eivät täyty. Toinen asia sitten löytyykö yhtään joustoa.
 
Chat-aspa myös tarjosi Gold korttia rinnalle varakortiksi ja sanoi sen olevan minulle maksuton. Eikös siinä kuitenkin nykyään ole 1e/kk kaikille asiakkaille?

Goldissa 1e/kk ja 0,5% cashback.

Siis Gold-paketin hinta on 0,99e/kk. Platinumin 5,99e/kk. Kumpaankin saa toiseksi kortiksi Goldin. Mulla on Platinum-paketti ja Gold kakkoskorttina, eikä mielestäni mene mitään lisäkulua. Mutta varmistan vielä ja kerron jos menee.
 
Tuo amexin "asiakaspalvelu" on sitten erittäin ala-arvoista. Kyselin pisteiden perään, jotka olisi pitänyt ilmestyä jo aikoja sitten (liitytty 3/2025) ja eivät mistään tililtäni näe, että olemme käyttäneet ystävämme meille antamaa ref -linkkiä liittymiseen. Ystävämme kyllä sai jo pisteensä :D . Nyt 3 viikkoa olen viikon välein chatissa kysellyt asiasta ja laittanut sinne menemään ref -linkin jolla liityimme + kaikki muutkin tiedot, mutta heillä on kuulemma "tiimi" joka näitä selvittää ja joka kerta kun viikon välein kysellyt, sama vastaus että odottaisitko vielä 2-3 arkipäivää. En halua edes tietää kuinka hankalaa heidän kanssaan on hoitaa oikeat ongelmatilanteet.

Olen myös hieman huolestunut, kun noihin palkintopisteiden ehtoihin kuuluu (jota en silloin heti alussa tajunnut tarkkaan lukea) että korttia pitäisi käyttää joka kuukausi. Tarkistin tililtämme että juurikin siinä liittymisen alussa oli 2 kuukautta kun korttia ei oltu käytetty. Muuten kyllä maksanut sillä tuhansienkin eurojen ostoksia, joten jos nyt tuon takia hylätään ne palkintopisteet etten ole parina kuukautena ostanut kaupasta suklaapatukkaa heidän kortillaan, niin melko paska maku hommasta jää.
Tuo kortin kuukausittainen käyttöehto taitaa koskea siis vain niitä pisteitä jotka saa kun itse rekisteröityy ref-linkin kautta. Eli kun itse laitat kutsua (niin kuin tässä), ei mun mielestä pitäisi olla mitään merkitystä oman kortin käytöllä.

Toki sitten ne 7kk ja 13kk pisteet saattaa olla tulematta, mutta oma kokemus on että eivät ole super tarkkoja.
 
Siis Gold-paketin hinta on 0,99e/kk. Platinumin 5,99e/kk. Kumpaankin saa toiseksi kortiksi Goldin. Mulla on Platinum-paketti ja Gold kakkoskorttina, eikä mielestäni mene mitään lisäkulua. Mutta varmistan vielä ja kerron jos menee.
Sama kombo täällä (Platinum + Gold), ei ainakaan omalla kohdalla mene muuta kuin tuo 5,99e/kk.
 
Ainakaan säännöissä ei tuota millään tavalla ole kielletty, ystäviä saa kutsua ja emäntä varmaan täyttää hyvin ystävän tunnusmerkit.

Edit. Katsoin ehdoista ja siellähän mainitaan "Sinulla on oikeus kutsua vain ystäviä, perheenjäseniä, työtovereita ja muita sinulle
läheisiä henkilöitä." Eli on ok.
Kiitos tiedosta. Näin tulkitsen tuon perusteella itsekkin. Olen omat pisteeni jo kauan sitten saanut. Tuolla kikalla voisin vielä jotain etuja meille saada (300k Amex pisteitä). Itsellä on myös tuo Finnair Goldi, joten lounget yms hoituu sitä kautta aika vastaavasti. Emäntä tekee omia matkoja jonkin verran, joten hänelle kortista enemmän hyötyä. Voisin siis kutsua hänet ja sitten pisteiden saannin jälkeen sulkea oman korttini.

Onko aavistusta milloin seuraava kampanja tälle 150k olisi kenties tulossa?
 
Kyllähän tuo Amex platinum olisi kiinnostanut mutta minun oli vaikeaa perustella itselleni niin korkeaa kuukausimaksu eli Goldiin päädyin. Aika näyttää apgreidaanko platinaan.
 
Kyllähän tuo Amex platinum olisi kiinnostanut mutta minun oli vaikeaa perustella itselleni niin korkeaa kuukausimaksu eli Goldiin päädyin. Aika näyttää apgreidaanko platinaan.
Itsellä tuli liityttyä jo vuonna 2022. Kokenut suhteellisen hyväksi varsinkin alkuun, mutta nyt kun tulee taas Finnairilla lennettyä töiden kautta niin paljon, niin tuo Finskin Goldi hoitaa nuo matkustusjutut itselleni tarpeaksi hyvin kuntoon. Jos matkustaa yli 3 kertaa vuodessa ja tykkää syödä ulkona niin suosittelen.
 
Itsellä tuli liityttyä jo vuonna 2022. Kokenut suhteellisen hyväksi varsinkin alkuun, mutta nyt kun tulee taas Finnairilla lennettyä töiden kautta niin paljon, niin tuo Finskin Goldi hoitaa nuo matkustusjutut itselleni tarpeaksi hyvin kuntoon. Jos matkustaa yli 3 kertaa vuodessa ja tykkää syödä ulkona niin suosittelen.
Perheen kanssa juuri ehkä kerran vuodessa tehdään etelän reissu (5hlö).
En tiedä onko tuota Goldiakaan perusteltua omistaa mutta saapa nähdä :D Tarkoitus on kierrättää kaikki mahdolliset talouden ostokset tuon kortin kautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 530
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom