Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Mihinköhän suuntaan kannattaisi DNA:lta lähteä? Jonkun 100M rajaton heiltä aina saa 15,90 eur/kk mutta lahjakortteja ei ikinä.
Pitääkö se vain lähteä Moi:lle (DNA) ja sitten sitä kautta MOI - Elisa veivaukseen ?

Mulla olis sama edessä, määräaikainen loppumassa tosin Elisalta (10€/kk Elisa 4G Perus 100M). Vielä tuota ei tarvitsisi vaihtaa ihan mutta syksyllä viimeistään.
 
Mitenkäs tuo menee jos liittymä on siirtymässä esim. Elisa -> Moi, ja Moilta tulee tuo 5€ liittymän avausmaksu ja päädyt tarttumaan Elisan winback diiliin. Pitääkö tuo lasku maksaa Moille kuitenkin?
 
Elisalta moille menossa.
Elisa 19,99€/lk moi olisi 15€/kk.
Elisan paras tarjous 15,99/kk.
Ei äsken chatissäkään tullut parempaa.
Moille jos siirtyy kerääntyis s-bonuksia.
Mitään lahjakotti pakkosaada kiimaa ei ole.

Ei taida parempaa tarjousta elisalta tulla tuokin olisi määräaikainen.
 
Elisalta moille menossa.
Elisa 19,99€/lk moi olisi 15€/kk.
Elisan paras tarjous 15,99/kk.
Ei äsken chatissäkään tullut parempaa.
Moille jos siirtyy kerääntyis s-bonuksia.
Mitään lahjakotti pakkosaada kiimaa ei ole.

Ei taida parempaa tarjousta elisalta tulla tuokin olisi määräaikainen.

Just näin mulle kävi viimeksi. Eurolla enemmän oli Elisan tarjous johon päädyin. Koska Elisan verkko toimi paremmin kuin Moi.
 
Puhelu tuli minullekin Elisalta, sitä 20€ -> 30€ korotusta en lahjakorttiin saanut avausmaksun kompensoimiseksi vänkäämälläkään. En viitsinyt enempää vääntää, joten tällä mennään. Sama 7,90€ diili noin muuten, 24kk "toistaiseksi voimassa oleva" - siltä osin kuin Elisan toistaseksi voimassaolevuuteen voi luottaa :)

Moin vastatarjousta odottaessa.
Onko porukka vielä saanut tätä tarjousta? Tuli Elisalta markkinointi viesti jossa pyydettiin soittamaan. Moilla nyt liittymä.
 
Elisalta moille menossa.
Elisa 19,99€/lk moi olisi 15€/kk.
Elisan paras tarjous 15,99/kk.
Ei äsken chatissäkään tullut parempaa.
Moille jos siirtyy kerääntyis s-bonuksia.
Mitään lahjakotti pakkosaada kiimaa ei ole.

Ei taida parempaa tarjousta elisalta tulla tuokin olisi määräaikainen.
Itselle tarjottiin aluksi justiinsa samanlaista sopimusta, Elisalta siirto Moille.
En reagoinut ensimmäisiin tarjouksiin mitenkään, mutta päivää ennen siirtoa tarjottiin tekstiviestillä Elisa Huoleton 100M 15,99€/kk+50€ S-ryhmän lahjakortti.
Tosin tähän tuli vielä se avausmaksu 9,99€, jota en saanut tingattua pois.
Tarjouksen saadakseen piti soittaa viestissä olevaan maksuttomaan numeroon, oma elisassa tarjous ei näkynyt.

Joten odota vielä, laskeehan se kk/hintaa tuo lahjakortti.
 
Itselle tarjottiin aluksi justiinsa samanlaista sopimusta, Elisalta siirto Moille.
En reagoinut ensimmäisiin tarjouksiin mitenkään, mutta päivää ennen siirtoa tarjottiin tekstiviestillä Elisa Huoleton 100M 15,99€/kk+50€ S-ryhmän lahjakortti.
Tosin tähän tuli vielä se avausmaksu 9,99€, jota en saanut tingattua pois.
Tarjouksen saadakseen piti soittaa viestissä olevaan maksuttomaan numeroon, oma elisassa tarjous ei näkynyt.

Joten odota vielä, laskeehan se kk/hintaa tuo lahjakortti.
Jep odottelen.
 
Äidille kilpailutin liittymän Elisasta (4g 200m 17.99€) Moille ja takasin sit Elisalle (winback).

Toisena päivänä tuli siirron jälkeen Elisalta winbacki 15,99€ 4g 100m. Odoteltiin viimeiseen päivään ja elisa tarjosi 5g 200m 18,99€ ja 100€ s-lahjakortti. 9.9€ piti maksaa sopimuksen muutoksesta. Ihan jees setti eli kyllä se hyvä tarjous tulee, täytyy vaan odottaa kärsivällisesti.

Tuntuu kyllä oudolta että millä perusteilla randomisti erilaisia tarjouksia annetaan kenellekin...
 
Ensimmäistä kertaa olen kilpailuttamassa liittymää aivan ns. loppuun asti. Siirto Elisalta Moi:lle lähti maanantaina ja Moi ilmoitti siirron vahvistuvan heille 28.5 (klo 13.55) torstaina. Mihin asti Elisa voi odottaa kenties jos he päättäisivät lähettää minulle tarjouksen? Maanantai - tiistai? onko vasta jälkimmäinen päivä? Keskiviikko, onko myöhäistä? Sain heti siirron tehtyäni 15,99e 100 Huoleton tarjouksen, en siihen kuitenkaan lähtenyt ja ovat lauantaina ottaneet sen kokonaan pois Oma Elisasta.
 
Ensimmäistä kertaa olen kilpailuttamassa liittymää aivan ns. loppuun asti. Siirto Elisalta Moi:lle lähti maanantaina ja Moi ilmoitti siirron vahvistuvan heille 28.5 (klo 13.55) torstaina. Mihin asti Elisa voi odottaa kenties jos he päättäisivät lähettää minulle tarjouksen? Maanantai - tiistai? onko vasta jälkimmäinen päivä? Keskiviikko, onko myöhäistä? Sain heti siirron tehtyäni 15,99e 100 Huoleton tarjouksen, en siihen kuitenkaan lähtenyt ja ovat lauantaina ottaneet sen kokonaan pois Oma Elisasta.
Kyllä sieltä on jossain historiassa tullut parhaa tarjoukset vielä siirtopäivänäkin, mutta varmaan vähän hänessä. Eurolla on saattanut kk-maksu vielä viimeisenä päivänä pudota ja kympillä nousta lahjakortti.

Itsellä siirtyy huomenna Moi (9e + 3e) -> Elisa (7,99€) heti aamusta. Moilta ei nyt tosiaan ole kuulunut mitään, enkä rupea muutaman aiemman kokemuksen perusteella aspaa tavoittelemaan.

Edit: Elisalle meni, mutta tuo on 2 vuodeksi ihan hyvä; Moin aikana ei kertaakaan jäänyt puhelut alle 4 euron.
 
Viimeksi muokattu:
DNA kelloliittymän tarjoushinta tulossa päätökseen. Saman liittymän jatkon saisi 14,99 ja vuoden määräaikaista taisi puhelimessa tarjota 12,99. Ei suostunut laittamaan sähköpostiin tarjousta.

Tässä katsellessa käytännössä kaikkien operaattorien netissä tarjotut hinnat on parista kympistä ylöspäin (Elisa 10M 19,99€, DNA 10M 20,99€, Telia 20M 20,99€) +puhelut ja viestit käytön mukaan.

Tuo DNA:n kelloliittymä on kyllä vastannut tarpeeseen ihan ok, mutta onko tosiaan oikeasti rajattomat liittymät halvimmillaan Gigamobiili 21,99, Telia 27,99, Moi 23 (+ max 4€), DNA 26,99 ja Elisa 27,99? Kesäksi voisi ihan hyvin laittaa nopeamman liittymän, mutta pitääkö näitä alkaa operaattoreilta puhelimessa/chatissa kinuamaan vai onko tiskinaluskauppaa vielä olemassa?

Datan kulutus nousee ainakin kesälomalla yli tuon Moin 8 gigasen.
 
Ensimmäistä kertaa olen kilpailuttamassa liittymää aivan ns. loppuun asti. Siirto Elisalta Moi:lle lähti maanantaina ja Moi ilmoitti siirron vahvistuvan heille 28.5 (klo 13.55) torstaina. Mihin asti Elisa voi odottaa kenties jos he päättäisivät lähettää minulle tarjouksen? Maanantai - tiistai? onko vasta jälkimmäinen päivä? Keskiviikko, onko myöhäistä? Sain heti siirron tehtyäni 15,99e 100 Huoleton tarjouksen, en siihen kuitenkaan lähtenyt ja ovat lauantaina ottaneet sen kokonaan pois Oma Elisasta.
Tässä on viime vuosina ollut meininkiä, että parhaat winbackit saa vasta kun numero on jo siirtynyt Moille. Esim. viime vuoden 100M 2,99e tarjoushinnan sai 24kk jaksolle kun antoi siirron mennä läpi. Ennen siirtoa sai vain 12kk ajaksi.
 
Elisan kahden vuoden 100M liittymän 13,99 etuhinta päättyi ja hinta nousi 23 euroon. Omilla sivuilla automaattisesti tarjottu 17,99e ei napannut, joten laitoin numerosiirron Moille. Elisalta tuli yhteydenotto neljää päivää ennen lopullista siirtymistä, ja myyjä tarjosi tuota samaa 100M 13,99e - tällä kertaa vaan 24 kk määräaikaisena ja 10e kytkentämaksu päälle. En tarttunut tarjouksen. Tätäkin ketjua seuranneena lähdin itse, siirtoa edeltävänä päivänä, soittelemaan Enialle. Oman paikkakunnan toimiston esimies (myyjille kun ei itse saa soitettua) laittoi myyjän soittamaan minulle. Myyjä lupasi alle 10e/kk winback hintaa perus 100M-liittymälle, kunhan antaa numeron siirtyä Moille - eivät kuulemma voi tehdä mitään, jos numero on vielä Elisalla. No, sama myyjä soitti seuraava päivä ja pahoitteli, että juuri tulleen tiedon mukaan he eivät tarjoakaan enää alle 10e liittymiä, 17,99e oli edullisin. Näin siis tämän viikon alkupuolella.

Olisiko jollain tuoretta kokemusta Enian kanssa onnistuneesta omatoimisesta asioinnista, minkä paikkakunnan toimiston kautta? Ketjussa on aiemmin kysytty Enia puhelinnumeroa. Yleinen 010-alkava aspa-numerohan on tässä tapauksessa turha, vaan toimipisteet-valikon kautta soitetaan yksikön esimiehelle ja jätetään soittopyyntöä myyjälle. Tämä siis silloin jos Enia ei soita itse.
Osaisiko joku myös sanoa, estääkö nykyään liittymän markkinointikielto Eniaa soittamasta? Ei estänyt aiemmin, joitain vuosia sitten, vaikka liittymällä on aina ollut markkinointikeilto päällä.
 
Onko ainoa tapa päästä Telian 5G verkkoon nykyisenä Elisan asiakkaana ottaa nyt tarjottu Rehti 5G 200M 28,99 €/KK ja vuoden päästä yrittää kalastella parempaa winbäkkiä?

"5G-verkon maksiminopeus 200 Mbit/s
Netti kotimaassa, Pohjolassa ja Baltiassa Rajaton
Puhelut ja viestit Rajaton
Netti EU/ETA-maissa 58 Gt/kk
Liittymään sisältyvät maksuttomat turvaominaisuudet
• Mobiilivarmenne - turvallinen tapa tunnistautua netissä
• Huijauspuheluvahti - suojaa huijausyrityksiltä
• Haittasivuvahti - tarkistaa verkkosivujen turvallisuuden
Kaupan päälle JBL Tune 775NC -vastamelukuulokkeet tai Wolt+-jäsenyys 12 kk 0 €.
28,99 €/KK"
 
Onko ainoa tapa päästä Telian 5G verkkoon nykyisenä Elisan asiakkaana ottaa nyt tarjottu Rehti 5G 200M 28,99 €/KK ja vuoden päästä yrittää kalastella parempaa winbäkkiä?

"5G-verkon maksiminopeus 200 Mbit/s
Netti kotimaassa, Pohjolassa ja Baltiassa Rajaton
Puhelut ja viestit Rajaton
Netti EU/ETA-maissa 58 Gt/kk
Liittymään sisältyvät maksuttomat turvaominaisuudet
• Mobiilivarmenne - turvallinen tapa tunnistautua netissä
• Huijauspuheluvahti - suojaa huijausyrityksiltä
• Haittasivuvahti - tarkistaa verkkosivujen turvallisuuden
Kaupan päälle JBL Tune 775NC -vastamelukuulokkeet tai Wolt+-jäsenyys 12 kk 0 €.
28,99 €/KK"
Telian erikoisetuja pitäisi saada, jos ensin ottaa ei-määräaikaisen ja vähän päästä aloittaa uuden siirron: Erikoisetu sinulle | Telia
 
En tiedä vetikö Telian winback-myyjä höplästä, mutta suostuin 14,90e/kk 150M 12kk liittymään (+50e lidl). Tarjous tuli heti seuraavana arkipäivänä siitä, kun laitoin siirron vetämään. Liekkö olisi saanut herutettua loppuviikosta paremman diilin?
 
En tiedä vetikö Telian winback-myyjä höplästä, mutta suostuin 14,90e/kk 150M 12kk liittymään (+50e lidl). Tarjous tuli heti seuraavana arkipäivänä siitä, kun laitoin siirron vetämään. Liekkö olisi saanut herutettua loppuviikosta paremman diilin?
Onko tuo 5G? Ei tuo mitenkään huono mielestäni ole. Itse otin viime vuoden puolella 5G 300M liittymän 14,99€ + 60€ lidl (12kk määräaikainen, mutta 24kk tuo etuhinta), eli aika samoissa, jos ei laskea arvoa isommalle nopeudelle. Aika vähän siitä isommasta nopeudesta puhelimessa on hyötyä ellei sitten käytä kotona pääyhteytenä tms. Aika nihkeätä on ollut viime aikoina nuo winback tarjoukset tämän keskustelun perusteella.
 
DNA kelloliittymän tarjoushinta tulossa päätökseen. Saman liittymän jatkon saisi 14,99 ja vuoden määräaikaista taisi puhelimessa tarjota 12,99. Ei suostunut laittamaan sähköpostiin tarjousta.

Tässä katsellessa käytännössä kaikkien operaattorien netissä tarjotut hinnat on parista kympistä ylöspäin (Elisa 10M 19,99€, DNA 10M 20,99€, Telia 20M 20,99€) +puhelut ja viestit käytön mukaan.

Tuo DNA:n kelloliittymä on kyllä vastannut tarpeeseen ihan ok, mutta onko tosiaan oikeasti rajattomat liittymät halvimmillaan Gigamobiili 21,99, Telia 27,99, Moi 23 (+ max 4€), DNA 26,99 ja Elisa 27,99? Kesäksi voisi ihan hyvin laittaa nopeamman liittymän, mutta pitääkö näitä alkaa operaattoreilta puhelimessa/chatissa kinuamaan vai onko tiskinaluskauppaa vielä olemassa?

Datan kulutus nousee ainakin kesälomalla yli tuon Moin 8 gigasen.
Telia Kelloliittymä 14,99e/kk 12kk ajan. Mukaan ZTE K2 kellopuhelin ja Telia myymälästä voi lunastaa särkänniemi rannekkeen. Vanhan numeron voi siirtää tähän, ainakin aspan kautta kun ottaa.

Kellon myy ~80e (tähän hintaan itse möin)
Rannekkeen myy ~30e? (Arvo 52e, meni itsellä käyttöön)

Jos jaksaa siis värkätä. Ei jää itse liittymälle vuodelle paljoa hintaa.

 
Moi! Eli siis Elisalle ilmeisesti pahinta kryptoniittiä on juurikin Moi? Mulla on päättymässä 11,68€/kk 100M 22.6. Aiemmin keväällä koittivat kusettaa, että 100M nopeus poistuu valikoimasta pysyvästi ja kokonaan. Vähän hölmönä haksahdinkin 14,99€/kk 24kk soppariin, jonka toki joutuu ehkä nyt sitten 100M nopeudesta joka tapauksessa maksamaan. No kuitenkin toi 100M nopeus on ollut ja tulee olemaan ihan riittävä meidän käyttöön, niin mielellään ottaisin sen mahdollisimman halvalla. Nykyinen etuhinta päättyy 22.6., mutta ilmeisesti, jos nyt laittaa jo Moille siirtoa liikkelle, niin Elisa aktivoitunee siellä siirtymäajan loppupäässä? Tuleeko sieltä aina aniostaan puhelu? Mulla siis välillä menee puhelut pahasti ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Elisan yleisestä myyntinumerosta kyselin, että oliko teillä kohdennettua kampanjaa moin asiakkaille niin aspa sanoi ettei tiedä niistä mitään mutta hän voi tytäryhtiölle (ilmeisesti Enia) laittaa kyselyä. Ja hetken päästä sitten Enialta soitettiin ja tarjottiin tota. Olis kai saanu lahjakorttejakin kylkeen, tai ainakin muut täällä on saaneet, en tajunnut kysyä. Viime vuonnahan tää sama rumba käynnisty ilmeisesti siitä että Elisa lähestyi ihan kirjeillä kotiin ostaakseen pois Moin asiakkaita niilll 3€ törkyliittymillä.

Kysyitkö että oliko niillä vielä sitä 50m kamppista tarjolla? Itselle heltisi pari viikkoa sitten 15€+4€/kk 50m/50m rajaton toistaiseksi voimassa oleva uusi liittymä. Moi on yleensä kysymällä tai kysymättäkin ottanu avausmaksun pois varsinki jos ständillä on asioinu.
Kävin eilen Moin ständillä ja 4G 50M 15€+4€/kk kamppis on vielä käynnissä. Lisäksi oli tarjolla 5G 100M 18€+4€/kk. Molemmat toistaseksi voimassa olevia ja avausmaksun sai pois pelkästään kysymällä sen olemassaolosta. Otin tuon 50M kamppiksen.

Jostakin syystä sekä Moilta että DNA:lta tuli ukaasiviestit määräaikaisuudesta. Mitähän tuossa tapahtui, kun ständillä vielä tarkistettiin määräaikaisuuden kesto. Moilta sain aamulla vastauksen, että liittymän siirtoajankohta vaihtunut. Soitin silti tuohon DNA:n määräaikaisuusviestin numeroon varmistaakseni asian ja sain vastatarjouksena 12kk (varmaan 4G) 100M 14,99€/kk + 50€ etuseteli. Jäin Moille, kun on kuitenkin toistaiseksi voimassa oleva sopimus. En laske noita etuseteleitä miksikään eduiksi, kun ei ole tarvetta ostaa mitään.
 
Täällä loppumassa piakkoin Telialta neljän liittymän tarjoukset. Nykyiset siis rajattomat 100M.... onko väliä mihin operaattorille siirtää / mikä mahdollsesti saa Telian tarjoamaan parhaat winbackit?
Pitäisi tietysti varmuuden vuoksi myös katsoa että on edes yhtään järkevä kohde mihin laittaa siirron, jos ei järkevää winbackia tulekaan ja joutuu viemään siirron maaliin... :rolleyes:
Periaatteessa riittäisi kaksi liittymää vaikka rajattomia 20M netillä ja kaksi rajattomia 100M netillä.... tosin osaan ei varmaan tarvitsisi edes noita rajattomia puheluita / viestejä.... niitä liittymiä ei oikein taida olla enää kun Elisalla.
Kiitokset etukäteen vinkeistä!
 
Telia Kelloliittymä 14,99e/kk 12kk ajan. Mukaan ZTE K2 kellopuhelin ja Telia myymälästä voi lunastaa särkänniemi rannekkeen. Vanhan numeron voi siirtää tähän, ainakin aspan kautta kun ottaa.
Tuolla Telian sivullahan on myös pelkkä kelloliittymä 12,99 eur/kk vuodeksi. Jos siis ei tarvitse/viitsi ottaa noita lisiä. Vuodessa siis 24 euroa halvempi kuin lisien kanssa, mikä tosiaan on aika vähäinen raha, jos saa nuo lisät myytyä pois noilla arvioiduilla hinnoilla.
 
Aiemmin tein siirron Elisalta Telialle 200 M 5G, 22 e/kk + 60 e lahjakortti.

Elisalta tuli winback-tekstiviesti, jonka kautta sovin, että soittavat.

Tarjous oli 23 e/kk 300M 5G + 100 e lahjakortti S-ryhmään (tai K-kauppaan). Muutosmaksu 10 e. Eli 90 e / 12 kk, hintaliittymälle 15,5 e/kk. Pidin reiluna ja tartuin siihen.

Olisikohan ollut parempi diili tiedossa, jos olisi kieltäytynyt ja odottanut?
 
Aiemmin tein siirron Elisalta Telialle 200 M 5G, 22 e/kk + 60 e lahjakortti.

Elisalta tuli winback-tekstiviesti, jonka kautta sovin, että soittavat.

Tarjous oli 23 e/kk 300M 5G + 100 e lahjakortti S-ryhmään (tai K-kauppaan). Muutosmaksu 10 e. Eli 90 e / 12 kk, hintaliittymälle 15,5 e/kk. Pidin reiluna ja tartuin siihen.

Olisikohan ollut parempi diili tiedossa, jos olisi kieltäytynyt ja odottanut?
Tuskin 5G liittymää tuon halvemmalla saa, jos nimenomaan 5G verkkoon on tarve päästä
 
Tuttu vaihtoi Elisalta Moille 10pv sitten. Ei tullut mitään viestejä eikä mitään yhteydenottoa. Tänään tuttu kysyi chatissä winback-tarjousta ja annettiin joku tosi huono ja kallis 5G-paske tyyliin 26 euroa/kk. Sitten katsoi OmaElisasta omalle numerolle tarjoukset ja siellä oli 16,99e 4G 200M. Otti sen ja tuli sopimusvahvistus.

Sitten tulikin tekstarilla vielä 5G 200M 17,99e/kk + 70e lahjakortti S-ryhmään + Kuka soittaa palvelu, 12kk määräaikainen. Soitti perään ja sai kuin saikin vaihdettua tuohon parempaan diiliin vaikka oli toisen jo hyväksynyt aiemmin, eli tällä kertaa pisteet Elisalle joustavuudesta!
 
Aiemmin tein siirron Elisalta Telialle 200 M 5G, 22 e/kk + 60 e lahjakortti.

Elisalta tuli winback-tekstiviesti, jonka kautta sovin, että soittavat.

Tarjous oli 23 e/kk 300M 5G + 100 e lahjakortti S-ryhmään (tai K-kauppaan). Muutosmaksu 10 e. Eli 90 e / 12 kk, hintaliittymälle 15,5 e/kk. Pidin reiluna ja tartuin siihen.

Olisikohan ollut parempi diili tiedossa, jos olisi kieltäytynyt ja odottanut?
Olisit varmaan saanut tämän mitä minulle juuri tarjottiin päivää ennen siirtoa:

Vielä ehdit! Jäämällä Elisan asiakkaaksi saat 100€ S-ryhmän lahjakortin ja kotimaisen Huoleton 5G 200M -liittymän hintaan 16,99 €/kk 12kk, sekä Kuka soittaa-palvelun 12 kuukauden ajaksi veloituksetta! Ohittamaton tarjous voimassa vain tänään! Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus olisi määräaikainen. Soita maksuttomaan numeroomme 0800 93866 (arkisin 8-18, la 9-17). Eli lahjakortti huomioiden 8.65e/kk.
 
Viimeksi muokattu:
Itse juuri otin yhteyttä telialla, jossa nykyinen liittymä, noussut tarjousten loputtua nyt jonnekin 26€ hujakoille 300mb paketilla muistaakseni. Ei ollut tarjota mitää halvempaa tilalle. Ilmeisesti se on lähdettävä kikkailemaan.
 
Onko ollut hyviä tarjouksia 4G/5G netistä tablettiin?
Kympillä kuussa saa Telialta 50 megasen...
Jos olet Telian asiakas jo, niin sitten saat 200 megasen 11 eurolla...
* Keskittäjän etuliittymä ei koske Telia Prepaid -liittymiä, Telia Dot -liittymiä, mobiilinettiliittymiä tai taloyhtiölaajakaistan perusnopeutta.
 
Olisit varmaan saanut tämän mitä minulle juuri tarjottiin päivää ennen siirtoa:

Vielä ehdit! Jäämällä Elisan asiakkaaksi saat 100€ S-ryhmän lahjakortin ja kotimaisen Huoleton 5G 200M -liittymän hintaan 16,99 €/kk 12kk, sekä Kuka soittaa-palvelun 12 kuukauden ajaksi veloituksetta! Ohittamaton tarjous voimassa vain tänään! Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus olisi määräaikainen. Soita maksuttomaan numeroomme 0800 93866 (arkisin 8-18, la 9-17). Eli lahjakortti huomioiden 8.65e/kk.
Olipa hyvä diili. Pitää vain jaksaa odottaa viimeiseen asti. Ei mahda mitään. 😇
 
Minnehän telialta kannattaa laittaa siirto. Nyt 5g 300m 21,99€. Soitti telialta aiemmin ja tarjosi 25,99€ en tähän tarttunut.
 
Olisit varmaan saanut tämän mitä minulle juuri tarjottiin päivää ennen siirtoa:

Vielä ehdit! Jäämällä Elisan asiakkaaksi saat 100€ S-ryhmän lahjakortin ja kotimaisen Huoleton 5G 200M -liittymän hintaan 16,99 €/kk 12kk, sekä Kuka soittaa-palvelun 12 kuukauden ajaksi veloituksetta! Ohittamaton tarjous voimassa vain tänään! Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus olisi määräaikainen. Soita maksuttomaan numeroomme 0800 93866 (arkisin 8-18, la 9-17). Eli lahjakortti huomioiden 8.65e/kk.
Minulla vaihtumassa kaksi liittymää tänään 1,5h päästä Elisalta Moille. Kysyin äsken chätissä tarjousta ja laittoi copy-pastella niitä perus yli 20e hintoja eli ei mitään järkevää. Nykyinen on rajaton 4G 100M 17,99€/kk. Kysyin alkuviikosta soittamalla tarjousta Elisalta ja sanoin, että pitäsi saada hintaa lähemmäs 15€ ja jotain muuta kylkeen. Myyjä naurahti ja sanoi, että ei onnistu ja moikka.
Mitähän kautta tuon 16,99€/kk voisi saada?
 
Muistelen aiemmin kuulleeni että kaikki ei saa kaikkia tarjouksia, varmaan käytön määrä vaikuttaa hintaan?

En yllättyisi jos kysyisivät ihan tekoälyltä että mikä on halvin hinta joka numerolle x kannattaa tarjota jotta jäädään silti voitolle
 
Minnehän telialta kannattaa laittaa siirto. Nyt 5g 300m 21,99€. Soitti telialta aiemmin ja tarjosi 25,99€ en tähän tarttunut.
Tämä oli kyllä taas jännä kun itselle tarjosivat samaa eikä kuulemma ole mitään edullisempaa.

Kuitenkin sitten hetken päästä kun olin uudelleen chatissa yhteydessä muusta asiasta niin tarjosikin samalla 5G 400M 16,99kk
 
Jaha, Moi lopettaa vihdoin 9 euron liittymät, aika monta vuotta palvelleetkin hyvin.

Tilalle tulee 4G 50 -lliittymä (rajaton data) hintaan 12€/kk 24 kk ajan. Ja sitten vielä puheluista/tekstareista max 4€/kk.

Mitäs 9€-kerholaiset, jos on vaikka lasten liitttyminä olleet, alatteko liikehtiä? Ja toisaalta kertokaa jos kilpailijat aktivoituvat nyt tarjoamaan alle 10€/kk liittymiä.
 
Jaha, Moi lopettaa vihdoin 9 euron liittymät, aika monta vuotta palvelleetkin hyvin.
*snip*
Mitäs 9€-kerholaiset, jos on vaikka lasten liitttyminä olleet, alatteko liikehtiä? Ja toisaalta kertokaa jos kilpailijat aktivoituvat nyt tarjoamaan alle 10€/kk liittymiä.
Kylläpä vituttaa tämä. Ainut syy mulle ottaa Moi oli että liittymä oli pysyvästi saman hintainen (vihaan erityisesti kampanjoiden perässä juoksemista), rajaton data ei anna mulle mitään lisäarvoa ja tuolla kovemmalla hinnalla tiputtaa vielä liittymän nopeudenkin 100M -> 50M. Ei toi nopeus ole ollut mulle millään tavalla tärkeä, mutta mitä vittua?!?

Onko kellään tiedossa mitään liittymää jota ei ole sidottu kampanjaan, laskutus perustuu käyttöön ja kuukausimaksu ois kympin hujakoilla?

Näyttökuva 2026-05-27 kello 12.32.55.png


EDIT: valitin asiasta ja kysyin varmistaakseni että Potti tosiaan poistuu, sain vastauseksi: "Valitettavasti Potti -liittymiä yhteisellä jaetulla datalla ei ole enää saatavilla. Kaikki liittymämme on kuitenkin toistaiseksi voimassaolevia, eli voit koska tahansa siirtää numerot toiselle operaattorille."
Mulla ei ollut mitään kysymystä jaetusta datasta eikä voimassaolosta, joten taisi tulla puhdasta copypastaa, oletan että joku muu kyselee noista asioista, EMT.

EDIT2: Juu ei. Ei ole tälläistä heillä enää. Aspa jankkaa kuinka "samanlaisia on vielä", sitten luettelee asioita jotka ovat erilaisia ja ennen kaikkea päinvastoin kuin se mitä kerroin haluavani.
DNA taitaa ajaa Moita pikkuhiljaa alas ja koittaa puskea tarjouksilla asiakkaan emoyhtiön asiakkaiksi. En ole yllättynyt, heti kun DNA osti lafkan hinnat nousivat (muistaakseni 35%) ja alkoi tarjouksilla pommittaminen. VMP
 
Viimeksi muokattu:
Elisalta moille menossa.
Elisa 19,99€/lk moi olisi 15€/kk.
Elisan paras tarjous 15,99/kk.
Ei äsken chatissäkään tullut parempaa.
Moille jos siirtyy kerääntyis s-bonuksia.
Mitään lahjakotti pakkosaada kiimaa ei ole.

Ei taida parempaa tarjousta elisalta tulla tuokin olisi määräaikainen.

Paras mulla ollu aikanaan, kun siirsin Elisalta Telialle liittymän ja otin OmaElisan kautta yhteyttä vajaa tuntia ennen siirtoa. Olisi lähteny vielä useampi euro hinnasta pois.
 
Päivän huonot uutiset kantautuivat tännekkin, MOI potti -liittymän poistumisesta. Ihmettelen kovasti miksi operaattoreilla ei ole kuin prepaid liittymiä enää joihin ei kuulu rajaton data ja puhelut? Luulisi näilläkin liittymillä olevan hyvät markkinat. En usko että puoletkaan liittymäasiakkaista tarvitsee tuota rajatonta dataa liittymissään. Operaattorit on kyllä hyvin saanet lobatuksi nuo rajattoman datan liittymät ainoiksi vaihtoehdoiksi ja ihan järkyttävin hinnoin.

Jos jotain positiivistä, niin tuo MOIn uusikin liittymä on silti markkinoiden halvin mutta silti ikävä homma kun tuota rajatonta dataa tuputetaan pakolla kaikille.
 
Kympillä kuussa saa Telialta 50 megasen...
Jos olet Telian asiakas jo, niin sitten saat 200 megasen 11 eurolla...
* Keskittäjän etuliittymä ei koske Telia Prepaid -liittymiä, Telia Dot -liittymiä, mobiilinettiliittymiä tai taloyhtiölaajakaistan perusnopeutta.

Ja vielä tiedoksi, että Telian tarjousliittymiin pystyy chatin kautta siirtämään numeron toiselta operaattorilta.
 
Globotel operaattorilta taitaa löytyä.
Noilla on ihan karsea tapa laskuttaa, kun kaikki on paketteina. Mun käytöllä ton Perus-liittymän hinta jäis johonkin 13 €/kk paikkeille, mutta liittymän nopeus ois 4 Mt/s ja toi taitaa olla vähän turhan nipistetty.
Vaikka aika vähän tulee videota luurilla katsottua, niin toi on aika rajoilla 1080p tasoiselle kuvalle, riittäis Qobuz:in CD tasoiselle äänelle.
 
Noilla on ihan karsea tapa laskuttaa, kun kaikki on paketteina. Mun käytöllä ton Perus-liittymän hinta jäis johonkin 13 €/kk paikkeille, mutta liittymän nopeus ois 4 Mt/s ja toi taitaa olla vähän turhan nipistetty.
Vaikka aika vähän tulee videota luurilla katsottua, niin toi on aika rajoilla 1080p tasoiselle kuvalle, riittäis Qobuz:in CD tasoiselle äänelle.

Tässä juuri Moi:lle vaihtoehtoa etsivänä katselin Globeteliä, ja heidän "4M" taitaapi olla 4Mb/s eli 0.5Mt/s, joka on auttamatta liian vähän FullHD:lle. Heidän 10M(bps) olisi siinä rajoilla teoriassa, mutta käytännössä todennäköisesti liian vähän.
 
Käsittääkseni useimmat 1080p h264 lähetykset (suoratoistopalvelut, livestreamit) ovat (keskimääräiseltä) bittivirraltaan luokkaa 5-8 Mbps. Poislukien Amazon, jolla, ainakin muutama vuosi sitten, oli jos ei tavallisesti, niin ainakin välillä yli 10 Mbps bittivirtoja.
Youtubessa sitten AV1 kodeekkina näyttäisi riittävän jopa alle 5 Mbps yhteys siihen, että puskuri täyttyy varsin nopeasti ainakin muutamalla kokeilemallani videolla. Selaimesta devtoolseista voi laittaa jarrun päälle ja kokeilla miten toimii mikäkin sivu!
1779896922989.png

Yle Areenan 1080p on luokkaa 7 Mbps muistini mukaan jne...

Toimivuuden edellytyksenä tietenkin, että 10M liittymällä myös saa sen nimellisnopeutensa verran kaistaa, mikä varmasti voi olla haasteellista mastojen ruuhkista riippuen (hidas nimellisnopeus -> roska tierin QCI ja ruuhkassa nopeus: minimit) Missä laatuluokassa yleensäkään palveluoperaattoreiden kuten Globetel liittymät mahtavat olla?

Onneksi vielä lähes vuosi (9kk?) jäljellä Elisan kohtuuhintaisissa liittymissä :cool:
 
Jaha, Moi lopettaa vihdoin 9 euron liittymät, aika monta vuotta palvelleetkin hyvin.

Tilalle tulee 4G 50 -lliittymä (rajaton data) hintaan 12€/kk 24 kk ajan. Ja sitten vielä puheluista/tekstareista max 4€/kk.

Mitäs 9€-kerholaiset, jos on vaikka lasten liitttyminä olleet, alatteko liikehtiä? Ja toisaalta kertokaa jos kilpailijat aktivoituvat nyt tarjoamaan alle 10€/kk liittymiä.
Se oli koko ajan tiedossa, että hupi loppuu aikanaan, kun poistuivat uusmyynnistä. Minulle tuo 15e/kk on käytännössä 19€/kk, kun tulee oikeasti soiteltuakin nykypäivänä, eikä whatsapp puhelut ole vaihtoehto läheskään aina.
 
DNA taitaa ajaa Moita pikkuhiljaa alas ja koittaa puskea tarjouksilla asiakkaan emoyhtiön asiakkaiksi. En ole yllättynyt, heti kun DNA osti lafkan hinnat nousivat (muistaakseni 35%) ja alkoi tarjouksilla pommittaminen. VMP
Ennakoin tätä jo silloin kun DNA osti. ja vaihdoin johonkin 12€/kk-liittymään oman, mutta lapsilla tämä 9-13€/kk oli ihan toimiva, nyt menee kyllä jo kehnouden puolelle 12-16€/kk. Toki olen jo oppinut että tämä vuosittain tarjousten pyyntö on rasittavaa, mutta silti alkaa nyt tehdä mieli katsoa mitä löytyisi muilta. Tämäkin on nyt käytännössä vain 24kk "tarjous" enää, joten melkein se ja sama vaikka vaihtaisi saman tien.
 
Kyselin tänään DNA:lta kesäkäyttöön 4G mobiilinettiliittymää. Sain tarjouksena 100 Mbit 4G-liittymän hintaan 15e/kk. Vähän tyyriiltä kuulostaa, kun aiempina vuosina on tarjottu suoraan noilla spekseillä liittymää hintaan 10e/kk.

Syksyllä kyseltiin, haluanko 5e/kk mobiilinetin ja talvella jossain välissä hinta oli 10e/kk.

Nuo taitavat elää kysynnän mukaan ja kaikki tahtovat nyt tietysti mökille nettimokkulat mukaan.

Onkohan jossain kohtuuhintaa saatavilla? Itse voisin maksaa tuon 10e/kk 100-megaisesta liittymästä, kun ei mökkiolosuhteissa yleensä mitään kovin isoja latailuja ole. Vähän sylettää olla rivikansalainen, kun ehdin yhdessä välissä elämää olla teleoperaattorilla töissä ja tottua siihen, että liittymät sai jopa -50% hintaan. :)
 
Mitäs 9€-kerholaiset, jos on vaikka lasten liittyminä olleet, alatteko liikehtiä? Ja toisaalta kertokaa jos kilpailijat aktivoituvat nyt tarjoamaan alle 10€/kk liittymiä.
Oli ihan pääliittymänä. Tämä on tragedia. Korvike on yksiselitteinen huononnus nykyiseen, mutta se pieksee silti kaikki kilpailijat 100-0. En aio hypätä vielä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 360
Viestejä
5 248 720
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom