Nordea Gold alkaa olemaan potentiaalinen kortti valikoituun kesäkäyttöön, 1% cashback osasta kulutuksesta.
Eikös tällä ollut 5,9€/kk maksu normi asiakkaalle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nordea Gold alkaa olemaan potentiaalinen kortti valikoituun kesäkäyttöön, 1% cashback osasta kulutuksesta.
Eikös tällä ollut 5,9€/kk maksu normi asiakkaalle?
Saako muuten Amexin luottorajaa nostettua tai nostavatko he sitä automaattisesti?
Eivät tietääkseni nosta enää automaattisesti kuten aiemmin joskus tekivät, mutta 5 min puhelulla juuri nostin omani rajaa. Toki nosto edellyttää, että se uusi on heidän kriteereillä myönnettävissä.
Muistutuksena: Kutsujen kyseleminen tai jakaminen ei edelleenkään ole sallittua tällä foorumilla.
Amexin tuntien eivät ole järjestelmiään parantaneet joten en edes lähettäisi hakemusta 1-2 päivää ennen kampanjan loppua. Voi yhtäkkiä tililtä pisteet kadota ja sitten saa soittaa, pistää chättiviestiä ja miettiä kokouspuheluja jotta kampanjan aikaiset pisteet palautetaan.Muutenkin tuo kampanjan viimeinen päivämäärä oli eilen, voin olla melko varma, että puolilta öin lähetetty hakemus tuottaa ongelmia ja 00:00 jälkeen lähtenyt ei anna kampanjapisteitä.
Nyt kun Nordean luottokorteissa on 1 % cashback ravintoloista, mistä pystyn varmistamaan, että todellakin saan tämän ravintoloissa tehdyistä maksuista? Tai mistä pystyy ylipäätään näkemään, paljonko sitä cashbackia on kalenterivuonna kertynyt, että tiedän milloin siirtyä seuraavaan korttiin, kun 150 euroa alkaa häämöttää?
Aika kova oot ravintolassa syömään jos menee 15000e vuodessa rikki.Nyt kun Nordean luottokorteissa on 1 % cashback ravintoloista, mistä pystyn varmistamaan, että todellakin saan tämän ravintoloissa tehdyistä maksuista? Tai mistä pystyy ylipäätään näkemään, paljonko sitä cashbackia on kalenterivuonna kertynyt, että tiedän milloin siirtyä seuraavaan korttiin, kun 150 euroa alkaa häämöttää?
Ei tuo kovin isoa kertamäärää vähänkään isommalla porukalla vaadi. Toki normaalit ruokajuomat...Aika kova oot ravintolassa syömään jos menee 15000e vuodessa rikki.
Aika kova oot ravintolassa syömään jos menee 15000e vuodessa rikki.
Tässä mennään jo melkein vuoden puoliväliä, joten veikkaan kuluttaaneeni MC Platinumilla jo reippaasti yli kymppitonnin tänä vuonna, mutta varmuutta ei nyt ole. Välillä toki vuorottelen Banknorwegianin kortilla, kun siinä on eri laskunmääräytymisperiodi, mutta silti. Perheen ostoksia ja lomareissuja sillä on maksettu. On käyty ravintoloissakin, mutta prosenti etuhan alkoi nyt vasta.Aika kova oot ravintolassa syömään jos menee 15000e vuodessa rikki.
Vastahan tuo Nordean cashback alkoi toukokuussa. Mulla näkyy verkkopankissa 31.5. ensimmäinen cashback-hyvitys:Nordean mobiilipankissa, kun etsin kortin tapahtumista sanalla cashback, näkyy vain pari viimeistä kuukautta vaikka yrittäisi päivämääriä muutella. Pitäisi jaksaa käydä joka kuukauden kortin lasku vissiin läpi. Menee hankalaksi.
MC Platinumilla on tullut cashbackia jo viime syksystä, kun kortti tuli haettavaksi muille, kuin Platinum-asiakkaille. Minulla näkyy cashback korttitapahtumissa kuvakaappauksen mukaisesti, mutta jostain syystä en pääse näkemään tapahtumia ennen huhtikuuta, vaikka aikajaksoa mobiilipankissa säätäisi.Vastahan tuo Nordean cashback alkoi toukokuussa. Mulla näkyy verkkopankissa 31.5. ensimmäinen cashback-hyvitys:
"Hyvitys FIN Nordea Cashback"
Vanhemmat luottokorttitapahtumat pitää kaivaa luottokorttilaskuilta. Niitä ei mielestäni näe suoraan verkko/-mobiilipankista tapahtumalistassa. Noita Platinumin laskujalaskuja voi puolestaan hakea tilitapahtumista "Nordea Rahoitus Suomi Oy" hakusanalla. Sieltä sitten löytää Cashbackit joka kuukaudelle mutta vaatii sen laskuttajan erittelyn (PDF:n) avaamisen.MC Platinumilla on tullut cashbackia jo viime syksystä, kun kortti tuli haettavaksi muille, kuin Platinum-asiakkaille. Minulla näkyy cashback korttitapahtumissa kuvakaappauksen mukaisesti, mutta jostain syystä en pääse näkemään tapahtumia ennen huhtikuuta, vaikka aikajaksoa mobiilipankissa säätäisi.
Näinhän se taitaa olla, mutta siihen se alkuperäinen kysymykseni liittyikin, että mahtaako jostain silleen puolijärkevästi nähdä missä mennään vuoden cashback-kertymän osalta ja että pystyisi myös seuraamaan, että ravintoloista todellakin tulee prosentin cashback. Mutta eipä vissiin.Vanhemmat luottokorttitapahtumat pitää kaivaa luottokorttilaskuilta. Niitä ei mielestäni näe suoraan verkko/-mobiilipankista tapahtumalistassa. Noita Platinumin laskujalaskuja voi puolestaan hakea tilitapahtumista "Nordea Rahoitus Suomi Oy" hakusanalla. Sieltä sitten löytää Cashbackit joka kuukaudelle mutta vaatii sen laskuttajan erittelyn (PDF:n) avaamisen.
Näinhän se taitaa olla, mutta siihen se alkuperäinen kysymykseni liittyikin, että mahtaako jostain silleen puolijärkevästi nähdä missä mennään vuoden cashback-kertymän osalta ja että pystyisi myös seuraamaan, että ravintoloista todellakin tulee prosentin cashback. Mutta eipä vissiin.
En kaipaa mielestäni mitään kauhean ihmeellistä asiaa, sillä tällainen ominaisuus on Banknorwegian Visan/ Bankmorrowin MC:n sovelluksen peruskauraa.
No ei nyt hirveän vähin äänin. Kyllähän sieltä sähköpostit tuli ja täälläkin siitä on puhetta ollut.Morrow Bank oli lopettanut vähin äänin Cashbackin maksamisen ja ymmärtääkseni tilalle tuli jonkun sortin tilpehöörikauppa mistä voi sitten jotain sälää pisteillä ostaa. Oma vuonna 2019 aloittamani asiakkuus päättyi tähän.
Ahaa, olen melko hiljattain alkanut tätä ketjua lukea ja tuo sähköposti on kyllä mennyt ohiNo ei nyt hirveän vähin äänin. Kyllähän sieltä sähköpostit tuli ja täälläkin siitä on puhetta ollut.
Joo, mutta tottahan se on että meni nyt paljon huonommaksi edut. Olihan se aivan älyttömän hyvä cashback, varsinkin curven kanssa käytettynä.Ahaa, olen melko hiljattain alkanut tätä ketjua lukea ja tuo sähköposti on kyllä mennyt ohi![]()
Joo, verkkopalvelusta näkee, paljonko cashbackiä on kertynyt ja sen voi siirtää kortilleMiten tämä Norwegianin edut-systeemi toimikaan. Oliko se siten, kuin Morrowillakin oli, että laskutuksesta voi vähentää. En muista niin kauan kuin käyttänyt tuota.
Juu, eipä Morrowin pitämiseksi ole tämän uudistuksen jälkeen mitään järkevää syytä. Sen sijaan sen vaikutus luottorekisteritietoihin on negatiivinen. Tarkoituksenani on kanssa pistää kortti kiinni heti, kunhan sillä aiemmin maksetut lentoliput on käytetty.
Joo, verkkopalvelusta näkee, paljonko cashbackiä on kertynyt ja sen voi siirtää kortille
Ja oli muistaakseni niin että kortilla voi kerryttää vuoden aikana 75€ joko cashbackina tai lentopisteinä.Miten tämä Norwegianin edut-systeemi toimikaan. Oliko se siten, kuin Morrowillakin oli, että laskutuksesta voi vähentää. En muista niin kauan kuin käyttänyt tuota.
Ja aivan paska tuo 0,5 prosenttia verrattuna 2 prosentin Morrowiin.
Ainakaan säännöissä ei tuota millään tavalla ole kielletty, ystäviä saa kutsua ja emäntä varmaan täyttää hyvin ystävän tunnusmerkit.Itseltä meni täysin ohi tuo viime 150k kampanja.. Pakko kysyä osaako joku sanoa:
Jos kutsun uuden emäntäni mukaan tuon kampanjan aikaan, saammeko molemmat tuon 150k pistettä? Me jaamme nykyään kyllä osoitteen kylläkin...
Kyllä. Ensin sinä saat edun liittymällä (tosin pisteet tulee viiveellä kahdessa erässä 7kk ja 13kk jälkeen). Jos vaimosi ehtii liittyä saman kamppiksen aikana sinun kutsulinkilläsi, niin sinä saat heti (ehkä viikon sisällä) sen suosittelijan 150 000 pistettä ja vaimosi saa sitten omat pisteensä seuraavan 7kk ja 13kk jälkeen, eli ehdottomasti järkevä ottaa se kortti molemmille ja unohtaa rinnakkaiskortit.Itseltä meni täysin ohi tuo viime 150k kampanja.. Pakko kysyä osaako joku sanoa:
Jos kutsun uuden emäntäni mukaan tuon kampanjan aikaan, saammeko molemmat tuon 150k pistettä? Me jaamme nykyään kyllä osoitteen kylläkin...
Goldissa 1e/kk ja 0,5% cashback. Eli 200e saat käyttää kuussa, jotta kuittaantuu tuo euron kuukausimaksu.Itsellä oli Nordea veloittanut Gold -> Platinum siirtymisen johdosta yhden palvelumaksun 3€ ja kaikilta tileiltä kk-maksun 2,6€/kpl toukokuussa. Tästä tosin jo varoittelivat heti vanhan kortin sulkemisen ja uuden avaamisen yhteydessä ja ohjeistivat pyytämään näihin oikaisun, jos tulee mitään maksuja. Ilman tätä varoitusta olisi varmasti helposti nuo rivit hukkuneet tapahtumiin ja jääneet pankin hyödyksi.
Chat-aspa myös tarjosi Gold korttia rinnalle varakortiksi ja sanoi sen olevan minulle maksuton. Eikös siinä kuitenkin nykyään ole 1e/kk kaikille asiakkaille? Varakortti nyt varmuudeksi toisesta pankista Visa puolelta, mutta aloin jälkeenpäin miettimään jos juurikin tuo 150€/v cashback tulisi tuolle pääkortille täyteen, niin silloin voisi siirtyä Goldille vuoden loppuun.
No mutta tässä tapauksessahan ehdot bonukselle eivät täyty. Toinen asia sitten löytyykö yhtään joustoa.Tuo amexin "asiakaspalvelu" on sitten erittäin ala-arvoista. Kyselin pisteiden perään, jotka olisi pitänyt ilmestyä jo aikoja sitten (liitytty 3/2025) ja eivät mistään tililtäni näe, että olemme käyttäneet ystävämme meille antamaa ref -linkkiä liittymiseen. Ystävämme kyllä sai jo pisteensä. Nyt 3 viikkoa olen viikon välein chatissa kysellyt asiasta ja laittanut sinne menemään ref -linkin jolla liityimme + kaikki muutkin tiedot, mutta heillä on kuulemma "tiimi" joka näitä selvittää ja joka kerta kun viikon välein kysellyt, sama vastaus että odottaisitko vielä 2-3 arkipäivää. En halua edes tietää kuinka hankalaa heidän kanssaan on hoitaa oikeat ongelmatilanteet.
Olen myös hieman huolestunut, kun noihin palkintopisteiden ehtoihin kuuluu (jota en silloin heti alussa tajunnut tarkkaan lukea) että korttia pitäisi käyttää joka kuukausi. Tarkistin tililtämme että juurikin siinä liittymisen alussa oli 2 kuukautta kun korttia ei oltu käytetty. Muuten kyllä maksanut sillä tuhansienkin eurojen ostoksia, joten jos nyt tuon takia hylätään ne palkintopisteet etten ole parina kuukautena ostanut kaupasta suklaapatukkaa heidän kortillaan, niin melko paska maku hommasta jää.
Chat-aspa myös tarjosi Gold korttia rinnalle varakortiksi ja sanoi sen olevan minulle maksuton. Eikös siinä kuitenkin nykyään ole 1e/kk kaikille asiakkaille?
Goldissa 1e/kk ja 0,5% cashback.
Tuo kortin kuukausittainen käyttöehto taitaa koskea siis vain niitä pisteitä jotka saa kun itse rekisteröityy ref-linkin kautta. Eli kun itse laitat kutsua (niin kuin tässä), ei mun mielestä pitäisi olla mitään merkitystä oman kortin käytöllä.Tuo amexin "asiakaspalvelu" on sitten erittäin ala-arvoista. Kyselin pisteiden perään, jotka olisi pitänyt ilmestyä jo aikoja sitten (liitytty 3/2025) ja eivät mistään tililtäni näe, että olemme käyttäneet ystävämme meille antamaa ref -linkkiä liittymiseen. Ystävämme kyllä sai jo pisteensä. Nyt 3 viikkoa olen viikon välein chatissa kysellyt asiasta ja laittanut sinne menemään ref -linkin jolla liityimme + kaikki muutkin tiedot, mutta heillä on kuulemma "tiimi" joka näitä selvittää ja joka kerta kun viikon välein kysellyt, sama vastaus että odottaisitko vielä 2-3 arkipäivää. En halua edes tietää kuinka hankalaa heidän kanssaan on hoitaa oikeat ongelmatilanteet.
Olen myös hieman huolestunut, kun noihin palkintopisteiden ehtoihin kuuluu (jota en silloin heti alussa tajunnut tarkkaan lukea) että korttia pitäisi käyttää joka kuukausi. Tarkistin tililtämme että juurikin siinä liittymisen alussa oli 2 kuukautta kun korttia ei oltu käytetty. Muuten kyllä maksanut sillä tuhansienkin eurojen ostoksia, joten jos nyt tuon takia hylätään ne palkintopisteet etten ole parina kuukautena ostanut kaupasta suklaapatukkaa heidän kortillaan, niin melko paska maku hommasta jää.
Sama kombo täällä (Platinum + Gold), ei ainakaan omalla kohdalla mene muuta kuin tuo 5,99e/kk.Siis Gold-paketin hinta on 0,99e/kk. Platinumin 5,99e/kk. Kumpaankin saa toiseksi kortiksi Goldin. Mulla on Platinum-paketti ja Gold kakkoskorttina, eikä mielestäni mene mitään lisäkulua. Mutta varmistan vielä ja kerron jos menee.
Kiitos tiedosta. Näin tulkitsen tuon perusteella itsekkin. Olen omat pisteeni jo kauan sitten saanut. Tuolla kikalla voisin vielä jotain etuja meille saada (300k Amex pisteitä). Itsellä on myös tuo Finnair Goldi, joten lounget yms hoituu sitä kautta aika vastaavasti. Emäntä tekee omia matkoja jonkin verran, joten hänelle kortista enemmän hyötyä. Voisin siis kutsua hänet ja sitten pisteiden saannin jälkeen sulkea oman korttini.Ainakaan säännöissä ei tuota millään tavalla ole kielletty, ystäviä saa kutsua ja emäntä varmaan täyttää hyvin ystävän tunnusmerkit.
Edit. Katsoin ehdoista ja siellähän mainitaan "Sinulla on oikeus kutsua vain ystäviä, perheenjäseniä, työtovereita ja muita sinulle
läheisiä henkilöitä." Eli on ok.
Tätä edellinen setti oli helmi-maaliskuussa, eli syksyllä varmaankin uusiksi muutaman kuukauden päästä.Onko aavistusta milloin seuraava kampanja tälle 150k olisi kenties tulossa?
Kuulostaa todella hyvältä. Näitä taitaa olla tuo 3-4 kertaa vuodessa muutenkin.Tätä edellinen setti oli helmi-maaliskuussa, eli syksyllä varmaankin uusiksi muutaman kuukauden päästä.
Itsellä tuli liityttyä jo vuonna 2022. Kokenut suhteellisen hyväksi varsinkin alkuun, mutta nyt kun tulee taas Finnairilla lennettyä töiden kautta niin paljon, niin tuo Finskin Goldi hoitaa nuo matkustusjutut itselleni tarpeaksi hyvin kuntoon. Jos matkustaa yli 3 kertaa vuodessa ja tykkää syödä ulkona niin suosittelen.Kyllähän tuo Amex platinum olisi kiinnostanut mutta minun oli vaikeaa perustella itselleni niin korkeaa kuukausimaksu eli Goldiin päädyin. Aika näyttää apgreidaanko platinaan.
Perheen kanssa juuri ehkä kerran vuodessa tehdään etelän reissu (5hlö).Itsellä tuli liityttyä jo vuonna 2022. Kokenut suhteellisen hyväksi varsinkin alkuun, mutta nyt kun tulee taas Finnairilla lennettyä töiden kautta niin paljon, niin tuo Finskin Goldi hoitaa nuo matkustusjutut itselleni tarpeaksi hyvin kuntoon. Jos matkustaa yli 3 kertaa vuodessa ja tykkää syödä ulkona niin suosittelen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.