Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletuksena oli kympin. Sain tingattua vitoseen puhelimessa. En tiedä olisiko saanut kokonaan poiskin.Onko jollakulla tietoa, millainen avausmaksu näihin Elisan kympin liittymiin tulee, ja sisältyykö mobiilivarmenne?
Miten?Olen Telialla ja silti sain samat tarjoukset. Harmi, että nykyinen määräaikainen on joulukuulle asti.
Joo mä tiedän, ettei tuossa rahallisesti säästä. Kuitenkin alkoi vituttaa kun Elisa ei mulle anna yhtä halpoja hintoja kuin muille niin vaihdetaan leiriä. Muutenkin DNA liittymät toimii paremmin meillä.Eipä nuo nyt mielestäni mitenkään ihmeellisen hyvä tarjous ollut. Jos liittymien hintaero on 3€/kk/liittymä, niin sehän tarkoittaa vuoden aikana 144€. Verkkokauppa.com myy 129€ tuota tablettia.
Aika heikoiksi on kyllä tarjoukset menneet kun vertaa viime vuoteen. Itselläkin on viime vuoden lopulta Telia rajaton 300M 5G 14,99€/kk ja tähän sai päälle 60€ lidl lahjakortin.
Millä taikakonstilla sait tingattua avausmaksun pienemmäksi?Oletuksena oli kympin. Sain tingattua vitoseen puhelimessa. En tiedä olisiko saanut kokonaan poiskin.
Ei vaatinut mitään ihmeellistä. Kunhan vain päivittelin myyjälle, että ovatpas nykyään isoja nämä avausmaksut.Millä taikakonstilla sait tingattua avausmaksun pienemmäksi?
Mulle tarjoaa vain tällaisia. Telialla siis nyt. Ihan ryöstöhintoja nämä.Olen Telialla ja silti sain samat tarjoukset. Harmi, että nykyinen määräaikainen on joulukuulle asti.
Joo samat näyttää tuo etusivusto meillekin Moi liittymille. Kai nämä on ainakin jotenkin siivilöity numeron perusteella entisille Elisan asiakkaille. Vaimolla Moi joka vaihtui Elisalta ~vuosi sitten ja ei ole mitään tekstaria tullut, tosin voi olla jotain markkinointikieltojakin päällä joka sitten vaikuttaaMulle tarjoaa vain tällaisia. Telialla siis nyt. Ihan ryöstöhintoja nämä.
![]()
Miten sait tuon DNA jatkon, soittamalla, chatissa? Onko muita palveluja DNA:lta?Tänään sai DNA:lta Huoleton 4G 100M liittymän 9,90€ 12 kuukaudeksi vanhan sopimuksen jatkoksi. Telialta olisi myös saanut 200M liittymän 11€/kk 12 tai 24 kuukaudeksi. Tuon Telian sai ihan soittopyynnön jättämällä ja kysymällä
Tätäpä täytyy kysyä, kun on 2vko etämyyntijasta vielä reilusti käyttämättä.Tänään sai DNA:lta Huoleton 4G 100M liittymän 9,90€ 12 kuukaudeksi vanhan sopimuksen jatkoksi. Telialta olisi myös saanut 200M liittymän 11€/kk 12 tai 24 kuukaudeksi. Tuon Telian sai ihan soittopyynnön jättämällä ja kysymällä
Miten sait tuon DNA jatkon, soittamalla, chatissa? Onko muita palveluja DNA:lta?
Aika hauskaa, 4G 20M tehtiin pari päivää sitten sopimus, soitin nyt että onko mitään tehtävissä kun Elisalta tarjous niin ei ollut mitään antaa. No katsotaas mitä tässä saadaan touhuttua.Tänään sai DNA:lta Huoleton 4G 100M liittymän 9,90€ 12 kuukaudeksi vanhan sopimuksen jatkoksi. Telialta olisi myös saanut 200M liittymän 11€/kk 12 tai 24 kuukaudeksi. Tuon Telian sai ihan soittopyynnön jättämällä ja kysymällä
Täällä on ollut juttua tästä. Tabletin, kuulokket tai mikä ikinä se on onkaan niin sen saa pitää. Operaattori eli tässä tapauksessa ilmeisesti DNA vain laskuttaa sen hinnan asiakkaalta.Onks jollain kokemusta noista kaupan päällisistä, kun peruu liittymän vaihdon? Saako ton tabletin pitää, jos maksaa 100e? Sopimuksessa lukee näin: "Tilaukseen sisältyy 100 € hetietu, jonka voi käyttää ostohetkellä kertamaksullisiin tai osamaksullisiin laitteisiin ja lisätarvikkeisiin. DNA:lla on oikeus periä käytetty hetietu takaisin liittymäsopimuksen peruuntuessa." Sopimuksessa lukee tabletille hinta 0e, mutta sille on kohdistettu 100e hetietu. Pitänee varmaan kysyä dnalta.
Päinvastoin, liittymien osalta markkina toimii hämmästyttävän tehokkaasti siihen nähden, että verkkoja on vain kolme (tai kaksi ja puoli) ja maksuspektrit on todellakin kiinni omasta aktiivisuudesta eli kuinka usein kilpailluttaa sekä juuri kyseisen hetken kilpailutilanteesta.Onko tarkoitus siis vaihtaa pois vai saada hyvä hinta? Tein just siirron Moille Telialta ja Telian winback oli 17,99 + 50e lahjakortti. Kyselin joskus Elisa myymälästä ohimennen niin alle 20e sieltäkin ois saanu 200M. Tää markkina on ihan rikki. Osa makselee tota 32e/kk ja osa vinguttaa saman liittymän parhaimmillaan 15e/kk ja vielä joku lahjakortti päälle niin kuukausihinta painuu kymppiin.
Millä ihmeen logiikalla? Hintojen pitäisi olla kerrasta kunnossa eikä niin että pitää hypätä miljoonan kikkailun kautta että saa tarpeeksi hyvän tarjouksen.Se, että saman liittymän hinta on jollain alta kymppi ja jollain (laiska raha) lähemmäs neljäkymppiä kuukaudessa on nimenomaan yksi osoitus markkinan toimivuudesta.
tuo kertoo vain laiskasta kuluttajasta, ei mitään markkinoistaMillä ihmeen logiikalla? Hintojen pitäisi olla kerrasta kunnossa eikä niin että pitää hypätä miljoonan kikkailun kautta että saa tarpeeksi hyvän tarjouksen.
Ihan tosissasiko olet sitä mieltä että on hyvä juttu että jos haluaisin halvemman liittymän niin mun pitäis ensin metsästää jostain ostarista Elisan myyjä ja ottaa siltä joku nykyistä kalliimpi liittymä ja sitten toivoa että ehkä mahdollisesti Telialta tulee parempi tarjous jotain kautta ja mahdollisesti kieltäytyä siitä ensin pari-kolme kertaa riskillä ja toivoa että tulee vielä parempi tarjous? Tai sitten ehkä ei tulekaan ja joudun vaihtamaan sinne Elisalle paskemmalla hinnalla.tuo kertoo vain laiskasta kuluttajasta, ei mitään markkinoista
Onhan tämä silti vaikeaa kikkailua ja vaatii vaihtoa/sillä uhkailua. Eikä kuluttaja voi tietää hintatasoa esim. vain myyjien hinnastoja tarkastelemalla. Esim. sähkösopimusten hinnat näkyvät pääasiassa kaikille nettisivuilla samoina ja niitä voi vertailla selkeästi. Tai autojen, ruokakauppojen jne. hinnat. Jotenkin nämä liittymämarkkinat toimivat näin oudosti.tuo kertoo vain laiskasta kuluttajasta, ei mitään markkinoista
esimerkiksi vakuutusten osalta sitten taas on hyvin samantyyppinen markkinaOnhan tämä silti vaikeaa kikkailua ja vaatii vaihtoa/sillä uhkailua. Eikä kuluttaja voi tietää hintatasoa esim. vain myyjien hinnastoja tarkastelemalla. Esim. sähkösopimusten hinnat näkyvät pääasiassa kaikille nettisivuilla samoina ja niitä voi vertailla selkeästi. Tai autojen, ruokakauppojen jne. hinnat. Jotenkin nämä liittymämarkkinat toimivat näin oudosti.
En ottanut kantaa onko se hyvä vai huono juttu, vaan ainoastaan siihen, toimiiko markkinat. Kun meillä on eurooppalaisittain hyvin edulliset hinnat ja rajattomat liittymät sekä samaan aikaan erittäin volatiilit hinnat, niin se kaikki kertoo toimivista liittymämarkkinoista.Ihan tosissasiko olet sitä mieltä että on hyvä juttu että jos haluaisin halvemman liittymän niin mun pitäis ensin metsästää jostain ostarista Elisan myyjä ja ottaa siltä joku nykyistä kalliimpi liittymä ja sitten toivoa että ehkä mahdollisesti Telialta tulee parempi tarjous jotain kautta ja mahdollisesti kieltäytyä siitä ensin pari-kolme kertaa riskillä ja toivoa että tulee vielä parempi tarjous? Tai sitten ehkä ei tulekaan ja joudun vaihtamaan sinne Elisalle paskemmalla hinnalla.
Muutaman kerran vinkattu, laita viesti muille operaattoreille "olen vaihtamassa liittymää, pyydän yhteyden ottoa".Ihan tosissasiko olet sitä mieltä että on hyvä juttu että jos haluaisin halvemman liittymän niin mun pitäis ensin metsästää jostain ostarista Elisan myyjä ja ottaa siltä joku nykyistä kalliimpi liittymä ja sitten toivoa että ehkä mahdollisesti Telialta tulee parempi tarjous jotain kautta ja mahdollisesti kieltäytyä siitä ensin pari-kolme kertaa riskillä ja toivoa että tulee vielä parempi tarjous? Tai sitten ehkä ei tulekaan ja joudun vaihtamaan sinne Elisalle paskemmalla hinnalla.
Jos ei ole tarvetta normi puheluille, niin eikös Moi Laitenetti ole bueno tähän? Vaiko liian hidas netti tai jokin laitenetti Elisalta/Telialta?Minulla on Moi Suosikki 4G 200 liittymä hintaan 18,22€/kk jonka haluaisin vaihtaa halvempaan vaihtoehtoon, mikä olisi halvin mihin saisi vaidettua? Pelkkä hidas data riittää tähän liittymään.....
Laitenettiin ei saa winbackia moilta. Kannattaisi varmaan kysellä tuota 10€ liittymää ja laittaa siirtymään ja katsoa sitten vielä soitteleeko moilta halvempaa simmiä.Jos ei ole tarvetta normi puheluille, niin eikös Moi Laitenetti ole bueno tähän? Vaiko liian hidas netti tai jokin laitenetti Elisalta/Telialta?
Elisan latausliittymä on myös hyvä, jos haluaa säilyttää vain numeronsa ja käyttää nettiä/puh/txt harvakseltaan.
Toinen/Kolmas vaihtoehto olisi yhteys Elisaan ja kerrot, että sulla Moi liittymä ja haluaisit saada aiemman mainitun 10€ liittymään (rajaton puh/tx/data) tai sitten Telialle Rehti (mobiililaajakaista/netti), joka on myös 10€/kk. Huom.! Telian rehti mobiililittymissä estetty nykyinen normipuhelut.
Vielä ei ole kertaakaan tuolla tavalla tullut mitään hyviä tarjouksia. Kaikki ollut kalliimpia kuin sen hetkinen käytössä oleva liittymä.Muutaman kerran vinkattu, laita viesti muille operaattoreille "olen vaihtamassa liittymää, pyydän yhteyden ottoa".
Aikalailla parhaat tarjoukset saatu tuolla, ei niin vaikeaa.
Mulle tarjoaa vain tällaisia. Telialla siis nyt. Ihan ryöstöhintoja nämä.
![]()
Halpa roboimuri ja tablettikin, suht. hinnakas fryeri. Ei ole malleja ja merkkejä viitsitty laittaa, niin tokko mitään premiumeja ovat. Ja luultavasti "tai" puuttuu väleistä, että ei saa kaikkia kolmea. Jos olisi "tai satanen riihikuivaa käteen", niin tekisi paremmin kauppansa, luulen.![]()
Kyläkaupassa tällainen setti tarjolla jos ostaa DNAta.
Noissa kylkiäisissä on just semmonen "näitä on myyty suomessa 200€ joten ne on 200€ laitteita, tilattiin ite erä 40€ kipale alibabasta" -arvotusHalpa roboimuri ja tablettikin, suht. hinnakas fryeri. Ei ole malleja ja merkkejä viitsitty laittaa, niin tokko mitään premiumeja ovat. Ja luultavasti "tai" puuttuu väleistä, että ei saa kaikkia kolmea. Jos olisi "tai satanen riihikuivaa käteen", niin tekisi paremmin kauppansa, luulen.
Kysyitkö lisää myyjältä?
Tabletti on Galaxy Tab a11+ 5G.Halpa roboimuri ja tablettikin, suht. hinnakas fryeri. Ei ole malleja ja merkkejä viitsitty laittaa, niin tokko mitään premiumeja ovat. Ja luultavasti "tai" puuttuu väleistä, että ei saa kaikkia kolmea. Jos olisi "tai satanen riihikuivaa käteen", niin tekisi paremmin kauppansa, luulen.
Kysyitkö lisää myyjältä?
No tuskinpa sä sinne reitittimellä menet aina niitä varmenteita varmistamaanKysytääs täällä tietäjiltä. Miten tuo mobiilivarmenne toimii? Mulla ei Elisan puhelinliittymässä ole varmennetta, mutta reitittimen Moin liittymään saisin sen aktivoitua kun tilaa vaan uuden sim-kortin.
Pystyisikö tuota varmennetta hyödyntämään puhelimessa vaikka on Elisan kortti? Vai onko ne kuinka vahvasti linkissä laitteen ja sim-kortin välillä?
En ole varsinainen tietäjä, mutta taisin lukea kun tutustuin mobiilivarmenteeseen (uusi Moilla), että mobiilivarmenne on sim-kortin ominaisuus. Se siis on hyvin sidoksissa yhteen simiin.Miten tuo mobiilivarmenne toimii? [...] Vai onko ne kuinka vahvasti linkissä laitteen ja sim-kortin välillä?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.