Liittymät

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Itselle tuli tekstari mobiililaajakaista 4G super 100 jatkosta hintaan 14,90€/kk (ollut pari vuotta 9,90€/kk).
Tajusin, että en ole edes käyttänyt tuota kuin touko-elokuussa eli 4kk vuodessa sekä aiemmin satunnaisesti reissuilla. Mutta kun nykyisin on kännykässäkin rajoittamaton 150 meganen netti, niin oikeastaan näillä satunnaisilla reissuilla kyllä onnistuu nykyisin aivan riittävän hyvin kännykällä jakaminenkin.

Eli, jos lopetan tuon mobiililaajakaistan, niin mikä mahtaisi olla edullisin mobiililaajakaistaratkaisu pelkästään kesäkäyttöön 3-4 kk vuodessa? Ehkä joku latausliittymä tai prepaid?
Kohteessa kaikki operaattorit toimii ok 4G/LTE tilassa.
16,90e/kk saa Elisalta tuota moblaa ilman määristä, joten se on kaiketi halvin kesän ajaksi.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Mulla oli tässä kuussa loppumassa tuo 2,90€/kk Tarkka 4G, Elisa oli aiemmin ilmoittanut tekstiviestillä että jatkaisivat 12,90€/kk hinnalla. En tuota ihan sulattanut kun tiesin että muille oli tarjottu sama halvemmallakin niin laitoin sitten siirron käyntiin Moin suuntaan. Tänään sitten soittivat Elisalta antaakseen uuden tarjouksen niin tarjosivat heti kättelyssä Tarkka Premium hintaan 4,90€/kk 12kk. Kyllä tuolla hinnalla kelpaa jäädä Elisan asiakkaaksi.

Koko puhelu kesti reilu 2 minuuttia eli suhteellisen kivuttomasti pääsi tällä kertaa. :D
Maanantaina itelle tuli se soittopyyntö ja paskoja 18€ puhepakettiliittymiä vaan oli tarjota :rage::rage::rage: Vähän ärsyttää että maanantaina ei tullut mitään ja nyt sitten tulee 5€ rajattomia 4G liittymiä:rage::rage: No Moi pelaa onneks nyt hyvin.

Toimisikohan enää se, että soittaa Elisalle ja kysyy tuota 5€ rajatonta? :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Minä sain tuon 50m Huoleton (9,90€) jatkumaan samaan hintaan, mutta tosiaan tuolla 10 megan netillä(mikä riittää aivan hyvin mobiilikättöön) ja tähän uuteen kuuluu myös eu-käyttöä(10g/kk) toisin kuin tuohon aiempaan 50 megaiseen. Ja hinta tosiaan voimassa taas seuraavat kaksi vuotta.
Vaatiko mitä toimenpiteitä, että sait vaihdettua liittymän tuohon?

Itsellä myös 50M Huoleton 9,9€/kk olisi jatkumassa 12,9€/kk 12kk ajan, mutta aivan hyvin riittäisi omalla käytöllä myös 10M netti ja hinta, jos säilyisi 24kk niin olisi hyvä.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Jaahas kyselin Elisa chatissa aspasta niin tuli tuollainen viesti sen jälkeen kun tunnistin itseni heille:

Kiitos. Tällä hetkellä ei ole mitään erityistarjouksia Moin asiakkaille, mutta
Saunalahti Huoleton Premium 200M-liittymän kuukausimaksun voin tarjota 24kk
ajaksi hintaan 18.90€/kk. Liittymän avausmaksu on 4.90€ ja SIM-kortin toimitusmaksu
5.90€.

Olenkohan jollain Elisan mustalla listalla? :D Viimeksi piti olla vuosi Moi:lla niin sain sen 2.90 liittymän.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Harvemmin tuolta chatista mitään irtoaakaan, se on otettava luuri käteen ja soitettava noihin winback numeroihin ja toivottava että kohdalle osuu sopiva myyjä. Tätä se on ollut jo vuosien ajan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Jaahas kyselin Elisa chatissa aspasta niin tuli tuollainen viesti sen jälkeen kun tunnistin itseni heille:

Kiitos. Tällä hetkellä ei ole mitään erityistarjouksia Moin asiakkaille, mutta
Saunalahti Huoleton Premium 200M-liittymän kuukausimaksun voin tarjota 24kk
ajaksi hintaan 18.90€/kk. Liittymän avausmaksu on 4.90€ ja SIM-kortin toimitusmaksu
5.90€.

Olenkohan jollain Elisan mustalla listalla? :D Viimeksi piti olla vuosi Moi:lla niin sain sen 2.90 liittymän.
Ilmeisesti joo :) Jos katsovat että sulla on ollut datan käyttö yli 4Gt/kk. ?

Mulla olisi voinut käydä samoin, mutta käytin muutaman kuukauden 5€ Telian liittymää, niin sai datakäytön tosi pieneksi.

Harvemmin tuolta chatista mitään irtoaakaan, se on otettava luuri käteen ja soitettava noihin winback numeroihin ja toivottava että kohdalle osuu sopiva myyjä. Tätä se on ollut jo vuosien ajan...
Totta, voi johtua ihan siitäkin. Winback numeron siis tarvitsee ja sinnehän kannattaa soittaa useasti, jos ei muuten irtoa. Ennen ei ole kyllä ollut tuota datarajaa ja nyt saattaa olla tarkempaa? Toki pommittamalla eri myyjille, niin saattaa onnistuakin.

edit:
Myyjille kannattaa kertoa, että haluat sen 5.9€ 12kk liittymän.
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Telialta tuli spostiin tälläinen.
Screenshot_20200117_132146.jpg
Screenshot_20200117_132209.jpg

Minuun ei vaikuta kun yksikään tolppa tällä kylällä ei anna 150mg enempää. Ja tätä varten pitäisi asua tolpan juuressa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Voi Jeesus... Soitin äsken sinne Elisan myyntiin, eikä mitään 4G liittymää ollut Elisalla tarjota :rage: Olen siis mustalla listalla :rofl::rofl::rofl: (En keksi mitään muuta järkevää selitystystä, käytin sillä 2.90 4G liittymällä varmaan niin paljon gigoja 2v aikana, että ne laittoivat varmaan mut bänniin)

E: Vielä sanoi siinä, että varmaankin sitten jos tulee jotain tarjousta, niin saan tiedon siitä... Aikookohan ne katella että kuinka kauan jaksan olla MOI:lla, sen takia että ajattelevat että menen niin paljon 4Gt yli että tuun takaisin ilman hyvää tarjousta? Jos ei kuulu niin sitten vasta sieltä tulee järkevä tarjous? Viimeksi taisi noin mennä kun olin vuoden Moilla.:think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
88
Rouvalle tuli viestiä, että 9,90€ huoleton jatkuu 14,90€ 12kk, pojan tarkka puolestaan 5,90€ hintaan 12kk. Pojan datamäärät olleet melkeinpä koko ajan vähintään 40gt/kuukaudessa. Itselläni huoleton, sitä koskien ei vielä ole viestiä tullut. Nykyiset tarjoukset päättyvät maaliskuun alussa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Rouvalle tuli viestiä, että 9,90€ huoleton jatkuu 14,90€ 12kk, pojan tarkka puolestaan 5,90€ hintaan 12kk. Pojan datamäärät olleet melkeinpä koko ajan vähintään 40gt/kuukaudessa. Itselläni huoleton, sitä koskien ei vielä ole viestiä tullut. Nykyiset tarjoukset päättyvät maaliskuun alussa.
Taidan lopettaa tämän ketkun seuraamisen, koska vitutukseen kuoleminen ei ole suunnitelmissani :itku:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
299
Vaatiko mitä toimenpiteitä, että sait vaihdettua liittymän tuohon?

Itsellä myös 50M Huoleton 9,9€/kk olisi jatkumassa 12,9€/kk 12kk ajan, mutta aivan hyvin riittäisi omalla käytöllä myös 10M netti ja hinta, jos säilyisi 24kk niin olisi hyvä.
Kerkesin jo joulukuussa laittaa siirron Moille kun ei ollut mitään ilmoitusta jatkosta tullut. Winback-soittaja tarjosi suoraan tuota Huoleton 10M:ää ja sanoi myös että pystyy laittamaan uuden hinnan alkamaan vasta kahden kuukauden päästä(minulla edellinen tarjoushinta olisi kestänyt helmikuun loppun). Lyhyt puhelu, jossa myyjä ehdotti suoraan kaiken mikä kävi minulle enemmän kuin hyvin!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Jos katsovat että sulla on ollut datan käyttö yli 4Gt/kk. ?

Mulla olisi voinut käydä samoin, mutta käytin muutaman kuukauden 5€ Telian liittymää, niin sai datakäytön tosi pieneksi.
Mielestäni "dataliikennemäärät vaikuttavat liittymätarjouksiin" tarinat voisi jättää pois, ainakin siihen asti kun tuo on varmistettu. Parhaita tarjouksia on tullut myös ihmisille joilla on erityisen korkeita dataliikennemääriä, kuten myös sellaisille joilla liikenne on jäänyt "moin alle". Ja käsittääkseni on myös käynyt niin, että vähäisellä liikenteelläkään ei ole parhaat tarjoukset olleet varma nakki. Ihan randomia tuntuu olevan noiden tarjouksien tarjoaminen.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Mielestäni "dataliikennemäärät vaikuttavat liittymätarjouksiin" tarinat voisi jättää pois, ainakin siihen asti kun tuo on varmistettu. Parhaita tarjouksia on tullut myös ihmisille joilla on erityisen korkeita dataliikennemääriä, kuten myös sellaisille joilla liikenne on jäänyt "moin alle". Ja käsittääkseni on myös käynyt niin, että vähäisellä liikenteelläkään ei ole parhaat tarjoukset olleet varma nakki. Ihan randomia tuntuu olevan noiden tarjouksien tarjoaminen.
Toisaalta se on tiedossa ja itsekin olen kokenut, että ainakin puhelimessa winback-myyjät voivat perustella tarjouksien saatavuutta nimenomaan datamäärillä. (Itselläni oli kyseessä siis nimenomaan 2,90-liittymän siirto Moille ja winback-kysely joulukuussa, mutta kun hyvää tarjousta ei tullut vedoten datamääriin, sanoin kiitos heippa, mutta peruin itse siirron ja jäin vielä pariksi kuukaudeksi Elisalle.)

Mutta tosiaan taas noiden tekstarilla tarjottavien osalta ei toki ole mitään varmuutta siitä, mitä niiden takana on. (Mulle sieltä tuli nihkeä 12,90 €, ja aion siirtyä Moille, jonka 4 GB riittää kyllä käyttööni, kun alan taas käyttää WLANia kotona ja muuallakin.)
 
Liittynyt
18.11.2018
Viestejä
14
Täällä tuli myös tämä 5,90 € 12 kk tarjous Elisalta. Luulen että Elisa ei katso pelkkää datamäärää kuka tarjouksen saa, vaan siihen vaikuttaa asiakkaan pitämisen kokonaiskannattavuus Elisalle. Ehkä datamäärää tärkeämpänä tekijänä on soitettujen ja vastattujen puheluiden määrä, joista operaattori saa tuloja. Saattaa olla että tämä myös katsotaan asiakaskohtaisesti, eikä yhden liittymän perusteella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Mielestäni "dataliikennemäärät vaikuttavat liittymätarjouksiin" tarinat voisi jättää pois, ainakin siihen asti kun tuo on varmistettu. Parhaita tarjouksia on tullut myös ihmisille joilla on erityisen korkeita dataliikennemääriä, kuten myös sellaisille joilla liikenne on jäänyt "moin alle". Ja käsittääkseni on myös käynyt niin, että vähäisellä liikenteelläkään ei ole parhaat tarjoukset olleet varma nakki. Ihan randomia tuntuu olevan noiden tarjouksien tarjoaminen.
Jep. Elisa kumminkin lähettelee noita tekstareita sen mukaan miten tarjousaika päättyy. Mulla oli noin loppumiset ja tekstari tuli eilen. Kolmas latausliittymäkin on Elisalta.

"Alennettu hinta voimassa 23.2.2020 saakka.
Alennettu hinta voimassa 11.3.2020 saakka."

Heinäkuussa ennätys 151Gt. Muuten maltillisempaa 80Gt. Puheluista on tullut laskua vain 8 euroa. Lisäksi numero on ollut aina Elisalla, mutta en tiedä vaikuttaako se mitään.

Toisaalta se on tiedossa ja itsekin olen kokenut, että ainakin puhelimessa winback-myyjät voivat perustella tarjouksien saatavuutta nimenomaan datamäärillä. (Itselläni oli kyseessä siis nimenomaan 2,90-liittymän siirto Moille ja winback-kysely joulukuussa, mutta kun hyvää tarjousta ei tullut vedoten datamääriin, sanoin kiitos heippa, mutta peruin itse siirron ja jäin vielä pariksi kuukaudeksi Elisalle.)

Mutta tosiaan taas noiden tekstarilla tarjottavien osalta ei toki ole mitään varmuutta siitä, mitä niiden takana on.
Tuollaista juttua itsekin muistelen.

Nyt kun on 5.9€ viesti tullut, niin saa olla rauhassa :) Vaikka OmaElisassa ei vielä tarjouksesta luekaan mitään.

edit:
Laskin vielä OmaElisasta, että 33 liittymää on ollut kaikkiaan käytössä. Joista 7 kpl aktiivisia. "Muutama" puhelinliittymä on siis ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
241
Luulen että Elisa ei katso pelkkää datamäärää kuka tarjouksen saa, vaan siihen vaikuttaa asiakkaan pitämisen kokonaiskannattavuus Elisalle. Ehkä datamäärää tärkeämpänä tekijänä on soitettujen ja vastattujen puheluiden määrä, joista operaattori saa tuloja.
Tuo on mahdollista. Itse en juuri ole puheluja / tekstiviestejä käyttänyt (miksi maksaa, kun whatsapp on ilmainen) ja mulle tuli se 12,90e/kk tarjous.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Tuo on mahdollista. Itse en juuri ole puheluja / tekstiviestejä käyttänyt (miksi maksaa, kun whatsapp on ilmainen) ja mulle tuli se 12,90e/kk tarjous.
Jep, tämä kyllä täsmää itsellänikin. Laskuni ovat puhelinliittymän osalta useammin tasan 2,90 €/kk kuin mitään muuta. Jopa harvoihin tekstiviesteihin tuppaan käyttämään OmaElisan ilmaisia viestejä, jos vain muistan ja se on sillä hetkellä helposti saatavilla.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Jep, tämä kyllä täsmää itsellänikin. Laskuni ovat puhelinliittymän osalta useammin tasan 2,90 €/kk kuin mitään muuta. Jopa harvoihin tekstiviesteihin tuppaan käyttämään Oma Elisan ilmaisia viestejä, jos vain muistan ja se on sillä hetkellä saatavilla.
Minulla täysin sama. 2.90/kk sai Elisa minulta ja muutaman tekstarin laitoin ja 20min puhuin koko 2v aikana yhteensä :D Kuitenkin dataa tuli välillä käytetty niin pirusti kun joskus nettikatkeaa ja tuleee laitailtua Steamin kautta tietokoneelle tavaraa ja muutenkin wifiä ei ikinä jaksanut käyttää kun päivitteli androidia tms.... Tuo varmaankin se isoin syy miksi olen joutunut mustalle listalle. Vuoden nyt varmaan pitää olla MOI:lla (niinkuin viimeksikin) ja sitten varmaan ehkä voi tulla uutta tarjousta Elisalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
873
Mulla on 2kpl 2,90e liittymiä käytössä. Tuli viesti et jatkuu suoraan 5,90e kun en tee mitään. :) Eipähän tarvi vaihtoa miettiä. Toisessa liittymässä on aika heavy käyttöä, noin 100gt /kk, toisessa ehkä 10gt/kk. Molemmat liittymät on pelkästään data käytössä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Tuo se tosiaan voisi olla. Itselleni tarjottiin 2,90€/kk - - > 5,90€/kk kun puhelinlaskut ovat yllensä siinä 10€ paikkeilla eli vähän tulee puhuttua ja joitain viestejäkin lähetettyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Minulla täysin sama. 2.90/kk sai Elisa minulta ja muutaman tekstarin laitoin ja 20min puhuin koko 2v aikana yhteensä :D Kuitenkin dataa tuli välillä käytetty niin pirusti kun joskus nettikatkeaa ja tuleee laitailtua Steamin kautta tietokoneelle tavaraa ja muutenkin wifiä ei ikinä jaksanut käyttää kun päivitteli androidia tms.... Tuo varmaankin se isoin syy miksi olen joutunut mustalle listalle.
Itse en kyllä tuohon syyhyn usko, jos nyt oikeasti edes olet millään "mustalla listalla". Itsellä käytännössä ihan sama tilanne. Elisa on saanut ehkä max 5e parin vuoden aikana puheluistani ja tekstareista. Ja kuten aiemmin kirjoitin, dataa on virrannut kaapelissa (hups) ilmassa useita satoja gigoja per kuukausi yhdessä liittymässä joka on kotona reitittimessä kiinni. Pitkäaikainen Elisan asiakaskaan en ole ollut. En osaa sanoa sitten mitä vaikutusta on ollut kännykän liittymän kanssa jossa todella vähäistä dataliikennettä, selvästi alle moin rajan, eikä puh/txt:kään ole tullut juuri ropoja Elisalle.. olen kyllä varmaan tosi huono asiakas heille. :D
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
En toki minäkään usko mihinkään varsinaiseen mustaan listaan, mutta en ihmettelisi, jos asiakkaita luokiteltaisiin haluttavuusjärjestykseen esim sen mukaan tuleeko niiden liittymänkäytöstä jollain karkealla arviolla voittoa vai tappiota, ja parhaita tarjouksia jaettaisiin sen mukaisella siivilällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Jos on vaikka kaksi liittymää samalla henkilöllä, niin siinä Elisa saattaisi menettä heti kaksi liittymää kerralla. Jos siis olisi sellainen lista, että yksi vähän käytetty ja toinen paljon käytetty ei Elisaa haittaisi ja jatketaan 5.90€ hintaan vielä vuosi. Saahan Elisa nyt edes 3€ enemmän per liittymä.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Tietysti asiakkaita profiloidaan / luokitellaan kaikilla teleoperaattoreilla, sehän nyt on selvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Vaikea tehdä mitään arviota noista ajatuksista kun en tiedä mitään mitä mobiilidata operaattoreille maksaa per siirretty esim. mega. Toisin sanoen, en tiedä olenko heille kannattava asiakas.. mutta epäilen kyllä vahvasti että en ole.

Jos aikaisemmin oli 24kk sopimus (2v=69,6€) ja nyt tarjotaan 12kk ~puolet kalliimmalla (1v=70,8€) niin ihan samat roposet Elisa saa (ylimääräiset puh/txt jos pysyy about samana (max ~5€/sopimuskausi hups, siis 2v ajalta), niin ne tuotot puolittuu), mutta asiakas on vain varmasti 1 vuodeksi sitoutettu (jos sillä on heille painava arvo)..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Tietysti asiakkaita profiloidaan / luokitellaan kaikilla teleoperaattoreilla, sehän nyt on selvä.
Laskin vielä että mobiililaajakaista maksaa elisalla 16.90€/kk (12kk). Kaksi tarjousliittymää taas 11.80€/kk. Ei siis mitään kovin isoa alennusta tuossa noin 12€ laskussa. Eikä haluta asiakkaiden siirtyvän Moille, paitsi ehkä osa, joista ei ole niin paljon Elisalle hyötyä.

Elisallehan on vain hyvä, että Moin verkko kuormittuisi tehokäyttäjistä :)


Mullakin on ollut Elisan liittymä jota en ole edes muistanut kilpailuttaa. Eli ihan listahinnoilla on menty. Sehän olisi tietysti operaattorille kaikkein paras ratkaisu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Laskin vielä että mobiililaajakaista maksaa elisalla 16.90€/kk (12kk).
Onko tuo listahinta? Ei mikään alennus?

EDIT: Tämän hetken halvin (ja vielä "tarjouksessa"): 24,90 €/kk voimassa 12 kk, jonka jälkeen 29,80 €/kk + avausmaksu 4,90 €
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Mutulla heittäen, Elisa kyllä ottaa takkiin näistä 2,90 ja 5,90 jutuista, pääasia taitaa olla Moi:n teurastuksen yritys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Onko tuo listahinta? Ei mikään alennus?

EDIT: Tämän hetken halvin (ja vielä "tarjouksessa"): 24,90 €/kk voimassa 12 kk, jonka jälkeen 29,80 €/kk + avausmaksu 4,90 €
Katsoin tosiaan väärin, kun tuo taitaa olla henkilökohtaisesti kohdennettu mainos vain.

Kuva:
Elisa.png


Mutulla heittäen, Elisa kyllä ottaa takkiin näistä 2,90 ja 5,90 jutuista, pääasia taitaa olla Moi:n teurastuksen yritys.
Totta. Täytyy olla Moille joku vastustaja myös, kun listahinnat on huomattavasti korkeammalla. Nyt kun DNA omistaa Moin, niin teurastus ei taida onneksi onnistua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 800
Jokin taustalogiikka Elisan tarjouksissa on, eikä se ilmiselvästi perustu pelkkään data-käyttöönkään.
Täälläkin 2.9e-liittymä vain 0.5-2GT/kk datakäytöllä ja 5.9e / 12kk-jatkotarjous joka kelpaa.
Mutta liittymää on käytetty myös puheluihin/tekstareihin, laskut 5-9e / kk. Saattaa selittää vähäsen?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Jokin taustalogiikka Elisan tarjouksissa on, eikä se ilmiselvästi perustu pelkkään data-käyttöönkään.
Täälläkin 2.9e-liittymä vain 0.5-2GT/kk datakäytöllä ja 5.9e / 12kk-jatkotarjous joka kelpaa.
Mutta liittymää on käytetty myös puheluihin/tekstareihin, laskut 5-9e / kk. Saattaa selittää vähäsen?
Ei se johdu tuosta datamäärästä varmastikaan.

- Kauanko olet ollut asiakas, vaihdatko usein?
- Tilaatko Elisa Viihdettä?
- Onko sulla jotain osamaksulaitteita tai muita palveluja Elisalla?
- Laajakaistaa?
- Kuulutko oikeaan ikäryhmään?
- Alueryhmään?
- Etukortteja S-Etukortti tms kohdennettu kampanja?
...
...

Noista se kampanjointi yleensä lähtee. Ei tarvitse kenenkään loukkaantua että "minulle ei tarjottu vaikka olen..".
 

k70

Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
531
Vaikea tehdä mitään arviota noista ajatuksista kun en tiedä mitään mitä mobiilidata operaattoreille maksaa per siirretty esim. mega. Toisin sanoen, en tiedä olenko heille kannattava asiakas.. mutta epäilen kyllä vahvasti että en ole.
Nyt kun DNA omistaa Moin, niin nämä kaikki toimivat omassa verkossa. Eli tuskin voi oikein mitenkään laskea hintaa per mega/minuutti/viesti. No yhteisverkko voisi teoriassa olla poikkeus, mutta tuskinpa siinäkään Telia ja DNA käyttäisivät siirrettyä dataa kulujen jakoperusteena.

Varmasti voi ajatella että paljon dataa käyttävä asiakas keskimäärin kuormittaa verkkoa enemmän, joka on muille haitaksi, ja vaatii jollain aikavälillä lisäinvestointeja verkkoon. Eli sillä tavalla ei ole yhtä mieluinen kun asiakas joka ei käytä liittymää juurikaan :)

Ulkomaan datan aiheuttaa helpommin laskettavia kuluja. Mutta toisaalta, näissä 2,90 liittymissä ei tainut sitä sisältyä ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Ei keskittäminen yksinään riitä. Oma Elisa/Saunalahti kokemus: Minulla ja vaimolla molemmilla huoleton premium ja puhelimet osamaksulla. Sekä kiinteä laajakaista ja mobiililaajakaista. Ei tullut viestejä kun tarjoushinnat loppuivat. Mobiili 4G koko ajan ollut videostriimikäytössä perheen kaikilla ruuduilla, liikenne 400-500 gigatavua kuussa.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
873
Mulla ei ole muita Elisan tuotteita kuin 2* liittymää,joissa ollut laskutusta yht. 5.80€/kk. Viimeisen 2-vuotta. Silti sain ton tarjoushinnan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Ei keskittäminen yksinään riitä. Oma Elisa/Saunalahti kokemus: Minulla ja vaimolla molemmilla huoleton premium ja puhelimet osamaksulla. Sekä kiinteä laajakaista ja mobiililaajakaista. Ei tullut viestejä kun tarjoushinnat loppuivat. Mobiili 4G koko ajan ollut videostriimikäytössä perheen kaikilla ruuduilla, liikenne 400-500 gigatavua kuussa.
Onkohan huoleton premiumiin tullut ollenkaan niitä alennuksia?
Mulla ei ole muita Elisan tuotteita kuin 2* liittymää,joissa ollut laskutusta yht. 5.80€/kk. Viimeisen 2-vuotta. Silti sain ton tarjoushinnan.
Mulla kanssa meikein aina 5.8€ lasku kahdesta liittymästä.


Täällä vain nuo 2 kuukautta on olleet alle 4Gt ja laskua 9.20€ +5€ latausliittymästä. 16.1. tuli jatko 5.90€. Onhan nuo lukemat silti aika maltillisia.

1 liittymä:
Tammikuu 0.2Gt
Joulukuu 1.7Gt
Marraskuu 7Gt
Lokakuu 42Gt, lasku 2.50€
Syyskuu 85Gt, lasku 3.40€
Elokuu 81Gt, lasku 3.30€

2 liittymä:
Tammikuu 8Gt
Joulukuu 13Gt
Marraskuu 12Gt
Lokakuu 9Gt
Syyskuu 32Gt
Elokuu 28Gt
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Onko kukaan kokeillut tuota Telia Dotia? Ei lue kunnolla hintoja, mutta sen appin mukaan 10€ rajaton 4G. Joka puolelta koitin hintoja etsiä mutta ei vaan näkynyt .
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Käytön mukaanhan se velottaa
No eihän tuolla tiedolla hirveesti tee mitään, jos ei tiedä minuutti/kpl hintaa puheluille ja tekstareille tai muutenkaan netin käytölle €/Gt :confused:

Ja jossain nettifoorumeilla luki että kuitenkin vähintään 5€/kk tulee maksamaan vaikka käyttö olisi täysin nolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
No eihän tuolla tiedolla hirveesti tee mitään, jos ei tiedä minuutti/kpl hintaa puheluille ja tekstareille tai muutenkaan netin käytölle €/Gt :confused:

Ja jossain nettifoorumeilla luki että kuitenkin vähintään 5€/kk tulee maksamaan vaikka käyttö olisi täysin nolla.

Avaappa linkistä tuolta alalaidasta kohta 'hinnoittelu': www.telia.fi/dot. Ei se nyt mikään erityisen yksinkertainen ja selkeä hinnoittelumalli ole mutta kyllä sieltä jonkunlaiset perustiedot sentään löytyy. Hinnoitteluhan tuossa siis muuttuu käytön mukaan, ei ole mitään kiinteää vakiohintaa gigoille, puheelle tai tekstareille. Melkein mahdotonta laskea tarkkaa käyttöhintaa. Periaatteessa päivän hinta vaihtelee 0€-1€ väliä ja kuukauden 5€-25€ (sillä 5€ oli muistaakseni joku oma ehtonsa, osaan taisi tulla tuo minimi ja osaan ei + se taisi olla tarkemmin muotoiltuna maksu minimissään 15€/3kk).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Avaappa linkistä tuolta alalaidasta kohta 'hinnoittelu': www.telia.fi/dot. Ei se nyt mikään erityisen yksinkertainen ja selkeä hinnoittelumalli ole mutta kyllä sieltä jonkunlaiset perustiedot sentään löytyy. Hinnoitteluhan tuossa siis muuttuu käytön mukaan, ei ole mitään kiinteää vakiohintaa gigoille, puheelle tai tekstareille. Melkein mahdotonta laskea tarkkaa käyttöhintaa. Periaatteessa päivän hinta vaihtelee 0€-1€ väliä ja kuukauden 5€-25€ (sillä 5€ oli muistaakseni joku oma ehtonsa, osaan taisi tulla tuo minimi ja osaan ei + se taisi olla tarkemmin muotoiltuna maksu minimissään 15€/3kk).
On se perseestä, ku pitää asentelee appsei luuriin, että saa edes jonkun hinta-arvion, luulis ny sen verta löytyvän koodaria, että saisi saman web sivuilleen. Tuo saattaa olla monelle syy, mikseivät enempää jaksa tutkia tuota liittymää...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
On se perseestä, ku pitää asentelee appsei luuriin, että saa edes jonkun hinta-arvion, luulis ny sen verta löytyvän koodaria, että saisi saman web sivuilleen. Tuo saattaa olla monelle syy, mikseivät enempää jaksa tutkia tuota liittymää...
Toki näinkin mutta vaatisi aika monimutkaista laskuria nettiin. Kuluttajan pitäisi osata erotella päiväkohtainen käyttö koko kuukaudelle, ei riitä mikään "puhun n. 300min/kk arvio". Noiden hinnoittelumallien vuoksi tulee mm. kalliimmaksi lähettää puhelimesta kerran päivässä yksi sähköposti/whatsapp-viesti viiden päivän ajan kuin käyttää yhden päivän aikana yli 100 gigaa dataa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
241
On se perseestä, ku pitää asentelee appsei luuriin, että saa edes jonkun hinta-arvion, luulis ny sen verta löytyvän koodaria, että saisi saman web sivuilleen. Tuo saattaa olla monelle syy, mikseivät enempää jaksa tutkia tuota liittymää...
Itse kokeilin sillä sivulla olevaa hintabottia. Vähäisillä puheluilla ja reilulla netinkäytöllä hinta-arvio välillä 22-25e/kk. Joten ei se mikään erityisen halpa ole "netinkäyttäjille".

Keskusteluni hintabotin kanssa tässä:

Hintabotti täällä moikka! Tule vastailemaan muutamaan kysymykseen, niin voin kertoa sinulle, paljon sinun tyyppiset käyttäjät maksavat Telia Dotissa.
Aloitetaan!

Kuinka paljon käytät nettiä puhelimmellasi?
Enemmän kuin keskiverto suomalainen (yli 10 gigatavua / kk)

Kuinka paljon puhut ja tekstaat?
Vähän tai hyvin vähän

Käytätkö puhelimessasi wifiä silloin kun se on saatavilla? (töissä, kotona, koulussa..)
Todella harvoin tai en ollenkaan

Sinun tyyppiset käyttäjät maksavat Telia Dotissa tyypillisesti n. 22-25 euroa kuukaudessa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
169
Eihän tossa dotissa ole oikeestaan mitään järkeä kenellekkään, jos vähän kilpailuttaa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Eihän tossa dotissa ole oikeestaan mitään järkeä kenellekkään, jos vähän kilpailuttaa.
Joo itsekin katselin hintoja, niin vähintään 0,2€/vrk(heti kun käyttää liittymää sinä päivänä lähtee tuo). 6€/kk silloin kuitenkin:shifty:. Moi tulee siis halvemmaksi 4gt kuukausi käytöllä.

Muutenkin ihan järjettömät hintataulukot, joista ei saa mitään selvää tuolla Telia dotilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Joo itsekin katselin hintoja, niin vähintään 0,2€/vrk(heti kun käyttää liittymää sinä päivänä lähtee tuo). 6€/kk silloin kuitenkin:shifty:. Moi tulee siis halvemmaksi 4gt kuukausi käytöllä.

Muutenkin ihan järjettömät hintataulukot, joista ei saa mitään selvää tuolla Telia dotilla.
Matkapuhelinfoorumin puolella tuota puitu jonkun verran silloin kun dotin julkaisivat, tuosta eteenpäin vai lueskella jotain infoa:

Telia - TELIA (aiempi Sonera ja Tele Finland yhdistyivät uudella nimellä)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Eihän tossa dotissa ole oikeestaan mitään järkeä kenellekkään, jos vähän kilpailuttaa.
Kyllä sille tietyt hyvin pienet kohderyhmät kilpailutettuihin ratkaisuihinkin verrattuna löytyy. Esimerkiksi onhan tuo varmaan paras ratkaisu, jos vaikka liittymä on jossain varalaitteessa jota käytetään harvoin mutta paljon. Jos käytät kunnolla nettiä ja soitat vaikka paljon puheluita yhtenä päivänä viikossa niin tuleehan tuo aika halvaksi euron päivökaton ansiosta. Toki sitten eri asia kuinka monella tällaista tilannetta tulee.

Toisaalta ehkä oleellisempi juttu on se, että ei dottia kuuluisi verrata kilpailutettuihin hintoihin vaan listahintoihin. Dottiahan suurinpiirtein markkinoidaan kilpailutuksen vastakohtana, liittymää ei tarvitse miettiä ollenkaan kun hinta muodostuu automaattisesti käytön mukaan joka kuukausi mutta samalla tietää kuitenkin sen maksimihinnan. Ei tuo Dotin maksimi 25€/kk ole loppupeleissä paha listahintaisiin paketteihin verrattuna, sen samanhan ne "rajaton kaikki paketitkin maksaa". Erona kuitenkin se, että Dotissa voi olla lasku vaikka 15€ jos käytät vähemmän mutta pakettiliittymä on aina sen täydet 25€. Sellaiselle ~25€/kk hintaisiin paketteihin tottuneelle kuluttajallehan tuo Dot voi olla hyvinkin houkutteleva tämän mahdollisuuden vuoksi ja eiköhän aika moni peruskuluttaja kuulu juuri tähän ryhmään. (Välillä ehkä hämärtyy se yleiskuva markkinoista ja normaalista hintatasosta näissä operaattoriketjuista, kun puhutaan vaan noista ökytarjouksista ja kilpailutuksesta. Suurin osa ei sitä tee ja monelle nuo 25-30€/kk paketit ovat ihan normaalia arkea.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Harkitsin vaihtoa telia dot liittymään nykyisestä elisa 18,90€/kk rajattomasta juuri sen takia kun puhetta tulee alle 2h kuukaudessa, muuta käyttöä sitten tuleekin ihan hyvin.

Työkaverin kanssa katsottiin sen puhetta,dataa ym niin aika helposti dotissa nousee 20€/kk lasku.
Yhtenä kuukautena puhetta alle 2h ja normaalia netin käyttöä ja heti oli lasku 20€.
On kyllä hinnoittelussa tehty mahdollismman vaikeaksi ottaa selvää mitä omalla kohdalla maksaisi liittymä kuukaudessa.
Muutenkin telian systeemit on aikia ihmeellisiä,joka palveluun omat tunnukset,dot liittymästä et voi kysyä kuin dot puolelta.Elisan ja dna asikkaana asioiden hoito onnistunut yhdestä paikasta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
362
Joo itsekin katselin hintoja, niin vähintään 0,2€/vrk(heti kun käyttää liittymää sinä päivänä lähtee tuo). 6€/kk silloin kuitenkin:shifty:. Moi tulee siis halvemmaksi 4gt kuukausi käytöllä.

Muutenkin ihan järjettömät hintataulukot, joista ei saa mitään selvää tuolla Telia dotilla.
En kanssa ymmärrä tuota dotin hinnoittelua. Yhtäkään laskua ei ole sieltä tullut vaikka liittymä ollut keväästä asti käytössä ja joku kuukausi oli joku 2snt edestä laskuakin tullut. Liittymä tosin on oma ikivanha liittymä, jolla ei ole käyttöä mutta en halua siitä luopua. Telia siksi, kun on numeronsiirto työnumeroon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
284
Tele Finlandin aikainen mini + perusnetin hinta nousee 12,9 - > 14,9e. Netin nopeus nousisi 2 - > 10 Mbit/s. Hyvin on tolla pienemmällä netillä pärjännyt niin eiköhän se ole liittymän vaihto edessä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 129
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom