Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaista sulovilen-kauppataktiikkaa olette käyttäneet kun vanha operaattori kyselee äärimmäisen tarkkaan millaisen tarjouksen kilpailija on esittänyt? Sinällään ei pitäisi olla merkitystä koska jos vanhan antama tarjous ei miellytä vaihto toteutuu. Pokalla voisi tietenkin sanoa että "vitosen kuussa".
 
Minkälaista sulovilen-kauppataktiikkaa olette käyttäneet kun vanha operaattori kyselee äärimmäisen tarkkaan millaisen tarjouksen kilpailija on esittänyt? Sinällään ei pitäisi olla merkitystä koska jos vanhan antama tarjous ei miellytä vaihto toteutuu. Pokalla voisi tietenkin sanoa että "vitosen kuussa".
Voi vastata vähän asian vierestä ja kertoa ehdotuksen, millaiseen tarjoukseen olisi tyytyväinen. Kannattaa olla sillä tavalla realistinen, että kilpailija olisi voinut tarjota sellaisen.
 
Voi vastata vähän asian vierestä ja kertoa ehdotuksen, millaiseen tarjoukseen olisi tyytyväinen. Kannattaa olla sillä tavalla realistinen, että kilpailija olisi voinut tarjota sellaisen.
+ tinkavara, kauppahenkilöinä todnäk ehdottavat huonompaa joten arvatenkin isosti kannattaa pyytää ja lopullinen asettuu sitten kenties piirun korkeammalle
 
Minkälaista sulovilen-kauppataktiikkaa olette käyttäneet kun vanha operaattori kyselee äärimmäisen tarkkaan millaisen tarjouksen kilpailija on esittänyt? Sinällään ei pitäisi olla merkitystä koska jos vanhan antama tarjous ei miellytä vaihto toteutuu. Pokalla voisi tietenkin sanoa että "vitosen kuussa".
Sanoisin 1€ halvemman hinnan kuin todellisuus. Turha alkaa paljoa valehtelemaan, tietävät kyllä toistensa tarjoukset eikä naurettavan halvat mene läpi
 
1780302401424.png


Elisan tarjoukset käy vaan oudommaksi. 3 eri mutta saman nimistä liittymää.
 
”Vielä ehdit! Jäämällä Elisan asiakkaaksi saat 100€ S-ryhmän lahjakortin ja kotimaisen Huoleton 5G 200M -liittymän hintaan 16,99 €/kk 12kk, sekä Kuka soittaa-palvelun 12 kuukauden ajaksi veloituksetta!”
Soittelivat äsken tarjosivat 18,99€/kk 12kk määräaikasena ja kuulemma paras tarjous mihin pystyvät.. Toki laitoin numeronsiirron vasta eilen menemään, joten eiköhän tuohon päästä. Turhauttavaa kuitenkin tämä ns. väsytystaistelu ja odottelu. :D
 
1780302401424.png


Elisan tarjoukset käy vaan oudommaksi. 3 eri mutta saman nimistä liittymää.
Sain saman. Tuo sivu on selvästi jotenkin rikki joten en ottanut mitään vastaan.

Tänään tuli tekstarilla selvempi tarjous: Elisa Huoleton 100M 15,99€/kk ja 70€ S-ryhmän lahjakortti. Oikeastaan aika hyvä ensimmäiseksi tarjoukseksi, ja aiempien viestin perusteella lähellä parasta mitä näin helposti saa (en tarvitse 5g:tä tai enempää kuin 100Mbit/s). Joten otin tuon vuodeksi ja alan odottelemaan lahjakorttia.
 
Telialta 5G 300M mobiilinettiliittymä puhelinsoitolla 16.99€/kk, 24kk <-- ei orjatyölahjakortteja tai mitään muutakaan turhaketta.
 
Tuon liittymän saa Telian sivuilta suoraan ja siinä on sitova määräaikaisuus.
Tarkoitat varmaan tätä?

Yhteys mukaan 5G 300 M
16,99€/KK
avausmaksu 8,99 €.
Hinta 24 kk jälkeen 32,99 €/kk.
24 kk määräaikaisuus.

Tuo on mobiililaajakaista, aiemmin puhelut noista oli estetty jolloin ei kävisi puhelimeen
 
”Vielä ehdit! Jäämällä Elisan asiakkaaksi saat 100€ S-ryhmän lahjakortin ja kotimaisen Huoleton 5G 200M -liittymän hintaan 16,99 €/kk 12kk, sekä Kuka soittaa-palvelun 12 kuukauden ajaksi veloituksetta!”
Tähän nyt sitten loppuviimeksi tyydyin itsekin. Tuo määräaikaisuus on hiukka syvältä mutta menee tässä tilanteessa. Jää käytännössä noin 9€/kk huolettomalle liittymälle hintaa.
Pari liittymää nyt noin, vielä on yksi 2.99€/kk ensi kesään (Y)
 
”Maistuuko jäätelö? Kysy tarjous ja saat ilmaisen jäätelön! Maukas tarjous voimassa vain tänään! Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus olisi määräaikainen. Soita maksuttomaan numeroomme..”

Nyt on otettu Elisalla kovat tarjoukset käyttöön! :D
 
”Maistuuko jäätelö? Kysy tarjous ja saat ilmaisen jäätelön! Maukas tarjous voimassa vain tänään! Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus olisi määräaikainen. Soita maksuttomaan numeroomme..”

Nyt on otettu Elisalla kovat tarjoukset käyttöön! :D
No mutta jädenhän saa pelkästään kysymällä tarjouksen. Voi sitten huonolle tarjoukselle nauraa päälle paskaiset naurut ja sanoa, että oikeastaan ilmainen jäätelö kiinnostaa enemmän.
 
Siirryin tänään Telian verkkoon.

Jännä miten tää 20M 4G ei tunnu yhtään hitaalta, vähällä sitä pärjää peruskäytössä.

5G ois kuitenkin kiva, joten monta päivää kannattaa odottaa ennen kuin laitan numsia jonnekkin? Onkoha väliä mille operaattorille et sais parhaan tarjouksen Telialta?
 
20M:llä pärjää ihan hyvin. Ja 4G vie vähemmän akkua kuin 5G.
En käsitä mihin puhelimessa tarvitsisi tuon nopeampaa nettiä. Toki, jos jatkuvasti käyttää puhelimen hotspottia, niin silloin ehkä. Mutta ei puhelimet sellaiseen käyttöön ole tarkoitettu. Aivan liian pieni akku siihen tarkoitukseen.
 
20M:llä pärjää ihan hyvin. Ja 4G vie vähemmän akkua kuin 5G.
En käsitä mihin puhelimessa tarvitsisi tuon nopeampaa nettiä. Toki, jos jatkuvasti käyttää puhelimen hotspottia, niin silloin ehkä. Mutta ei puhelimet sellaiseen käyttöön ole tarkoitettu. Aivan liian pieni akku siihen tarkoitukseen.
Mutta 20-200M 5g:n ero 4g:hen olis siinä että sillä jopa pystyy elämään maaseudulla. Vanhat 3G verkot korvattiin 5G:llä ja nyt joudut sit hommaamaan semmosen jos mielit wifin ulkopuolella käyttää puhelinta kotonas. Sama oli jo aiemmin 4g:n kans, olis riittäny 10-20 meganen jos vaan semmosen olis saanu mutta ne oli 3g:tä ja taas jäi osa mastoista saamatta käyttöön.
 
20M:llä pärjää ihan hyvin. Ja 4G vie vähemmän akkua kuin 5G.
En käsitä mihin puhelimessa tarvitsisi tuon nopeampaa nettiä. Toki, jos jatkuvasti käyttää puhelimen hotspottia, niin silloin ehkä. Mutta ei puhelimet sellaiseen käyttöön ole tarkoitettu. Aivan liian pieni akku siihen tarkoitukseen.
On tässä sellainen et upload näyttää olevan rajattu 5Mbps. Hidasta olisi ladata someen tai pilveen jotain 150Mt videota
 
20M:llä pärjää ihan hyvin. Ja 4G vie vähemmän akkua kuin 5G.
En käsitä mihin puhelimessa tarvitsisi tuon nopeampaa nettiä. Toki, jos jatkuvasti käyttää puhelimen hotspottia, niin silloin ehkä. Mutta ei puhelimet sellaiseen käyttöön ole tarkoitettu. Aivan liian pieni akku siihen tarkoitukseen.
Jos asian kääntää toisinpäin niin mistä syystä käytännössä kaikki liittymät on näitä 100-600M liittymiä jos kerran väki pärjäisi 20M liittymällä?
Mitä sitten ikinä tarkoittaakaan että sillä pärjäisi "ihan hyvin".
 
Jos asian kääntää toisinpäin niin mistä syystä käytännössä kaikki liittymät on näitä 100-600M liittymiä jos kerran väki pärjäisi 20M liittymällä?

Siksi, että nopeus myy keskivertokuluttajalle, joka ei ymmärrä. Olen tehnyt IT-alalla töitä ihmisen kanssa, joka oli muuten erittäin osaava, mutta ei esimerkiksi osannut laittaa mihinkään kokoluokkaan "megatavua". Ei sanonut hänelle mitään. Joten ne loput 98% uskoo sokeasti, kun myyjä kehuu nopeaksi ja viskoo isompia numeroita kuin naapuristandilla.

Erään operaattorin teknisen asiakaspalvelijan kanssa aiheesta sattumalta kuukausi pari sitten juteltiinkin - ihan puhdasta mielikuvilla asioiden myyntiä. Onhan tätä tehty varsinkin tietotekniikassa ja elektroniikkalaitteissa aina.
 
Vaihdoin DNA:lta moille ja takaisin DNA:lle, kun tarjosivat 4g 200m 22e/kk. Peruutusoikeus loppuu huomenna, miten tätä saisi vielä kilpailutettua alaspäin? Soitin elisan myyntipalveluun ja sieltä hyvin äkäinen täti tarjosi vaan sitä mitä nettisivuilta löytyy..
 
4K-videon striimaamiseen riittää 25 Mb/s. Sen suurempia nopeuksia tarvitaan lähinnä isojen datamäärien, kuten pelien ja tekoälymallien, latailuun. Itse teen sellaista harvemmin kännykällä.

Jos tietokoneessa ja telkkarissa ei ole omaa nettiliittymää ja jakaa kodin wifin kännykästä ja sitä käyttää koko perhe, niin siinä vaiheessa useamman sadan megan liittymissä alkaa olla järkeä.
 
Joskus tuskailin varsin ruuhkaisen Elisan 4G-verkon kanssa. Silloin selvitin, että ainakin Elisa antoi parempaa laatuluokkaa, ts. priorisoi enemmän kaistaa näille nopeammille liittymille. Tietty tarpeen mukaan, mutta aina ei kannata tuijottaa pelkkiä maksiminopeuksia kun arvottaa liittymiä.
 
Viimeksi muokattu:
mistä syystä käytännössä kaikki liittymät on näitä 100-600M liittymiä jos kerran väki pärjäisi 20M liittymällä?
Siitä syystä että operaattori saa niistä paremman katteen ja nopeutta voi käyttää markkinointikeinona. Ajoin juuri ennen tämän kirjoittamista pitkästä aikaa Speedtestin tässä Helsingin ytimessä sijaitsevassa käyttöpaikassa. "300M" liittymän kautta download 16 Mbit/s, upload 9 Mbit/s...
 
K-kaupoissa on Elisan prepaidit -50%, eli aloituspakkaus maksaa 2,45e jolla saa 6 euron edestä puheaikaa/saldoa. Tosi kätevä tietynlaiseen käyttöön, esim. jos kotona wifi erikseen. Sitten jos sattuu lähtemään pariksi päiväksi reissuun, niin nettikin on maksimissaan vain 0,99€/käyttövuorokausi, eli saldoa menis vain pari euroa. Jos käyttää vain vähän niin 0,089€/Mt. Puhelut ja tekstarit käytön mukaan 0,089€ kpl/min.

Tuossa vielä lisätietoja:

Kaikki ei välttämättä tajua selata tuota tarjouspuolta, niin ajattelin että tämä saattaisi hyödyttää muitakin.
 
20M:llä pärjää ihan hyvin. Ja 4G vie vähemmän akkua kuin 5G.
En käsitä mihin puhelimessa tarvitsisi tuon nopeampaa nettiä. Toki, jos jatkuvasti käyttää puhelimen hotspottia, niin silloin ehkä. Mutta ei puhelimet sellaiseen käyttöön ole tarkoitettu. Aivan liian pieni akku siihen tarkoitukseen.
Varmaan pärjää vaikka 5M netillä, mutta itselle ei kyllä enää tule puhelimeen 4G liittymää. Menet mihin tahansa isompaan tapahtumaan, jossa on enemmän ihmisiä ja usein se 4G muuttuu käyttökelvottomaksi. Näin ainakin oli vielä viime vuonna Elisan 4G:n osalta vaikka oli 200M liittymä. Ja käyttökelvottomalla tarkoitan sitä, että jonkun WA, snapchat tms. viestin lähettäminen/vastaanottaminen kesti jotain 1-15min välillä ja joskus ei toiminut ollenkaan vaikka kavereilla 5G.llä toimi ihan normaalisti. Ihan sama netin selaamisen kanssa, sivut ei välttämättä aunneet ollenkaan vaikka muilla toimi normaalisti. Syynä nyt lienee hyvin yksinkertainen, ne 4G liittymät saa sitä kaistaa viimeisenä, jos sitä on tarjolla.

Ei taida loppuunsa olla iso ero tarjoushinnoissa jossain 4G 20M liittymässä ja 300M 5G liittymässä, jos puhutaan liittymästä jossa on rajattomat puhelut & txt. Itsellä on nyt esim. Telian rajaton 5G 300 M 14,99€/kk ja kylkeen tuli 60€ lidl lahjakortti. Noin kymppi kuussa ei mielestäni ole paha liittymästä. Tuo ei ole edes mikään winback hinta, joten varmasti tuotakin halvemmalla voi saada.

Tuollainen 5G toimii hyvin vaikka varayhteytenä, jos valokuituun tulee jotain häikkä ja itsellä ainakin liikkeellä ollessa hoitaa netti tarpeet kun laittaa hotspotin puhelimesta päällä, niin ei tarvitse erillistä nettiä hankkia. Tuolla nyt hoitaa tarvittaessa vaikka vähän töitäkin, jos käy niin että aikataulut vähän kusee ja joutuu jonkun sovitun työhomman tienpäällä hoitamaan.
 
Jos asian kääntää toisinpäin niin mistä syystä käytännössä kaikki liittymät on näitä 100-600M liittymiä jos kerran väki pärjäisi 20M liittymällä?
Mitä sitten ikinä tarkoittaakaan että sillä pärjäisi "ihan hyvin".

Oma perhe pärjännyt kuusi vuotta 50M liikkuvalla laajakaistalla. Streamit toimii ongelmitta (Netflix, Areenat, Ruudut, yms). Teinit pelailee myös ongelmitta mitä nyt tulee vähän vinkumista joskus että on latenssi tietysti iso. Ainoo haitta mitä tullut vastaan, kun itse etätöissä ja teinit latailee pelipäivityksiä, niin ne vie koko kaistan jolloin pitänyt pistää asiat tärkeysjärjestykseen.
 
Oma perhe pärjännyt kuusi vuotta 50M liikkuvalla laajakaistalla. Streamit toimii ongelmitta (Netflix, Areenat, Ruudut, yms). Teinit pelailee myös ongelmitta mitä nyt tulee vähän vinkumista joskus että on latenssi tietysti iso. Ainoo haitta mitä tullut vastaan, kun itse etätöissä ja teinit latailee pelipäivityksiä, niin ne vie koko kaistan jolloin pitänyt pistää asiat tärkeysjärjestykseen.
Eli olette juuri ja juuri pärjäilleet. 😁 Meillä "pärjäiltiin" 200M 4G-yhteydellä jokunen vuosi, onneksi tuli valokuitu taloon. Juurikin nuo dropit ja yhteyden kyykkääminen toi mobiiliyhteyden paskat puolet hyvin esiin.
 
Oma perhe pärjännyt kuusi vuotta 50M liikkuvalla laajakaistalla. Streamit toimii ongelmitta (Netflix, Areenat, Ruudut, yms). Teinit pelailee myös ongelmitta mitä nyt tulee vähän vinkumista joskus että on latenssi tietysti iso. Ainoo haitta mitä tullut vastaan, kun itse etätöissä ja teinit latailee pelipäivityksiä, niin ne vie koko kaistan jolloin pitänyt pistää asiat tärkeysjärjestykseen.
Jep, sinänsä myös ihan sama onko liittymä nimellisesti 200M jos sieltä saat keskimäärin sen 20M pihalle, eli periaatteessa saman minkä pienempi liittymä tarjoaa. Liittymien hinnat vaan ei ihan kulje suhteessa ilmoitettuun nopeuteen..
 
Viime vuonna Elisa soitti kotiin ja tarjosi Perus 100M hintaan 16,99€, otin se silloin koska homma toimi helposti, ei tarvinnut kolmea simmiä veivata ees taas.
Menee parin kk päästä määräaikaisuus umpeen ja puhelimella tarjosi tänään 19,99 huoleton 100M, plus vaihtomaksut. Ei suostunut tulemaan alaspäin mistään.
Tarvii varmaan alkaa siirtämään simmejä taas jonnekin muualle Elisalta jotta saisi järkeviä tarjouksia.

Ja nopeuksista, kotona on koko perheen käytössä taloyhtiön tarjoama ilmainen 40Mbit/s download, 20Mbit/s upload kupari ja ihan hyvin on toiminut pelit ja streamingit kunhan ei useampi heppu downloadaa jotain Steam updateja kerralla. Puheilmessa joku 20Mbit/s toimii ihan täysin ainakin omassa käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli olette juuri ja juuri pärjäilleet. 😁 Meillä "pärjäiltiin" 200M 4G-yhteydellä jokunen vuosi, onneksi tuli valokuitu taloon. Juurikin nuo dropit ja yhteyden kyykkääminen toi mobiiliyhteyden paskat puolet hyvin esiin.

Niin, elämä on valintoja täynnä. Otanko kalliin kuidun vai maksanko max 10€/kk tuosta omasta liittymästä. Tällä hetkellä menossa 1€/kk hintapommitarjous mikä oli viime marraskuussa tarjolla.
 
Niin, elämä on valintoja täynnä. Otanko kalliin kuidun vai maksanko max 10€/kk tuosta omasta liittymästä. Tällä hetkellä menossa 1€/kk hintapommitarjous mikä oli viime marraskuussa tarjolla.
Itse päädyin maksamaan 30e/kk gigaisesta kuidusta jotta kummankaan aikuisen ei tarvitse pyydellä toistamaan tai ottamaan videota pois päältä Teamsissa ja lapset voi rauhassa pelata samaan aikaan fortnitea ja katsoa Youtubea koulun jälkeen jos eivät lähde ulos. Mutta hyvä jos euron liittymiä vielä joku saa ja ne pelittää :thumbsup:
 
Täällä myös gigainen kuitu 29,99 €/kk. Sen normihintaa (56,99 €/kk) en luultavasti maksaisi, vaan kärvistelisin vähän hitaammalla.
 
Jaahas, Elisa tarjoaa 9,99e/kk 100M ja 24kk liittymiä Moin tilalle. Nyt voi olla että lähtee vaihtoon kun tahtoo olla ongelmia netin pätkimisen kanssa.
 
Tuli kanssa tää Elisan viesti, mutta tuolta netistä ei ainakaan tuollaista hintaa löydy numeron syöttämällä
 
Mitenkäs tuommoisen tarjouksen saa? Ihan vittuilunkin vuoksi voisin vaihtaa Moilta pois, kun nostivat hintoja ja puolittivat nopeuden.. :mad:
 
Elisalta siirto Moille tapahtuu maanantaina aamupäivällä. Ei toistaiseksi mitään tarjousta Elisalta. Jännä. No on tässä vielä pari päivää. Ehkäpä maanantaiaamuna vielä soitettava jos ei mitään kuulu tai antaa siirtyä sitten.
 
Tuli kanssa tää Elisan viesti, mutta tuolta netistä ei ainakaan tuollaista hintaa löydy numeron syöttämällä
Jaaha, sinne piti syöttää se numero johon tarjousviesti tuli eikä suinkaan sen liittymän numero joka on Moilla tällä hetkellä :zoom:

Mutta jatketaan edelleen Moilla koska Moin 9e/kk 200M on edelleen parempi kuin tuo Elisan tarjous
 
Viimeksi muokattu:
Elisalta siirto Moille tapahtuu maanantaina aamupäivällä. Ei toistaiseksi mitään tarjousta Elisalta. Jännä. No on tässä vielä pari päivää. Ehkäpä maanantaiaamuna vielä soitettava jos ei mitään kuulu tai antaa siirtyä sitten.
Minulla jäi vastaavassa tilanteessa kahden liittymän järkevät winback tarjoukset Elisalta puuttumaan. Molemmat liittymät meni sitten Moille. Aiemmin on ollut aktiivista kalastelua winbackien muodossa.
 
Mitenkäs tuommoisen tarjouksen saa? Ihan vittuilunkin vuoksi voisin vaihtaa Moilta pois, kun nostivat hintoja ja puolittivat nopeuden.. :mad:
Kysyin viime viikonloppuna Elisan ständiltä paikallisessa kauppakeskuksessa että löytyykö jotain. Pyysi yhteystiedot ja lupasi ilmoittaa kun löytyy ja tänään soitti. Tuloksena 4G-Huoleton 100M 9.99€ kuussa 24kk ajan ja avausmaksu. Kuulemma vain Moilta siirtyville.
 
Kysyin viime viikonloppuna Elisan ständiltä paikallisessa kauppakeskuksessa että löytyykö jotain. Pyysi yhteystiedot ja lupasi ilmoittaa kun löytyy ja tänään soitti. Tuloksena 4G-Huoleton 100M 9.99€ kuussa 24kk ajan ja avausmaksu. Kuulemma vain Moilta siirtyville.
Itse kysyin tällä viikolla Elisan ständiltä liittymiä kun oma Dna on päättymässä, niin ei ollut kuulemma alle 20€ liittymiä tarjolla.
On tämä vuosittainen liittymärunkkaaminen aina niin rasittavaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 362
Viestejä
5 248 801
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom