Lossless Scaling Tool (Amd FSR kaikkiin peleihin)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ajl
  • Aloitettu Aloitettu

ajl

Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
3
Törmäsin tälläiseen softaan ja ensivaikutelmat on positiivisia. Parasta tuossa on se että toimii missä vaan pelissä ja ainakin telkkarissa FSR pieni pehmeys toimii hyvin. Joskus tosin softa kaatuu jos keskeyttää pelisessiota Alt-tabilla. Sillä demoversiolla ei tee muuten oikein mitään kun ei saa säädettyä asetuksia. Mut paras 3,99€ joka on tullut käytettyä pitkään aikaan. Oledin skaalausongelmat ja VRR:n puute ei nyt enää niin haittaakkaan.

 
Itse olisin hieman varovainen tuon kanssa jos pelaa sen kanssa moninpelejä varsinkin jos niissä huijaksenesto.

Ketään ei tietääkseni ole bannattu mutta en ihmettele jos joskus niinkin käy tosin luonnollisesti minusta bannit tuon käyttämisestä pitäisi kumota tosin ei noista kaikista kehittäjistä tiedä.....

Luonnollisesti jos joku tietää paremmin esim voiko huijaustenestot tuota huomata edes, vastaavan tyylisiä ohjelmia ollut ennenkin enkä ole pahemmin niiden käyttäjiltä kuullut valituksia banneista tms.
 
Testasin paria peliä jota joudun ajamaan full hd -resolla 4k telkkarilla (Endless legend, Jupiter Hell, Total War: Warhammer). Tekstit muuttu paljon terävimmiksi. Sumuiset tekstit rasitti silmiä.

Välillä on ollut ongelmia skaalauksessa vähän vanhemmissa peleissä jossa UI on liian pieni natiiviresolla ja reson joutuu laskeen full hd. Saa varmasti näistäkin siedettämmän näkösiä ainakin tekstin suhteen, vaikka onnistuisinkin uuden näytönohjaimen joskus saamaan.

On rahan arvoinen mielestäni. En kyllä ihmettelis jos ilmeistyis ilmanen open source ohjelma joka tekee saman.

Edit. DXWnd:n kanssa en saanut toimimaan. Hiiri meni epäsynkkaan ja en pystynyt pelaamaan peliä mitä testasin. Tämä siis ohjelma jolla vanhoja windows peleja voi pelata ikkunassa. En ole mikään expertti tuon ohjelman kanssa, testasin jonkun verran randomiasetuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Kokoonpanona GTX 1070 + 5600x ja verrokkiresoluutiona natiivi 2560x1440. Testissä FSR.

Dark Souls 3 modeilla: erittäin hyvä tulos. Modit nostavat vaatimuksia roimasti ja tuskailin paljon sen suhteen, mitä asetuksia kehtasin tiputtaa. FSR @ 900p ratkaisi tämän ongelman kokonaan. Roima parannus sottaiseen natiiviin 900p:hen; sanoisin, että kuva näyttää 85-90% 1440p:n laadusta. Eron huomaa lähinnä aliasingissa joka ei missään nimessä näytä edes pahalta.

Skyrim raskailla modeilla: visuaalisesti yhtä hyvä tulos kuin yllä, joskin näin raskaasti modattuna prossu nousee resoluution tippuessa nopeasti enemmän pullonkaulaksi joten hyödyt jäävät pienemmiksi kun minimit eivät niinkään parane. 900p:llä pelaa mielellään.

Stalker Anomaly + modit: kohtalainen tulos. Peli on single core ja VRAM -syöppö ja näin ollen minimit eivät niinkään parane. En ehkä itse tiputtaisi alle 1080p, edes natiivi 1440p ei riittänyt saamaan esimerkiksi puista hyvännäköisiä ja sahalaidat pahenevat resoluutiota tiputtaessa.

Hunt Showdown: ei pärjää pelin omalle skaalaimelle fps:ssä mitenkään, joten jätin sikseen.

Nier Replicant: hyvä tulos, 900p on passeli. Eron näkee esim rappusten sahalaidoissa. Peli ei ota näyttiksestä kaikkea irti ja % vain tippuu resoluution mukana, kun taas prossu käy pelin yksinkertaisuuteen nähden melko kovaa, joten hyödyt pienenevät. Denuvo varmaankin asialla.

Menee kyllä itsellä vakiokäyttöön tämä, en sano ei halvalle performanssilisälle.
 
Käytössä Samsung G7 240hz näyttö, joten ostin tuon lossless scaling softan steamista ja testasin rx 6700 xt:llä, että onko vaikutusta wreckfestiin. Pudotin pelin windowed-modeen, pistin grafiikat täysille (8x aa ym) ja pudotin resoluution full hd tarkkuuteen (1080p). Testasin tekoälyä vastaan pikaisesti ja ihan hyvältä vaikutti. FPS nousi varmaan kaksinkertaiseksi. Enkä tälläisenä puusilmänä huomannut graffoissa hirveästi mitään eroa. Näyttö on 32-tuumainen niin natiivisti 1080p:n ajaminen on melko suttua jo tekstien osalta, mutta nyt ei kyllä ongelmia erottaa niitäkään.
 
Käytössä Samsung G7 240hz näyttö, joten ostin tuon lossless scaling softan steamista ja testasin rx 6700 xt:llä, että onko vaikutusta wreckfestiin. Pudotin pelin windowed-modeen, pistin grafiikat täysille (8x aa ym) ja pudotin resoluution full hd tarkkuuteen (1080p). Testasin tekoälyä vastaan pikaisesti ja ihan hyvältä vaikutti. FPS nousi varmaan kaksinkertaiseksi. Enkä tälläisenä puusilmänä huomannut graffoissa hirveästi mitään eroa. Näyttö on 32-tuumainen niin natiivisti 1080p:n ajaminen on melko suttua jo tekstien osalta, mutta nyt ei kyllä ongelmia erottaa niitäkään.
Eikös tuo ollut täysin turhaa? Kortti tukee integer skaalausta.
 
Eikös tuo ollut täysin turhaa? Kortti tukee integer skaalausta.
Onko tuo sama kuin se FidelityFX eli FSR? Taitaa olla niin että pelissä pitää olla tuki tuohon? Quake 2 RTX sisältää tuon dynamic resolution scarling option ja kaakkoon asetetettuna pelasin sharewaren läpi 160fps rtx grafiikoilla. Kokemus autenttinen quake kokemus :lol:

Itelle aika sama pyöriikö peli sisäisesti vaikka 640x480 kunhan fps paranee lähes ilmaiseksi. Eikä kuvakaan näyttänyt kovin hirveältä tuon lossless scaling softan ansiosta wreckfestissä.

Edit: Jaa no, löysin tuon kuuluisan integerin tuolta softan asetuksista. Oon käyttänyt FSR ja sitten pistin tuolta lisäasetuksista HDR päälle, kun sillä näyttöäkin ajelen, jos siitä on jotain iloa... Vasta kun hommasin nämä vekottimet niin ei oikein tietoa mikä ois hyvä asetus missäkin.

Edit 2: Tästähän irtoaa aika paljon hupia, voi zoomata fullscreeniin vaikka ihan pöljän kokoisen nettiselainikkunan yms.
 

Liitteet

  • integer.png
    integer.png
    27,2 KB · Luettu: 42
Viimeksi muokattu:
Integer skaalaus on erityisesti vanhoille peleille jotka skaalaavat kivasti vain tiettyyn resoon asti. Itse testailin Planescape Tormentia (ei-EE) tuolla jossain välissä, 1280x720 -> 2560x1440. Ei sitä ole käsittääkseni syytä käyttää moderneissa peleissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 542
Viestejä
4 539 749
Jäsenet
74 819
Uusin jäsen
Niemi_81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom