Lords of the Fallen 13.10.23 (Ps5, Xbox series x/s, PC)

Kyllä tämä pelillisesti ehdottomasti on vahva 4/5. Ei täydellinen, mutta hyvä. Isoimmat miinukset juuri hiomattomuudesta ja teknisistä ongelmista. Juoni ei myöskään tässä kiinnosta yhtään, mutta ei sen tarvitsekaan. Kenttädesign on tosi hyvää ja ympäristöt hienoja, vaikka vähän välillä vedetty työ synkkyys/klaustrofobiaruuvi turhan kireälle. Mobit voisivat olla pikkuisen hillitympiä, koska aika työstä käy tuon jengin niittäminen välistä, kun joku urpo ampuu samalla rangedia niskaan.

Yksi invasion tuli myös ihan oikealta pelaajalta, mutta sain sen onneksi teilattua. Perus dodgespämmääjä.

Todella tosiaan harmittaa nuo tekniset ongelmat. Ilman niitä tässä olisi kyllä erinomainen immersio päällä. Nyt Umbralissa pelottaa vaarojen sijaan eniten fps:ien droppaus.
 
Tekniset ongelmat ehdottomasti pitäisi olla jo aikalailla kunnossa. Se on harmi ettei niin ole. Minulla rullaa nyt silleen, että ei ole päässyt haittaamaan kuitenkaan. Pelin intron jälkeen tuleva eka latausruutu on kyllä erikoinen. Takkuaa ihan älyttömästi siinä.

Välillä viholliset jumittaa esim. päälläpuskija jyrää seinää vaan, mutta ovat niin mulkkuja että jyrätköön.

Tasoloikkailu vihollisten keskellä nostaa kyllä persekarvatkin pystyyn. "Pysy nyt helevetti siinä." Onneksi kukaan ei ole kuuntelemassa.

Fashion on alun perusteella kunnossa. Hienoa vermettä. Pääsin tuossa päivittämään varusteitakin. Sitä näissä aina miettii, että missä tai miten tapahtuu. Olenko missannut jotain.

Koitin avustamaan mennä mutta kaatui.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli mieleen, että onkohan ne rukoilevat (ei hyökkäävät) vihu-ukot jotain, et jos niitä ei tapa niin voi inveidata joku pelaaja vaikka ei pelaa cooppina? Vähän kuten bloodbornen kellonsoittaja coopissa. Vai onko tuo PvP kokoajan päällä riippumatta, et pelaako soolona vai coopissa.

edit. on PvP päällä kokoajan ellei pelaa offlinessa
 
Viimeksi muokattu:
Pari tuntia ehti pelata ilman kaatumisia, mutta nyt sitä tapahtuu jatkuvasti. Kolme kertaa on nyt peli kaatunut saman bossi tappelun aikana, hieman haastavaa edetä. En enää ihmettele miksi tämä on Steamissa vain 51% positive, täytynee pitää taukoa ja odottaa patcheja.
 
Minulla on kaatunut vain coopin yhteydessä ja kerran uuden pätsin jälkeen mutta otin sitten puhtaan installin kokonaan. Nyt tuossa coopissa kaatu.

Hyvä on tuo toka bossin jälkeen oleva alue yhdessä. Pitää ihan olut ottaa. :D

Cooppi cräshää usein ja siinä voi muuten päätyä sitten alueelle, jossa et ole omalla pelillä käyny!

Edit: Löysin uutta polkua avarille maisemille, mutta siellähän on viholliset semmosia että saan juosta itku silmässä. Pitää koluta tuolla synkemmissä vesissä. Pari aika iisiä loparia oli. Ei haitannut. Ei tarvitse aina vääntää.
 
Viimeksi muokattu:
Onko porukalla heittää jotain hyviä vinkkiä miten kannattaa aloittaa pelaa tämän tyypistä peliä? Olin suurella innolla odottanut tämän julkaisua ja viime lauantaina käynnistelin into piukeena, mutta aika nopsaan tajusin, että oma "soulslike" -pelien tuntemus ei vaan riitä, että osaisin nauttia siitä. Ekat tutorial taistelut olivat ihan läpsyttelyä, kun vihollisia oli yksi-kaksi, mutta ekan tutorial bossin jälkeen tuntui, että alan purra jo hampaita yhteen. Peli kaatuikin itsestään ja tuntuu, että on iso kynnys käynnistää tämä, vaikka haluaisin oppia nauttimaan tästä. Kannattaako aloittaa jostain toisesta pelistä? Tai onko jotain hyviä youtube -videoita/tekijöitä? Kaikki vinkit otetaan nöyräästi vastaan.
 
Onko porukalla heittää jotain hyviä vinkkiä miten kannattaa aloittaa pelaa tämän tyypistä peliä? Olin suurella innolla odottanut tämän julkaisua ja viime lauantaina käynnistelin into piukeena, mutta aika nopsaan tajusin, että oma "soulslike" -pelien tuntemus ei vaan riitä, että osaisin nauttia siitä. Ekat tutorial taistelut olivat ihan läpsyttelyä, kun vihollisia oli yksi-kaksi, mutta ekan tutorial bossin jälkeen tuntui, että alan purra jo hampaita yhteen. Peli kaatuikin itsestään ja tuntuu, että on iso kynnys käynnistää tämä, vaikka haluaisin oppia nauttimaan tästä. Kannattaako aloittaa jostain toisesta pelistä? Tai onko jotain hyviä youtube -videoita/tekijöitä? Kaikki vinkit otetaan nöyräästi vastaan.

Aikoinaan ite alotin bloodbornella joka sai juuri hampaitten kiristyksiä ja turhautumista aikaseksi. Peli meni vuosiksi jäähylle, kunnes pelasin demon soulsin läpi ps5:lla, tähän luin buildi neuvoja ja pikku hiljaa aloin päästä sisään. Sen jälkeen pelasin DS1, 2, 3 sitten palasin bloodbornen pariin joka menikin jo helposti läpi, ja sen jälkeen sekiro ja viimisenä Elden Ring.

Pelaamalla oppii, ehkä Dark Souls 1:nen voisi olla helpoin alottaa.

Kun oppii näissä peleissä dodge/parry tekniikan ja olematta liian ahne lyöntien suhteen bosseissa, niin kaikki souls pelit alkaa menemään rutiinilla. Kaikkia bosseja oppii lukemaan mitä ne meinaa tehdä seuraavaksi ja jossain vaiheessa niihin reagoi automaattisesti.

Älä luovuta, näissä voi mennä useita tunteja yhdellä bossilla, HP:ta kannattaa levuttaa paljon alussa, vaikka esim grindaamalla joitain mobeja ja juoksemalla checkpointille resetoimaan maailma.
 
Aikoinaan ite alotin bloodbornella joka sai juuri hampaitten kiristyksiä ja turhautumista aikaseksi. Peli meni vuosiksi jäähylle, kunnes pelasin demon soulsin läpi ps5:lla, tähän luin buildi neuvoja ja pikku hiljaa aloin päästä sisään. Sen jälkeen pelasin DS1, 2, 3 sitten palasin bloodbornen pariin joka menikin jo helposti läpi, ja sen jälkeen sekiro ja viimisenä Elden Ring.

Pelaamalla oppii, ehkä Dark Souls 1:nen voisi olla helpoin alottaa.

Kun oppii näissä peleissä dodge/parry tekniikan ja olematta liian ahne lyöntien suhteen bosseissa, niin kaikki souls pelit alkaa menemään rutiinilla. Kaikkia bosseja oppii lukemaan mitä ne meinaa tehdä seuraavaksi ja jossain vaiheessa niihin reagoi automaattisesti.

Älä luovuta, näissä voi mennä useita tunteja yhdellä bossilla, HP:ta kannattaa levuttaa paljon alussa, vaikka esim grindaamalla joitain mobeja ja juoksemalla checkpointille resetoimaan maailma.

Kiitoksia vastauksesta ja vinkeistä! Täytyypä laittaa Dark Souls 1 ostoslistalle, jos siitä on helpointa aloittaa.

Ahneus on varmaankin suurin ongelma omassa pelityylissä. Huomasin jo ekalla pelikerralla, että hyökkäyksen ajoitus on tärkeää, mutta siitä huolimatta välillä karkasi ajatus ja alkaa vaan näpyttää hyökkäystä, kunnes joku mobi lyö takas. Virheistään oppii ja pitääpä nyt alkaa ajatuksella pelaa näitä.
 
Kiitoksia vastauksesta ja vinkeistä! Täytyypä laittaa Dark Souls 1 ostoslistalle, jos siitä on helpointa aloittaa.

Ahneus on varmaankin suurin ongelma omassa pelityylissä. Huomasin jo ekalla pelikerralla, että hyökkäyksen ajoitus on tärkeää, mutta siitä huolimatta välillä karkasi ajatus ja alkaa vaan näpyttää hyökkäystä, kunnes joku mobi lyö takas. Virheistään oppii ja pitääpä nyt alkaa ajatuksella pelaa näitä.

Tosiaan en tajunnu sanoa että Elden Ring taitaa nykyään olla helpoin lähestyttävä, suosittelen sitä kyllä enemmän kuin DS1:stä.
 
Hyviä vinkkejä siellä. Kärsivällisyyttä ja halua oppia vaatii. Alkuun saattaa tuntua jopa mahdottomalle, mutta pienin askelin se alkaa klikkaamaan. Energiaa (varsinainen sana saattaa vaihdella) tosiaan kannattaa laittaa ensin ihan sama mitä näistä pelaakin ja tarkkailla sitä staminan käyttöä esim. tarkistaa, että montako iskua voi tehdä ja voihan vielä tarvittaessa rollata/väistää alta pois. Tuota hyökkäysnapin rämpyttämistä tapahtuu pitkään pelanneillakin, kun joskus on niin intensiivistä menoa, että paniikki vie mennessä - toivottavasti vähenevissä määrin kuitenkin, kun harjaantuu.

Tässä pelissä tulee oman arvioni mukaan kaikista eniten vihollisia kerralla päälle kuin muissa vastaavissa. Varsinkin, jos vähänkin liian nopeaa etenee eikä rauhassa harvenna vihollisia ja siltikin ne vyöryy välillä päälle ehkä turhankin isoissa määrin.

Tosiaan ei mitään mahdottomuuksia, mutta aikaa ja kärsivällisyyttä tarvitaan. :)
 
Kiitoksia vastauksesta ja vinkeistä! Täytyypä laittaa Dark Souls 1 ostoslistalle, jos siitä on helpointa aloittaa.

Ahneus on varmaankin suurin ongelma omassa pelityylissä. Huomasin jo ekalla pelikerralla, että hyökkäyksen ajoitus on tärkeää, mutta siitä huolimatta välillä karkasi ajatus ja alkaa vaan näpyttää hyökkäystä, kunnes joku mobi lyö takas. Virheistään oppii ja pitääpä nyt alkaa ajatuksella pelaa näitä.

Älä hitossa aloita dark souls ykkösellä, se on nykymittapuulla kankea, karu ja ruma. Ja sekava. Se on vähän kuin aloittaisi chilin syönnin Carolina reaperilla.

Elden Ring on heittämällä paras peli aloitukseen, ja muutenkin se paras souls peli mitä on.

Näissä peleissä pitää muistaa, että tärkeää ei ole saada paljon lyöntejä sisään, vaan olla itse ottamatta osumaa. Aina fokus siinä väistelyssä ja suojautumisessa. Elden Ringin pelattavuus on myös paljon tätä LotF:ia parempi, joten sekin tekee aloituksesta helpompaa.
 
Elden Ring on heittämällä paras peli aloitukseen, ja muutenkin se paras souls peli mitä on.
Eka väite saattaa pitääkin paikkansa, toisesta väitteestä uskallan kyllä olla eri mieltä. Toisaalta vaikka Dark Souls ykkönen saattakin olla vähän sekava, eikä pahemmin asioita selittele, niin siitä se on aika moni lähtenyt ja sarjaan rakastunut.
 
Ps. Tämä Hushed Saint on paskin Bossi mitä olen ikinä missään soulslikessä kohdannut. Ihan hirveä design. Monta tuntia jo kuollut tähän.
 
Eka väite saattaa pitääkin paikkansa, toisesta väitteestä uskallan kyllä olla eri mieltä. Toisaalta vaikka Dark Souls ykkönen saattakin olla vähän sekava, eikä pahemmin asioita selittele, niin siitä se on aika moni lähtenyt ja sarjaan rakastunut.

Dark Souls 1 oli tosi kova silloin PS3 aikaan kun genre muutenkin oli uusi, mutta aika on syönyt sitä aika pahasti. Hyvä peli se on toki, mutta en kyllä uudelle pelaajalle pitäisi sitä helpoimpana lähestyä. Elden Ring on kaikin puolin helpommin lähestyttävä, eikä vähiten tuon avoimen maailmansa takia.

Elden Ring ei toki ole jokaiselle pelaajalle välttämättä se paras soulslike, mutta ylivoimaisesti suosituin sekä pelaajamäärien että arvosteluiden osalta. Jopa parempi puoliskoni (joka on pelannut lähinnä soniccia, cupheadia ja last of us:is) innostui Elden Ringistä ja pelasi sitä yli 150 tuntia. En usko että olisi kestänyt dark souls ykkösessä tuntia pidempään...
 
Ds1 omaa omasta mielestäni sellaisen maagisen ja monin paikoin kaihoisan runollisen tunnelman, että mikään ei samanlaista minulle ole aiheuttanut, mutta sen suosittelu suoraan on vaikeaa tuntematta henkilöä. Lähtisin siis itsekin suosittelemaan jotain uudempaa ja jos kerrassaan tärähtää näihin niin sitten Ds1 ja Ds2 myös.

Tämä uusi lotr etenee minulla oikein hyvin. Taitaa olla kolmessa eri suunnassa jotain.
 
Eka väite saattaa pitääkin paikkansa, toisesta väitteestä uskallan kyllä olla eri mieltä. Toisaalta vaikka Dark Souls ykkönen saattakin olla vähän sekava, eikä pahemmin asioita selittele, niin siitä se on aika moni lähtenyt ja sarjaan rakastunut.
Jos haluaa kaikki souls pelit pelata niin Elden Ring olkoon viimeinen mihin koskee - Elden Ringin jälkeen on todella vaikea koskea Dark Souls sarjaan ottaen huomioon millaisia kömpelöitä putkijuoksuja ne verraten on (joo, aloitin aikoinaan Demons Soulsilla jatkaen kaikilla Dark Soulseilla).

Zelda Breath of the Wild teki saman kaikille aikasemmille 3D-Zeldoille - edes nostalgiabonukset ei tee niistä pelikelpoisia vaikka jokainen aikanaan oli parhaita pelejä ikinä (kuten Souls-sarjassakin).
 
Dark Souls 1 oli tosi kova silloin PS3 aikaan kun genre muutenkin oli uusi, mutta aika on syönyt sitä aika pahasti. Hyvä peli se on toki, mutta en kyllä uudelle pelaajalle pitäisi sitä helpoimpana lähestyä. Elden Ring on kaikin puolin helpommin lähestyttävä, eikä vähiten tuon avoimen maailmansa takia.
Joo, ei se todellakaan ole helpoin lähestyttävä, toisaalta se kyllä on aika pitkälle helpoin vihollisiltaan ja temmoltaan, täten helpompi opetella genren niksit.

Jos haluaa kaikki souls pelit pelata niin Elden Ring olkoon viimeinen mihin koskee - Elden Ringin jälkeen on todella vaikea koskea Dark Souls sarjaan ottaen huomioon millaisia kömpelöitä putkijuoksuja ne verraten on (joo, aloitin aikoinaan Demons Soulsilla jatkaen kaikilla Dark Soulseilla).
Maku asioita, edelleen Soulseja pelaa mieluummin kuin Elden Ringin kömpelöä open worldia. No onhan se Elden Ringikin huippupeli, mutta open world kyllä syö tunnelmaa.
 
Maku asioita, edelleen Soulseja pelaa mieluummin kuin Elden Ringin kömpelöä open worldia. No onhan se Elden Ringikin huippupeli, mutta open world kyllä syö tunnelmaa.
Mukava kuulla jonku ajattelevan noin, itelle jo pelkkä hyppynapin puuttuminen vei ihan 100% immersion vanhemmista Soulseista kun siihen Elden Ringissä tottui.
 
Minäkin pystyn kyllä soulsit pelaamaan vielä, mutta pitää aikaa nyt vaan priorisoida muuhun. Uusien zeldojen sijaan pelaisin mieluummin vanhempia itse. :)

Siksi näiden suosittelu ei ole niin yksinkertaista vain, kun riippuu vähän persoonasta. Henkilö, jolle tässä nyt esim. puhuttu saattaa olla totaalisen kyllästynyt avoimen maailman peleihin. Onneksi valittavaa on.
 
Mukava kuulla jonku ajattelevan noin, itelle jo pelkkä hyppynapin puuttuminen vei ihan 100% immersion vanhemmista Soulseista kun siihen Elden Ringissä tottui.
Minusta taasen melkein selkeimpiä ärsytyksiä, tasohyppelyt erikseen ja jotenkin tuntui köpsältä loikkia "soulsissa". Aavalla laakeella ratsastelu ja kiveltä toiselle loikkiminen söi vahvasti soulsseista tuttua tiivistä tunnelmaa. Mutta sinänsä pieniä valituksen aiheita, sillä onhan open worldissakin puolensa, ja kyseessä on loistava peli, ne oikeat linnoitukset oli timanttia, joista sitten löytyi sitä tuttua tunnelmaa.
 
Maku asioita, edelleen Soulseja pelaa mieluummin kuin Elden Ringin kömpelöä open worldia. No onhan se Elden Ringikin huippupeli, mutta open world kyllä syö tunnelmaa.

Mielipiteitä tosiaan. Omasta mielestä Elden Ringin avoimessa maailmassa on ihan uskomaton siellä olemisen tunnelma. Erityisesti Liurnia on suorastaan hypnoottinen paikka. Toki Dark Souls 1 aikaan oli todella vaikuttava, mutta kun sen uudestaan pelasin, ei se tuntunut ihan kestäneen aikaa.
 
Edit: Tämä LofF äsken tullut patchi tuntuisi oikeasti parantaneen fps:ää pleikkarilla jonkin verran.
 
Itse nyt pelannut tätä jo sen verran pitkälle, että oikeastaan ainut negatiivinen sanottava tästä pelistä on vihollisjoukon määrä, eli spämmätään vähän liikaakin, että saa olla kokoajan melkein huitomassa varsinkin umbral maailmassa. Nätin näköinen peli jne, mutta ei kerkeä oikein sillai tutkia kunnolla hutkinnan ohessa. Veikkaan, että tähänkin devit puuttuu päivityksillä jossain kohtaa. Bossit ollut hyviä / kohtalaisia kaikinpuolin, mutta joukossa on myös muutama rimanalitus, kuten jokaisessa tälläisessä souls pelissä on ollut. Ainut bossi tähän asti, jossa mennyt vähän enemmän aikaa on ollut tämän pelin "malenia", mutta läpi sekin meni muutamien yrityksien jälkeen.

Edelleen itselle 8/10, kun ottaa huomioon ettei ole mikään AAA peli.
 
Viimeksi muokattu:
Itse nyt pelannut tätä jo sen verran pitkälle, että oikeastaan ainut negatiivinen sanottava tästä pelistä on vihollisjoukon määrä, eli spämmätään vähän liikaakin, että saa olla kokoajan melkein huitomassa varsinkin umbral maailmassa. Nätin näköinen peli jne, mutta ei kerkeä oikein sillai tutkia kunnolla hutkinnan ohessa. Veikkaan, että tähänkin devit puuttuu päivityksillä jossain kohtaa. Bossit ollut hyviä / kohtalaisia kaikinpuolin, mutta joukossa on myös muutama rimanalitus, kuten jokaisessa tälläisessä souls pelissä on ollut. Ainut bossi tähän asti, jossa mennyt vähän enemmän aikaa on ollut tämän pelin "malenia", mutta läpi sekin meni muutamien yrityksien jälkeen.

Edelleen itselle 8/10, kun ottaa huomioon ettei ole mikään AAA peli.

Samoilla linjoilla. Pientä tuunausta tosiaan mobien määrään, että saisi välillä hengittää. On tosi intensiivistä. Aina se ei haittaa, mutta ajottain vähän miettii, että vähempikin olisi riittänyt. Aika alussa olevan alueen ranged vihujen tarkkuutta on muuten laskettu pätsillä.

Itse istutettavat checkpointit on välillä ollut hassusti. Parissa kohtaa olen laittanut ja huomannut, että melkein kulman takana on sellainen pysyvä checkpoint.

Helpohkoja lopareita on nyt ollut tässä, mutta ei ole haitannut. Haastetta ollut kyllä pelissä. Alueet ovat minusta olleet kyllä tosi hyviä. Maailma muutenkin on umbralin kanssa ja ilmankin todella hyvä.

Paljon mielenkiintoisia aseita ym. Voi pelata eri tavoin. Heittoesineet esim. tehty tähän paremmin kuin fromin peleissä. Samoin meleestä taikoihin siirto on tyylikäs pelkästään animaationakin ja muutenkin hyvä.
 
Hieman kyllä ihmettelen, miten nämä Bossit ovat osalle helppoja. Kuitenkin kaikki relevantit souls-pelit pelanneena olin yllättynyt siitä, miten haastavia nämä Bossit ovat itselle, kun luulin helpoiksi. Ehkä oma buildi on vaan huono, tai yritän parryttaa liikaa. Etenkin tuo Hushed Saint vei useamman tunnin ja meinasi hermot mennä siihen jatkuvaan oneshottailuun ja teleporttailuun. Varmasti kyllä vaikein Bossi tähän mennessä. Edelliset pari olivat sopivan haastavia, mutta eivät ärsyttäviä.

Jos nyt mihinkään Dark Soulseista vertaa, niin on tässä Bossien vaikeus selvästi korkeampi. Noilla on paljon enemmän hipareita ja lyövät lujempaa sekä epäreilummin.

Toki osalla on vaan Souls-kokemus niin tapissa, että mikään vähänkään ennakoivasti liikkeensä tekevä Bossi putoaa max muutamalla yrityksellä. Ihan hyvä ettei tässä ole lähdetty tekemään bosseja tuon porukan taitotason ehdoilla, koska muuten lopputulos olisi ihan sadistisen vaikea uusille pelaajille. Tämä souls-pelien vaikeustason evoluutio on mennyt siihen, että aikanaan legendaarisen vaikea Nameless King on nykyään medium-tasoa ja joku Ornstein & Smough kävisi tutoriaalibossista.
 
Hieman kyllä ihmettelen, miten nämä Bossit ovat osalle helppoja. Kuitenkin kaikki relevantit souls-pelit pelanneena olin yllättynyt siitä, miten haastavia nämä Bossit ovat itselle, kun luulin helpoiksi. Ehkä oma buildi on vaan huono, tai yritän parryttaa liikaa. Etenkin tuo Hushed Saint vei useamman tunnin ja meinasi hermot mennä siihen jatkuvaan oneshottailuun ja teleporttailuun. Varmasti kyllä vaikein Bossi tähän mennessä. Edelliset pari olivat sopivan haastavia, mutta eivät ärsyttäviä.

Jos nyt mihinkään Dark Soulseista vertaa, niin on tässä Bossien vaikeus selvästi korkeampi. Noilla on paljon enemmän hipareita ja lyövät lujempaa sekä epäreilummin.

Toki osalla on vaan Souls-kokemus niin tapissa, että mikään vähänkään ennakoivasti liikkeensä tekevä Bossi putoaa max muutamalla yrityksellä. Ihan hyvä ettei tässä ole lähdetty tekemään bosseja tuon porukan taitotason ehdoilla, koska muuten lopputulos olisi ihan sadistisen vaikea uusille pelaajille. Tämä souls-pelien vaikeustason evoluutio on mennyt siihen, että aikanaan legendaarisen vaikea Nameless King on nykyään medium-tasoa ja joku Ornstein & Smough kävisi tutoriaalibossista.

Helpohkoilla itse tarkoitin vähän tuon Hushedin jälkeisiä lähinnä. Muistaakseni ei minua siinä taistelussa mikään oneshotannut. Minä olen mennyt enemmän väistötaktiikalla kuin parrylla. Millä levelillä sinulla on muuten ase tuossa vaiheessa?
 
Itsellä preacher class ja sen omat hammerit dual wieldinä. Siihen sitten se radiant weapon buff sekä +5 molemmat ollut jo melko pitkään, eli damagea en hirveästi tee, mutta kun saa sen radiance statuksen kasattua niin tulee kivasti tehtyä damagea bosseihin jne.
 
Itsellä preacher class ja sen omat hammerit dual wieldinä. Siihen sitten se radiant weapon buff sekä +5 molemmat ollut jo melko pitkään, eli damagea en hirveästi tee, mutta kun saa sen radiance statuksen kasattua niin tulee kivasti tehtyä damagea bosseihin jne.

Minulla dual wield kirveet tällä hetkellä. Toinen on peräti +7. Toisen olen jättänyt +3, kun säästellyt materiaalia. Tuossa oli yksi joku välibossi rämeikön jälkeen. Buffasin taialla firedamagea ja sitten vielä päälle kirveet tuleen. Ladattu isku kulutti ihan helvetisti. Siksikin kelle on helppoa ja kelle vaikeampaa niin katsottava myös vähän, miten kukin saanut asetta päivitettyä ym.
 
Helpohkoilla itse tarkoitin vähän tuon Hushedin jälkeisiä lähinnä. Muistaakseni ei minua siinä taistelussa mikään oneshotannut. Minä olen mennyt enemmän väistötaktiikalla kuin parrylla. Millä levelillä sinulla on muuten ase tuossa vaiheessa?

Mulla oli joku str 19 vaativa miekka +4 tasolla, ja sitten huonompi tulimiekka +3. Noita isompia päivityskiviä löytänyt aika nihkeästi. Pitäisikö tässä koittaa dualwieldiä? Tuntui että tuossa Hushedissa ainakin torjuminen oli aika vaikeaa, lopulta meni läpi kun aloin vaan väistellä kaiken. Erityisesti sen hepan parryttaminen oli kyllä melkoista ajanhukkaa, vaikka joskus onnistuikin.

Erityisesti toisessa phasessa tuli jotain iskuja, joista lähti 100% hp barista kerralla. Tuli tyyliin samalla iskulla isot lämät ja frostbite sisään tms. Toinen oli se isku, jossa heittää miekannokasta maahan, ja muistaakseni heti sen jälkeen lyö kun makaan maassa, ja tuon väistäminen onnistui vain ehkä joka toinen kerta. Samaten kun kuolin, tuli sieltä ärsyttävän usein perästä heti se AoE köynnösisku, joka tappoi tasan suoraan, kun hp oli vielä 50% ja loput witheriä, eikä pystynyt väistämäänkään kun oli vasta nousemassa maasta ylös. Tuossa tokassa phasessa tuli tosiaan monia kuolemia, jossa ihan suoraan lähti koko hp bar sileäksi, enkä tajunnut yhtään miksi. Hieman alkoi kyllä kyrsiä.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeile vaan laittaa se tulimiekka toiseen käteen. :)

Löysin nyt itse tosi hyvän miekan, joka tekee wither damagea myös. Erityisesti Umbralissa tuntuu toimivan paljon paremmin kuin siellä tähän mennessä minun aika heikot tulikirveet, jotka muuten kyllä olleet oikein hyvät.

Niin ja oikoreitti on kyllä maailman kaunein sana. :D Voi, että oli tiukat paikat sentin energioilla. Yksi väärä päätös niin olisin mennyt juuri väärään suuntaan ja missannut oikoreitin. Sen verran tiukka alue ollut, että ei kyllä yhtään haitannut täällä aiemmin ollut helppo lopari.
 
Pelasin varmaan puolenvälin tienoille ja kokemus yhtä paskansyömistä vihollisten määrän, oman damagen ja bossien/elite HP määrän kanssa kunnes speccasin ukon Pietan miekkaan jonka jälkeen alkoi viholliset sulamaan, radiant weapon buffilla saa lisää lämää mukaan.

Miekassa on älytön huitomisvauhti ja 3 metrin terä.
 
Pelasin varmaan puolenvälin tienoille ja kokemus yhtä paskansyömistä vihollisten määrän, oman damagen ja bossien/elite HP määrän kanssa kunnes speccasin ukon Pietan miekkaan jonka jälkeen alkoi viholliset sulamaan, radiant weapon buffilla saa lisää lämää mukaan.

Miekassa on älytön huitomisvauhti ja 3 metrin terä.

Sieltä on tulossa isoa päivitystä muutenkin näihin liittyen. Mä oon käyttäny sitä radiant vasaraa, sillä tekee hyvää lämää kans.
 
Sieltä on tulossa isoa päivitystä muutenkin näihin liittyen. Mä oon käyttäny sitä radiant vasaraa, sillä tekee hyvää lämää kans.
Joo, ase vaihdoksen jälkeen tuntui kuin olisi vaihtanut kärpäslätkästä Jedin miekkaan, ehkä tasapainotusta luvassa tulevaisuudessa.
 
Ainoa mikä tässä välillä vituttaa on tuo uskomaton mobien määrä välillä varsinkin umbral maailmassa, ja joillekin bosseille juoksu kuoleman kälkeen. Niin ja joskus tuntuu ihan paskalta tuo vihollisen hyökkäys kun ne saattaa kääntyä 180 astetta juuri kun lyönti on loppumassa.

Mutta muuten tää on kyllä maistunu, maailma on synkkä ja mielenkiintonen tutkia.
 
Nyt on loppusiivoukset menossa ennen ng+, joka päivä tullu jonkinlainen päivitys peliin, ihme ettei mikään ole menny rikki vielä.

Kyllä näissä peleissä vaan on parasta se ensimmäinen läpipeluu ilman guideja tms.
 
Ei tää nyt niin huono lopulta ole, vihollisten tiheyteen on tottunut loppuakohden ja päivitys varmaan tuunaillut jonkinverran mutta vihollisvariaatio on surkea, olen viimeiselle pilarille matkalla ja tuntuu että samoja mosia vaan puskee ns ryntää viä pyramiidipäitä ja vastaavia.

Esim Lies P on enempi variaatiota mutta toisaalta monet mosat ovat ihan valokopiota liikkeiltään Fromsoftwaren peleistä ja tässä ei joten vähän löysää voi antaa.

*edit* Höhöö viimeinen pomo, menee sinne Bed of Chaos tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Sain tämän läpi, noin 45h meni ekaan kertaan ja joku lvl 110 hahmo.

Mitään teknillisiä ongelmia ei vastaan tullut, peli pyöri hyvin eikä kaatunut kertaakaan PC:llä.

Pomotaistelut oli todella helppoja, alussa Pieta aiheutti vaikeuksia, mutta sen jälkeen ei tullut seinää vastaan. Enemmän normi mosat aiheutti kuolemia.
 
Läpi 33 tunnissa ja fiilikset on "meh", tykkäsin alkuperäisestä Lords of the Fallenista enemmän. Miniboss-vihujen tiheys loppua kohden alkoi olla aika naurettavaa, tyyliin 3 Ruineria peräjälkeen, ja kaikilla hipareita niin helvetisti etten jaksanut enää takoa vaan rupesin juoksemaan ohi. Peli kaatuili myös vähintään kerran per sessio, ei niin paljon kuin alussa mutta silti aivan liikaa. Kyllä tämän kerran läpi pelasi mutta NG+ ei tarvitse edes harkita, ei kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Oon kattellu youtubevideoita ja mielipiteet näyttäis jäävän keskivertoon tai lievästi negatiivisen puolelle.

Oliko tässä tarinaa, tai jotain sellaista että haluttaa pelata peliä eteenpäin muunkin kuin etenemisen takia?
 
Uusia päivityksiä tullut ja ajattelin, että aloitan pelaamaan. Noh ei pelata. Järkyttävää stutteria kauttaaltaan ja asetusten vaihtelu ei auta yhtään mitään. Steamista katsoin niin en ole ainut. Puoli vuotta sitten fps oli keskimäärin 120 eikä kummempia ongelmia. Nyt tykitellään 5-130 haitarilla. :D

5900x/6800xt. Uudet ajurit, jotka kuulemma pitäisi auttaa on päällä.
 
Tuli aloitettua kaverin kanssa cooppia tässä ja tuli voitettua kolme ensimmäistä bossia. Ei oikein vakuuta, muutakuin hupsuna cooppiperseilynä.

Tämä on kuin DS3:sta pelaisi, mutta ilmavana taisteluna, samanlaisia vihollisia tappaen ja ylimääräisen gimmickin kanssa (kuolleiden maailma).

Lies of P tulossa lähiaikoina kirjastosta lainaan, mutta vähän epäilen sitäkin. Näissä soulslikeissä on ikävä kyllä edelleen se ongelma, että pelatessa itse vertaan Fromin peleihin, ja mietin että miksi en pelaisi niitä Fromin pelejä. Eli mikään näistä ei vain ole noussut edes DS2:n tasolle.

Siteeraa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom