Low profile-liitin vesijäähdytykseen

Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
109
Onko tällaisten matalien, 90° kulmaliittimien kanssa mahdollista käyttää kompressioliitäntää? Näyttää siltä että putkiliitoksen kiristysrengas ei mahtuisi jos näitä käyttää gpu-blokissa.
 
Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
109
Nyt kun asiaa jaksoin taas vähän enemmän tutkia niin ottamalla huomioon letkun leveyden nämä mahtuisi varmasti. Kiertoon tulisi Eisbaer LT Solo, gpu ja 30mm 240 jäähdytin. Onko 11/8-letku sopiva tällaiseen kokoonpanoon?
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
164
En käyttäis mitään noin ohutta letkua, kokoonpanosta riippuen vain yksi 240mm jäähy kuulostaa myös liian pieneltä. Ite oon käyttänyt ihan samojen kulmien kanssa ihan normi 16/10 letkuliittimiä. Ohuiden letkujen kanssa tulee helposti ongelmia kun ne menee niin helposti linttaan, enkä siksi suosittele tota 16/10 pienempää. Olisin säästänyt pitkän pennin ja hermoja senkin edestä, kun olisin tajunnut vaan jättää ne 13/10 letkut kaupan hyllylle ja mennyt suoraan tolla paksummalla.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 674
En käyttäis mitään noin ohutta letkua, kokoonpanosta riippuen vain yksi 240mm jäähy kuulostaa myös liian pieneltä. Ite oon käyttänyt ihan samojen kulmien kanssa ihan normi 16/10 letkuliittimiä. Ohuiden letkujen kanssa tulee helposti ongelmia kun ne menee niin helposti linttaan, enkä siksi suosittele tota 16/10 pienempää. Olisin säästänyt pitkän pennin ja hermoja senkin edestä, kun olisin tajunnut vaan jättää ne 13/10 letkut kaupan hyllylle ja mennyt suoraan tolla paksummalla.
Itse olen päinvastaisessa leiristä, paksuissa letkuissa ei ole yhtikäs mitään järkeä jos tilaa ei ole hehtaarikaupalla vapaana. Aika vaikea noita Alphacoolin 12.7/7,6mm letkuja on saada kinkkaamaan.
Itse siis rakentanut tusinan kertaa looppeja ja aikaisemmin käytin EK ZMT mötköä mikä ei taivu sitten mihinkään. En sitä ole käyttänyt sen jälkeen kun testasin ensimmäisen kerran Alphacoolin ohuempaa letkua.
 
Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
109
Tarkoitus olisi rakennella Ghost S1:een. Tuli ostettua se aikoinaan kun käytössä oli vielä Red Dragon RX5700 mikä nipin napin olisi mahtunut mutta se kortti otti yllättäen lopputilin. Tehokkaammista nykykorteista ei ilmajäähyn kanssa taida mahtua kuin referenssi 4070 ja joku 4070ti, kesällä tuli ostettua foorumilta referenssi 6800xt toiseen koteloon R75700x:n pariksi ja olen tässä katsellut jos vihdoin laittaisin kalut Ghostiin. Ilmeisesti täytyy vesijäähdytyksenkin kanssa lähteä alivoltittamaan ainakin gpu mitä olen youtubesta vinkkejä poiminut. Blokki tuolle kortille ei maltaita maksa aquatuningista mutta ison tophatin kanssa ei mene kuin 30mm 240-jäähy.

Jäi vielä mietityttämään ne 90° matalat liittimet, niissähän ei ole kiertomahdollisuutta kun ne ruuvaa gpu-blokkiin paikalleen niin mihinkähän suuntaan ne sitten lopulta jää?
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
164
Tarkoitus olisi rakennella Ghost S1:een. Tuli ostettua se aikoinaan kun käytössä oli vielä Red Dragon RX5700 mikä nipin napin olisi mahtunut mutta se kortti otti yllättäen lopputilin. Tehokkaammista nykykorteista ei ilmajäähyn kanssa taida mahtua kuin referenssi 4070 ja joku 4070ti, kesällä tuli ostettua foorumilta referenssi 6800xt toiseen koteloon R75700x:n pariksi ja olen tässä katsellut jos vihdoin laittaisin kalut Ghostiin. Ilmeisesti täytyy vesijäähdytyksenkin kanssa lähteä alivoltittamaan ainakin gpu mitä olen youtubesta vinkkejä poiminut. Blokki tuolle kortille ei maltaita maksa aquatuningista mutta ison tophatin kanssa ei mene kuin 30mm 240-jäähy.

Jäi vielä mietityttämään ne 90° matalat liittimet, niissähän ei ole kiertomahdollisuutta kun ne ruuvaa gpu-blokkiin paikalleen niin mihinkähän suuntaan ne sitten lopulta jää?
Itellä on Lian Li TU150 koppa kotelon ulkopuolisella mo-ra3 360 jäähdyttimellä, koska tässä kotelossa ei oo paikkoja vesijäähyille ei ainakaan tarpeeksi näille komponenteille (5800x3d+3080). Näyttis on alivoltattu itselläkin silti vaikka jäähdytystehoa riittäisi, tuulettimet pyörii minimillä kovimmassakin rasituksessa. Kyllä se 240mm sulle riittää varmaankin noille komponenteille mutta eritysen hiljainen siitä ei välttämättä tule, suosittelen laadukkaita ja hiljaisia tuulettimia jotka on tarkoitettu jäähdyttimille.

Sitä ei oikein voi tietää etukäteen mihin asentoon se matala kulma sitten kiristyy, toleranssi kääntämiselle vuotamatta ei oo iso. Eri valmistajien kulmakappaleissa saattaa myös olla eroja mihin suuntaan kiristyy. Mulla on sellanen mielikuva että jollain valmistajalla löytyy normaalia matalampia kääntyviä kulmia mutten tähän hätään löytänyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 411
Viestejä
4 216 942
Jäsenet
71 043
Uusin jäsen
pig

Hinta.fi

Ylös Bottom