- Liittynyt
- 10.03.2017
- Viestejä
- 4 243
Led-lisävalo - suora | 55 cm | 100 W | Ref. 17.5, BFL - 49,00 EUR
Tuolta löytyy enemmän tietoa. Jos en väärin muista niin lumise tai valostore myy tuota myös. Pikkurahalla lisätehoa:
Led-lisävalo - suora | 55 cm | 100 W | Ref. 17.5, BFL - 49,00 EUR
Led-lisävalo - suora | 55 cm | 100 W | Ref. 17.5, BFL - 49,00 EUR
Tuolta löytyy enemmän tietoa. Jos en väärin muista niin lumise tai valostore myy tuota myös. Pikkurahalla lisätehoa:
Ei tule johtosarjaa eikä telinettä. Erittäin harvassa ne mukana tulee. Tuolla linkissä on kuva mitä mukana tuleeKatselinkin että näyttäisi samalta valolta ja ajattelin kun lumise yms myy tätä että ei varmaan nyt ihan pilipali ole?
Tuleeko tuossa siis kaikki tarvittava mukana asennukseen, kuten johdot ja kiinnitykset jotta sen saa puskuriin kiinni.
Muuten havainnut samaa, mutta onko vielä olemassa autoja, joissa ei ole edes manuaalisesti ohjaamosta olevaa säätöä, eikö se ole pakollinen?Olen aikaisemmin ollut tiukasti vastaan näitä pystysuunnassa levittäviä lisävaloja mutta nyt kun molemmissa autoissa sellaiset on niin pari hyvääkin asiaa niissä on:
-märällä tiellä on hyvä että jotain edes heijastuu tiestä takaisin.
-Mäkisessä tai edes hiukan kumpuilevassa näkee aavistuksen aikaisemmin alarinteeseen.
-autoissa joissa ei ole automaattista trimmiä ei kaikki valo mene taivaalle kun on lastia kyydissä
Normaaleissa olosuhteissa tykkään kyllä tiukemmin rajatuista enemmän.
Tarkoitin siis koko korin asennon säätöä. Nuo lisävalot kun ei ainakaan omissa asennuksissani tottele ajovalojen trimmiä.Muuten havainnut samaa, mutta onko vielä olemassa autoja, joissa ei ole edes manuaalisesti ohjaamosta olevaa säätöä, eikö se ole pakollinen?
Ite huomannut täällä uudellamaalla varsinkin tavan laittaa pitkät pois jo mäen takana, heti kun huomaa sieltä jo kajastavan valoa.Lisävaloilla ajaessa on ärsyttävää, kun vastaantulevalla ei ole lisävaloja vaan onnettomat tuikut. Sitten kun pistät omat valot pois kilometriä ennen ettet sokaise, niin se vastaantulijakin laittaa ne tuikkunsa pois. Sitten ajetaan pimeässä pitkän aikaa Melkein tekisi mieli noissa tilanteissa pistää omat valot takaisin päälle että näkee jotain..
Tämä kieltämättä ongelma. Lyhyille kun vaihtaa, niin lähivalot tuntuu hetken onnettomilta. Ja onhan ne varmasti sitäkin. Ei vaan viitsisi led-polttimoita noihin vaihdella. Itse pihinä vein katolle vain kaksi piuhaa, jos olisi vienyt kolmannen, niin olisi voinut ohjata noita kaksia lisävaloja erikseen. Voisi tiputtaa nuo kauemmas näyttävät kaukovalot ensin pois.Lisävaloilla ajaessa on ärsyttävää, kun vastaantulevalla ei ole lisävaloja vaan onnettomat tuikut. Sitten kun pistät omat valot pois kilometriä ennen ettet sokaise, niin se vastaantulijakin laittaa ne tuikkunsa pois. Sitten ajetaan pimeässä pitkän aikaa Melkein tekisi mieli noissa tilanteissa pistää omat valot takaisin päälle että näkee jotain..
Miksi muuten tämä kytketään? Näönkö vuoksi? Minuahan ei yhtään häiritse se, että kytkentä on(tai ainakin aikanaan oli) laiton koska... no, se ei haittaa mitään.Lisävaloissa on parkkivalotoiminto, jonka sain hienosti haaroitettua päiväajovalojen 20 ampeerin sulakkeelta.
Ikävä skenaario. Ehkä lähtisin itse tätä ratkaisemaan sepittämällä niitä sulakerosvoja siten, että lähtö tulee suoraan ylöspäin. Melkoisella harkinnalla ja tarkkuudella toki, ettei kyrvähdä koko pirssi.Ongelmaksi kuitenkin muodostui haaroittimen koko pitkien herätettä ryöstettäessä. Joka puolella on isot niput johtoja ja liittimiä, eikä haaroittimen idioottimainen design taivu tuonne tilaan sitten millään.
Muutama vittumainen häikäisevä laiton xenonasennus tuli tänäänkin vastaan. Vittu!Nyt kun on ikävä kyllä joutunut ajamaan paljon ja pitkiä matkoja iltaisin/öisin niin on tuo kyllä sellainen villilänsi noiden valojen kanssa, että en yhtään ihmettele miksi Suomessa kaikki kielletään.
Ei kannata kovasti toivoa led-retrofitin parantavan lähivaloja. Edelleen on melkoinen ihme jos niin kävisi.Lyhyille kun vaihtaa, niin lähivalot tuntuu hetken onnettomilta. Ja onhan ne varmasti sitäkin. Ei vaan viitsisi led-polttimoita noihin vaihdella.
Ei kai edes vakiokaukovalot mene välttämättä(yleensä?) valojen korkeussäädön mukana, jos on erilliset lähi- ja kaukovalot.Tarkoitin siis koko korin asennon säätöä. Nuo lisävalot kun ei ainakaan omissa asennuksissani tottele ajovalojen trimmiä.
Miljoonasti tämä. Joka päivä huomaan salaa toivovani täyskieltoa kaikille lisävaloille, vaikka muuten vastustankin kielto/holhous hysteriaa.Nyt kun on ikävä kyllä joutunut ajamaan paljon ja pitkiä matkoja iltaisin/öisin niin on tuo kyllä sellainen villilänsi noiden valojen kanssa, että en yhtään ihmettele miksi Suomessa kaikki kielletään.
Osa porukkaa vaihtaa yhä samalla etäisyydellä lyhyisiin kuin ilman lisävaloja, suurin osa ei osaa yhtään ennakoida kurvin/mäen taakse. Jos on epävarma vaihtaja niin kannattaa mieluummin vaihtaa lyhyille liian aikaisin kuin liian myöhään. Ei ne hirvet ja peurat ojassa odota väliin jäävää pimeyttä ja hyppää tielle vasta sitten
Parhaita on kyllä ne rekan patteristolla varustetut ja sitten kun vaihdetaan lyhyille niin palaa vain toisella puolen keltainen tuikku. Toisaalta näyttää olevan jonnejen suosiossa nuo yyber-viritykset niin osittain selittää.
No siksipä sen kytkin päiväajovaloihin, koska sulake löytyi helposti ja herätteen sai sieltä. "Kallis ominaisuus josta olen maksanut"Miksi muuten tämä kytketään? Näönkö vuoksi? Minuahan ei yhtään häiritse se, että kytkentä on(tai ainakin aikanaan oli) laiton koska... no, se ei haittaa mitään.
Itse kytkisin ehkä sen takia, että auttaa autosta ja asennuksesta riippuen heijastuksesta näkemään, miten lähelle seinää voi ajaa. Toki vain silloin kun lisävalot kasvattavat auton ulkomittoja eli ulottuvat kauemmas kuin puskuri. Tätähän yritetään kompakteissa valoissa nykyään välttää ja itsekin yrittäisin. Vanhoissa ämpärisoihduissa nelosgolffissa ulkomitta kasvoi, mikä ärsytti minua. Toisaalta valojen yläreunat olivat suoraan näkyvillä joten "tupakka-askitoleranssilla" seinää päin ajaminen helpottui silti jopa ilman lisävaloparkkeja. On se ulkoneva valaisinasennus silti jonkinasteinen vaurioriski etenkin kun autoa joskus ajaa joku muu, joka saattaisi ryömintävauhdilla nojata esteeseen.
Aikamoisella tarkkuudella ne 2,8 mm leveät abikot sinne sain laitettua, tosiaan tilauksessa vasta tuo virallinen johdollinen jatko, minkä Pakana ystävällisesti linkkasi:Ikävä skenaario. Ehkä lähtisin itse tätä ratkaisemaan sepittämällä niitä sulakerosvoja siten, että lähtö tulee suoraan ylöspäin. Melkoisella harkinnalla ja tarkkuudella toki, ettei kyrvähdä koko pirssi.
Tämän mallinen voisi mahtua tuonne:
https://www.tme.eu/html/FI/virtajakaja-sulakkeella/ramka_10747_FI_pelny.html
Nuo tulee onneksi yleensä taajamissa vastaan jossa on muutakin valaistusta niin ei silmä ole ihan niin herkkänä. Hyvin sen kyllä erottaa, milloin tulee rihlatuilla laseilla joku vanhempi xenon tai led Volvo/MB vastaanMuutama vittumainen häikäisevä laiton xenonasennus tuli tänäänkin vastaan. Vittu!
Mulla on vielä omani hyllyssä odottamassa, että ehtisi asentaa. Silti toivon, että nuo kiellettäisiin ennen kuin ehdin edes laittaaMiljoonasti tämä. Joka päivä huomaan salaa toivovani täyskieltoa kaikille lisävaloille, vaikka muuten vastustankin kielto/holhous hysteriaa.
Yhtä häikäiseviä nuo pirut ovat suorillakin laseilla, kuten siinä nelosgolfissa. Olihan niitä toki peiliumpiossa tehdasvarusteenakin, mutta silloin oli alunperin mitoitettu valaisin. Silti hajavalon määrä on vähän toivottua enemmän vaikka inhimillinen.Hyvin sen kyllä erottaa, milloin tulee rihlatuilla laseilla joku vanhempi xenon tai led Volvo/MB vastaan
Ainakin vanhoissa mersuissa oli ihan vakio xenonitkin rihlatuilla umpioilla.Nuo tulee onneksi yleensä taajamissa vastaan jossa on muutakin valaistusta niin ei silmä ole ihan niin herkkänä. Hyvin sen kyllä erottaa, milloin tulee rihlatuilla laseilla joku vanhempi xenon tai led Volvo/MB vastaan
Ei ole samanlainen kuin tuo linkissä oleva tuo halpahallin lamppu, koteloinnista tulee johdot ulos abiko päillä ja lamppu on kaareva jonkin verran.Katselinkin että näyttäisi samalta valolta ja ajattelin kun lumise yms myy tätä että ei varmaan nyt ihan pilipali ole?
Tuleeko tuossa siis kaikki tarvittava mukana asennukseen, kuten johdot ja kiinnitykset jotta sen saa puskuriin kiinni.
Onhan se sama eikä sieltä mitään abikoita tule vaan lampussa on deutsch liitin. Varmaan se ilmoitus kannattaa lukea läpi ennen turhaa mutuilua.Ei ole samanlainen kuin tuo linkissä oleva tuo halpahallin lamppu, koteloinnista tulee johdot ulos abiko päillä ja lamppu on kaareva jonkin verran.
On kyllä muuten asiallinen ja silmiinpistämätön asennusmaskiin
Myymälässä olevaan malliin sekoitin näköjään joka on tämä: Lisävalotanko 144WOnhan se sama eikä sieltä mitään abikoita tule vaan lampussa on deutsch liitin. Varmaan se ilmoitus kannattaa lukea läpi ennen turhaa mutuilua.
Joo tuo on eri tai voi olla jopa sama hieman erilaisella rakenteella vain. Jätetään vain liitin pois, kun joku haluaa tilata ilman sitä.Myymälässä olevaan malliin sekoitin näköjään joka on tämä: Lisävalotanko 144W
Tuohan on tosi fiksu asennus. En tuon paremman näköistä lisävaloasennusta ole nähnytkään.Ihan tyytyväinen olen, varsinkin ulkonäköön. Eikä tuon paneelin leveä valokuviokaan ole lainkaan hassumpi, iso parannus vakiolamppujen rinnalle
Ei tääkään huono:Tuohan on tosi fiksu asennus. En tuon paremman näköistä lisävaloasennusta ole nähnytkään.
T6ssa on minulla siinä rekisterikilven päällä, mutta aion kyllä nostaa tuohon samaan paikkaan. Pitkään sitä mietin, viitsiikö porata puskuriin reikiä. Mutta autojahan nuo vaan on ja reiät korinvärisessä puskurissa on seuraavan omistajan murhe.Transporter T5 tuli laitettua tuollainen Optibeam Pioneer 800 160W lisävalopaneeli.
Ylemmässä kuvassa kaukovalot ilman lisävalopaneelia ja alempi lisävalon kanssa. Aika huikea ero kyllä. Livenä vielä vaikuttavampi kuin kännykkäkameran kuvassa...
Nuo mustat puskurit kyllä kieltämättä madalsi aika kovasti kynnystä porata reiät. Nekun saa jo mustalla peitetulpalla aika hyvin piiloon.Mutta autojahan nuo vaan on ja reiät korinvärisessä puskurissa on seuraavan omistajan murhe.
Multivanin valot (H7+H1) niin alkaa nähdä. Asennus on plug&play ellei sitten halua että pitkillä palaa myös lyhyet samalla, mutta ei sekään mikään ihme temppu ole releyttää.Siskon miehen T5:n räsäytin reiät puskuriin samaan tyyliin, lamppu menee varmasti vaihdossa niin ei pahemmin häiritse. On muuten vakio (halogeeni) tuikut melkoset myrskylyhdyt nuissa transporttereissa. Työpaikan autoissa piti pitää ottalamppua päällä pimeällä, ennen kuin lisävalot asennettiin.
Semmonen kennorakenne siellä on muovista kätöstelty. Laitoin pitemmät pultit ja isot prikat taakse, että jakaa puristuksen isommalle alueelle. Tosi jämättä tuli, kesti ihan ronskilla kädellä heiluttelun.Onko noissa puskurin runko tuossa takana sopivasti?
Minä. Ihan tuurista kiinni siinäkin näyttääkö se ojaan, ufoon vai tietä Tässä tapauksessa näytti ufoon eivätkö olleet edes mitkään geneeriset polttimot vaan NovsightitOnkos kukaan kokeillut kombona jotain hageenilisävaloja ja niihin sitten semmoiset eBay mallia 82miljaardia lumenia led "polttimoita"? Kauheen vakavissaan en itse harkitse, mutta jos joku olisi kokeillut.
Ei mitään vaikutusta. Mitä alempana sen alttiimpi kolhuille.Onko sillä kuinka iso merkitys asentaanko paneelin kilven alle tai päälle? Ite olen aina ajatellut, että mitä korkeammalla se on, niin sen paremmin se valokeila valaisee pidemmälle. Tosin kun puhutaan henkilöautosta niin tokkopa sillä on niin iso merkitys, onko se reilu 10cm ylempänä vai alempana. Vastasinkohan juuri itselleni Vai onko joku muu syy?
Valoista tulee myös hajavaloa, mallista riippuen. Reilu määrä sitä hajavaloa siinä auton edessä haittaa ainakin minua, tekee kirkkaan alueen ja tuntuu vähän että kauemmaksi näkee huonommin. Voi olla ihan omassa päässä, mutta mieluummin asentaisin niin ylös kuin saa.Onko sillä kuinka iso merkitys asentaanko paneelin kilven alle tai päälle? Ite olen aina ajatellut, että mitä korkeammalla se on, niin sen paremmin se valokeila valaisee pidemmälle. Tosin kun puhutaan henkilöautosta niin tokkopa sillä on niin iso merkitys, onko se reilu 10cm ylempänä vai alempana. Vastasinkohan juuri itselleni Vai onko joku muu syy?
Reilu 10 cm vaikuttaa kummasti. Itse asentaisin ehdottomasti yläpuolelle jos vain mitenkään järkevästi on mahdollista.Onko sillä kuinka iso merkitys asentaanko paneelin kilven alle tai päälle? Ite olen aina ajatellut, että mitä korkeammalla se on, niin sen paremmin se valokeila valaisee pidemmälle. Tosin kun puhutaan henkilöautosta niin tokkopa sillä on niin iso merkitys, onko se reilu 10cm ylempänä vai alempana. Vastasinkohan juuri itselleni Vai onko joku muu syy?
Jep ja jos ulkonäkö edellä menee niin IMHO kannattaa jättää asentamatta kokonaan Rumia lisävalot on joka tapauksessa.Riippuu tietty lampunkin kuviosta, mutta alhaalla oleva valo rajottuu helpommin esim lumipenkkoihin tien reunassa ja mäkeen ajaessa tulee pimeetä nopeemmin kun valo "imeytyy" siihen mäkeen. Kaikki on sitten tietty vielä autokohtaista, kun toisessa autossa kilven alle asennettu valo voi olla samalla korkeudella kuin toisessa päällä. Mutta onhan se totta, että mitä ylempänä valot, niin sitä paremmin ne valaisee sinne missä sitä valoa tarvitaan, jos joskus pääsee ison auton hyttiin öiselle tielle niin huomaa eron (tietty valojakin voi olla enemmän).
Veljen bemariin ollaan myös asentamassa aika alas lisävaloa, koska suoraan sanottuna näyttäisi ihan tökeröltä muuten. Ja tarkotus tässä tapauksessa on saada lähinnä pituutta pitkille, joten menetys ei oo niin suuri. Joskus ulkonäkö menee edelle, mutta jos hakee parasta hyötyä niin vähintään kilven päälle sitten.
Ulkonäköä se rumuuskin on. Klassisena esimerkkinä takavetovolvoon kuuluu kolme isoa pyöreää lisäpitkää ulkonäön takia, oli tarvetta tai ei.Jep ja jos ulkonäkö edellä menee niin IMHO kannattaa jättää asentamatta kokonaan Rumia lisävalot on joka tapauksessa.
Siis, lisäkaukovalon ollessa kyseessä, eihän sitä vastaantulijan sokaisua estetä suuntauksella, vaan kytkemällä kaukovalot pois päältä. Yläviistoon suunnattuna se kaukovalo ei tosin valaise edessä olevaa tietä, vaan taivasta, josta ei ole paljoa apua.Rekkarin alla monesti on aivan liian alhaalla. Sitten jos sillä haluaisi nähdä pitemälle pitää nostaa keilaa ylemmäs ja sokastaan helposti vastaan tulevia.
Niin eipä kai sillä kovin suurta eroa ole mihin se kirkkain kohta on suunnattu. Sokaisee se kumminkin. Kyllähän tollasella sokaisee aika hyvin kun enää ei näe toisen auton valoja mutkan takaa, joten vaihtuu pois päältä vasta kun auto tulee näkyviin kun ennen on voinut ennakoida.Siis, lisäkaukovalon ollessa kyseessä, eihän sitä vastaantulijan sokaisua estetä suuntauksella, vaan kytkemällä kaukovalot pois päältä. Yläviistoon suunnattuna se kaukovalo ei tosin valaise edessä olevaa tietä, vaan taivasta, josta ei ole paljoa apua.