Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tämä Moin asiakkaalle Elisaan siirtyville alk. 10€/kk 24kk TVO eksklusiivinen tarjous harvoille ja valituille vaiko tyyliin kamppis menossa?

Elisan standiltä sai suoraan 9,99€/kk+ 9,99€ avausmaksu 24kk ajalle rajattoman liittymän.
Kylkiäisistä en muistanut kysellä, mutta tämä käy mulle

1780680853756.png

Tekstarilla tuli tarjous, liittymä siirtynyt elisalta Moille reilu viikko sitten.

Huom 24kk soppareita, eikä määräaikaa.
Millaisesta linkistä numeroa pitäisi tässä tarjouksessa syöttää vai onko ihan perus mikä löytyy elisan sivuilta?

Olikohan elisa.fi/etu mistä syötetään numero
Menin toiveikkaana vielä hetkisen Moin Potti-asiakkaana (9e/kk) etsimään tuota kympin tarjousta... Mutta olikin tarjolla vain halvimmillaan 30 eur/kk-liittymää (30-34 eur/kk). Kallis etu minulle.

Rupes Moi asiakkaana kanssa kiinnostamaan tuo Elisan tarjous mutta onko joku chatti auki nyt sunnuntaina?
"Löydät chat-asiakaspalvelumme OmaElisasta ma-pe klo 9-18"

Nuo Elisan liittymätarjoukset ovat saatavilla ainakin Elisan chatissa Moi asiakkaille vielä maanantaihin asti.
Tämä tarjous taisi siis loppua sunnuntaina? Vai onko joku vielä yrittänyt/onnistunut?

Lisäys: chatissä "arvioitu jonoaikasi on yli 10 minuuttia."

Viimeksi muokattu:
Tämä tarjous taisi siis loppua sunnuntaina? Vai onko joku vielä yrittänyt/onnistunut?

Jätin soittopyynnön Elisan sivuille eilen ja myyjä soitti nyt maanantaiaamuna. Sain mainitun kympin liittymän ja vielä avausmaksunkin pois, kun lupauduin ottamaan kokeilujaksot jotain turhaa striimaus- ja tietoturvapaskaa kylkiäiseksi. Myyjä oli hyvin lähellä myöntää että firma luottaa siihen, että osa asiakkaista unohtaa ne päälle. Tilaukset pitäisi kyllä saada katkaistua saman tien. Myyjä poistui "varmistamaan jotain esimieheltä" kolme kertaa puhelun aikana... :lol:

Melkoinen sirkus, mutta aika hyville tuntipalkoille tässä päästiin.

Lisäys: chatissä "arvioitu jonoaikasi on yli 10 minuuttia."
Itse sain chatissa 9:45 tienoilla pari liittymää vaihdettua. En tullu kysyneeksi avausmaksun poistoa.

8.6 asti luki tekstiviestissä ja ainakin äsken onnistui tilata.
Itseltänikin onnistui äsken tuon tilaus chatissa vartin jonotuksen jälkeen (Elisa 100 M Huoleton 24 kk, 9,99 e/kk, Moilta siirtyvälle asiakkalle).

Edullisemmaksi tulee kuin tuo Moin 9 eurosta 12 euroon (+puhelut) muuttuva Potti-liittymä. Hyvä, että on kilpailua. Tosin kahden vuoden jälkeen täytyy katsoa uudestaan, kun hinta yli kolminkertaistuu. Moissa oli se hyvä puoli, että pysyi pitkään samana hinta, ei veivausta.

Viimeksi muokattu:
Elisalta siirto Moille tapahtuu maanantaina aamupäivällä. Ei toistaiseksi mitään tarjousta Elisalta. Jännä. No on tässä vielä pari päivää. Ehkäpä maanantaiaamuna vielä soitettava jos ei mitään kuulu tai antaa siirtyä sitten.

Olipa tosiaan heikkoa tällä kertaa. Ei mitään tarjousta tullut viestillä. Aamulla chatin paras tarjous oli 19,90€/kk Huoleton 4G 100M. Soitin vielä johonkin myyntipalveluun, josta Huoleton 5G 200M 19,90€/kk. Otin nyt sen sitten, mutta varmaan olisi ollut parempi antaa siirtyä Moille. On tämä kyllä aika show aina vuoden välein, enkä hintaan kovin tyytyväinen ole mutta enpä jaksanut enempää veivata.

Itseltänikin onnistui äsken tuon tilaus chatissa vartin jonotuksen jälkeen (Elisa 100 M Huoleton 24 kk, 9,99 e/kk, Moilta siirtyvälle asiakkalle).

Edullisemmaksi tulee kuin tuo Moin 9 eurosta 12 euroon (+puhelut) muuttuva Potti-liittymä. Hyvä, että on kilpailua. Tosin kahden vuoden jälkeen täytyy katsoa uudestaan, kun hinta yli kolminkertaistuu. Moissa oli se hyvä puoli, että pysyi pitkään samana hinta, ei veivausta.
Joo, itellä oli Moin 9+4 liittymä mikä hintansa puolesta oli itselle ihan riittävä mutta kuuluvuus ja netin pätkiminen häiritsi niin että vaihtoon meni. Kodin netiksi jäi vielä Moin 9+4 (eli pelkkä 9 kun ei reitittimella soitella) kun ei siihen Elisa suoraan antanut tarjoushintaa, senkin olis varmaan soittamalla saanut vaihdettua muttei nyt töistä kerkeä ja jaksa alkaa jonottelemaan.

Moissa oli se hyvä puoli, että pysyi pitkään samana hinta, ei veivausta.
Niitä harvoja mutta tällä hetkellä muiden toimintaan verratuna sitäkin parempia puolia, ja siirtyminen MOI:lle aina kun Elisan etuhinta/sopimusaika on päättymässä ja jääminen sitten rauhassa odottelemaan Elisan seuravaa MOI:n taklauskampanjaa olisi hyvä taktiikka. Valitettavasti vapaa-ajan asunnollamme ei edelleenkään voisi edes harkita käyttävänsä DNA:n verkkoa.

Viimeksi muokattu:
Viikon myöhässä oli näköjää laittanu siirron menee ku ei tullu mitään herkkuja.

Iltapv oli siirtymässä ja soittelin niin 15.99 rajaton 100… ja tietysti elisan markkinoinnin huippukeksintö jäätelölahjakortti

Hyvä muistutus oli lehdessä, että ei kannata irtisanoa liittymää ennen operaattorin kilpailutusta!
Menettää oman vanhan numeronsa nääs.

Varmaan "kaikille" selvää, mutta siskoni oli tekemässä just näin... :hmm:

18098.jpg

Liittymä oli siirtymässä Moi:lta tuohon Elisan 9.99e/kk + 9.99e avausmaksu niin Moi soitti ja laittoi vastatarjouksen 200M rajaton data liittymä 6e/kk ja puhelut+txt max 4e/kk päälle eli puhelut+txt ei kuulunut hintaan mutta säästipähän ton avausmaksun. 24kk tarjous samoin kuin Elisa.

Liittymä oli siirtymässä Moi:lta tuohon Elisan 9.99e/kk + 9.99e avausmaksu niin Moi soitti ja laittoi vastatarjouksen 200M rajaton data liittymä 6e/kk ja puhelut+txt max 4e/kk päälle eli puhelut+txt ei kuulunut hintaan mutta säästipähän ton avausmaksun. 24kk tarjous samoin kuin Elisa.
Hyvä tietää, että kiima edelleen voimassa operatsoreilla :D

...mutta kuuluvuus ja netin pätkiminen häiritsi niin että vaihtoon meni...
Missäpäin tämä ongelma?
Ja osaatko sanoa yleisellä tasolla millaisissa tilanteissa tai millaisilla alueilla tämä esiintyy?

Mulla ei ole nimittäin netti pätkinyt häiritsevästi oikeastaan koskaan (pääkaupunkiseutu), lukuuntottamatta pätkää Töölössä (jossain siinä kirjaston nurkilla) jossa on joku kummallinen katve (toistuu muillakin liittymillä, itse huomannut pari kolme kertaa kun bussi tai auto on jymähtänyt siinä ruuhkaan) sekä heikko puheluiden laatu vanhan asuintaloni joissain nurkissa (vaivasti myös Elisan verkossa, sekä naapurin mukaan myös DNA:lla).
Autoreissut pitkin keski- ja eteläsuomea ovat olleen pätkimättömiä, en siis ole ainakaan huomannut mitään.

Elisan chat jumissa, soitolla sai vain 20M? 15,99€ tarjouksen. Ei ollut kuullema kuullutkaan tästä 9,99€/kk tarjouksesta. Siirto moille eilen tehty eli aikaa on vaihtopäivään onneksi. On taas vaikeeta...

Missäpäin tämä ongelma?
Ja osaatko sanoa yleisellä tasolla millaisissa tilanteissa tai millaisilla alueilla tämä esiintyy?
Ainakin meidän mökleröllä Turun Saaristossa Telia on käytännössä ainoa liittymä joka ei jatkuvasti pätki omalla tonttialueella.

Kännykässä ei niin haittaa kun wifi löytyy, mutta se itse mökkerön wifimokkulan liittymä on sitten siitä ikävä ettei oikein voi kilpailuttaa jos haluaa nettiä oikeasti käyttää. Ja tämä siis suunta-antennin kanssa...

Elisan chat jumissa, soitolla sai vain 20M? 15,99€ tarjouksen. Ei ollut kuullema kuullutkaan tästä 9,99€/kk tarjouksesta. Siirto moille eilen tehty eli aikaa on vaihtopäivään onneksi. On taas vaikeeta...
Siis tuo tarjous Elisalla on Moin asiakkaille, ei riitä että siirto sinne päällä ja se tarjous loppuu tänään 8.6 aikaisempien viestien perusteella...

Missäpäin tämä ongelma?

Mulla ei ole nimittäin netti pätkinyt häiritsevästi oikeastaan koskaan (pääkaupunkiseutu), lukuuntottamatta pätkää Töölössä (jossain siinä kirjaston nurkilla) jossa on joku kummallinen katve (toistuu muillakin liittymillä, itse huomannut pari kolme kertaa kun bussi tai auto on jymähtänyt siinä ruuhkaan) sekä heikko puheluiden laatu vanhan asuintaloni joissain nurkissa (vaivasti myös Elisan verkossa, sekä naapurin mukaan myös DNA:lla).
Autoreissut pitkin keski- ja eteläsuomea ovat olleen pätkimättömiä, en siis ole ainakaan huomannut mitään.
Etelä-Pohjanmaan suunnalla, kenttä saattaa hävitä kerran pari päivässä ja olla pois 1-30min, en ole osannut yhdistää tätä yhtään mihinkään kun voi tehdä sen melkein missä vain menen.
Nettiä moitin siinä että pelatessa pleikkarilla pingit nousi 40-50 nurkilta 60-90 haarukkaan liittymän vaihdon myötä. Speedtestiä ajaessa kyllä välillä tuuttaa +200M mutta usein antaa 3-5.. en mä nyt odota että se jatkuvasti olisi tapissa mutta Elisan kanssa kyyti oli tasaisempaa.

Tähän oli vaikea olla kiinnittämättä huomiota kun mulla oli Elisaa ennen Moita varmaan kymmenen vuotta.

Siis tuo tarjous Elisalla on Moin asiakkaille, ei riitä että siirto sinne päällä ja se tarjous loppuu tänään 8.6 aikaisempien viestien perusteella...
Loppuu kunnes alkaa uusi.

Systeriltä kupanneet DNA:lla rajattomasta liittymästä tietenkin määräaikaisena "alennettuna" 31,90 e/kk . Kohta vaihtuu! :psmoke:

18098.jpg

Uteliaisuudesta mikä liittymä sulla oli moi:lla entuudestaan, johon tarjosivat tuon winbackin?

Itselle ei ainakaan tarjottu mitään, kun olin siirron loppuvaiheilla sekä yhteydenottolomakkeen kautta, että ihan aspaan soittelemalla yhteydessä ja kyselin haluavatko pitää asiakkaana ja tehdä jonkinlaista liittymätarjousta elisalle siirtymässä olevalle. Totesi aspa puhelimessa, että heidän politiikkaan kuuluu tehdä tarjous mikäli haluavat. Kuulemma minun tapauksessani ei ollut mahdollista, koska oli entuudestaan jo se viime kesänä otettu 200M 9€/kk liittymä eli tarjousliittymään ei voi saada winbackia.

Minulla on Telia Dotin 4G käytön mukaan -liittymä vuodelta 2021. Huomasin että lasku on viime kuukausina ollut selvästi suurempi kuin ennen.

Maksuerittelystä näkyy että helmikuussa 2025 129,1 Mt dataa maksoi 0.75 €. Nyt huhtikuussa 2026 128,7 Mt maksaa 1,01 €, eli se maksimimäärä vuorokaudessa.

Screenshot.png

Kysyin aspasta ja sain vastauksena:

Kysyin että jos 250 Mt dataa maksaa 0,7 €, miksi maksuerittelyssä lukee 1,01 € kun olen käyttänyt selvästi vähemmän dataa?

Sanoin että hinnoittelussa on täytynyt tapahtua jokin muutos viimeisten 6kk aikana, eikä tästä on ilmoitettu.

Tämän jälkeen en jaksanut enää.

Tarkistin vielä hinnasto. Yllä oleva taulukko vuodelta 2021, alla nykyinen hinnasto. Olenko tyhmä?

Untitled.png
Palaan vielä tähän kun on tuosta samasta liittymästä/asiasta omakohtaisia samanlaisia kokemuksia. Ne joita kiinnostaa/koskee lukekoon:
Itse siirryin tuosta samasta liittymästä pois viime syksynä kun Moilla oli se "pöytälaatikosta" myyty Rajaton 9 € + maks. 4 € liittymä myynnissä. Sitä ennen oli tuo liittymä useamman vuoden käytössä ja tyytyväinen asiakas olin. Olin tehnyt samanlaisia havaintoja jo pidemmältä ajalta (koko loppuvuosi 2025?), eli että vaikka dataa kului suurin piirtein entiseen tahtiin, niin laskut tuppasivat olemaan järjestään 20+ €/kk kun aiemmin oli 12-15 €/kk. Koskaan ei enää päässyt alle 15 € joka oli ihan normi aiemmin. Kysyin minäkin myös asiaa tuolta chattiaspasta, ja sain vastaukseksi jotain yhtä epämääräistä, että hinnoittelua ei olla muutettu, olisiko puhelimesi päivittynyt ja kuluttaa nykyään enemmän mobiilidataa tjsp.
Sinänsä harmi että Telia Dot pilasi aivan loistavan liittymän ja vielä tuollain salakavalasti kertomatta siitä asiakkailleen, mikä oli varmaankin mahdollista koska liittymän laskutusperusteet oli alun alkaenkin niin hähmäiset (mikä ei sinänsä haitannut kun laskut pysyivät vielä kurissa).
No, eipähän näiden 9 €/kk Moin laskujen kanssa voi valittaa (vielä reilun vuoden), että omalla kohdallani kuitenkin vaihtamalla parani. Mutta takaisin Telia Dotiin ei olekaan sitten enää asiaa, mikä on noin yleisestikin kilpailun kannalta huono asia.

Puolitoista viikkoa sitten laitoin liittymän siirtymään Elisalta Telialle ja tänään siirtyy. Eilen tekstarilla tarjosivat 200M 16,99€/kk + jäätelö kaupanpäällisenä.
Tänään sitten kyselin mitä vielä tarjoaisivat viimeisenä päivänä ennen kuin siirtyy niin 100M 17,99/kk ja 200M 19,99€/kk (nykyinen hinta molemmilla). Tuo 16,99€/kk oli vain päivän mittainen tarjous eikä joustovaraa kuulemma tänään ollut kun tarjoukset muuttuu päivittäin.
Joten päästänpä siirtymään kun Elisalla anyway huono kuuluvuus täällä. Kotona 2-3 palkkia keskellä kaupunkia kun tornit huonommissa paikoissa.

Taisipa Elisa menettää 14v. asiakkaan, vuoden kuluttua katsotaan uudestaan. 🤭

Uteliaisuudesta mikä liittymä sulla oli moi:lla entuudestaan, johon tarjosivat tuon winbackin?

Itselle ei ainakaan tarjottu mitään, kun olin siirron loppuvaiheilla sekä yhteydenottolomakkeen kautta, että ihan aspaan soittelemalla yhteydessä ja kyselin haluavatko pitää asiakkaana ja tehdä jonkinlaista liittymätarjousta elisalle siirtymässä olevalle. Totesi aspa puhelimessa, että heidän politiikkaan kuuluu tehdä tarjous mikäli haluavat. Kuulemma minun tapauksessani ei ollut mahdollista, koska oli entuudestaan jo se viime kesänä otettu 200M 9€/kk liittymä eli tarjousliittymään ei voi saada winbackia.
9e Moi Potti 4G 6GB datalla. Hyvin harvoin paukkui datansiirto yli 6GB rajan ehkä parina kuukautena koko ~4-5v asiakkuuden ajan kun unohdin liittää kännykän vieraswifiin jos lähdin kotoa johonkin matkalle. Itse veikkaan että juuri tuo datankäyttö siihen vaikuttaa haluavatko vai ei. Jos on ollut 200M rajaton liittymä millä sitten käytetty datansiirtoa reilumman puoleisesti niin jättävät tarjoamatta.

No höh. Siirsin 4 MOI tarjousliittymää 200M 9€/kk +puhelut max 4€/kk -> Elisa 100M 9.99€/kk 24kk rajaton, lähinnä ettei tarvitse heti olla kilpailuttamassa uudelleen.

Aikuisten liittymissä on pieni datan käyttö/vähän puheluita. Lasten liittymät vielä vähemmällä datan käytöllä ja ilman puheluita. Tuskin operaattori jäisi tappiolle, mutta valinta on tehty. Mikäli soittavat niin jään mielelläni ja siirrän Elisalta 2 liittymää lisää.

Nyt on ekaa kertaa 7 vuoteen mobiililaajakaistan numeronsiirto vetämässä Moille. Elisalta ei ole nyt tullut tyydyttävää tarjousta, joten mennään tällä menetelmällä sitten. Mitään satumaisia 6,99€ hintoja en ole koskaan onnistunut saamaan, mutta ihan kohtuullinen 9,99-11,99€ se hinta aina on ollut. Lahjakortteja en myöskään ikinä ole saanut. Etuhinta päättymässä mulla 22.6.

Otin aiempien vinkkien perusteella siirron laskulla, eli jos ja kun en lopulta Moille siirry, niin laskun voi ilmeisesti jättää maksamatta. Mistä muuten näkee pv.määrän, jolloin numero olisi siirtymässä? Tuleeko siitä ilmoitus mailitse myöhemmin?

Viime viikon keskiviikkona tuli Elisalta tekstari, että "haluaisivat jättää parhaan tarjouksen liittymälleni". Vastasin viestiin, että jättämällä soittopyyntö vaihtoehdon. No eipä ole kuulunut mitään
:) Ilmeisesti sitten numeronsiirron lähestyessä, eli 11.6. klo 14, alkaa tapahtua. Voiko tarjouksen hyväksyä ihan viestitse sitten, kun sieltä tulee ne parhaat loppumetreillä?

Tänään sitten kyselin mitä vielä tarjoaisivat viimeisenä päivänä ennen kuin siirtyy niin 100M 17,99/kk ja 200M 19,99€/kk (nykyinen hinta molemmilla). Tuo 16,99€/kk oli vain päivän mittainen tarjous eikä joustovaraa kuulemma tänään ollut kun tarjoukset muuttuu päivittäin.
Annat siirron mennä läpi niin kas kummaa niitä tarjouksia "löytyikin" taas tiskin alta.. Mua sitten sylettää älyttömästi tämä operaattorien tyyli.
Naurettavaa myös tämä operaattoreiden pelottelu että saavat oman siirtonsa menemään läpi.

...pelatessa pleikkarilla pingit nousi 40-50 nurkilta 60-90 haarukkaan liittymän vaihdon myötä...
Okei, tälläistä en osannut edes pohtia.

En mä ole mobiililiittymällä aikeissa pelata mitään, ei ole mun mielestä edes tälläisen liittymän spekseissä.
Ilmankos on ongelmia / ei koske minua millään tasolla -split.

Meillä on mökillä mobiilireititin jonka kautta suurin osa liikenteestä menee kun siellä ollaan, se toimii "ihan tarpeeksi hyvin".
Siellä vaihtoehdot oli Telia (yltää parhaiten järven ja nyppylöiden takaa), hetken mietin myös Moi + uusi fyysinen suuntaava antenni yhdistelmää, mutten jaksanut sitten ruveta sen kanssa säätämämään (lähinnä koska vanhemmat ei ymmärrä näistä mitään ja niiden kanssa keskustelu poksauttaa päästä suonia).

Tämmönen winback-tarjous DNA:lta tänään

Heippa! Olet siirtämässä liittymääsi toiselle operaattorille, mutta mitä jos kuitenkin jäisit meidän asiakkaaksemme?

Saat nyt DNA Huoleton 5G 200M -liittymän uskomattoman edullisesti vain 18,99 €/kk 12kk ajan ja lisäksi kaupan päälle 100 € S-ryhmän lahjakortin (hinta jatkossa 34,99 €/kk, 12 kk määräaika yht. 227,88 €). Tartu tarjoukseen, niin perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uudelle operaattorille tekemäsi sopimus olisi määräaikainen.

Hinta on voimassa VAIN TÄNÄÄN. Soita maksuttomaan numeroomme 0800 304044 (klo 9-20), niin hoidetaan homma kuntoon.

Terveisin,

DNA

Heippa! Olet siirtämässä liittymääsi toiselle operaattorille, mutta mitä jos kuitenkin jäisit meidän asiakkaaksemme?

Saat nyt DNA Huoleton 5G 200M -liittymän uskomattoman edullisesti vain 18,99 €/kk 12kk ajan ja lisäksi kaupan päälle 100 € S-ryhmän lahjakortin (hinta jatkossa 34,99 €/kk, 12 kk määräaika yht. 227,88 €). Tartu tarjoukseen, niin perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uudelle operaattorille tekemäsi sopimus olisi määräaikainen.

Hinta on voimassa VAIN TÄNÄÄN. Soita maksuttomaan numeroomme 0800 304044 (klo 9-20), niin hoidetaan homma kuntoon.

Terveisin,

DNA
Tuon minäkin voisin jo ottaa, äsken laitoin Telialle siirron.

Seurannut palstaa pitkään ja muutamat diilit tätä kautta löydetty, kiitos siitä!
Pitkä avautuminen...
Vaivauduin nyt rekisteröitymään, että saa kommentoida. Saunalahti --> Globetel -> Elisa -> MOI -> Elisa - Telia -> Elisa -> MOI keikat ainakin tullut tehtyä. Reilu vuosi sitten alkoi pännimään, kun Elisa korotti hintaa kesken määräaikaisten hintasoppareiden, minkä jälkeen tiedotti uusista turvallisuusominaisuuksista, ja hinnat olis nousseet lisää. Otin siirrot Telialle, saatiin Elisan winbackit 17,99 ja kohtuulliset K-lahjakortit, joten pysyttiin ja kk-hinnat laski alle 20, jee. Toukokuun loppuun oli sopparit.

Kiitos tämän palstan, sain toukokuussa MOI:n ständiltä 15+4e rajattomat, ei avausmaksuja, ei myöskään mitään muita härpäkkeitä. Siirsin kolme liittymää. Elisa ei tällä kertaa vaikuttanut kauhean kiinnostuneelta meitä pitämään, paras tarjous taisi olla 16,99, ei lahjakortteja tms. Koska lankanumeroista on Elisalla tullut maksullisia, niin ei kiinnostanut. Rajaton netti on passeli ja 50m riittää oikein hyvin dataan, kotona kaapeliyhteys. Puheluita soitetaan maltillisesti, joten mielestäni niistä on ihan ok maksaa muutama euro hintakatolla. Esim toukokuussa tuli lankanumeroon yli 12e edestä puhelua Elisalla, kun joutui jonottamaan jne. Ilokseni hoksasin viime viikolla, että moilla myös ilmaiset mobiilivarmenteet.

Eilen olis irronnut Elisalta ne 9,99 liittymät, joista täällä oli puhetta, mutta toistaiseksi ainakin jäätiin moille. Mobiilivarmenne Elisalla olis 2,99 ja 30e olis tullu siirromaksuja ja taas ne lankanumerot... 0,189 e/min! Eli nyt ainakin maksan moille siitä, että on reiluhko fiilis ja näkyvä peli. Tiedän, että sielläkin just nostettiin hintoja, joten saapa tosin nähä. Ja tuo vuosittainen rumba ei oo napannut, eli jos sais tällä hinnalla rauhassa pitää liittymiä jonkin aikaa (eli edes muutaman vuoden) niin suht mukisematta maksan tämän n 50e /kk kolmesta, kun tietää on myös hintakatto puheluille ja tesktareille. Tiedän, että saa halvempia ja osa maksaa paljon kalliimmissa.
Ugh.

9e Moi Potti 4G 6GB datalla. Hyvin harvoin paukkui datansiirto yli 6GB rajan ehkä parina kuukautena koko ~4-5v asiakkuuden ajan kun unohdin liittää kännykän vieraswifiin jos lähdin kotoa johonkin matkalle. Itse veikkaan että juuri tuo datankäyttö siihen vaikuttaa haluavatko vai ei. Jos on ollut 200M rajaton liittymä millä sitten käytetty datansiirtoa reilumman puoleisesti niin jättävät tarjoamatta.
Luulisi jos datan käyttö on se kriteeri millä lajittelevat asiakkaita winback vai ei -kategoriaan, että olisin ollut suorastaan unelma asiakas. Vaikka oli tuo rajaton 200M olin käytännössä aina kotona ja töissä wifin perässä, mitään massiivista mobiilidatan käyttöä ei todellakaan ollut silloin kun mentiin mobiilidatalla. Puhutaan kuukaudessa siitä 2-3 gigasta maksimissaan. En juuri katsele esim videoita puhelimella, kuuntele musiikkia tai muutakaan. Lähinnä luen jotain uutisia ylestä, tekstitv apista ja selailen reddittiä

Moni tuntuu käyttävän ilmeisesti esim. kodin pääasiallisena nettinä näitä mobiilidata liittymiä jakamalla hotspotilla datan kaikille laitteille tai laittamalla erilliseen simkortilla toimivaan reitittimeen "ylimääräisiä" liittymiä joilla rallatellaan kaikki data kotona. Eli jos joku toinen hoardaa vastaavalla 200M rajattomalla useita satoja gigoja tai teratavuja dataa ja heille tarjotaan winback en todellakaan ymmärrä logiikkaa winbackin takana :think:

Viimeksi muokattu:

Terveisin,

DNA
Mä otin tämän erona vain että lisänä tuli Mobiilivarmenne 0€
Reitti oli DNA> Telia> DNA

Viimeksi muokattu:
Viime viikon keskiviikkona tuli Elisalta tekstari, että "haluaisivat jättää parhaan tarjouksen liittymälleni". Vastasin viestiin, että jättämällä soittopyyntö vaihtoehdon. No eipä ole kuulunut mitään
:) Ilmeisesti sitten numeronsiirron lähestyessä, eli 11.6. klo 14, alkaa tapahtua. Voiko tarjouksen hyväksyä ihan viestitse sitten, kun sieltä tulee ne parhaat loppumetreillä?

Soitin äsken numeroon, joka tekstarissa oli. Ensimmäinen "paras ja viimeinen" tarjous oli 12,9€/kk 4G 100M 12kk. Sitten kun olin lopettamassa puhelua, niin löytyikin 9,9€/kk, mutta vain 12kk ajalle. Ei millään taipunut 24kk. 50/10M olis ollut 4,99€/kk kahdelle vuodella, mutta tuo uppi jää vähän turhan littoiseksi. Noh, huomiseen klo 14 asti vielä aikaa.

EDIT: Ja kuulemma lahjakorttien antamisesta on "juuri luovuttu". Soittelin huvikseen myös Moille, jossa sama tarina kuin jollain yllä; eivät tarjoa winbackia pyytämällä. Joskus tarjoavat joillekin, mutta se tulee heidän aloitteesta.

Viimeksi muokattu:
Soitin äsken numeroon, joka tekstarissa oli. Ensimmäinen "paras ja viimeinen" tarjous oli 12,9€/kk 4G 100M 12kk. Sitten kun olin lopettamassa puhelua, niin löytyikin 9,9€/kk, mutta vain 12kk ajalle. Ei millään taipunut 24kk. 50/10M olis ollut 4,99€/kk kahdelle vuodella, mutta tuo uppi jää vähän turhan littoiseksi. Noh, huomiseen klo 14 asti vielä aikaa.

EDIT: Ja kuulemma lahjakorttien antamisesta on "juuri luovuttu". Soittelin huvikseen myös Moille, jossa sama tarina kuin jollain yllä; eivät tarjoa winbackia pyytämällä. Joskus tarjoavat joillekin, mutta se tulee heidän aloitteesta.
Juu ei ne tarjoa kuin harvoille ja valituille jollain lotolla winbackin moil:ta - ilmeisesti pitäisi olla listahintainen liittymä. Tai sitten on just lotto, jos jotkut saa myös tarjoushintaisiin liittymiin winback tarjouksen.

Omaan käyttöön olisi kyllä riittänyt tuo 4,99€/ kk 50/10M 24kk toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla Elisalta. No mennään nyt tällä 100M Huoleton 7,99€/kk 24kk toistaiseksi voimassa olevalla + 30€ s-ryhmän lahjakortilla.

Mites näissä kilpailutuksissa, jos ottaa esim. Telian 12kk määräaikaisen, jossa tulee JBL kuulokkeet ja Wolt+ mukaan, ja siirto tulee voimaan 7 päivän päästä, niin kuinka nopeaa winback tarjous pitäisi tulla / sellainen etsiä? Lähinnä mietin sitä, että jos he ovat jo Telialta lähettäneet sim kortit ja nuo muut roippeet tulemaan postiin, niin voiko sitä siinä vaiheessa enää perua? Käsittääkseni kuitenkin netistä tilatuille liittymille olisi 14vrk peruutusoikeuskin olemassa? En ole siis aiemmin tällaista kilpailutusta harrastanut.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 622
Jäsenet
83 836
Uusin jäsen
Ministeri o_x

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom