Logitech G-Hubin hälytysäänet pois?

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Logitech G-Hub on täynnä hirveitä hälytysääniä. Käynnistät softan, suljet sen, nostat äänet 100% jne. ja aina kuuluu jonkinlainen erittäin korkea, korviasärkevä piippaus. En ainakaan itse ole softasta löytänyt mitään tapaa hiljentää niitä, ja kun laitan G-Hubin muteen Volume Mixeristä, ei mitään vaikutusta.

Toistaiseksi ainoa tapa välttää nuo äänet on olla käyttämättä koko softaa, mikä ei ole optimaaliratkaisu. Pääsisikö näistä piippauksista mitenkään eroon?
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
779
Asiasta sen enempää tietämättä, niin asia varmaan ratkeaa sillä että laitat sieltä ohjelmasta ne asetukset mitkä haluat ja sen jälkeen et enää käynnistä koko ohjelmaa. Vai onko joku pakottava tarve pitää sitä kokoajan päällä taustalla?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
172
Kuulostaa kyllä melko mielenkiintoiselta kun oma softa ei sisällä mitään ääniä, eikä sillä, en löydä G hubista kyllä mitään ääniasetuksia.
Eihän nyt kyseessä ole joku Windowsin oma sticky keys ilmoitus tms. joka mahdollisesti aktivoituu G-hubin käynnistettäessä (esim. liittyen makroihin)?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 112
Ei minullakaan G-Hub anna mitään ääni-ilmoituksia, eikä kyseisessä softassa ole ääniasetuksia.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Eli alkuun käytän Windows 10 ja tuotteena on siis Logitech langaton G935-headset.

Olen disabloinut ja mutettanut kaikki sticky keyt, eli sieltä suunnalta ei pitäisi tulla ongelmia. Olen myös käynyt läpi system soundit ja mikään niistä testeistä ei anna samaa korviasärkevää ääntä eli kyseessä ei myöskään voi olla Windows system sounds.

Esimerkkinä jos käynnistän G-Hubin se ensin antaa Windows system soundina "device connected"-äänen, mikä on OK - ilmeisesti se tunnistaessa uudelleenyhdistää laitteen nopeasti. Tämä ei ole ongelma ja saisin hälytyksen pois system soundsista. Sitä kuitenkin seuraa ainakin 5 kertaa kovemmalla äänellä tuleva piippaus joka ihan pistää korviin. Tämä on se ääni josta haluiaisin eroon. Sama homma jos suljen G-Hubin - tällä kertaa ei tule mitään system soundia mutta pitkä, erittäin korkea piippaus joka kuulostaa samalta kuin ne sairaalasarjoissa olevat laitteet jotka vinkuvat kun potilaan sydänkäyrä näyttää suoraa viivaa(eli on pysähtynyt). En käsitä kenen idea oli laittaa tämmöiset äänet mihinkään.

Minulle kävisi hyvin jos laite ei lisäisi mitään omia ääniään, vaan seuraisi ääniasetuksia ja Windowsin system sound varoittaisi jos laite vaikkapa disconnectaa. Jos on olemassa joku toinen paikka josta ääniä tulee system soundsin lisäksi ja sieltä saa suljettua varoitusäänet, arvostaisin kovasti. On toki täysin mahdollista että olen missannut jotain, mutta ainakaan system sound tai sticky key ei ole kyseessä. Olisiko ideoita missä muualla voisi olla hälytysääniä jotka minulta olisi jäänyt huomaamatta? Ehkä jos muilla ei ole tätä ongelmaa, kyseessä on joku Bluetooth-asetus?

Asiasta sen enempää tietämättä, niin asia varmaan ratkeaa sillä että laitat sieltä ohjelmasta ne asetukset mitkä haluat ja sen jälkeen et enää käynnistä koko ohjelmaa. Vai onko joku pakottava tarve pitää sitä kokoajan päällä taustalla?
Tätä tekniikkaa olen käyttänyt, mutta tuntuu tyhmältä että en voi käyttää softaa siksi että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Toinen konkreettinen ongelma on se ettei headset muista kaikkia asetuksia - esimerkiksi olen laittanut nuo valaistukset OFF-tilaan mutta kun suljen G-Hubin se alkaa pulsettaa sinistä mikä syö yllättävän paljon akkua. Tämä on vähän näitä ongelmia jotka mielellään ratkaisisi, vaikkei maailma ehkä pääty.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 467
Viestejä
4 192 209
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom