Logitechiltä taskuun taittuva Mobi Fold -hiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Logitech on julkaissut liikkuvaan elämään sopivan Mobi Fold -hiiren.

logitech-mobi-fold-open.jpg

Hiiri on erittäin ohut ja taittuu keskeltä kaksinkerroin, jolloin se sujahtaa kätevästi vaikka taskuun, kun hiirtä ei tarvita. Käytettäessä hiiri ei taitu tietenkään suoraksi asti, ettei käyttömukavuus kärsi kohtuuttomasti. Saranan kerrotaan olevan luokiteltu kestämään jopa 15 vuoden käyttö.

logitech-mobi-fold-closed.jpg

Mobi Foldin akku kestää parhaimmillaan jopa 30 päivää ja jo minuutin lataamisella saa 22 tuntia käyttöaikaa.

Hiiressä on hiljaisten pääpainikkeiden ohella kosketusrulla ja sen voi yhdistää Bluetoothin avulla kolmeen eri laitteiseen. Tuettuja käyttöjärjestelmiä ovat Windows, macOS, ChromeOS, Android, iPadOS ja Linux.

Logitech Mobi Fold on hinnoiteltu yhtiön omassa Suomen verkkokaupassa 89,99 euroon ja se son saatavilla liila, musta ja valkoinen, joista ensin mainittu on saatavilla vain nettikaupasta.

Lähteet: Logitech Launches Mobi Fold, Its First Ultra-Portable Foldable Mouse for Life On the Go, Huippukannettava langaton Mobi Fold -hiiri | Logitech

Onhan tuo mielenkiintoinen konsepti ja tavallaan säästää tilaa mutta eikö läppärin kuljettaminen itsessään vaadi jo laukun jonne mahtuu yleensä normaali hiiri?
Vai olenko aivan:kahvi:

Onhan tuo mielenkiintoinen konsepti ja tavallaan säästää tilaa mutta eikö läppärin kuljettaminen itsessään vaadi jo laukun jonne mahtuu yleensä normaali hiiri?
Vai olenko aivan:kahvi:
Itse olen kironnut sitä että mun Lenovolta juuri tälle Yoga 7 2-in-1:lle tarkoitettu "tasku"tyyppinen laukku (ei hihnoja tms) on kyllä niin tiivis että kun pistää USB-virtalähteen ja hiiren (MX Anywhere 3S tjsp kompakti tapaus) viereiseen taskuun ei pysy enää magneettiluukku kiinni

Itse olen kironnut sitä että mun Lenovolta juuri tälle Yoga 7 2-in-1:lle tarkoitettu "tasku"tyyppinen laukku (ei hihnoja tms) on kyllä niin tiivis että kun pistää USB-virtalähteen ja hiiren (MX Anywhere 3S tjsp kompakti tapaus) viereiseen taskuun ei pysy enää magneettiluukku kiinni
Joo no jos on kompaktimpaa tarvetta, noissa perus lenovon vetoketjullisissa laukuissa varmaan enemmän pelivaraa. Katselin vain noita mainosvideoita jossa naisnäyttelijä nakkaa hiirulaisen olkalaukkuun jonne olisi mahtunut tiiliskivikin :think:

Onhan tuo kivannäköinen ja tekisi mieli testata miten se sopii käteen. Mutta hinta on reippaanlainen, kun Logitechilta saa kuitenkin parilla kympillä pienikokoista perushiirtä joihin käy patterit akun sijaan. Täälläkin on yksi m325 kestänyt käyttöä nyt 11 vuotta.

Eikö nykyläppäreissä kosketuslevyt ole jo niin hyviä, että erillinen hiiri on turha?

Tosin saattaanee riippua mitä koneella tekee. Esim. 3D mallin pyörittely kamerassa voi kyllä olla helpompaa hiirellä missä useampi nappi.

Eikö nykyläppäreissä kosketuslevyt ole jo niin hyviä, että erillinen hiiri on turha?

Tosin saattaanee riippua mitä koneella tekee. Esim. 3D mallin pyörittely kamerassa voi kyllä olla helpompaa hiirellä missä useampi nappi.
Lienee makuasioita, mutta itse en käytä kosketuslevyä koskaan. Aina erillinen hiiri käytössä.

Riippuu mitä tekee kuten itsekin totesit. Perusselailut yms menee kosketuslevyllä, strategiatyyppiset ja muut vuoropohjaiset pelit myös, mutta esim fps, seikkailu yms pelit ei missään nimessä vaan hiiri on käytännössä välttämätön, samoin kuvankäsittelyssä käytän joko hiirtä tai stylusta (kosketusnäyttökin tossa on)

Viimeksi muokattu:
Oli hyvin samankaltainen hiiri käytössä ~15 vuotta sitten, se vain muistutti enemmän ovaalia taitettuna. En muista valmistajaa, olisin luullut että Logitech. Enkä muista mitä sille tapahtui, taisin siirtyä pelihiireen tai naksuttelin sen mekanismin hajalle. Taittuvaa puhelintakin välillä aukoo huvikseen...

Tavallaan järkeäkin, olisiko patentti rauennut tai vastaavaa

e: tajusin että se oli Microsoftin Arc Mouse
e2: puppugeneraattori vastasi "On täysin mahdollista, että vanhat patentit ovat rauenneet. Microsoftin Arc-mekanismi (magneettinen taipuminen/litistyminen) on jo 15–18 vuotta vanha, joten siihen liittyvät patentit voivat olla vanhentuneet (utility patentit kestävät tyypillisesti 20 vuotta hakemuksesta)."

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa sopivan "robustilta" reissailua varten ja varmasti hoitanee asiansa ja on aina parempi vaihtoehto kuin läppärin trackpad.

Takavuosina käytin sellaista kuin MoGo Mouse. Mahtui vaikka lompakkoon. Enää niitä ei näy saatavilla.

Jos töiden puolesta saisi tuollaisen, niin Targuksen taittuvan näppiksen kanssa menisi todella pieneen tilaan.

Oikein sopiva kerran kuussa tehtävään toimistovisiittiin tms satunnaiskäyttöön.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 368
Jäsenet
83 804
Uusin jäsen
vonhande

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom