Lisää kilpailuja/arvontoja/osallistavaa toimintaa/perjantaipul...pussi

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
734
Olenko ainoa joka kaipaisi tänne(bbs:lle) lisää osallistavaa toimintaa? Meille jotka ei lottoa niin "perjantaipullo" konsepti on ollut suht mielenkiintoinen ja miellyttävä. Okei, en pidä nimestä, viinanjuonnin ihannointia näkee muutenkin jo tarpeeksi maailmassa. Mutta vaikka perjantaipussi jossa arvotaan rautaa. Vanhoja testilaitteita (esim. mulla ois tarve pikatestatulle moto g 5:lle), yhteistyökumppaneiden promotavaraa, promomatskua jnejne sisäpiirille kasaantuu varmaankin ihan tarpeeksi että vois jakaa pois foorumin rivikäyttäjille. T-paidatkin varmaan kelpais?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Ymmärrän miksi tämä saisi helposti suosiota mutta maksaisiko voittaja itse postimaksunsa (pitää muistaa että osa tämän foorumin käyttäjistä asuu ulkomailla ja esim. paketti kiinaan maksaa enempi) jotka esim. monen kilon kotelon kanssa voivat nousta aika korkeiksi.

Toinen on se että mitä arvottaisiin, jos kerran viikossa jotain tulisi arvontaan se ei voisi mitenkään erityisen arvokasta olla vaan juurikin "kas, löytyi 256mb DDR1 muisteja 4kpl, laitanpas nämä 4:lle eri viikolle vuoden aikana jakoon".

Itse ehdottaisin (jos tälläistä nyt tulee edes tapahtumaan, tosin uskoisin että täysin mahdollista eikä esim. huutokauppana myytäisi) joko kerran kuussa olevaa arvontaa tai sitten parina kertana vuodessa esim. juhannus / joulu arvonta missä olisi useampia (esim. 10+) voittajaa ja mihin myös mahdolliset yritykset voisivat osallistua (saaden nimensä esille).

Toki jos 2x vuodessa järjestettäisiin niin voittajat saisivat itse valita (voitto järjestyksen mukaan eikä huutoäänestystä) minkä palkinnon haluavat itselleen.

Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla että moniko on sitten halukas jotenkin ITSE osallistumaan tälläiseen toimintaan?
Esim. kerran kuukaudessa järjestettävä IO-TECH porukka-lotto mihin voi osallistua vuodeksi maksamalla 24€ tms? (Tiedän, veikkauksen kautta tuo hoituisi eikä tätä firmaa tarvisi väliin, tuo olikin vaan heittona)

Varmaan porukan määrä vähenisi huomattavasti vs. "kirjoita ketjuun jotain ja voit voittaa tavaraa" kilpailussa. Toki myös erilaisia tapaamisia voisi joskus järjestää, kesä, pikkujoulu jne. jos nyt halutaan erilaisia kilpailuja, arvontoja ja osallistuvaa toimintaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Juhannusperunat eivät varmaan kelpaa palkinnoksi ja oma arvioni on, että tulee vähän vitusti ämpäriperunoita, sitä voisi Turussa asuvien onnekkaiden saada juhannusperunoita herkuteltavaksi. Mikäli ne perunat ehtivät siihen mennessä valmistua hyvän sadon kasvamaan ämpäreissään.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Olenko ainoa joka kaipaisi tänne(bbs:lle) lisää osallistavaa toimintaa? Meille jotka ei lottoa niin "perjantaipullo" konsepti on ollut suht mielenkiintoinen ja miellyttävä. Okei, en pidä nimestä, viinanjuonnin ihannointia näkee muutenkin jo tarpeeksi maailmassa. Mutta vaikka perjantaipussi jossa arvotaan rautaa. Vanhoja testilaitteita (esim. mulla ois tarve pikatestatulle moto g 5:lle), yhteistyökumppaneiden promotavaraa, promomatskua jnejne sisäpiirille kasaantuu varmaankin ihan tarpeeksi että vois jakaa pois foorumin rivikäyttäjille. T-paidatkin varmaan kelpais?
Ongelma tässä varmaankin on se, että suurin osa testattavista vehkeistä ei jää käyttöön vaan ne palautetaan normaalisti valmistajille.

Suomi on sen verran pieni maa että täällä on harvoja harvinaisuuksia lukuunottamatta aika mahdotonta puhua tilanteesta jossa arvosteluun tullut laite jäisi toimituksen "hyllyyn". PC puolella tilanne voi tietysti olla eri mutta varsinkin mobiilipuolella harvassa on ne laitteet jotka oikeasti saadaan jättää hyllyyn/laatikkoon esim referenssilaitteiksi.

Toista se on tuolla jenkkilässä jossa hyvin pitkälti laitteet toimitetaan ja palautusta ei vaadita.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Ongelma tässä varmaankin on se, että suurin osa testattavista vehkeistä ei jää käyttöön vaan ne palautetaan normaalisti valmistajille.

Suomi on sen verran pieni maa että täällä on harvoja harvinaisuuksia lukuunottamatta aika mahdotonta puhua tilanteesta jossa arvosteluun tullut laite jäisi toimituksen "hyllyyn". PC puolella tilanne voi tietysti olla eri mutta varsinkin mobiilipuolella harvassa on ne laitteet jotka oikeasti saadaan jättää hyllyyn/laatikkoon esim referenssilaitteiksi.

Toista se on tuolla jenkkilässä jossa hyvin pitkälti laitteet toimitetaan ja palautusta ei vaadita.
Totta. Minä kyselin aikoinaan Jimmsiltä, että voisinko saada testattavaksi digitv-paketin, jossa olisi ollut 4 eri prosessoria, mitkä osaavat purkaa salatut digitallennukset televisioissa. Sellainen maksoi muistaakseni 120 euroa ja Jimms vastasi, että ei ole mahdollista vaan se pitää ostaa. Minä valittelinkin, että juuri sen takia ei kukaan halua ostella, koska ei ole tehty testejä ja katsottu, että toimivatko ne puretut kopiot eri telkkareissa? Minulla oli 32" Finlux-TV ja se ei toiminut tietokoneessa katsottuna, ei myöskään 46" Samsungissa eikä nytkään 49" Panasonicissakaan.

Minua kiinnosti testata asia siksi, että jos sattuu televisio hajoamaan ja nämä idioottimaiset salatut tv-videot toimivat vain yhdessä televisiomerkissä ja muissa ei tule toimimaan nämä helkutin videotallennukset.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Totta. Minä kyselin aikoinaan Jimmsiltä, että voisinko saada testattavaksi digitv-paketin, jossa olisi ollut 4 eri prosessoria, mitkä osaavat purkaa salatut digitallennukset televisioissa. Sellainen maksoi muistaakseni 120 euroa ja Jimms vastasi, että ei ole mahdollista vaan se pitää ostaa. Minä valittelinkin, että juuri sen takia ei kukaan halua ostella, koska ei ole tehty testejä ja katsottu, että toimivatko ne puretut kopiot eri telkkareissa? Minulla oli 32" Finlux-TV ja se ei toiminut tietokoneessa katsottuna, ei myöskään 46" Samsungissa eikä nytkään 49" Panasonicissakaan.

Minua kiinnosti testata asia siksi, että jos sattuu televisio hajoamaan ja nämä idioottimaiset salatut tv-videot toimivat vain yhdessä televisiomerkissä ja muissa ei tule toimimaan nämä helkutin videotallennukset.
No eipä se valmistajia kiinnosta jollekin yksittäiselle Petterille antaa mitään testilaitteita.

Kyllä se nyt vaatii edes jotain näyttöä siitä että sulla on aikomus kirjoittaa kunnollinen arvostelu laitteesta. Tarkoittaen sitä että sulla pitää olla verrkosovusto/blogi jonne kirjoitat aktiivisesti sekä että siellä on oikeasti lukijoita.

Ihan turha kuvitella että kauppiaat ihan suoraan antaa tavaraa "testattavaksi" ilman mitään näyttöä että osaat asiasta kirjoittaa jne
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
No eipä se valmistajia kiinnosta jollekin yksittäiselle Petterille antaa mitään testilaitteita.

Kyllä se nyt vaatii edes jotain näyttöä siitä että sulla on aikomus kirjoittaa kunnollinen arvostelu laitteesta. Tarkoittaen sitä että sulla pitää olla verrkosovusto/blogi jonne kirjoitat aktiivisesti sekä että siellä on oikeasti lukijoita.

Ihan turha kuvitella että kauppiaat ihan suoraan antaa tavaraa "testattavaksi" ilman mitään näyttöä että osaat asiasta kirjoittaa jne
Kyllä minä ymmärrän mitä sinä siinä sanoitkin. En minä sitä itselleni testaa vaan haluan kertoa kaikille, että tämä tuli testattua ja jokainen voi sitten itse päättää, ostaako härpäkkeen vai ei. Minä en sitä ainoastaan itselleni tee. Mutta jos se muita niin paljon risoo, että tämä on vain omaa etuaan tarkoitettu, niin voisi luovuttaa testausehdotuksen suoraan io-techille, jos sitä sinä siinä blogeja/verkkoja vaadit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
166
Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla että moniko on sitten halukas jotenkin ITSE osallistumaan tälläiseen toimintaan?
Itse voisin lahjoittaa jotain pientä tavaraa yhdessä järjestettyyn tempaukseen. Tosin helpommin vastaavat tavarat menisivät "kaupaksi" Lahjoitetaan -alueella, kun useimmiten löytyy noutajakin. Ehkä voitaisiin vain järjestää kootusti jokin SER:n kierrätystalkoot. Jos mukaan saadaan viedä yhteistyökumppaneita, niin yritysten jakamat palkinnot voisivat generoida suhteessa käyttäjien lahjoittamiin tavaroihin. Tällainen kampanja saattaisi onnistuessaan jopa houkutella sivustolle lisää käyttäjiä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 619
En oo vielä keksinyt miten, mutta käynyt kyl mielessä, että saiskohan tähän yhteyteen jotain hyväntekeväisyysjuttuja. Miten lie sit tulee arpajaislait yms. vastaan, mutta vaikka niin, että jonkinlainen pääsymaksu arvontaan ja tuotot menee sit lyhentämättömänä vaikka iotechin joulupataan tms. Eihän näitä nyt joka viikko tarvi järkätä, vaan vaikka kerran kolmeen kuukauteen tai kun jotain semmosta tavaraa on mitä on antaa. Olihan noita tuolla huutokaupattavana jossaki vaiheessa vanhaa koteloa yms.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 395
Kyllä jonkinlaisia foorumiarvontoja on suunnitteilla, mutta ei nyt ainakaan toistaiseksi ole ollut Sampsan puhe mistään viikottaisista arvonnoista.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 763
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom