Lost Ark (PC)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oddis
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Kohta olisi näköjään tämäkin peli tulossa tänne ja Founder's paketin ostavat pääsevät jo 2022-02-08 pelille ja F2P launch on sitten 2022-02-11.
Peli on koreassa ja venäjällä ollut jo 2-3 vuotta, joten voisi luulla että tulisi suht valmis paketti ja pahimmat bugit korjattuna.

Hieman epäilyttää kun peli on F2P mutta en ainakaan mitään hirveen pahaa p2w tietoa tästä löytänyt. PvP on ainakin tasapainotettu ja siellä ei merkkaa tavarat eikä levelit mitään. En sitten tiedä onko tämä hyvä vai huono asia mutta eiköhän se nopeasti selviä kun jo suht ajoissa pääsee noita areenoita pelaamaan.

Meinasiko täältä porukka lähteä tätä pelailemaan vai onko jokin toinen peli kiikarissa? Tällä hetkellä on nämä MMO pelit vähän kortilla ja toivottavasta tätä jaksaisi pelata ainakin muutamat kuukaudet.

Alla pari videota mistä saa ihan hyvän käsityksen mitä ja miten kannattaa alkaa pelailemaan:




Lost Ark - Free to Play MMO Action RPG
 
Viimeksi muokattu:
Tämän tyyliset pelit iskee niin kovaa että pakkohan se oli ostaa silver tason founders pack.
Pääsispä jo pelailemaan. :hungry:
 
Voi olla, että new world vaihtuu tähän. Meinasin ainaskin bronze founder's packin ostaa.
 
Pelissä tarkoitus kehittää yhtä hahmoa ja keinoja on kaksi:

1) laittamalla peliin paljon rahaa (”pay to win”)

ja/tai

2) tehdä altteja niin monta kuin pystyy - aluksi joko neljä tai ostamalla vähintään Gold-paketin (50€) viisi (Koreassa ja Venejällä luku on jo 18).

Alteilla tehdään ensin sama Main Quest, levelöidään altitkin max levelille (nopeimmillaan onnistuu noin 25h) jonka jälkeen kaikilla hahmoilla tehdään samoja Dailyjä/Weeklyjä YHDEN hahmon kehittämiseksi. Hahmot jakavat lompakon ja ymmärtääkseni myös varastot eli pelin mekaniikka on 100% rakennettu altteilun ympärille.

Toiminut Koreassa ja Venejällä hyvin, mutta veikkaan ettei länsimaissa maistu jos on tottunut Final Fantasy ja New World tyyliseen ”kehitä yhtä hahmoa kaikkeen” pelimekaniikkaan.

Puuduttavalta grindaamiselta kuulostaa ja kyllä tuo aivoton altteilu vie kaiken immersion roolipelaamiselta.
 
Pelissä tarkoitus kehittää yhtä hahmoa ja keinoja on kaksi:

1) laittamalla peliin paljon rahaa (”pay to win”)

Voiko tässä siis ostaa parempia kamoja, leveleitä, skillejä ja/tai craftimatskuja oikealla rahalla?

Miten grindaaminen eroaa esimerkiksi D3:sta?

Onko kokemukset omia vai jostakin luettu?
Jos olet itse peliä pelannut niin onko peli huono pelkästään yllä mainituista syistä, vai onko esim. pelimekaaniikat tjs. epämieluisia?
 
Tämän tyyliset pelit iskee niin kovaa että pakkohan se oli ostaa silver tason founders pack.
Pääsispä jo pelailemaan. :hungry:
Pääsetkin testaamaan, kun lataat RU-version (vaatii VPN, jossa serveri Venäjällä). Itse tuli eilen latailtua tuo RU-versio ja parin tunnin pelailun jälkeen on ainakin fiilis, että saattaisi jopa upota. Alkaa tuo hohto tuosta NW kadota, joten tää tulee aika oivalliseen saumaan. Pitää lisää kokeilla illemmalla taas.
 
Pääsetkin testaamaan, kun lataat RU-version (vaatii VPN, jossa serveri Venäjällä). Itse tuli eilen latailtua tuo RU-versio ja parin tunnin pelailun jälkeen on ainakin fiilis, että saattaisi jopa upota. Alkaa tuo hohto tuosta NW kadota, joten tää tulee aika oivalliseen saumaan. Pitää lisää kokeilla illemmalla taas.
Itsellä menee raja tuossa VPN kikkailun kohdalla. Vaikka tätä odotankin niin ihan sellainen kiima ei ole että jaksais alkaa säätämään. :D
 
Pelissä tarkoitus kehittää yhtä hahmoa ja keinoja on kaksi:

1) laittamalla peliin paljon rahaa (”pay to win”)

ja/tai

2) tehdä altteja niin monta kuin pystyy - aluksi joko neljä tai ostamalla vähintään Gold-paketin (50€) viisi (Koreassa ja Venejällä luku on jo 18).

Alteilla tehdään ensin sama Main Quest, levelöidään altitkin max levelille (nopeimmillaan onnistuu noin 25h) jonka jälkeen kaikilla hahmoilla tehdään samoja Dailyjä/Weeklyjä YHDEN hahmon kehittämiseksi. Hahmot jakavat lompakon ja ymmärtääkseni myös varastot eli pelin mekaniikka on 100% rakennettu altteilun ympärille.

Toiminut Koreassa ja Venejällä hyvin, mutta veikkaan ettei länsimaissa maistu jos on tottunut Final Fantasy ja New World tyyliseen ”kehitä yhtä hahmoa kaikkeen” pelimekaniikkaan.

Puuduttavalta grindaamiselta kuulostaa ja kyllä tuo aivoton altteilu vie kaiken immersion roolipelaamiselta.

Oletan, että altteja tekemällä grindaat nopeampaa mainia eteenpäin?

Ei varmaan ole pakollista?

Vai tyssääkö end gameen mainin matka kun ei saa levelöityä?
 
Oletan, että altteja tekemällä grindaat nopeampaa mainia eteenpäin?

Ei varmaan ole pakollista?

Vai tyssääkö end gameen mainin matka kun ei saa levelöityä?
Eteneminen tapahtuu pääsääntöisesti Dailyistä/Weeklyistä saaduilla palkinnoilla - toki voit jättää altit tekemättä, mutta silloin jäät viikossa kaveria 5 viikkoa jälkeen etenemisessä (mikäli kaveri tekee 1+5 kertaa Dailyt/Weeklyt ja sinä vain yhdellä hahmolla). Altteilu on se miten peli on suunniteltu eli "normi", yhdellä hahmolla pelaaminen euroitta menee sitten "extreme hardcore nightmare grind" kategoriaan.
 
Eteneminen tapahtuu pääsääntöisesti Dailyistä/Weeklyistä saaduilla palkinnoilla - toki voit jättää altit tekemättä, mutta silloin jäät viikossa kaveria 5 viikkoa jälkeen etenemisessä (mikäli kaveri tekee 1+5 kertaa Dailyt/Weeklyt ja sinä vain yhdellä hahmolla). Altteilu on se miten peli on suunniteltu eli "normi", yhdellä hahmolla pelaaminen euroitta menee sitten "extreme hardcore nightmare grind" kategoriaan.

Paitsi jos pelaa soolona. MMO idea kyllä varmaan katoaa tosin. No kokeillaan ensin ja tuomitaan vasta sitten.
 
Eteneminen tapahtuu pääsääntöisesti Dailyistä/Weeklyistä saaduilla palkinnoilla - toki voit jättää altit tekemättä, mutta silloin jäät viikossa kaveria 5 viikkoa jälkeen etenemisessä (mikäli kaveri tekee 1+5 kertaa Dailyt/Weeklyt ja sinä vain yhdellä hahmolla). Altteilu on se miten peli on suunniteltu eli "normi", yhdellä hahmolla pelaaminen euroitta menee sitten "extreme hardcore nightmare grind" kategoriaan.
Voisitko aukaista miten tuo p2w ilmenee tässä kun se jäi vieläkin epäselväksi, ainakin minulle.
Ja onko tuo alttien pelaaminen sitten perseestä vai mikä siinä mättää? Ite ainakin kokeilen ihan mielellään kaikki classit läpi.
Pelitahti ei vapaa-ajan puutteessa muutenkaan ole hirveä niin ei kiinnosta onko kaveri viikon vai viisi "edellä".
Lähinnä kiinnostaa onko itse peliä mukava pelata..
 
Voisitko aukaista miten tuo p2w ilmenee tässä kun se jäi vieläkin epäselväksi, ainakin minulle.
Ja onko tuo alttien pelaaminen sitten perseestä vai mikä siinä mättää? Ite ainakin kokeilen ihan mielellään kaikki classit läpi.
Pelitahti ei vapaa-ajan puutteessa muutenkaan ole hirveä niin ei kiinnosta onko kaveri viikon vai viisi "edellä".
Lähinnä kiinnostaa onko itse peliä mukava pelata..
Voit rahalla ostaa hyviä itemeitä joilla nopeuttaa etenemistä ja pelin tärkeintä valuuttaa eli kultaa. Kultaa on vaikea saada niiden ollessa lähinnä kertaluonteisia (tehtävät) tai ajastettuja (dailyt/weeklyt) palkintoja ja siitä syystä altit ovat pelin "juju":

How to get Gold
There are a number of activities in the game that players can complete to get gold, but it is important to understand that many of these are time-gated. You cannot simply endlessly run them, gathering up more gold each time. Gold can be earned by doing the following activities:

  • Daily and Weekly quest rewards
  • Island Events
  • Leveling Achievements
  • Trading with other players (given them gear for gold)
  • In-store purchases
  • Void Dungeons
  • Raids
Mikäli tykkää nähdä saman tarinan n+1 kertaa ja tehdä samat dailyt/weeklyt n+1 kertaa niin silloin peli varmasti oikein passeli - tämä on se end game( + PvP), alteilla mainin buustailu eteenpäin. Tiedän ettei itellä tule tämmöiseen koreagrindiin ikinä riittämään aika niin pelaan Main Questin läpi kun se on ilmaiseksi tarjolla.


Paitsi jos pelaa soolona. MMO idea kyllä varmaan katoaa tosin. No kokeillaan ensin ja tuomitaan vasta sitten.
Kyllä se soolonakin tuntuu kun pelissä eteneminen tuskaisen hidasta - joudut tekemään yhtä monta Dailya/Weeklyä sillä yhdellä hahmollakin eli mikäli seuraavaan tieriin vaaditaan 6 viikon Dailyt/Weeklyt niin yhdellä hahmolla se kestää sen 6 viikkoa. Vaihtoehto on tehdä ne kuudella hahmolla yhdessä viikossa.
 
Mikäli tykkää nähdä saman tarinan n+1 kertaa ja tehdä samat dailyt/weeklyt n+1 kertaa niin silloin peli varmasti oikein passeli - tämä on se end game( + PvP), alteilla mainin buustailu eteenpäin. Tiedän ettei itellä tule tämmöiseen koreagrindiin ikinä riittämään aika niin pelaan Main Questin läpi kun se on ilmaiseksi tarjolla.
Eli toisinsanoen hauskaa on ensimmäiset 50-100tuntia (arvio hatusta), jonka jälkeen muuttuu työksi.
 
Itselle vahvat mobiili-mmo-grindit tulee mieleen.

Peli toimii jos on työtön tai opiskelija eikä keksi muuta tekemistä. Suunniteltu pitkälti niin että pelaan min. tunnin päivässä joka päivä tai jäät jälkeen.
Henkilökohtaisesti itse pidän peleistä joita voi pelata sitten putkeen enemmän mutta ei jää jälkeen jos jokapäivä ei käy sitä tuntia tekemässä dailyjä yms. vammasta "pakko saada pelaajat kirjautumaan"

Osa väittää ettei ole p2w mutta ne ovat vain valehtelijoita jotka ovat valmiita maksamaan ja haluavat lisää pelaajia, tai masokisteja.
 
Viimeksi muokattu:
Tätäkin voisi varmaan jollain tavalla pitää pitkän aikavälin pelinä, koska vain tietyistä aktiviteeteistä saa kultaa, tiettyjä kertoja viikossa/päivässä?

Peli ilmeisesti sopii myös kasuaali pelaajille aivan hyvin. Lähestymistapa ratkaisee. Jos haluaa olla Eu:n kovin niin varmasti joutuu panostamaan rahaa ja tunteja peliin.
 
En kyllä itsekkään noista daily questeista oikein tykkää missään pelissä.
Sekin jäi itselle vielä vähän auki että onko tässä pelkästään jotain instanceja ja kaikki vaan hengailee jossain kaupungissa vai voiko siellä maailmalla tulla muita vastaan.

No eiköhän tästä saa ton Bronze paketin verran tunteja irti ainakin niin ei ihan hukkaan mene rahat.
 
Tätäkin voisi varmaan jollain tavalla pitää pitkän aikavälin pelinä, koska vain tietyistä aktiviteeteistä saa kultaa, tiettyjä kertoja viikossa/päivässä?

Peli ilmeisesti sopii myös kasuaali pelaajille aivan hyvin. Lähestymistapa ratkaisee. Jos haluaa olla Eu:n kovin niin varmasti joutuu panostamaan rahaa ja tunteja peliin.
En näe miten tämä sopisi kasuaali pelaajalle ainakaan pitkällä aikavälillä millään tavalla - ne pienet edistymiset ei vie pelissä eteenpäin ja peli kuitenkin jatkuvasti kehittyy tehden niistäkin pienistä edistymisistä turhia (eli keräämällä 4kk kultaa miekkaan ja 1kk myöhemmin lisäsisällön myötä se miekka onkin jo ”vanha”).

Alkuun tulee siis 5 hahmo slottia (kuudes maksusta) ja niitä slotteja hissukseen lisäillään (Koreassa ainakin 18 slottia tällä hetkellä) ja tämä on se keskeisin keino lisätä end gameen pelattavaa.
 
En näe miten tämä sopisi kasuaali pelaajalle ainakaan pitkällä aikavälillä millään tavalla - ne pienet edistymiset ei vie pelissä eteenpäin ja peli kuitenkin jatkuvasti kehittyy tehden niistäkin pienistä edistymisistä turhia (eli keräämällä 4kk kultaa miekkaan ja 1kk myöhemmin lisäsisällön myötä se miekka onkin jo ”vanha”).

Alkuun tulee siis 5 hahmo slottia (kuudes maksusta) ja niitä slotteja hissukseen lisäillään (Koreassa ainakin 18 slottia tällä hetkellä) ja tämä on se keskeisin keino lisätä end gameen pelattavaa.

Ootko itse pelannut peliä?

Ainakin mitä katsoin Lost Ark pelaajien mietteitä, niin tuo, että täytyy olla monta alttia on vanhentunutta tietoa. Eikä mainiakaan tarvi heti alussa päättää, kun voi rollata ja luultavasti moni tekeekin niin kun kokeilee toista classia.

Tottakai kun kokeilee uusia classeja niin tekee uuden ukon.




Ja varmasti voi pelata niinkin, että tekee monta alttia ja sitä rataa. Kukin tyylillään.
 
Ootko itse pelannut peliä?

Ainakin mitä katsoin Lost Ark pelaajien mietteitä, niin tuo, että täytyy olla monta alttia on vanhentunutta tietoa. Eikä mainiakaan tarvi heti alussa päättää, kun voi rollata ja luultavasti moni tekeekin niin kun kokeilee toista classia.

Tottakai kun kokeilee uusia classeja niin tekee uuden ukon.




Ja varmasti voi pelata niinkin, että tekee monta alttia ja sitä rataa. Kukin tyylillään.

En ole itse pelannut, seurannut pelin kehittymistä suht aktiivisesti. Eipä tuossa videossakaan millään muotoa kumottu alttien merkitystä (joo, väittii että se on ”vanhaa tietoa”) ja oikeastaan painotettiin pelin olevan hahmokeskeisyyden sijaan tilikeskeinen (tai serveri jos pelaa useampaa tiliäkin) eli alttien olevan keskeinen osa peliä. Kännykällä meluisassa ympäristössä tuon videon katsoin, mutta ymmärsin että sanoi ettei altteilu ole kannattavaa jos pelaa 1h/pvä ja varmaan onkin totta - eihän tuo aika riitä altteiluun.

Jos yhdellä hahmolla saat viikossa Dailyistä/Weeklyistä 1000 kultaa ja 10 Runea niin kuudella hahmolla saat 6000 kultaa ja 60 Runea - siinä se ero.
 
Näin se varmasti on, mutta eikai altteilusta ressiä kannata ottaa. Esim. noista korttien keräilystä ilmeisesti on pitkällä juoksua hyötyä.

Vielä 20 päivää ja rapiat niin pääsee itse tekemään johtopäätöksiä pelistä.

Onko yleisesti ollut mitään puhetta miten paljon peli muuttuu länsijulkaisuun? Vai muuttuuko ollenkaan?
 
Testattu RU-versiolla ja kyllähän tätä varmaan tulee pelattua jos ei muuta niin main questi yhdellä tai kahdella hahmolla. En ole koskaan ollut hiirellä hahmon liikuttelun fani (en pelaa MOBAa ja Diabloistakin on tullut pelattua lähinnä tarina), mutta gamepädillä pelaaminenkin onnistuu kasuaalisti oikein hyvin, varsinkin jos pelaa meleeclasseja. Samalla säästyy erilaisilta ranne- ja olkapäävammoilta.

Founder-packeista varmaan poimin tuon halvimman ihan vaan tuon early accessin vuoksi, vaikka todennäköisestihän tää on taas perinteinen MMO-launchi, eli kaikki kusee ekat muutamat päivät.
 
Betassa tuli hieman testattua peliä, kyllä tämä hankintaan lähtee.

Kyllähän pelistä voi nauttia ilman sitä taakkaa, että täytyy olla sen parhaimman top X% pelaajamassan joukossa, joka vääntää läpi aina uusinta, vaikeinta sisältöä ja panostaa pelille paljon aikaa. Tuskin uutta sisältöä pumpataan peliin ihan siinä tahdissa, etteikö edes jollekin tasolle ehdi saamaan hahmonsa ennen kuin "pitää" taas grindata uutta julkaistua rompetta niskaan. Tai näin ainakin toivon.

Eikös pelin taustalla oleva firma tehnyt jotain myönnytyksiä jo heidän olemassa olevaan "P2W" järjestelmäänsä ja muuttaneet sitä hieman länkkäreille miellyttävämmäksi, vaikka se tekeekin pienen loven heidän suoriin P2W-myyntimääriin?
 
Betassa tuli hieman testattua peliä, kyllä tämä hankintaan lähtee.

Kyllähän pelistä voi nauttia ilman sitä taakkaa, että täytyy olla sen parhaimman top X% pelaajamassan joukossa, joka vääntää läpi aina uusinta, vaikeinta sisältöä ja panostaa pelille paljon aikaa. Tuskin uutta sisältöä pumpataan peliin ihan siinä tahdissa, etteikö edes jollekin tasolle ehdi saamaan hahmonsa ennen kuin "pitää" taas grindata uutta julkaistua rompetta niskaan. Tai näin ainakin toivon.
Tässä tosiaan se hyvä puoli, että peliä on ”beta testattu” koreassa/venäjällä jo vuosia ja lisäsisältöä on siinä ajassa tullut paljon eli suoraan toimiva ja laaja peli pitäisi olla tiedossa - vieläpä ilmaiseksi. Alkujaan lisäsisältö ollut pelikelvotonta viikkoja/kuukausia julkaisun jälkeen, liekkö tälläkin seikalla ollut osansa näin myöhäiselle länsijulkaisulle (vaativammat asiakkaat = halutaan antaa hyvä ensivaikutelma).
Eikös pelin taustalla oleva firma tehnyt jotain myönnytyksiä jo heidän olemassa olevaan "P2W" järjestelmäänsä ja muuttaneet sitä hieman länkkäreille miellyttävämmäksi, vaikka se tekeekin pienen loven heidän suoriin P2W-myyntimääriin?
Juuri luin jostain, että lännessä lähes kaiken grindaamisen voi rahalla skipata mikä tosin tukisi tuota ”länkkäreille miellyttävämpää” tyyliä, mene ja tiedä.
 
Juuri luin jostain, että lännessä lähes kaiken grindaamisen voi rahalla skipata mikä tosin tukisi tuota ”länkkäreille miellyttävämpää” tyyliä, mene ja tiedä.

Varmasti jenkkivalaitten lihavat kukkarot kiinnostaa. Toivotaan, etteivät niiden jahtaamisessaan pilaa koko peliä.
 
Niin kauan kun on tälläisiä rahalla saa ja hevosella pääsee, niin aina on niitä jotka pistää sen visan myös vinkumaan.

Sit ne miettii, että mitäs sitten tehtäisiin... Laittaisin hymiön mutta ei näemmä kännykällä toimi.
 
No nyt on varmistunut se että monelta peli aukeaa.

PRE-DOWNLOAD

Pre-download will be available starting on Monday, February 7 at 9AM Pacific time (5PM UTC), regardless of whether or not you purchased a Founder’s Pack.

HEAD START

Servers will open for Head Start access on Tuesday, February 8 at 9AM Pacific (5PM UTC).

LAUNCH

Servers for all regions will open for launch on Friday, February 11 at 9 AM Pacific (5PM UTC).

Eli klo 19:00 nuo kaikki meillä.

Plus selvisi että tulee 9 EU servua.

 
Täytyy ehkä vielä odotella että tuleeko Amazonin toimesta jotain tietyn kielen servuja. Voi ainakin niitä sitten vältellä.
 
Täytyy ehkä vielä odotella että tuleeko Amazonin toimesta jotain tietyn kielen servuja. Voi ainakin niitä sitten vältellä.
Onko ollut jotain juttua että näin voisi olla?

On kuitenkin enää alle pari viikkoa peleihin, et tuntuu hassulta jos tieto ei olisi jo tuossa artikkelissa.
 
Onko ollut jotain juttua että näin voisi olla?

On kuitenkin enää alle pari viikkoa peleihin, et tuntuu hassulta jos tieto ei olisi jo tuossa artikkelissa.

En tiedä onko ollu juttua mutta aika monessa MMO:ssa noita on.
Tässä pelissä ei kyllä taida hirveesti olla väliä kun kaikki EU Central serverit on linkattu yhteen, eli ainoastaan taitaa Guildit, GvG ja PvP island olla serveri kohtaisia. Varmaan ehkä jotain muutakin mutta noista olin ainakin lukevinani jostain.
 
On kyllä odotettavissa aika massiiviset jonot servuille. Kaikki noi Lost Arkin Founder's packit on Steamissa nyt siellä Top sellers listassa ja servuja on noin vähän.

Zinnervalelle olen ainakin itse menossa.
 
On kyllä odotettavissa aika massiiviset jonot servuille. Kaikki noi Lost Arkin Founder's packit on Steamissa nyt siellä Top sellers listassa ja servuja on noin vähän.

Zinnervalelle olen ainakin itse menossa.
Ymmärtääkseni Lost Ark on vahvasti instanssoitu ja yhdelle "servulle" mahtuu heittämällä 80 000 pelaajaa servun jakautuessa pienempiin kanaviin. Ei ihan Elder Scrolls Onlinen megaserverin tyylinen mutta vähän sinne päin.

Toki luultavasti silti aluksi jonoa, jonottamista kerkeää vielä harjoittelemaan Mortal Online 2 kanssa, reilun 47h jonotuksen jälkeen pääsin just sisään :thumbsup:
 
Olettekos jo ostelleet noita Founder's Packeja, jos olette niin minkä valitsitte tai minkä tulette valitsemaan? Silveriä ite aattelin mutta en ole vielä varma.
 
Ei niin nuo muut bonukset noissa Founder's paketeissa kiinnostanut, niin otin tuon halvimman pronssipaketin vain, että pääsee tuohon headstarttiin mukaan. Tai jonottelemaan siis. Zinnervaleen varmaan myös, mutta saattaa olla että jos on niin pitkät jonot, ettei arkisin ehdi töiden jälkeen muuta tekemään kuin jonottelemaan sinne, niin pitänee kurkata menoa jollain low-population servulla alkuun.
 
Vielä en ole ostanut founder's packiä, mutta platina paketti mahdollisesti tulee hommattua. Varmaankin Zinnervalelle myös menossa, mutta se on tämän hetkisen tiedon mukaan suosituin serveri killoille, ainakin tämän listauksen mukaan: Lost Ark European Servers. Jonot voi olla siis pitkät. Kannattaa serveriä valitessa myös muistaa, että founder's pack on serverikohtainen, eli lukittuu sille servulle jolle teet ensimmäisen hahmon.
 
Vielä en ole ostanut founder's packiä, mutta platina paketti mahdollisesti tulee hommattua. Varmaankin Zinnervalelle myös menossa, mutta se on tämän hetkisen tiedon mukaan suosituin serveri killoille, ainakin tämän listauksen mukaan: Lost Ark European Servers. Jonot voi olla siis pitkät. Kannattaa serveriä valitessa myös muistaa, että founder's pack on serverikohtainen, eli lukittuu sille servulle jolle teet ensimmäisen hahmon.

Voi toki olla että on muuttunut mutta jossain kohtaa oli info että ne lukittuu vasta, jos ne paketit avaa. Eli jos ei ole varma servusta niin antaa niiden olla siellä sen aikaa kun tietää mihin asettuu.

(Lähdettä en muista tälle, joten turha syytellä)
 
Voi toki olla että on muuttunut mutta jossain kohtaa oli info että ne lukittuu vasta, jos ne paketit avaa. Eli jos ei ole varma servusta niin antaa niiden olla siellä sen aikaa kun tietää mihin asettuu.

(Lähdettä en muista tälle, joten turha syytellä)

Toi redeem mahis tais olla GMn päässä väärätieto. Paketti näyttää tippuvan ekan hahmon serverille.
Founder Packs: Server Locked or Transferable? - Game Support / English Support - Lost Ark Test Forums (playlostark.com)
 
Voi toki olla että on muuttunut mutta jossain kohtaa oli info että ne lukittuu vasta, jos ne paketit avaa. Eli jos ei ole varma servusta niin antaa niiden olla siellä sen aikaa kun tietää mihin asettuu.

(Lähdettä en muista tälle, joten turha syytellä)
Founder pack reward link to server on character creation. Tämän mukaan paketti toimitetaan hahmonluontivaiheessa. Ymmärtäisin tuon niin, että sitä ei ole pakko avata, mutta sitä ei myöskään pysty siirtämään servulta toiselle. Paketin sisällä on erikseen skin/avatar -laatikot, jotka voi avata sitten haluammallaan hahmolla.
 
Varmaankin Zinnervalelle myös menossa, mutta se on tämän hetkisen tiedon mukaan suosituin serveri killoille, ainakin tämän listauksen mukaan: Lost Ark European Servers. Jonot voi olla siis pitkät.

Joo näyttää listan mukaan melko pahalta kun kilta rosteri o melkeen tuplat seuraavaan verrattuna. Headstart hyöty jää viel pahimmillaa nollaan. :)
 
Tossa on myös vaarana että noi suosituimmat menee lukkoon ja matti myöhäset ei pääse samalle serverille kun missä guildi on.
 
Alteilla tehdään ensin sama Main Quest, levelöidään altitkin max levelille (nopeimmillaan onnistuu noin 25h) jonka jälkeen kaikilla hahmoilla tehdään samoja Dailyjä/Weeklyjä YHDEN hahmon kehittämiseksi. Hahmot jakavat lompakon ja ymmärtääkseni myös varastot eli pelin mekaniikka on 100% rakennettu altteilun ympärille.

Toiminut Koreassa ja Venejällä hyvin, mutta veikkaan ettei länsimaissa maistu jos on tottunut Final Fantasy ja New World tyyliseen ”kehitä yhtä hahmoa kaikkeen” pelimekaniikkaan.

Puuduttavalta grindaamiselta kuulostaa ja kyllä tuo aivoton altteilu vie kaiken immersion roolipelaamiselta.
Ei kyllä kuulosta kovin hyvältä.

Dailyjä 5:llä altilla. Huhu. Noi Dailyt on muutenkin niin rasittava systeemi.

No voi tuota ilmasta kokeilla.
 
Altteilu on ihan vapaaehtoista, ellet sitten kuulu niihin autisteihin joiden mielestä kaikkia pelejä pitää pelata kuin elämä olisi niissä menestymisestä kiinni. Tekemistä riittää pelissä aika lailla loputtomiin vaikkei koskaan raidaisi vaikempia raideja ekojen kiltojen joukossa.

Uusi video tuli juuri eilen, joka vähän raapaisee pintaa syvemmältä, mitä kaikkea pelissä voi tehdä vertikaalisen progression lisäksi:

 
Mielenkiintoista. Käynnistin tänään Steamin ja se tarjoaa nyt eilisen preloadin jälkeen latauksissa 57,1 Gt latausta Lost Arkille, jota kuitenkaan ei voi vielä ladata koska "Sovellusta ei ole julkaistu". Tarkoittaakohan tämä sitä, että saa seitsemältä ladata sitten vielä kevyen 57 gigan day one patchin ennen kuin pääsee palaan? Toivottavasti ei :D
 
Jotenkin kyllä hämmentävää, miten ilmeisesti Amazon saa tehtyä asioista vaikeita ja epäselviä. Tosin ehkä ei niin hämmentävää, kun miettii mitä lukenut tuosta New Worldista. Omaa kokemusta siitä pelistä ei ole, mutta aika hupaisia tarinoita näkee.

Tuo pack epäselvyys oli yksi, mutta nimeämiskäytännöt on kyllä jotain niin mystistä ettei ymmärrä. Tosi käytännöllistä kun killan nimessä ei voi olla välilyöntiä. Ilmeisesti KR/RU puolella nimissä paljon enemmän vapauksia, eli oletettavasti Amazon on tuonut omia rajoitteita.

Toisaalta ymmärtäähän sen, onhan noi palvelin/tietokanta asiat niille aika uusi juttu ja resurssejakin lafkalla vähän laihasti. :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom