Lisää kuolleita...

NHL-legenda Claude Lemieux on kuollut 60-vuotiaana.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=KgtAgg5TdY4


Koska oli tappelijatyypin pelaaja niin aivovammaa tai useampaa joutuu spekuloimaan.
 
Mitä tarkoitat? Onko tämä jotain omaa kummallista läppää vai onko jotain faktaa esittää?
Eikös noita nhl uransa päättäneitä tappelijoita ole ennenkin mennyt oman käden kautta kun on tullut uran aikana päähän osumia?
 
Mitä tarkoitat? Onko tämä jotain omaa kummallista läppää vai onko jotain faktaa esittää?
Meinasin itsekin tuota näkemystä kritisoida, mutta en noin asiattomasti. Tämä siis syystä, että eiköhän entisillä huippu-urheilijoilla ole muutenkin vahvasti kohonnut riski. Siis ihan jo sosiaalisista ja synnynnäisistä syistä, eletyn elämän ja poikkeusyksilöiden ominaisuuksien kautta ennen ensimmäistäkään kolhua päähän.

Mutta ei se siihen jää. Kontaktiurheilun yhteys aivovammaan ei ole mikään uusi tai kiistanalainen ilmiö.
 
Mitä tarkoitat? Onko tämä jotain omaa kummallista läppää vai onko jotain faktaa esittää?
Entisistä NHL-tappelijoista Derek Boogaard, Rick Rypien ja Wade Belak yksi kuoli yliannostukseen ja kaksi todettiin itsemurhaksi (sattumalta kuolivat kaikki lyhyen ajan sisään ~2011), mutta kuolemansyytutkimuksessa kaikilla todettiin vakava aivovamma peliuran ajoilta ja kaikilla taisi olla myös huumeongelmia jo silloin. Noiden jälkeen on moni muukin entinen tappelija sekä ei-tappelija kertonut samoista neurologisista oireista. NHL ja NFL jokseenkin lakaissut asian maton alle. NFL:n puolelta lienee lisää esimerkkejä.
 
Joo jenkki"futareista" tainnut mennä kymmeniä ellei enemmän kun aivovammat ajaneet rötöksiin ja itsemurhiin. Veikkaan että nyrkkeilijöillä yms varmaan myös korkea prosentti.

Niin ja oliko em muuten sukua Mariolle?
 
C. Lemieux ei ollut ensisijaisesti tappelija. Ennemminkin enforcer-tyyppinen rotta, jolla oli pistepotentiaalia. Mutta ei ihan aina kieltäytynyt tanssiinkutsuista.
 
Täällä viitataan nyt ilmeisesti CTE:hen, eli chronic traumatic encephalopathy, joka liittyy toistuviin päähän kohdistuviin iskuihin, joita tietyissä urheilulajeissa syntyy. Tämän vamman on arveltu johtavan erilaisiin psyykkisiin ongelmiin ja sitä kautta myös itsetuhoon.

Tuo asia selviäisi tosin sitten vain perusteellisella ruumiinavauksella jossa aivot tutkittaisiin läpikotaisin, eli jos ei ole indikaatiota tähän, niin tuskin suorittavat normaalia ruumiinavausta enempää. Ja tuo sairaus ei suoraan johda itsetuhoon, selittää vain osaltaan sitä käyttäytymistä.

Uusi tutkimus vihjaa mahdollisesta läpimurrosta – voidaanko aivosairaus CTE diagnosoida elävältä potilaalta?
 
Täällä viitataan nyt ilmeisesti CTE:hen, eli chronic traumatic encephalopathy, joka liittyy toistuviin päähän kohdistuviin iskuihin, joita tietyissä urheilulajeissa syntyy. Tämän vamman on arveltu johtavan erilaisiin psyykkisiin ongelmiin ja sitä kautta myös itsetuhoon.

Tuo asia selviäisi tosin sitten vain perusteellisella ruumiinavauksella jossa aivot tutkittaisiin läpikotaisin, eli jos ei ole indikaatiota tähän, niin tuskin suorittavat normaalia ruumiinavausta enempää. Ja tuo sairaus ei suoraan johda itsetuhoon, selittää vain osaltaan sitä käyttäytymistä.

Uusi tutkimus vihjaa mahdollisesta läpimurrosta – voidaanko aivosairaus CTE diagnosoida elävältä potilaalta?

Katsoppas kun sattui, nyt perhe tosiaan vaatii juuri tuon CTE:n tutkimista tässäkin tapauksessa.

Kuolleen Claude Lemieux’n perheeltä iso ilmoitus Perhe haluaa, että kiekkolegendan aivot tutkitaan.
 
Kuulinkin, että sairasteli. Surullista silti. Oli hieno kitaristi ja hieno mies. Nöyrä työmyyrä, joka ei tekemisillään ylpeillyt.
Pulliainen oli kyllä semmonen hiljanen tekijä, ei mikään esilläolija. Harmi, ettei tunnusutsta tullu enemmän. Onks kellään tietoo, mitä sille kävi, vai oliko vaan pitkä sairaus?
 
Pulliainen oli kyllä semmonen hiljanen tekijä, ei mikään esilläolija. Harmi, ettei tunnusutsta tullu enemmän. Onks kellään tietoo, mitä sille kävi, vai oliko vaan pitkä sairaus?

Jossain luki, että kuoli vaikean sairauden murtamana.

Luultavasti oli Suomen paras kitaristi. Liekkö peräti ollut kaikkien aikojen taitavin?

Olihan hän todella arvostettu kitaristi niin muiden muusikoiden kuin kuuntelijoidenkin parissa. En tiedä miten olisi oikein enempää saada arvostusta Suomessa.
 
Jossain luki, että kuoli vaikean sairauden murtamana.

Luultavasti oli Suomen paras kitaristi. Liekkö peräti ollut kaikkien aikojen taitavin?

Olihan hän todella arvostettu kitaristi niin muiden muusikoiden kuin kuuntelijoidenkin parissa. En tiedä miten olisi oikein enempää saada arvostusta Suomessa.
Ei välttämättä suomen paras (riippuu keltä kysyy) mut rautalankamusiikissa oli pitkään yks parhaimpia kitaristeja.
 
Jossain luki, että kuoli vaikean sairauden murtamana.

Luultavasti oli Suomen paras kitaristi. Liekkö peräti ollut kaikkien aikojen taitavin?

Olihan hän todella arvostettu kitaristi niin muiden muusikoiden kuin kuuntelijoidenkin parissa. En tiedä miten olisi oikein enempää saada arvostusta Suomessa.
Pulliainen oli kyllä ihan omaa luokkaansa teknsiesti. Harmi ettei se koskaan saanu sitä läpimurtoa isommin. Taitaa olla aika paljon hyviä kitaristeja Suomessa jotka jää vaan pienen piirin teitoon.
 
Jossain luki, että kuoli vaikean sairauden murtamana.
Kaikissa uutisissa tuo on todettu, mutta sairauden laatu ei ole varmaa. Vahvistamattomien huhujen mukaan Pulliaisella oli keuhkosyöpä. Painoa lähti muutamassa vuodessa monta kymmentä kiloa.

1780235163669.png
 

Erakkoperhe erämaassa -tähti on kuollut 43-vuotiaana (Matt Brown):​


Erakkoperhe erämaassa seurataan Brownien perhettä, joka elää omavaraisena Alaskassa. Matt Brown jätti sarjan 2019. Ohjelmaa tehtiin 14 tuotantokautta vuosina 2014–2022.
Tätä sarjaa tuli joskus seurattua useampi kausi. Silloinkin Matt:lla oli ongelmia.
 

Erakkoperhe erämaassa -tähti on kuollut 43-vuotiaana (Matt Brown):​


Erakkoperhe erämaassa seurataan Brownien perhettä, joka elää omavaraisena Alaskassa. Matt Brown jätti sarjan 2019. Ohjelmaa tehtiin 14 tuotantokautta vuosina 2014–2022.
Tätä sarjaa tuli joskus seurattua useampi kausi. Silloinkin Matt:lla oli ongelmia.

Joskus tätä itekki seurasin ja tuo Matt oli kyllä aikasta erikoinen sälli, tai oikeastaan kaikki oli omalla tavallaan aika erikoisia tyyppejä.
 
Suho Superstar

Ehkä inan verran tuntemattomampi, mutta omassa genressä ihan vaikuttava tekijä.
 
James Handy myös kuollut 81-vuotiaana. Tai tarkemmin sanoen murhattu. Nimi ei sanonut mitään, mutta naama kyllä tuttu.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4592a906-093f-4560-8ff3-582389ade86d
Ilmeisesti monessa tv sarjassa ollut, maksu/evästevapaassa linkisstä https:/www.is.fi/ pari lainauksta

Amerikkalaismedioiden mukaan Handy, 81, löydettiin keskiviikkona kotinsa pihalta Los Angelesissa veitsenisku rinnassaan.
...
People kertoo, että Handyn naisystävän poikaa Michael Gledhilliä, 44, epäillään puukotuksesta.

– Olen ihmisen poika, tapoin juuri synnin miehen, hän sanoi hätänumeroon.

Vapaata kuvaan en nopeasti löytänyt.
 
Kaikissa uutisissa tuo on todettu, mutta sairauden laatu ei ole varmaa. Vahvistamattomien huhujen mukaan Pulliaisella oli keuhkosyöpä. Painoa lähti muutamassa vuodessa monta kymmentä kiloa.
Pulliainen muuten itse sanoi joskus ettei ole koskaan oppinut käyttään pikkusormea kitaran kanssa. Aika hyvin lähti ilman sitäkin. Ja kyllähän noi kuvat viittaa siihen että sisäelimet petti. Fantasiamaailmassa soittelee Jimin kanssa. Mutta Agentsin ura eri solisteilla, säveltäjänä ja kitaristina on 10/10 suoritus.
 
Warhammer 40k -taiteilija John Blanche kuollut 78-vuotiaana. Pelien ja codexien kansia ja tonneittain muuta vaikutusvaltaista Warhammer-matskua. RIP.
Anthony Head, best known for his roles in TV shows including Buffy the Vampire Slayer, Ted Lasso, Merlin and Little Britain, has died at the age of 72.
 
Voi voi, ja miten nuori oli Arvi kun gubben ensi keran töllössä näki. Mikä yhdisti kyllä Heikkiä ja Arvia oli, ainakin pällepäin näkyvä, huumorintaju.
 
Arvi oli kyllä jotenkin todella hyvä uutistenlukija. Hieno, uskottava, neutraali ääni. Ei koskaan mitään ärsyttäviä maneereita. 5/5. Uutisankkurien kirkkain tähti yhtä edelleen vaikka muitakin hyviä on ollut. Jotenkin yllätyin kun luin, että jo 2004 jäi eläkkeelle. Olisin veikannut että myöhemmin.
 
Arvi oli kyllä jotenkin todella hyvä uutistenlukija. Hieno, uskottava, neutraali ääni. 5/5. Jotenkin yllätyin kun luin, että jo 2004 jäi eläkkeelle. Olisin veikannut että myöhemmin.
Samaa mieltä. Itse olisin ajatellut että vuosi olisi ollut tyyliin 2015 tms.
 
Mä lopetin television katsomisen käytännössä kokonaan vuosituhannen vaihteeseen mennessä, joten Arvi Lind ja Kari Toivonen on niitä tyyppejä, jotka mulla vahvasti assosioituu YLE:n TV-uutisiin.

Ei sillä, että mä kovin runsaasti katsoin YLE:n TV-uutisia edes 90-luvulla. Anyway.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkeillä keskustelua... jonka linkki jostain syystä edes näkynyt. :-(

Jos joku kaipaa, etsii joskus, niin tämä , youtube.com/watch?v=bQtvjGmgFkU Arvi Lindin jäähyväis sanat (15.10.2003) hänen viimeisistä uutisista, eli siitä vajaa 23 vuotta sitten. Vajaa 40 vuotta kertoi TV uraa kiertyneen.
 
Tässä n. 9 vuoden takainen Lindin haastattelu Mikko Kuustosen Mansikkapaikka -ohjelmassa:


Tuli katseltua läpi. Varsin mielenkiintoinen, ja oli kyllä sivistynyt ja paljon nähnyt ja kokenut elämänsä aikana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 556
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom