Liittymät

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Yllätyin positiivisesti tästä että Moin 4 Gt dataan kuuluu myös ulkomaankäyttö. Ei tullut tuota liittymää vaihdettaessa mietittyä, ja oletin joutuvani halvan liittymän kanssa maksamaan tuosta extraa.
EU:n sisällä siis (poislukien muutama paikka). EU:n ulkopuolella edelleen sikahintaista.

EU data muutenkin jo nykyään todella edullista ja hinta laskee joka vuosi.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Eilen Cittarissa Telian standi pysäytti mut ja keskustelu meni seuraavasti:

- Telian myyntitykki: "Hei, olisko miehellä vähän aikaan?"
- Minä: "Juu kyllä on."
- Telian myyntitykki: "Minkä operaattorin liittynä teillä on?"
- Minä: "Elisan."
- Telian myyntitykki: "Paljonko te maksatte siittä?"
- Minä: "9,90 euroa kuukaudessa."
- Telian myyntitykki: "OooKooo. Jätetään tämä leikki sikseen. Kiitos."
- Minä: "Kiitos."

En muistanu kysyy minkälaista tarjoista ne ois tarjonnu ku rupes hymyilyttään toi vastaus tuohon Elisan 9,90€/kk vastaukseen :D.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tuotahan ne kysyy, mutta eivät ole tarjonneet 2.9€ Elisaankaan yhtään mitään. :D Paitsi Telialta sai 1kk ilmaista C More Maxia joskus vuosi sitten.

Eikä taitaisi olla vastatarjousta edes 6€ Moi liittymäänkään?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Tartuin ite vähä aikaa sitte siihe elisan 15e tarjoukseen, niin eipä soneralla siihenkään ollut vastinetta tarjota, kun soittivat.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Ovatko muut huomanneet että Elisan vanhoilla 3G liittymillä pääsee nykyisin LTE verkkoon? Tosin nopeudet tuntuvat hitaammilta verrattuna siihen mitä 3G tarjoaa.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Minulle vaihto Moihin oli erittäin hyvä diili. Jos menee joskus yli 6 €, on silti halvempi kuin muiden operaattoreiden tarjonta, ellei ole onnistunut haalimaan jotain supertarjousta. Liittymä toimii kunnollisella nopeudella (100 Mbps) päin vastoin kuin muiden operaattorien saman hintaluokan liittymät, jotka on kuristettu käyttökelvottoman hitaiksi.

Moi olisi itselleni täydellinen, jos datan osalta olisi tullut uudessa hinnoittelussa käyttöön myös maksimihinta. Eli että datasta laskutettaisiin enimmillään sen verran kuin rajaton datapaketti maksaa, jolloin ei tarvitsisi taktikoida, kannattaako rajaton data olla käytössä vai pärjääkö ilman sitä.
Oisko Telia Dot myös kokeilemisen arvoinen? Mulla meni jo ihan perus käytöllä kolmessa päivässä 0.6Gt dataa, joten en tiedä miten pientä puhelimen käyttö pitää olla, jos selviää tuolla 4Gt:lla kuukaudessa. En edes katsonut ainuttakaan videota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Omassa käytössä youtubea katsellessa tarvitsee kyllä tuon datapaketin. Puhelimella oli ladannut vain 1Gt yhden päivityksen ja ei juuri muuta. Mutta käyttö alimmillaan maaliskuussa 17Gt ja ylimmillään 147Gt, josta nettiselain vain 1.5Gt.

Jos siis mitään muuta nettiä ei ole, niin datapaketti kyllä täytyy silloin olla. Moi olisi siis 18€, joka kumminkin taitaa olla vähintäänkin halvimmasta päästä. Toki 2.9€ mennään vielä. Onneksi ei näytä olevan mitään käyttörajaa.

Moi oli ilmeisesti nostanut ylimääräisen datan hintaa, eli datapaketti on entistäkin parempi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Oisko Telia Dot myös kokeilemisen arvoinen? Mulla meni jo ihan perus käytöllä kolmessa päivässä 0.6Gt dataa, joten en tiedä miten pientä puhelimen käyttö pitää olla, jos selviää tuolla 4Gt:lla kuukaudessa. En edes katsonut ainuttakaan videota.
Vinkkinä, kannattaa Play-storen asetuksista laittaa päivitykset latautumaan vain kun on wifissä kiinni. Siellä on tuhoton määrä sovelluksia mitkä haluaa päivittää itsensä luokkaa joka päivä ellei tiheämminkin, mikä on ihan naurettavaa datanhukkaa.

Omalla kohdalla Moin 6e liittymä on osoittautunut oikein toimivaksi, kunhan tosiaan täppää kaikki turhat päivitykset (Play-store ja Spotify offline playlistit) tapahtumaan pelkästään wifissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Itse olin ulkomailla koko kevään toisessa EU-maassa ja taisin enimmillään jonkun 6gt saada kuun aikana menemään. Sekin koska wlan kämpässäni sisälsi featurena ~1% packet lossin joka näkyi pelatessa vahvasti, ja sen takia tuli käytettyä netin jakamiseen liittymää. Tämän riskin tiedostavana olikin kallis liittymä kevään.

Nyt Suomessa on Moi:n 6€/kk sim ja dataa on parissa viikossa mennyt muutama sata megaa. Ei sitä paljoa kulu kun lähinnä netistä tarkistaa asioita nopeasti ja joskus ehkä youtube-videon tai pari katsoo.
 
Liittynyt
25.10.2017
Viestejä
187
Eilen Cittarissa Telian standi pysäytti mut ja keskustelu meni seuraavasti:

- Telian myyntitykki: "Hei, olisko miehellä vähän aikaan?"
- Minä: "Juu kyllä on."
- Telian myyntitykki: "Minkä operaattorin liittynä teillä on?"
- Minä: "Elisan."
- Telian myyntitykki: "Paljonko te maksatte siittä?"
- Minä: "9,90 euroa kuukaudessa."
- Telian myyntitykki: "OooKooo. Jätetään tämä leikki sikseen. Kiitos."
- Minä: "Kiitos."

En muistanu kysyy minkälaista tarjoista ne ois tarjonnu ku rupes hymyilyttään toi vastaus tuohon Elisan 9,90€/kk vastaukseen :D.
Samantyylinen kävi Gigantissa...
Myyjä: "Milläs operaattorilla sinulla on liittymä"
Minä: "Kaksi liittymää Saunalahdella"
Myyjä: "Pitäisiköhän meidän tarkistaa hintoja jos saataisiin vähän paremmat diilit?"
Minä: "En usko että tarjoatta ainaskaan halvempaa"
Myyjä: "No kerro vaan, uskon että saadaan hintoja alemmas!"
Minä: "No ok. Eka on Saunalahden latausliittymä, kk-maksu siis 0€. Toinen on jo sitten kalliimpi ja maksaa 2,90 €/kk. Niin että löytyykö vielä halvempaa?"
Myyjä: "Juueilöydy..."
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Jaa-a, pitäisiköhän tuo Moi:n 18 euronen ottaa itelle käyttöön, samalla näkis että onko dna:lla 4g yhtä tukossa täällä kuin elisalla.
Elisa yritti kosiskella 19.90 liittymällä mutta mitään järkeä tossa koska viime kerralla oli euron halvempi ja noh, ainakin tämä 50 meganen on aivan tukossa iltasin
Teliaa vois harkita jos joskus tulee samanlainen tarjous kun oli yksi vkl tässä mutta mietityttää kun niillä on tuntunu olevan jotaki häikkää näitten Noksun 7 plussien kanssa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
297
Mistähä ton tarjouksen vointilata jota elisa tyrkyttää tekstarina, 19,90 kk 100 netti ja 30 e s-lahjakortti? Tollasta tarjousta ei kyllä omissakaan eduissa näy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Samantyylinen kävi Gigantissa...
Myyjä: "Milläs operaattorilla sinulla on liittymä"
Minä: "Kaksi liittymää Saunalahdella"
Myyjä: "Pitäisiköhän meidän tarkistaa hintoja jos saataisiin vähän paremmat diilit?"
Minä: "En usko että tarjoatta ainaskaan halvempaa"
Myyjä: "No kerro vaan, uskon että saadaan hintoja alemmas!"
Minä: "No ok. Eka on Saunalahden latausliittymä, kk-maksu siis 0€. Toinen on jo sitten kalliimpi ja maksaa 2,90 €/kk. Niin että löytyykö vielä halvempaa?"
Myyjä: "Juueilöydy..."
Mulla on kanssa kaksi 2.9€ Tarkka liittymää ja yksi 0€ saunalahti latausliittymä. Vielä on euro saldoa. :)

Tuossa latausliittymässä on sekuntiveloitus ja muissa liittymissä on muistaakseni vähän kalliimpi minuuttiveloitus. Jos soittaa vaan ihan lyhyitä puheluita, niin jotain pientä eroa saattaisi jopa tulla.

  • [*]Edullinen Latausliittymä selkeällä sekuntiveloituksella ja ilman kuukausimaksua!
    [*]Norppa/Norppa+ -Latausliittymien netin käytön nopeus päiväkattohinnoittelulla on maks. 1 Mbit/s.
    [*]Päiväkattohinta 0,66 euroa/päivä ja maks. 9,90 euroa/kalenterikuukausi. (netti)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
148
Kaksi viestiä ylempään, tuli winback Elisalta joka kannatti ottaa, eli 100M Huoleton Premium 17,90e/kk + 20e Elisan lahjakortti päälle (12kk).

Kelpaa hyvin, vaikka 100M netti 200M sijaan kun on sen pari euroa halvempi ja lahjakortti vielä päälle..
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
DxRadical sanoi:
Kävin eilen asuntomessuilla ja päätin kuunnella mitä Telian myyjällä on asiaa. Kaveri kysyi että olenko Elisan asiakas ja kysyi mun sähköpostin että näkee parhaat hinnat. Sitten Elisalta tuli mun kännykkään salasanan palautus koodi ja myyjä pyysi antamaan sen. Kysyin että mitä vittua.

Kuinkahan monta sataa ihmistä on jo antanut myyjälle pääsyn omalle Elisan tilille? Onko kyseinen toiminta edes laillista? Jos paikalla on Telian tyyppejä niin voisitte vuotaa että onko hommaan tullut ihan ohjeet yritykseltä.

Telian myyjät urkkivat Elisan salasanoja : Suomi
Onkohan kuinka yleistä moinen? :eek:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Huomenna ois vaihtunu elisan 15e/kk, mutta sonera tarjos 50 megasta rajaton puhetta 18e/kk+20e lahjakortti. Elisalle vaihossa ois menny avaus+posteja kymppi, nii mennää ainaki pari kk soneralla :D..... noilla lahjakorteilla kikkailemalla saa ihan hyvin ``lisäalea`´, kun vaihtelee muutaman kerra vuodes...... Sinällää vähä perseestä, mutta niin kauan, kuin vaihtajille tarjotaan parempaa kuin ``uskollisille asiakkaille``, niin itseppähän tilaavat vaihtokikkailun
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Tulipa itse liipaistua Elisan 19,90€/kk 100M-liittymä tilaukseen 30€ S-lahjakortin maustamana. Telian nykyinen winback loppuisi joulukuussa ja ellu tarjosi nyt alehintaa kahdeksi vuodeksi, itse en jaksaisi vähän väliä kikkailla näitä hintoja saadakseni niin voisi pari vuotta sitten mennä tuolla liittymällä jos ei nyt mitään kivaa winbackia tule...
 
Liittynyt
30.01.2018
Viestejä
22
Onko Elisan tai Telian mobiililaajakaistojen toimivuudessa eroa Turussa? Tulisi kotikäyttöön, eli ei liiku mihinkään. Lagi ei haittaa eikä tarvitse olla mitenkään erityisen nopea.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Onko Elisan tai Telian mobiililaajakaistojen toimivuudessa eroa Turussa? Tulisi kotikäyttöön, eli ei liiku mihinkään. Lagi ei haittaa eikä tarvitse olla mitenkään erityisen nopea.
Ota molemmat testiin, niin sillä se selviää.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Onko Elisan tai Telian mobiililaajakaistojen toimivuudessa eroa Turussa? Tulisi kotikäyttöön, eli ei liiku mihinkään. Lagi ei haittaa eikä tarvitse olla mitenkään erityisen nopea.
Nuo on aina paikkakohtaisia. Missä on lähin masto/linkki, kuinka sillä on kuormitusta, onko välissä fyysisiä esteitä, miten asuintalosi on rakennettu (kulkeeko signaali läpi), mihin suuntaan on ikkunat jne.
Vain kokeilemalla voi tietää varmaksi.
Mutta onhan sulla kännykässä joku liittymä. Joten ainakin jonkun operaattorin pystyt testaamaan jo sillä.
 
Liittynyt
30.01.2018
Viestejä
22
Mutta onhan sulla kännykässä joku liittymä. Joten ainakin jonkun operaattorin pystyt testaamaan jo sillä.
Hyvä pointti, tosin mielellään hankin liittymän ennen muuttoa ko. paikkaan, mutta saanpahan testattua molemmat operaattorit helposti.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Hyvä pointti, tosin mielellään hankin liittymän ennen muuttoa ko. paikkaan, mutta saanpahan testattua molemmat operaattorit helposti.
Cellmapperin nettisivuilta tai appista voi myös vilkuilla minkälaista dataa alueelta on kerätty eri operaattoreiden osalta. Antaa ainakin jonkinlaisen kuvan kuuluvuudesta ja mastojen sijainnista.

Cellular Tower and Signal Map
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Mikähän olisi paras puhelinliittymä allekirjoittaneelle?

Tällä hetkellä käytössä Telian liittymä jossa rajaton 100Mbit/s, puhetta 600min ja tekstiviestejä 600kpl. Normaalihinta tuolla on 29,90€ mutta pakon sanelemana taloudesta löytyy myös saman firman mobiili 4G-liittymä joka toimii pääasiallisena nettinä. Tämän seurauksena keskittäjänä lopullinen hinta on tuolle puhelinliittymälle on 26,90€. Muuton seurauksena pääsen viimeinkin valokuidun piiriin joten tuon mobiili 4G-netin tulen sulkemaan ja sen seurauksena perusliittymän maksukin nousee normaaliin hintaansa.

Moi Mobiililta saisi tuon "Rajattoman reilu" liittymän 18€/kk joka sisältää rajattoman 100Mbit/s netin, jonka lisäksi puhelin ja tekstiviestit 5,5snt, kuitenkin maksimissaan +4€/kk. Omasta käytöstä sen verran että puheluita tulee kuukaudessa parin tunnin verran, tekstiviestejä hyvin satunnaisesti. Onko tuo Moin liittymä nyt paras mitä saa vai onko jossain ns. piilotarjouksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Mikähän olisi paras puhelinliittymä allekirjoittaneelle?

Tällä hetkellä käytössä Telian liittymä jossa rajaton 100Mbit/s, puhetta 600min ja tekstiviestejä 600kpl. Normaalihinta tuolla on 29,90€ mutta pakon sanelemana taloudesta löytyy myös saman firman mobiili 4G-liittymä joka toimii pääasiallisena nettinä. Tämän seurauksena keskittäjänä lopullinen hinta on tuolle puhelinliittymälle on 26,90€. Muuton seurauksena pääsen viimeinkin valokuidun piiriin joten tuon mobiili 4G-netin tulen sulkemaan ja sen seurauksena perusliittymän maksukin nousee normaaliin hintaansa.

Moi Mobiililta saisi tuon "Rajattoman reilu" liittymän 18€/kk joka sisältää rajattoman 100Mbit/s netin, jonka lisäksi puhelin ja tekstiviestit 5,5snt, kuitenkin maksimissaan +4€/kk. Omasta käytöstä sen verran että puheluita tulee kuukaudessa parin tunnin verran, tekstiviestejä hyvin satunnaisesti. Onko tuo Moin liittymä nyt paras mitä saa vai onko jossain ns. piilotarjouksia?
Ootko luurin asetuksista seurannut että paljonko sulla kuluu mobiilidataa ylipäänsä? Toi 2h puheluita olis Moilla (ei rajattomassa) sen 6,6e (ja maksimissaankin 8e), eli jos toi 4 gigaa dataa riittäisi niin selviäisit keskimäärin 12,6e/kk. Ja itseasiassa saa pari gigaa mennä ylikin ja on silti halvempi kuin tuo rajaton.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 064
Njaa, vuosittaisen liittymäkilpailun voitti tälläkertaa Telia:

.. ellei Elisalta tule jäätävän hyvää Winbackia, mitä rankasti epäilen. Parempaa tarjousta ei tälläerää tullut vastaan.
Vaihdoin ensin Telialta Elisalle aiemmin ketjussa mainitun 18,90/kk + 30 € s-ketjun lahjakortti diilin perässä, kun Telian vastaava 17,90/kk oli menossa umpeen. Telialta soittivat saman tien ja palasinkin sinne yllä olevalla 19,90/kk liittymällä ja 20 euron k-ryhmän lahjakortilla. Telian liittymä on euron kalliimpi, mutta myös kattavampi, lisäksi hinta on voimassa 24 kk. Eilen soittivat Elisalta ja yrittivät taas käännyttää, mutta totesivat lopulta suoraan, että tällä hetkellä ei irtoa parempaa kuin toi Telian liittymä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
391
DNA teki jatkotarjouksen 19,90€ rajaton 4g ja 12kk. Kannattaako tähän tarttua vai onko jotain oikeasti parempaa tarjolla juuri nyt?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
DNA teki jatkotarjouksen 19,90€ rajaton 4g ja 12kk. Kannattaako tähän tarttua vai onko jotain oikeasti parempaa tarjolla juuri nyt?
DNA-tyyliin määräaikainen liittymä? Jos näin, niin en ottaisi mistään hinnasta vaan ennemmin vaikka se Moin rajaton 18e/kk.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
391
DNA-tyyliin määräaikainen liittymä? Jos näin, niin en ottaisi mistään hinnasta vaan ennemmin vaikka se Moin rajaton 18e/kk.
Kyllä, määräaikainen. Tosin sen verran tulee puhuttua, että tuo MOI:n liittymä tulisi kalliimmaksi, koska ei sisällä puhetta. Pitää kysyä vielä Elisalta vastatarjous.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Telialta saa sen 19.90€ liittymän myös vanhat asiakkaat kunhan soittaa asiakaspalveluun.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
22
DNA teki jatkotarjouksen 19,90€ rajaton 4g ja 12kk. Kannattaako tähän tarttua vai onko jotain oikeasti parempaa tarjolla juuri nyt?
Itse olin Elisalle vaihtamassa DNA:lta, soittelivat jäämään ja empimisen ja ämpyilyn jälkeen tarjosivat 15,90e/kk jolla sitten jäin asiakkaaksi. Kannattaa koittaa tingata ainakin tuohon asti jos aiot DNA:lla pysyä. Rajattomat puh + viestit ja 100 meganen netti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
249
Itse olin Elisalle vaihtamassa DNA:lta, soittelivat jäämään ja empimisen ja ämpyilyn jälkeen tarjosivat 15,90e/kk jolla sitten jäin asiakkaaksi. Kannattaa koittaa tingata ainakin tuohon asti jos aiot DNA:lla pysyä. Rajattomat puh + viestit ja 100 meganen netti.
Sama homma itsellä pari kuukautta sitten, mutta sain hinnan 14,9€ kun sanoin, että Elisa tarjosi tuota. Tosiasiassa Elisalla olisi ollut 19,9€ mutta kikka toimi.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
322
Ystävä oli siirtämässä DNA:lta Telialle. Ei jaksanut vastailla kahteen ensimmäiseen DNA:n puheluun, kolmanteen vastasi ja sai 14,90e/kk rajaton kaikki 350M nopeudella
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Ystävä oli siirtämässä DNA:lta Telialle. Ei jaksanut vastailla kahteen ensimmäiseen DNA:n puheluun, kolmanteen vastasi ja sai 14,90e/kk rajaton kaikki 350M nopeudella
Kuullostaa hurjilta nämä tarjoukset.

Onkohan Telialla yleensä heittää vastatarjousta jos on vaihtamassa pois?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Onkohan Telialla yleensä heittää vastatarjousta jos on vaihtamassa pois
Rajaton 50M 17,90€/kk 12kk ajan
Rajaton 200M 18,90€/kk 12kk ajan
Rajaton 200M 19,90€/kk 24kk ajan on ollut ainakin viime aikoina pöydällä.
Kilpailijan lahjakorttiiin vetoamalla voi saada vielä parin kympin Keskon lahjakortin päälle.

Tarjoukset eivät siis ole määräaikaisia, mainittu aika on tarjoushinnan kesto.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
92
Elisan pitkäaikainen asiakas ja kampanja 100 m rajaton päättyi ja hinta pomppasi 32 euroon. Tilasin moi mobiilin ja elisalta soitettiin ja päivän tarjous oli rajaton 100m 16,90 kk(hinta voimassa 12kk) lisäksi eka kuukausi ilmainen ja 20 euron lahjakortti elisalle. Otin tämän koska 4 Gt dataa vähän siinä ja siinä riittääkö ja lisäksi välillä tulee puheluita jonkin verran kuukauteen.

On se kyllä ihme touhua että pitkäaikaisille asiakkaille ei voi laittaa kunnon tarjousta ennenkuin on numeronsiirrot vetämässä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Elisan pitkäaikainen asiakas ja kampanja 100 m rajaton päättyi ja hinta pomppasi 32 euroon. Tilasin moi mobiilin ja elisalta soitettiin ja päivän tarjous oli rajaton 100m 16,90 kk(hinta voimassa 12kk) lisäksi eka kuukausi ilmainen ja 20 euron lahjakortti elisalle. Otin tämän koska 4 Gt dataa vähän siinä ja siinä riittääkö ja lisäksi välillä tulee puheluita jonkin verran kuukauteen.

On se kyllä ihme touhua että pitkäaikaisille asiakkaille ei voi laittaa kunnon tarjousta ennenkuin on numeronsiirrot vetämässä.
Ei oo mitään väliä onko pitkä- vai lyhytaikainen asiakas. Hyvät tarjoukset (=Huoleton 4G 9,90e/kk ja Moi 6e/kk) ovat loppuneet. Toivottavasti edes jompi kumpi tulis vielä takaisin.

Elisan etu-sivulla tarjotaan näköjään Moin asiakkaalle Huoleton Premiumia vuodeksi hintaan 17,90e/kk ilman winbäkkiä. Ketjun perusteella hinnat heittelee eurolla tai parilla, mutta "tarjoukset" näyttää olevan suunnilleen tuota luokkaa ainakin tässä kuussa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
455
Suomeen tulossa lomailemaan ja prepaid-liittymän tarvitsen, onko noissa suuria eroja eri operaattorien kesken?

kännykkä ja surface pro on matkassa mukana, kännykkää aikomus käyttää mobiilitukiasemana.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Suomeen tulossa lomailemaan ja prepaid-liittymän tarvitsen, onko noissa suuria eroja eri operaattorien kesken?

kännykkä ja surface pro on matkassa mukana, kännykkää aikomus käyttää mobiilitukiasemana.
Kaikilla kolmella operaattorilla (DNA, Elisa, Telia) on samankaltainen tarjonta, eli 5-6 € maksava aloituspaketti, jossa hintaan sisältyy krediittejä saman verran tai hiukan enemmän kuin laatikon hinta. 4G-datan käyttö onnistuu 1 €/vuorokausi ilman mitään paketteja tai muuta säätöä. Kaikilla on sellainen "vuosirengas"-mallinen SIM-kortti, joka sopii eri kokoisiin koloihin. Jos haluaa perehtyä asiaan enemmän, niin voi saada jotain säästöä kun hankkii juuri omaan tarpeeseen sopivimman datapaketin. Kaikkien lataus onnistuu niin että menee R-kioskin tiskille ja kertoo operaattorin nimen ja puhelinnumeron ja kuinka monta euroa ladataan.

Näitä on oikeastaan helpoin vertailla R-kioskin sivuilta, jossa ne ovat kaikki esillä: Prepaid-liittymät / R-kioski
Kulloinkin voimassa olevat tarjoukset voi katsoa ennen ostopäätöstä seuraavasta: Prepaid-tarjoukset / R-kioski
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Elisan pitkäaikainen asiakas ja kampanja 100 m rajaton päättyi ja hinta pomppasi 32 euroon. Tilasin moi mobiilin ja elisalta soitettiin ja päivän tarjous oli rajaton 100m 16,90 kk(hinta voimassa 12kk) lisäksi eka kuukausi ilmainen ja 20 euron lahjakortti elisalle. Otin tämän koska 4 Gt dataa vähän siinä ja siinä riittääkö ja lisäksi välillä tulee puheluita jonkin verran kuukauteen.

On se kyllä ihme touhua että pitkäaikaisille asiakkaille ei voi laittaa kunnon tarjousta ennenkuin on numeronsiirrot vetämässä.
Olen tätä todellakin ihmetellyt että ollut listoilla kymmenen vuotta eikä minkäänlaisia tarjouksia, tuputetaan jatkuvasti elisa viihteen ka veriksi toista boksia ym. Onko muilla operaattoreilla vastaavaa? Nyt alkanut vituttamaan kun täällä maaseudulla nopeudet tippunut 50m-->5-8m testin perusteella, ei jatkoon. Siirto telialle tai dna tulee takuu varmasti kun nopeudet on tippuneet eikä pitkäaikaisia asiakkaita arvosteta. Nykyisellään joku huoleton 100m.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Onhän tämä tympeää kerran vuodessa laittaa liittymä siirtymään toiselle operaattorille, että saisi jonkun järkevän tarjouksen nykyiseltä operaattorilta. Toki operaatiossa ei mene kuin 10min ja säästö on 50-100€, joten tuntipalkoille pääsee.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Itse päätin perua siirron Telialta Elisalle koska Telia nokitti vastatarjouksen samalla hinnalla ja kestolla (19,90€/kk 2 vuoden ajan) rajattomalle 200M liittymälle kuin Elisa tarjosi 100M. Lisäksi Telia on toiminut ihan hienosti reissussa ja kotona viimeisen vuosikymmenen niin ei ole sen puolesta tarvetta vaihtaa, ja niiltä saa ainoana operaattorina sen Multi-Simin joka kahden luurin käyttäjälle on aika iso etu vaikka maksaakin 6,90€/kk.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Itse päätin perua siirron Telialta Elisalle koska Telia nokitti vastatarjouksen samalla hinnalla ja kestolla (19,90€/kk 2 vuoden ajan) rajattomalle 200M liittymälle kuin Elisa tarjosi 100M. Lisäksi Telia on toiminut ihan hienosti reissussa ja kotona viimeisen vuosikymmenen niin ei ole sen puolesta tarvetta vaihtaa, ja niiltä saa ainoana operaattorina sen Multi-Simin joka kahden luurin käyttäjälle on aika iso etu vaikka maksaakin 6,90€/kk.
Huomaa sellainen juttu, että Telian Multi-Sim ei sitten tue VoLTE/VoWIFI-ominaisuutta ollenkaan. Et sellainen pieni juttu tuossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Onhän tämä tympeää kerran vuodessa laittaa liittymä siirtymään toiselle operaattorille, että saisi jonkun järkevän tarjouksen nykyiseltä operaattorilta. Toki operaatiossa ei mene kuin 10min ja säästö on 50-100€, joten tuntipalkoille pääsee.
Kunhan 2.9€ liittymä ensin loppuu ensi vuonna, niin itse taidan hankkia 18€ Moin (+max 4€). Koska muilla operaattoreilla taitaa olla vähän kalliimpia liittymiä. Toki "kuuluvuuskin" merkkaa ja nyt tiedän vaan, että Elisa toimii ihan hyvin.

moi.png
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Huomaa sellainen juttu, että Telian Multi-Sim ei sitten tue VoLTE/VoWIFI-ominaisuutta ollenkaan. Et sellainen pieni juttu tuossa.
Tämäpä tuli huomattua kun tyttären suomessa käyttämään liittymään piti hommata Multi-eSim älykelloa varten, hankaloittaa hieman puhelimen hotspottina käyttöä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Huomaa sellainen juttu, että Telian Multi-Sim ei sitten tue VoLTE/VoWIFI-ominaisuutta ollenkaan. Et sellainen pieni juttu tuossa.
Ei ole vielä tähän mennessä osoittautunut ongelmaksi, ainakaan niin suureksi että sen takia luopuisin Multi-Simistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 435
Viestejä
4 161 652
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom