Jos menee lautalla Uumajaan, niin melkeinpä suosittelisin käymään Norjassa ensin Trondheimissä. Siitä kun ajelee vuorten yli Osloon, niin voisi olla jotain nähtävääkin. Vielä parempi olisi ajaa ensin rannikkoa pitkin Bergenin suuntaan vaikka Ålesundiin ja sieltä Oslon suuntaan.Elokuun lomalle iski ajatus päähän, että lähtisi autolla käymään Oslossa.
...
- Lähtö Pirkanmaalta, joten mahdollisesti Vaasan kautta lautalla Uumajaan ja siitä Osloon
Yleissuosituksena, roadtripeillä ei kannata asettaa reitin päätavoitteiksi suurkaupunkeja. Niissä on tympeää ajaa ja eniten nähtävää on kuitenkin jossain pikkuteillä ja pikkukaupungeissa. Parasta suurkaupungeissa on se, että ne voi yleensä ohittaa moottoritietä ilman tarvetta pysähtyä.