Itse tässä pohtinut ns. premium kortin hommaamista, kun on perheen kanssa suunnitelmissa matka japaniin alkutalvesta. Lähinnä olen pallotellut Amex ja op platiniumin välillä. Näihin on ajanut eniten noi matkavakuutukset, sekä halu tarjota ainakin kerran lapsille lougnen elämykset. Amex on ehkä hiukan edellä hankintaa, koska puoliso lentelee työnpuolesta, pari kolme kertaa vuodessa. Niin hän pääsisi sitten käyttämään tuon kortin etuja hyväksi lentokentällä (siis rinnakkaiskortilla). Ja ei sitä tiedä jos tulisi tulevaisuudessa matkustettua enemmän.