Mint bootin yhteydessä tulee tämänkaltainen teksti (kopioitu muualta sivulta, ei oma ongelma, mutta sama ongelman aihe:
Gave up waiting for root device. Common problems:
— Boot args (cat /proc/cmdline)
— Check rootdelay= (did the system wait long enough?)
— Check root= (did the system wait for the right device?)
— Missing modules (cat /proc/modules; ls /dev)
ALERT! UUID=XXXXXXXXXXXX does not exist.
Dropping to a shell!
BusyBox v.1.20.2 (Ubuntu 1:1.20.2-1ubuntu1) built-in shell (ash)
Enter 'help' for list of built-in commands.
(initramfs)
Millä tuosta pääsis ohi? jotenkin liittyy siihen että Mint-bootin asetuksissa virhe, mutta en ole saanut ratkaisua tähän mennessä.
Olen yrittänyt "fsck" ja levyssä ei virheitä eikä superblockia.
pääsiskö mitenkään tuosta ohittamaan väliaikaisesti työpöydälle Mintiin ja sieltä terminaalilla "sudo grub-install" ja "sudo update-grub" tai muulla tempulla korjata se boot-asetus?
Mintin asennuksen yritin 2 kertaa, ensin normaalilla "asenna rinnalle" -tavalla ja sen jälkeen "jotain muuta" (eli luodaan itse osiot).
Gave up waiting for root device. Common problems:
— Boot args (cat /proc/cmdline)
— Check rootdelay= (did the system wait long enough?)
— Check root= (did the system wait for the right device?)
— Missing modules (cat /proc/modules; ls /dev)
ALERT! UUID=XXXXXXXXXXXX does not exist.
Dropping to a shell!
BusyBox v.1.20.2 (Ubuntu 1:1.20.2-1ubuntu1) built-in shell (ash)
Enter 'help' for list of built-in commands.
(initramfs)
Millä tuosta pääsis ohi? jotenkin liittyy siihen että Mint-bootin asetuksissa virhe, mutta en ole saanut ratkaisua tähän mennessä.
Olen yrittänyt "fsck" ja levyssä ei virheitä eikä superblockia.
pääsiskö mitenkään tuosta ohittamaan väliaikaisesti työpöydälle Mintiin ja sieltä terminaalilla "sudo grub-install" ja "sudo update-grub" tai muulla tempulla korjata se boot-asetus?
Mintin asennuksen yritin 2 kertaa, ensin normaalilla "asenna rinnalle" -tavalla ja sen jälkeen "jotain muuta" (eli luodaan itse osiot).