Jahas, pitääpä unohtaa.Mikä auto kyseessä, kun tuo valo on 1,3 metriä leveä? Oon tuommosen kerran nähny liikenteessä ja se oli rekan katolla.
Lazerin valot käyttää erilaista liitintä kuin nuo Genesikset (amp vs dt2), joten ainakin liittimen joutuu vaihtamaan.
Juu huomasinkin. Tuollaiseen vaihtamalla hyöty vrt. nykyiset Lazerit x 2 jää aika pienekin, niin ei maksa vaivaa. Pitänee yrittää suunnata noita vähän ristiin vaikka, niin saisi penkkojakin vähän paremmin näkyviin.
Siirtoleukapihdeillä itse avannut hankalimmatRuuvailin Nightglow 9":t keulalta irti (siirtyy uuteen autoon).
Nyt on kuitenkin toisessa tuo tukiraudan ruuvi hirttänyt totaalisesti kiinni. Asiaa ei auta että ruuvi on tehty jostain tinasta/kiinametallista, piti jo dremelillä vetäistä ura siihen mutta siltikään ei talttapäämeisselillä aukea ja kohta ei ole koko kannasta mitään jäljellä. Vinkkejä millä saa irti? Muuten lentää valo roskiin kun ei tukirautaa saa uusittua.
Toisessa oli ruuvi myös tiukassa, mutta lähti auki kuitenkin.
Poraamalla pois ja uudet kierteet koteloon tarvittaessa, ei tuon takia nyt pois sentään kannata heittää.Yritin, ei saa kunnolla otetta kun pallokantaruuvi Oishan sitä voinut asentaessa vähän miettiä ja katsoa että käyttääkö mukana tulevaa vai pistääkö jonkun toisen..
Kunnolla lämpöä(kuumailmapuhallin) ja kylmäsprayta vuorotellen tusinan kertaa, niin murtuu liitos. Irroitusvaiheessa ruuvi kylmäksi.Ruuvailin Nightglow 9":t keulalta irti (siirtyy uuteen autoon).
Nyt on kuitenkin toisessa tuo tukiraudan ruuvi hirttänyt totaalisesti kiinni. Asiaa ei auta että ruuvi on tehty jostain tinasta/kiinametallista, piti jo dremelillä vetäistä ura siihen mutta siltikään ei talttapäämeisselillä aukea ja kohta ei ole koko kannasta mitään jäljellä. Vinkkejä millä saa irti? Muuten lentää valo roskiin kun ei tukirautaa saa uusittua.
Toisessa oli ruuvi myös tiukassa, mutta lähti auki kuitenkin.
Paljon suurin piirtein on matkaa tuonne mutkaan / tien päähän?auton pitkät ja Optibeam Commander
On ne paremmat kuin ei mitään jos auton omat ei riitä, mutta noissa on vaan hemmetin iso referenssiluku (37,5 per valo). 100 on se maksimi johon lasketaan sekä auton omat pitkät että lisävalot. Eli kannattaa perehtyä mikä se luku on auton omissa valoissa. Löytyy yleensä jostain päin umpiota ja jos ei mitään lukua löydy niin se on ainakin halogeenipitkissä 20 per valo. Viimeistään sitten katsastusukko käskee ottaa lisärit pois, jos menee yli.Onko kokemusta Bilteman 7" lisähalogeeneista? Niiden hinta on ainakin hyvin edullinen.
Kaukovalo 7", halogeeni
Aika harvoin tulee ajeltua pimeillä maanteillä, mutta niilläkin harvoilla kerroilla valotehoa olisi hyvä olla riittävästi.
CAN-väylä varmasti löytyy, eri asia mitä käy jos pitkältä ryöstää herätteen. VW T6ssa toimii ryöstämällä, löytyisikö UKn foorumeilta asiaan apua? Sieltä löytyi neuvoja volkkarin lisävalon asennukseen.Tarviiko lisävalon asennus canbus varustettuun autoon jotain erikoista vai voiko ryöstää releen ohjauksen perinteisesti pitkiltä?
Ford Transit Custom - 13 kyseessä. En tiedä, mutta veikkaan siinä olevan tuo can väylä.
Pitää tarkistaa vielä ref luku. Nuo ledit vaikuttivat myös olevan ihan ok. Onko jotain suosituksia valmiista johtosarjasta, joka on kunnon johdoilla?On ne paremmat kuin ei mitään jos auton omat ei riitä, mutta noissa on vaan hemmetin iso referenssiluku (37,5 per valo). 100 on se maksimi johon lasketaan sekä auton omat pitkät että lisävalot. Eli kannattaa perehtyä mikä se luku on auton omissa valoissa. Löytyy yleensä jostain päin umpiota ja jos ei mitään lukua löydy niin se on ainakin halogeenipitkissä 20 per valo. Viimeistään sitten katsastusukko käskee ottaa lisärit pois, jos menee yli.
Jos haluaa mahdollisimman halvalla päästä ja eikä ref luvut ylity, niin ei taida Biltemalle löytyä vastusta.
Arctic Bright S100 LED lisävalo | Karkkainen.com verkkokauppa
Näissä on referenssi per valo vaan 12,5 eli pitäis mennä 2kpl minkä tahansa auton keulaan.
Ei ole itsellä kokemusta muista kuin luminalightsin sarjoista, mutta ne on ainakin omissa asennuksissa toimineet moitteetta tähän astiPitää tarkistaa vielä ref luku. Nuo ledit vaikuttivat myös olevan ihan ok. Onko jotain suosituksia valmiista johtosarjasta, joka on kunnon johdoilla?
Se riippuu siitä, miten kyseisen auton valoja ohjataan. Jos valoille menee jokin yksittäinen johdin, johon ilmestyy +12VDC silloin kun pitkät valot kytketään, niin asennus menee aivan samalla tavalla kuin 80-luvun eskorttiin, ei mitään erikoista.Tarviiko lisävalon asennus canbus varustettuun autoon jotain erikoista vai voiko ryöstää releen ohjauksen perinteisesti pitkiltä?
Ford Transit Custom - 13 kyseessä. En tiedä, mutta veikkaan siinä olevan tuo can väylä.
Kiitoksia tiedosta. Täytyy perehtyä noihin kun näkee nyt autonkin ensin, isän auto siis kyseessä Ennakkoon vaan ajattelin tiedustella asiaa. Kaverin pakuun kun asennettiin, niin meinasi olla täysi työ saada se toimimaan.CAN-väyläohjattuun järkevin lienee hommata se CAN-rele. Halvempi kuin XBB-älyrele hall-anturilla ja pitäis toimia silti hyvin. Googlella toki kannattee varmistaa.
Päinvastoin, ämpärit on ihan hyvät jos hakee leveyttä. Ne voi myös suunnata hieman penkkoihin päin. Halvoissa ledipaneeleissa on joko kapea keila tai kaikki valo tulee leveästi ihan keulan eteen eikä pidemmälle näe yhtään paremmin.Tarkistin ref luvun ja umpiossa lukee 12.5. Jos katsoin umpiosta oikeat numerot, niin eipä ihmekään, että valot vaikuttavat niin onnettomilta. Sittenhän keulaan voisi laittaa jopa ne supertyylikkäät Bilteman lisäpitkä-ämpärit, mutta olisikohan led-paneeli kuitenkin parempi niin tulisi vähän leveyttäkin valokeilaan.
Itsellä isompi Transit -15 ja siinä on ref 12,5. Itse otin herätteen pitkien sulakkeelta ja ihan tavan releellä.Tarviiko lisävalon asennus canbus varustettuun autoon jotain erikoista vai voiko ryöstää releen ohjauksen perinteisesti pitkiltä?
Ford Transit Custom - 13 kyseessä. En tiedä, mutta veikkaan siinä olevan tuo can väylä.
Jos pitäisi nyt itselle tai esim sukulaiselle satunnaiseen käyttöön ja halvalla laittaa lisävalo auton keulaan, niin valinta olisi varmaan tämäTarkistin ref luvun ja umpiossa lukee 12.5. Jos katsoin umpiosta oikeat numerot, niin eipä ihmekään, että valot vaikuttavat niin onnettomilta. Sittenhän keulaan voisi laittaa jopa ne supertyylikkäät Bilteman lisäpitkä-ämpärit, mutta olisikohan led-paneeli kuitenkin parempi niin tulisi vähän leveyttäkin valokeilaan.
JuottamallaOletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Rosvoja käytetään enintään vihamiehen autoon, on kyllä vihoviimeinen keksintö auton kosteassa ympäristössä.Oletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Pitkien sulakkeelta sulakeryöstäjällä jos löytyy moinen sulakerasiasta.Oletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Tohon työautoon (2013vm transit) laitoin herätejohdon ihan polttimossa(h4) olevan reijän läpi ja liitin paikoilleen. Toiminut hyvin, pääasiana pidin, ettei autoon tehdä alkuperäseen johtosarjaan mitään muutoksia.Oletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Onpa rajalliset vaihtoehdot annettu. Asiallinen puristusliitos suojattuna kunnollisella liimakutistesukalla on mun ratkaisu.Oletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Auton omilta pitkiltä olen rosvolla ottanut releelle herätteen. MP:ssä myös samassa hommassa käyttänyt eikä ole koskaan ollut ongelmaa. Vaatii tietty oikean kokoisen rosvon suhteessa johtimiin. Juottamalla tai puristamalla tietty parempi jos tilaa ja viitseliäisyyttä.Oletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Ryöstäjällä eikä edes kuolemanpelkoa. VW T6ssa etuvalo on samassa tilassa akun ja virtakeskuksen kanssa, tuo on yllättävän puhdas paikka. En laittanut edes mitään vettä eristämään.Oletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Tämmösiä: ABIKO lattaliitin haaroitin 0,5-1,5mm² 50kpl ?Tilanteesta riippuen, mutta aika usein ryöstäjällä eikä vielä ole galaksit räjähtäneet
Onko noita abiko-liittimiä muuten olemassa "adapteri-malleja" eli että menisi esim. H1 liittimen ja lampun latan väliin ja olisi vielä tyhjä latta kyljessä. Eli Y-liitin,vaikea selittää mutta toivottavasti joku tajusi
Niin no tarkemmin ajatellen hoituuhan se noillakin kun pätkäisee nykyisestä liittimen pois ja laittaa tuon tilalle Tarkoitin siis sellaista jossa 2kpl laittaa ja yksi tuollainen naaras (?) joka sopii lattaan eli ei puristusliitettävää piuhan paikkaa ollenkaan.
Autoista mitään tietämätön kaverini osti käytetyn auton. Syksyn tullen hän halusi lisävalot minun asentamana. Heräte oli tehty jo edellisen omistajan toimesta ryöstäjällä. Ehdotin juottamista, vastaus oli nihkeää. Aloin kuitenkin mitään puhumatta purkamaan umpiota irti, mutta se ei lähtenytkään muutamassa sekunnissa (automerkki, johon en ole aiemmin koskenut) joten hirveän aikuisen miehen kitinän saattelemana jätin yrityksen sikseen ja päätin käyttää ryöstäjällä tehtyä herätettä lisävaloille.Oletteko tyytyneet lisävalojen sähköissä pelkästään ryöstäjiin vai juottamalla tehneet y-haarat?
Tärinän takia? Suoraan sanoen mulle ei ole koskaan selvinnyt miten noi ajoneuvosähköt pitäisi oikeaoppisesti liittää. Essonbaaria kyllä kuulee puolesta/vastaan puristusliitoksia/juottamista.Arvostan ryöstäjän paremmaksi vaihtoehdoksi ajoneuvossa kuin juottamisen.
Itse olen järkeillyt, että aika hyvän referenssin saa kun katsoo miten ne johtimet on tehtaan jäljiltä... Juotoksia on lähinnä moduulien sisällä, piirilevyissä yms. Johtosarjat on rakennettu puristusliitoksilla. Ja kun lukee autotehtaan virallisia korjausoppaita, niin niissä aivan erityisesti ja tiukasti kielletään johtosarjojen korjaaminen juottamalla.Suoraan sanoen mulle ei ole koskaan selvinnyt miten noi ajoneuvosähköt pitäisi oikeaoppisesti liittää.
Niin? Lumise ei välttämättä ole edullisin. Tällä hetkellä W-light wave 500 on halvempi Kärkkäisellä ja Jussinmäellä kuin tuolla.
Pääasia että liitos tehdään oikein. Juotoksissa usein me amatöörit teemme virheitä valmistelussa, juotteen annostelussa, lämpötilassa jne. ja taas puristusliitoksissa liittimet/työkalut/johtimet eivät ole hyvälaatuisia tai sopivia keskenään. Jos olet ammattitason pehmytjuotosliittäjä tai omaat kattavan setin hyvälaatuisia puristustyökaluja ja niihin sopivia liittimiä niin molemmilla tulee hyvää jälkeä.Tärinän takia? Suoraan sanoen mulle ei ole koskaan selvinnyt miten noi ajoneuvosähköt pitäisi oikeaoppisesti liittää. Essonbaaria kyllä kuulee puolesta/vastaan puristusliitoksia/juottamista.
Juurikin näin, juottamalla saa hyvän ja kestävän liitoksen jos tietää mitä tekee. Puristusliitos edes kohtuullisen hyvillä vehkeillä on vaikeampi tössiä.Pääasia että liitos tehdään oikein. Juotoksissa usein me amatöörit teemme virheitä valmistelussa, juotteen annostelussa, lämpötilassa jne. ja taas puristusliitoksissa liittimet/työkalut/johtimet eivät ole hyvälaatuisia tai sopivia keskenään. Jos olet ammattitason pehmytjuotosliittäjä tai omaat kattavan setin hyvälaatuisia puristustyökaluja ja niihin sopivia liittimiä niin molemmilla tulee hyvää jälkeä.
Itse olin kotihommissa siirtynyt aika pitkälti puristamiseen lähinnä nopeuden ja helppouden takia. Moottoripyörässä joskus jaksoi MIL liittimien kanssa hifistellä mutta nykyään ainakin autoissa perus abikoja, supersealeja, deutscheja tms. Edelleenkään työkalut ei kyllä sovi kaikkeen mutta auttavasti pärjää.