Liittymät

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Puhut tästä Saunalahti Huoleton 100M, joka on normaalisti 29,90e/kk?
Mul kulkee tarkka nimellä.100m/rajaton.

Itselle on riittäny kun on vaan sanonu kirosanan nimeltä Moi niin ei oo mitään tarttenu vaihdella. Sanonu vaan et heittäkää joku tarjous niin ei tarvitse Moille siirtyä
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Mul kulkee tarkka nimellä.100m/rajaton.

Itselle on riittäny kun on vaan sanonu kirosanan nimeltä Moi niin ei oo mitään tarttenu vaihdella. Sanonu vaan et heittäkää joku tarjous niin ei tarvitse Moille siirtyä
Miten voi olla tarkka ja rajaton? Näähän on kaksi täysin erityylistä liittymää?
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
150
Minulle riitti pari vuotta sitten vain se, että ilmoitin puhelimessa siirtyväni Moilta Elisalle ja antoivat 5,90€ tarjouksen kahdeksi vuodeksi. Nyt sain samaan jatkon soittamalla Elisan myyntinumeroon muutama viikko sitten, jolloin hinnaksi sovittiin 8,90€. Moilta siirtyvät saavat edullisemmin.
Minulle ei tarjottu mitää muuta kuin hyvää jatkoa, kun Tarkka 100M oli päättymässä ja siirto Moille tilattu. Dataakaan ei ole kulunut 4 - 6 megaa enempää. Radiolinjalla 1996 aloitettu asiakkuus päättyi siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 824
MOI'lta siirtynyt Elisan 8€ Tarkka 100mbps otettu käyttöön.
Hyvin on Elisa käyttäjänsä priorisoinut eivätkä tolppiensa nopeudet ole parantuneet sitten viime näkemän aikanaan. Speedtest antoi juuri 13/30 Mbps. Onneksi on kotona kiinteä omalla tukiasemalla ja käytän/tarvitsen 4G-dataa vain mökillä. Saapa nähdä mitä keksivät 2v kuluttua kun sopimus päättyy, aikaisemmin yli 10v Elisan aasina olleena epäilen taas uutta rivakkaa hintavedätystä. Elisan jatkotarjouksiin kun ei näytä mitenkään vaikuttavan edes suorastaan naurettavan pieni datakäyttökään. Seuraavalla kerralla en ryhdy vakio-aasiksi vaan vaihdan heti jos jotain siedettävää kilpailua löytyy kuten MOI.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
MOI'lta siirtynyt Elisan 8€ Tarkka 100mbps otettu käyttöön.
Hyvin on Elisa käyttäjänsä priorisoinut eivätkä tolppiensa nopeudet ole parantuneet sitten viime näkemän aikanaan. Speedtest antoi juuri 13/30 Mbps. Onneksi on kotona kiinteä omalla tukiasemalla ja käytän/tarvitsen 4G-dataa vain mökillä. Saapa nähdä mitä keksivät 2v kuluttua kun sopimus päättyy, aikaisemmin yli 10v Elisan aasina olleena epäilen taas uutta rivakkaa hintavedätystä. Elisan jatkotarjouksiin kun ei näytä mitenkään vaikuttavan edes suorastaan naurettavan pieni datakäyttökään. Seuraavalla kerralla en ryhdy vakio-aasiksi vaan vaihdan heti jos jotain siedettävää kilpailua löytyy kuten MOI.
Nopeudet on täysin riippuvaisia paikasta, eli käyttäjämäärät eroaa todella paljon tolpissa.

Minulla tuollainen Tarkka 100M (8,90e/kk) vetää maksimit tauluun Speedtestissä...

Ja minulle tarjottiin myöskin automaattisesti (ei tarvinnut tehdä itse yhtään mitään) jatkoa edellisestä (5,90e/kk 24kk) sopparista tuohon 8,90e/kk hintaan ja datakäyttö ollut osassa liittymissä 40-100Gb, että eipä tuokaan vaikuttanut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Reitittimessä itsellänikin. Mitä kautta nappasit tarjouksen? Mietin vain kun en pääse sim-korttiin käsiksi hetkeen ja kortti reitittimessä.
Minulla on myös yksi liittymä reitittimessä ja jatkotarjoukset tuli vanhimpaan numeroon, jossa myös Elisan liittymä.
Eli tuossa jokunen viikko sitten porukka sai näitä automaattisia jatkotarjouksia näihin 5,90e/kk liittymiin, yllättäen kaikille ei ole tullut, mikä lie syynä...
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Nopeudet on täysin riippuvaisia paikasta, eli käyttäjämäärät eroaa todella paljon tolpissa.

Minulla tuollainen Tarkka 100M (8,90e/kk) vetää maksimit tauluun Speedtestissä...

Ja minulle tarjottiin myöskin automaattisesti (ei tarvinnut tehdä itse yhtään mitään) jatkoa edellisestä (5,90e/kk 24kk) sopparista tuohon 8,90e/kk hintaan ja datakäyttö ollut osassa liittymissä 40-100Gb, että eipä tuokaan vaikuttanut.
Ihan normaalia. Kun myyty sadoille tarkkoja 100 meg halvalla niin ei riitä kapasiteetti.

Jos nopeus on valttia käyttäjälle, niin takaisin Moille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Ihan normaalia. Kun myyty sadoille tarkkoja 100 meg halvalla niin ei riitä kapasiteetti.

Jos nopeus on valttia käyttäjälle, niin takaisin Moille.
Yhtälailla ne Moin (DNA) verkot on joissakin paikoissa yhtä tukossa ja data ei liiku nopsaan...

Mobiilinetissä ei voi luottaa nopeuteen, sen takia operaattorit ovat listanneet vaihteluvälit, jotka on karua luettavaa, mutta niitä ei missään selkeästi "mainosteta".
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Yhtälailla ne Moin (DNA) verkot on joissakin paikoissa yhtä tukossa ja data ei liiku nopsaan...

Mobiilinetissä ei voi luottaa nopeuteen, sen takia operaattorit ovat listanneet vaihteluvälit, jotka on karua luettavaa, mutta niitä ei missään selkeästi "mainosteta".
Noinhan se menee. Kysyjä tosin kertoi, että ongelma on sama vuosien takaa.

Olen itse ollut vikapalvelussa töissä ja silloin ensineuvo asiakkaalle oli, että kokeillaan mobiilinettiä yöaikaan klo 01-05. Joka on ruuhkattomin aika.
Jos nopeus nousee selkeästi, vika on todennäköisesti tukkoisessa tukiasemassa, jolle ei nopeasti mitään voi.

Yleisesti jos apua ei ole nopeasti tulossa, kyseisille asiakkaille on neuvottu palaamaan edelliseen operaattoriin. Myös lentotilaa voi kokeilla.
Se resetoisi hänellä verkot ja mahdollisesti puhelin yhdistäisi parempaan tukiasemaan.

Ihan halvin hinta ei ole välttämättä houkutteleva jos ei palvelu pelaa. Silloin voi ja kannattaa maksaa enemmän.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Ihan normaalia. Kun myyty sadoille tarkkoja 100 meg halvalla niin ei riitä kapasiteetti.

Jos nopeus on valttia käyttäjälle, niin takaisin Moille.
Ei minkäänlaisia takeita että Moi olisi sen parempi. Muistaakseni DNA myös priorisoi DNA:n liittymät Moin edelle, mutta niin tai näin niin kunkin kentän toimivuus on totaalisesti riippuvaisia sijainnista jopa metrien tarkkuudella. DNA saattaa toimia paremmin kuin Elisa, ja Telia myös, tai sitten ei.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
11
Numeronsiirto Elisalta Moille olisi tulossa 27.9. ja tähän mennessä paras winback Elisalta on ollut Huoleton 150M 12kk 14,99e/kk.

Vieläkö odottelisi parempia tarjouksia tai oletteko saaneet tingittyä 24kk sopparia tai lahjakorttia tuohon?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
159
Minullakin loppuu pian se Elisan 5,90/kk tarjoushintainen liittymä ja laitoinkin siirron Moin 9e/kk-liittymään. Sain Elisalta tekstarina sen 8,99e/kk tarjouksen mutta en jaksanut 0,01 e/kk säästön vuoksi alkaa perumaan. Varsinkin kun oma netin käyttö ei tule ylittämään sitä 6 gigan kuukausirajaa mikä Moin liittymässä on. Lisäksi Moilla txt/puhelut selkeästi halvempia, joten tuo "säästö" voisi jopa mennä jopa miinuksesi.

Huvittavinta oli että vastasin "kyllä" siihen viestiin, jossa kysyttiin halukkuutta kuulla puhelimitse tarjous. Sieltä tarjosivat 10,90 e/kk-liittymää vaikka tekstarina oli jo tullut tuo 8,99e/kk. Vähän ihmettelin ja huokailin siinä puhelun aikana että ihmeellistä touhua. Yritin myös kysellä koko perheelle, eli kolmelle liittymälle, jotain tarjousta kerralla vai että siirränkö kaikki suoraan Moille. No ei mitään järkevää tullut ja molemmat vähän kuin huokailivat vain että "jaa'a, mitäs sitä sitten", joten sanoin vain että "hyvät illanjatkot sitten vain kun ei tässä varmaan enää mitään asiaa taida kummallakaan olla" :p

Kysynkin nyt, että onko joku vähäisellä käytöllä pärjäävä käyttänyt Prepaid-liittymää? Elisalla tuntui halvin olevan 4,90 euroa, jolla saa 7 euron saldon. Ekasta latauksesta saa 5 euron bonussaldon eli 10 euron latauksella saisi 15 eurolla saldoa, joten yhteishinnalla (aloitushinta+halvin saldolisä) 14,90 e saisi saldoa 22 euroon asti.

Yritin laskeskella että omalla käytöllä tuon pitäisi riittää vaikka mihin. Tosin koska netti maksaa 0,01 e/mt, niin nuo voi nousta äkkiä euroon per päivä. Toisaalta en tiedä kuinka paljon vaikka joku Whatsapp kuluttaa dataa ja se on niitä harvoja sovelluksia, joita käytän päivittäin ja jonka haluan tarkistelevan viestejä eli käyttävän siis mobiilidataa. Päiväkohtainen maksimihinta netille on tuossa myös 0,99e, joten mitään älyttömiä laskua ei saa yhden päivän isoillakaan käytöillä mutta jos joka päivä menee edes euron verran nettiä (eli 100 mt) niin liittymän saldoa kuluu saman verran kuin kuukaudessa on päiviä, mikä ei enää ole millään tavalla halpaa.

Onko joku siis käytännössä kokeillut pärjätä Prepaid-liittymällä? Tai jos ei sillä pelkästään niin jollain yhdistelmällä? Tarkoituksena lähinnä saada hinta mahdollisimman alas. Tuntuu että operaattorit on tarkoituksella miettineet (totta kai ovat) miten saada pienestäkin käytöstä massit taskuun. Tuntuu ettei oikeasti järkeviä vähäisen käytön liittymiä ole olemassakaan.

Unelmaliittymä olisi sellainen, missä pelkkä liittymän olemassaolo ei maksaisi mitään, puhelut ja txt:t olisi erikseen hinnoiteltu ja nettiä kuuluisi rajattomasti vaikkapa 2-4 gigaa. Hinta voisi olla 5 euroa ja olisin enemmän kuin tyytyväinen ja riittäisi oikeasti varsin hyvin omaan käyttööni.

Prepaidit sopisi tuohon muuten mutta kun netti on hinnoiteltu päivärajoista huolimatta niin että pienestäkin (100mt) käytöstä tulee jo se euro per päivä. Täten kuukausikohtainen dataraja olisi paljon parempi. Harmittavasti Moikin nosti hintoja ja nyt tuo 9 euron liittymä, jossa on 6 gigaa dataa, on minusta sekin ylihinnoiteltu kun minulle se 6 euron simmi, jossa 4 gigaa, oli sekin "kallis" ja sisälsi runsaasti datakäyttöä omaan käyttööni nähden.

Mutta miksipä operaattori tuollaisia tarjoaisivat kun ihmiset on saatu maksamaan 20-30 euroa kuukaudessa. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monella oikeasti menee mobiilidataa sen verran että tuo on järkevää ja kuinka monella se käyttö oikeasti on pääosin kotona tai muualla, missä on järkevämpi käyttää wlania. Minä ainakin käytän puhelinta lähinnä kotona ja siellä se on aina wlanissa kiinni. Totta kai.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
79
Telian 14,90 150M diili loppuu kuukauden päästä ja winback hommiin taas ilmeisesti ryhdyttävä parin vuoden tauon jälkeen. Oliko niin, ettei sillä käytännössä tulevan tarjouksen kannalta ole merkitystä pistääkö numeronsiirron menemään esim. Elisalle tai DNA:lle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
709
Onko joku siis käytännössä kokeillut pärjätä Prepaid-liittymällä? Tai jos ei sillä pelkästään niin jollain yhdistelmällä?
Mulla on kaks liittymää, 10€/kk dna 50mbps datalle ja elisa latausliittymä millä soitan (harvoin) ja laitan txt viestejä (en koskaan). Latausliittymä on siis prepaid joka pysyy voimassa 2 vuotta viimeisestä latauksesta
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Kysynkin nyt, että onko joku vähäisellä käytöllä pärjäävä käyttänyt Prepaid-liittymää? Elisalla tuntui halvin olevan 4,90 euroa, jolla saa 7 euron saldon. Ekasta latauksesta saa 5 euron bonussaldon eli 10 euron latauksella saisi 15 eurolla saldoa, joten yhteishinnalla (aloitushinta+halvin saldolisä) 14,90 e saisi saldoa 22 euroon asti.

Yritin laskeskella että omalla käytöllä tuon pitäisi riittää vaikka mihin. Tosin koska netti maksaa 0,01 e/mt, niin nuo voi nousta äkkiä euroon per päivä. Toisaalta en tiedä kuinka paljon vaikka joku Whatsapp kuluttaa dataa ja se on niitä harvoja sovelluksia, joita käytän päivittäin ja jonka haluan tarkistelevan viestejä eli käyttävän siis mobiilidataa. Päiväkohtainen maksimihinta netille on tuossa myös 0,99e, joten mitään älyttömiä laskua ei saa yhden päivän isoillakaan käytöillä mutta jos joka päivä menee edes euron verran nettiä (eli 100 mt) niin liittymän saldoa kuluu saman verran kuin kuukaudessa on päiviä, mikä ei enää ole millään tavalla halpaa.

Onko joku siis käytännössä kokeillut pärjätä Prepaid-liittymällä? Tai jos ei sillä pelkästään niin jollain yhdistelmällä? Tarkoituksena lähinnä saada hinta mahdollisimman alas. Tuntuu että operaattorit on tarkoituksella miettineet (totta kai ovat) miten saada pienestäkin käytöstä massit taskuun. Tuntuu ettei oikeasti järkeviä vähäisen käytön liittymiä ole olemassakaan.

Unelmaliittymä olisi sellainen, missä pelkkä liittymän olemassaolo ei maksaisi mitään, puhelut ja txt:t olisi erikseen hinnoiteltu ja nettiä kuuluisi rajattomasti vaikkapa 2-4 gigaa. Hinta voisi olla 5 euroa ja olisin enemmän kuin tyytyväinen ja riittäisi oikeasti varsin hyvin omaan käyttööni.

Prepaidit sopisi tuohon muuten mutta kun netti on hinnoiteltu päivärajoista huolimatta niin että pienestäkin (100mt) käytöstä tulee jo se euro per päivä. Täten kuukausikohtainen dataraja olisi paljon parempi. Harmittavasti Moikin nosti hintoja ja nyt tuo 9 euron liittymä, jossa on 6 gigaa dataa, on minusta sekin ylihinnoiteltu kun minulle se 6 euron simmi, jossa 4 gigaa, oli sekin "kallis" ja sisälsi runsaasti datakäyttöä omaan käyttööni nähden.

Mutta miksipä operaattori tuollaisia tarjoaisivat kun ihmiset on saatu maksamaan 20-30 euroa kuukaudessa. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monella oikeasti menee mobiilidataa sen verran että tuo on järkevää ja kuinka monella se käyttö oikeasti on pääosin kotona tai muualla, missä on järkevämpi käyttää wlania. Minä ainakin käytän puhelinta lähinnä kotona ja siellä se on aina wlanissa kiinni. Totta kai.
Minulla on Prepaid avautumassa Latausliittymänä. Siirrä numerosi Moille heti ja sieltä takaisin avausmaksutta Elisan latausliittymään.

Itse teen niin, että tilasin sen nettiestolla. Netti toisella kortilla, joko Moin laitenetti 4 € 0.5 Mbps rajaton tai dna super Prepaid 0.5 Mbps laitenetti 180 vrk 29,90.
Ensilataajan etuna kioskilla saat kyseisen paketin 24,90 hintaan mikäli ostat ja lataat samalla Super Prepaidin. Näin saat "kehyksen" ilmaiseksi.

Nopeus ei sovi kaikille, mutta jos viestit ja soitat hyvin vähän niin Prepaid on oikeastaan HALVIN.

Kaikissa muissa paketti liittymissä olen aina kokenut maksaneeni turhasta kun ei ole juuri kelle soittaa, ei edes whatsappilla.
Netti prepaidilla ei ole kallis, jos sen disabloi (esim. latausliittymässä se on 100% varma Nettiesto OmaElisasta tehtynä. Voit sitten käyttää toisessa sim-paikassa toista nettiä.

Molempia voi käyttää samaan aikaan eli puhe ja viestit sim 1 ja netti sim 2. Huomaa, että netti saattaa katketa, jos tulee puhelu sim 1.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Minullakin tuo Tarkka 5,90€ liittymän tarjoushinta loppuu kohta, eipä ole tullut tarjouksia tai automaattista jatkoa. Soitin Elisan myyntipalveluun, ensin tarjottiin 10,90 hinnalla, sitten löytyi 9,99 hintainen tarjous. En sitä ottanut vaan laitoin siirtymään MOI:lle. Katsotaan nyt miten käy.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Numeronsiirto Elisalta Moille olisi tulossa 27.9. ja tähän mennessä paras winback Elisalta on ollut Huoleton 150M 12kk 14,99e/kk.

Vieläkö odottelisi parempia tarjouksia tai oletteko saaneet tingittyä 24kk sopparia tai lahjakorttia tuohon?
Tuo on kyllä hyvä tarjous. Tuskin parempaa enää tulee.
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
71
Numeronsiirto Elisalta Moille olisi tulossa 27.9. ja tähän mennessä paras winback Elisalta on ollut Huoleton 150M 12kk 14,99e/kk.

Vieläkö odottelisi parempia tarjouksia tai oletteko saaneet tingittyä 24kk sopparia tai lahjakorttia tuohon?
Tuohon itsekkin tartuin. Tuli päälle vielä 8e liittymätyypinvaihtomaksu, jota ei kuulemma saanut pois. Toki jos pokkaa löytyy niin voi odotella parempaa tarjousta, mutta itse en uskaltanut.

Sain myös samaan settiin 9,99e/kk rajattoman 100M mobiilinetin 12kk soittamalla myyntinumeroon.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
159
Mulla on kaks liittymää, 10€/kk dna 50mbps datalle ja elisa latausliittymä millä soitan (harvoin) ja laitan txt viestejä (en koskaan). Latausliittymä on siis prepaid joka pysyy voimassa 2 vuotta viimeisestä latauksesta
Ei huono mutta hinta menee jo tuolla yhdellä liittymällä sen 9 euron Moi-liittymän yli ja tarkoitus oli alittaa se 9 euron hinta :)

Minulla on Prepaid avautumassa Latausliittymänä. Siirrä numerosi Moille heti ja sieltä takaisin avausmaksutta Elisan latausliittymään.

Itse teen niin, että tilasin sen nettiestolla. Netti toisella kortilla, joko Moin laitenetti 4 € 0.5 Mbps rajaton tai dna super Prepaid 0.5 Mbps laitenetti 180 vrk 29,90.
Ensilataajan etuna kioskilla saat kyseisen paketin 24,90 hintaan mikäli ostat ja lataat samalla Super Prepaidin. Näin saat "kehyksen" ilmaiseksi.

Nopeus ei sovi kaikille, mutta jos viestit ja soitat hyvin vähän niin Prepaid on oikeastaan HALVIN.

Kaikissa muissa paketti liittymissä olen aina kokenut maksaneeni turhasta kun ei ole juuri kelle soittaa, ei edes whatsappilla.
Netti prepaidilla ei ole kallis, jos sen disabloi (esim. latausliittymässä se on 100% varma Nettiesto OmaElisasta tehtynä. Voit sitten käyttää toisessa sim-paikassa toista nettiä.

Molempia voi käyttää samaan aikaan eli puhe ja viestit sim 1 ja netti sim 2. Huomaa, että netti saattaa katketa, jos tulee puhelu sim 1.
Hei! Kiitos tästä vinkistä! Tuo Elisan Latausliittymä + Moi laitenetti taitaisi riittää itselleni. Jos sitten tarvitsee kerran vuodessa nopeutta nettiin niin latailee Elisaan saldoa. Hintaa pitäisi tulla 4e/kk laitenetistä ja sitten Elisan kortilta vain ne mitä tekstareista ja puheluista tulee. Laskin huvikseni mitä maksaisi reilusti enemmän txt+puhelut mitä käytän ja tuolla yhdistelmällä 20 kpl txt/puh. min olisi hinta silti alle 7 e/kk.

Sitten saa vain toivoa ettei taas sopivan liittymän löydyttyä tee Moi ja/tai Elisa muutoksia noihin. Viimeksi ostin Moin 6 euron simmin ja meni alle kuukausi niin nostivat hintaa siihen vajaaseen kymppiin :p
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
436
Elisalla en ole huomannut kyllä mitään nopeuden priorisointia näissä halvemmissa (100M tarkka) liittymissä. Down käytännössä aina sen luvatun 100 M alueilla joissa olen testaillut ja Upload rajattu 10 M nopeuteen. Myös ns. ruuhkaisina aikoina on tuo 100 M toteutunut hyvin.

Omalla asuinseudulla Elisa muutenkin toiminut nopeammin kuin Moi, DNA:lla tukkoisempi verkko. Liekö Moilla priorisointia?
 
Liittynyt
17.08.2019
Viestejä
10
Telian 14,90 150M diili loppuu kuukauden päästä ja winback hommiin taas ilmeisesti ryhdyttävä parin vuoden tauon jälkeen. Oliko niin, ettei sillä käytännössä tulevan tarjouksen kannalta ole merkitystä pistääkö numeronsiirron menemään esim. Elisalle tai DNA:lle?
Mulla loppui sama diili viidellä eri liittymällä. Siirsin elisalle 19,99 ja nyt paras winback tarjous telialta oli 17,99 ( 150m rajaton kaikki ). Jätin elisalle liittymät ja ei kyllä sieltä yhtään tuota parempaa tarjousta tosiaan koskaan tullut. Olisi mielenkiintoista tietää onko kukaan muu saanut enää jatkettua tuota 14,90 hintaa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Ei huono mutta hinta menee jo tuolla yhdellä liittymällä sen 9 euron Moi-liittymän yli ja tarkoitus oli alittaa se 9 euron hinta :)

Hei! Kiitos tästä vinkistä! Tuo Elisan Latausliittymä + Moi laitenetti taitaisi riittää itselleni. Jos sitten tarvitsee kerran vuodessa nopeutta nettiin niin latailee Elisaan saldoa. Hintaa pitäisi tulla 4e/kk laitenetistä ja sitten Elisan kortilta vain ne mitä tekstareista ja puheluista tulee. Laskin huvikseni mitä maksaisi reilusti enemmän txt+puhelut mitä käytän ja tuolla yhdistelmällä 20 kpl txt/puh. min olisi hinta silti alle 7 e/kk.

Sitten saa vain toivoa ettei taas sopivan liittymän löydyttyä tee Moi ja/tai Elisa muutoksia noihin. Viimeksi ostin Moin 6 euron simmin ja meni alle kuukausi niin nostivat hintaa siihen vajaaseen kymppiin :p
Hyvä. Itse pähkäilen vielä viikon ajan otanko €4 laitenetin vai 180 vrk laitenetin 29,90 (alkuun 24,90).

Pidän molempia liittymiä hyvinä, mutta esim. Laitenetti Moi ei toimi lainkaan ulkomailla.
Se ei haittaa, koska saat netin ulkomaille EU-datalla latausliittymän päivärajalla. Moin laitenetti edukkaampi, mutta avausmaksu menee liittymästä.

Prepaidin saa "avausmaksutta", jos huomioi ensilataajan nettialennuksen. Lisäksi 180 vrk prepaid käytössä ja 180 vrk prepaid jonossa antaa hinta takuun.

DNA:n Superprepaidin laitenetin hinnaksi kuukaudelle tulee noin €5. On tuo euron enemmän, vastaavasti myös EU-dataa on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 824
Elisalla en ole huomannut kyllä mitään nopeuden priorisointia näissä halvemmissa (100M tarkka) liittymissä. Down käytännössä aina sen luvatun 100 M alueilla joissa olen testaillut ja Upload rajattu 10 M nopeuteen. Myös ns. ruuhkaisina aikoina on tuo 100 M toteutunut hyvin.

Omalla asuinseudulla Elisa muutenkin toiminut nopeammin kuin Moi, DNA:lla tukkoisempi verkko. Liekö Moilla priorisointia?
Sikäli kuin itse olen nähnyt niin DNA on toiminut paremmin siellä missä on vähemmän asutusta. Ts. mökillä 40km suurehkosta kaupungista jossa ei asustane kilometrin säteellä ympäri vuoden kuin kenties 20-30 ihmistä. Elisan takkuaminen kaupungissa ei ole yllätys, testasin tässä samassa kotiosoitteessa 50M Tarkka-moista jo aikanaan ja tolpat olivat tukossa jo tuolloin pari vuotta sitten.
Onnekseni en ole kaupungissa mobiilin varassa vaan kiinteäkin löytyy. Ainoa ihmetys Speedtestin perusteella on upload-nopeus, liittymän pitäisi olla 100/10 mutta UP-nopeus ollut parin testin mukaan jatkuvasti yli 20. No kunhan mökillä tulee Elisalta edes 10 sisään niin riittää nettiin joka jää nähtäväksi, kotona en juuri mobiilidataa tarvitse.

PS. Vinkkinä Elisan kavereille jotka tätäkin ketjua lukevat. Asiakkaat pitävät pidemmistä 24kk sopimuksista, ei kukaan jaksaisi/haluaisi tapella/arpoa kenenkään tarjouksia kerran vuodessa. Mutta kyllä me tovin vertailemme jos jatko-tarjouksenne on surkea!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
365
Voiko Moin laitenettiin siirtää nykyisen puhelinnumeron? Harkitsen sellaista 6v lapselle puhelimeen... Liittymästä on estetty puheluiden soittaminen ja latausnopeus on myös hidas, mutta lapsi käyttää suurimman osan ajasta wifiä ja puheluihin whatsappia.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Voiko Moin laitenettiin siirtää nykyisen puhelinnumeron? Harkitsen sellaista 6v lapselle puhelimeen... Liittymästä on estetty puheluiden soittaminen ja latausnopeus on myös hidas, mutta lapsi käyttää suurimman osan ajasta wifiä ja puheluihin whatsappia.
Moin laitenettiin voi siirtää nykyisen numeron.

Laitenetissä ei kuitenkaan välttämättä ole VoWifi ja VoLTE-palveluita, koska kysymys ei ole puheliittymästä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Laitenetissä ei kuitenkaan välttämättä ole VoWifi ja VoLTE-palveluita, koska kysymys ei ole puheliittymästä.
MOI ei tue laisinkaan VoLTE/VoWiFi puheluita missään liittymätyypissä, sitä on odotettu vuosia...

Tuossa oletettavasti viimeisin tieto mitä Moi antanut asian suhteen:
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
710
DNA Rajaton 200M, 19,99 kk 12 kk ajaksi ilman määräaikaa.

Moin laitenettiin voi siirtää nykyisen numeron.

Laitenetissä ei kuitenkaan välttämättä ole VoWifi ja VoLTE-palveluita, koska kysymys ei ole puheliittymästä.
Erittäin hyvä pointti! Itsellä uusi kerrostalokämppä ja niin tiivis rakennus, että ei tulisi välttämättä soittelusta mitään ilman noita V- apuja ainakaan joka kohdassa asuntoa!

Mulla loppui sama diili viidellä eri liittymällä. Siirsin elisalle 19,99 ja nyt paras winback tarjous telialta oli 17,99 ( 150m rajaton kaikki ). Jätin elisalle liittymät ja ei kyllä sieltä yhtään tuota parempaa tarjousta tosiaan koskaan tullut. Olisi mielenkiintoista tietää onko kukaan muu saanut enää jatkettua tuota 14,90 hintaa.
Täällä 17,99 + 30 e Lidlin lahjakortti. Ei siis enää onnistunut tuo 14,90 mutta 24 kk voimassa hinta kuten kommentoin jo aiemmin,
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Miten tuo kaksi-sim muuten käytännössä toimii?

Olen kuullut, että vanhoissa luureissa toisella simillä ei toimi kuin 2G. Jos siis otan sen Moin laitenetin tilauskeen 1. päivä, niin se 100% toimii 4G/3G/2G?

Latausliittymä olisi simmi ykkösessä, siinä nettiesto.

Miten tuo eroaa esim. Samsungista, josta pystyi valitsemaan esim. puhe/sms sim 1 ja netti sim 2.

Android One Nokia 5.4 ei ainakaan yhdellä simmillä pysty näkemään mistään mistä voisi valita sim 1 ja sim 2 tehtävät.

Onko jollain konkreettista kokemusta asiasta juuri Android Onella?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Miten tuo kaksi-sim muuten käytännössä toimii?

Olen kuullut, että vanhoissa luureissa toisella simillä ei toimi kuin 2G. Jos siis otan sen Moin laitenetin tilauskeen 1. päivä, niin se 100% toimii 4G/3G/2G?

Latausliittymä olisi simmi ykkösessä, siinä nettiesto.

Miten tuo eroaa esim. Samsungista, josta pystyi valitsemaan esim. puhe/sms sim 1 ja netti sim 2.

Android One Nokia 5.4 ei ainakaan yhdellä simmillä pysty näkemään mistään mistä voisi valita sim 1 ja sim 2 tehtävät.

Onko jollain konkreettista kokemusta asiasta juuri Android Onella?
Riippuu ihan luurista, mitä siellä on rautaa, mutta yleisin on edelleen Dual Standby käsittääkseni...

Ja tuossa Nokiassa pitäisi kyllä olla mahdollista valita mikä SIM tekee mitäkin, mutta ei taida mikään näyttää asetuksia, ellei siellä ole kahta SIM korttia, koska defaultina yhdellä kulkee kaikki:
 
Viimeksi muokattu:

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Teknisesti jos puhut puhelua, niin samaan aikaan ei netti toimi kuin 2G, koska luureissa on vain yksi fyysinen vastaanotin/lähetin (Dual Standby), ihan uusissakin...
Viimeisen 2-3 vuotta on kyllä suuressa osassa paremman pään luureista ollut tuki dual LTE:lle eli tuplaradiolla pysyy molemmat liittymät 4G:ssä.

OnePlus 6 ja Galaxy S9 taisivat olla ensimmäisiä mihin tuo tuli.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Viimeisen 2-3 vuotta on kyllä suuressa osassa paremman pään luureista ollut tuki dual LTE:lle eli tuplaradiolla pysyy molemmat liittymät 4G:ssä.

OnePlus 6 ja Galaxy S9 taisivat olla ensimmäisiä mihin tuo tuli.
Kiitos, oletettavissa siis enemmän asetuksia kunhan simin saan.

Halvan liittymän netiksi löytäminen oli kovan työn takana, koska useimmat liittymät ovat tarpeisiini ylihinnattuja.
Moi Laitenetille vahva suositus täältä, vaikka Moin asiakaspalvelu ei sitä puhelinkäyttöön suositellutkaan.

Tein tässä liittymiin liittyen nopean laskun, koska DNA Super Prepaid yksi käytössä ja yksi jonossa on vain 360 päivää.

Niitä ei voi täysin verrata Moi Laitenetin kanssa keskenään, koska ei puhuta samasta 365 pv ajanjaksosta.

Moi Mobiilin Laitenetti 0.5 Mbps on siis 4 € kk.

DNA Super Prepaid 0.5 Mbps Laitenetti on laskun jälkeen 5,05 € kk.

DNA Super Prepaidin ehdoton etu on EU-päivädata hintaan. Toimii ulkomailla, voi soittaa, kuten liittymällä. Samoin laskutus on hieman pidemmäksi aikaa maksettu, eli ei jatkuvia maksuja.

Jos et kuitenkaan tarvitse eu-dataa, eikä liittymän toimimattomuus ulkomailla rasite, niin tuo Moin viiden euron avausmaksu kuittaantuu jo säästöllä Super Prepaidiin viidessä kuukaudessa.
Pidän erittäin todennäköisenä että tilaan Laitenetin Moilta, koska käytän luuria sen verran vähän, että ei yhtään ylimääräistä kannata maksaa.
EU:ssa tai ulkomailla en käy.

DNA ei ole soittanut enää myyntipuheluita, kun tajusi että peruskäyttäjänä et huoli edes 7,90 tarjous liittymiä 1 Mbps Jämpti, pallo jalkaan -sopimuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
18
Mahtaako tuo 7,99 e/kk Tarkka 100 M -kampanja Moin asiakkaille olla vielä voimassa, onko joku saanut sitä lähipäivinä? Yritin eilen chatissa sitä vaimolle hommata mutta asiakaspalvelija ei ollut kuullutkaan moisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
104
Valonkantaja
Mahtaako tuo 7,99 e/kk Tarkka 100 M -kampanja Moin asiakkaille olla vielä voimassa, onko joku saanut sitä lähipäivinä? Yritin eilen chatissa sitä vaimolle hommata mutta asiakaspalvelija ei ollut kuullutkaan moisesta.
Soita Elisan maksuttomaan myyntinumeroon 0800-93866. Sain itse tuolta jatkon syyskuun alussa vanhaan 5,90€ Tarkka100 - liittymään hintaan 8,90€, kun kerroin liittyvän Moin asiakkaaksi, ellei järkevää tarjousta anneta. Samalla kysyin maksaako jatkaminen uuden liittymismaksun. Ei maksanut. Tämän jälkeen lähti tapahtumien vyöry liikkeelle ja ihmiset alkoivat saada tekstareita samalla tarjouksella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Soita Elisan maksuttomaan myyntinumeroon 0800-93866. Sain itse tuolta jatkon syyskuun alussa vanhaan 5,90€ Tarkka100 - liittymään hintaan 8,90€, kun kerroin liittyvän Moin asiakkaaksi, ellei järkevää tarjousta anneta. Samalla kysyin maksaako jatkaminen uuden liittymismaksun. Ei maksanut. Tämän jälkeen lähti tapahtumien vyöry liikkeelle ja ihmiset alkoivat saada tekstareita samalla tarjouksella.
Onkohan tuo 0800 93866 parempia tarjouksia antava numero kuin 0800 939393 jonne minä soitin? Sieltä ei löytynyt 8,90€ hinnalla jatkoa joten Moille mennään.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Onkohan tuo 0800 93866 parempia tarjouksia antava numero kuin 0800 939393 jonne minä soitin? Sieltä ei löytynyt 8,90€ hinnalla jatkoa joten Moille mennään.
Tuo toinen numero on winback-soittajille, jälkimmäinen tavallinen myyntinumero.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Veloitetaan tilauksen jälkeen. Kuukausimaksujen veloitus alkaa liittymän käyttöönoton yhteydessä tai viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksesta.

Moin tilauksessa lukee noin.

Mitä tarkoitetaan liittymän aktivoinnilla? Sitäkö, koska se on verkossa kiinni? Tarkoitus 9.9. alkaa käyttää eli ei laskutusta ennen sitä mielellään.

Miten moin liitymätilauksia aktivoidaan? Tulevatko postiin vai postilaatikkoon? Aspa näyttäisi olevan kiinni.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Veloitetaan tilauksen jälkeen. Kuukausimaksujen veloitus alkaa liittymän käyttöönoton yhteydessä tai viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksesta.

Moin tilauksessa lukee noin.

Mitä tarkoitetaan liittymän aktivoinnilla? Sitäkö, koska se on verkossa kiinni? Tarkoitus 9.9. alkaa käyttää eli ei laskutusta ennen sitä mielellään.

Miten moin liitymätilauksia aktivoidaan? Tulevatko postiin vai postilaatikkoon? Aspa näyttäisi olevan kiinni.
Kortti elikäs SIM tulee postissa. Liittymän voi aktivoida Moin Appilla tai niiden sivuilta, mutta kirjautuminen vaaditaan. Sillä ei ole väliä milloin tuon teet koska laskutus alkaa vain siitä kun tekstarissa ilmoitetaan milloin liittymä siirtyy käyttöön.

Ja laskutus on tosiaan siten, että jos liittymä aktivoituu 27. päivä niin laskutus on myös tuolloin, veloitetaan luottokortilta suoraan.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Kortti elikäs SIM tulee postissa. Liittymän voi aktivoida Moin Appilla tai niiden sivuilta, mutta kirjautuminen vaaditaan. Sillä ei ole väliä milloin tuon teet koska laskutus alkaa vain siitä kun tekstarissa ilmoitetaan milloin liittymä siirtyy käyttöön.
Kiitos.

Omalla kohdalla tilaan siis tuon Laitenetin, josta olen aiemminkin puhunut, Latausliittymä aukeaa 9.10.

On todella hienoa, että laskutus ei ala ennen kuin liittymän aktivoi ja jos tilaa ilmeisesti ajoissa, niin voi aktivoida 30 päivän sisään.
Nyt netin tarpeelle on noin 2 viikkoa eli avausmaksu velottuu heti €5 ja varsinainen laskutus alkaa haluttuna päivänä.

Oli muuten käsittämättömän helppoa Moi-tilaus. Tästä tulee pitkä asiakkuus Moin kanssa. Olen todella tyytyväinen Moihin jo tässä vaiheessa.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
206
Tein numerosiirron Elisalta Telialle ja liittymäksi Yhteys Mukaan kotimaa 50 M. Ilmeisesti tuo onkin nettiliittymä, eli olenko niinsanotusti "kusessa" jos yritän tulevaisuudessa siirtää numeroa takaisin puheliittymään?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Tein numerosiirron Elisalta Telialle ja liittymäksi Yhteys Mukaan kotimaa 50 M. Ilmeisesti tuo onkin nettiliittymä, eli olenko niinsanotusti "kusessa" jos yritän tulevaisuudessa siirtää numeroa takaisin puheliittymään?
Paha sanoa, kyseessä tosiaan on mobiilinetti jolla voi soittaa, eli mistä tietää miten muut operaattorit tuon luokittelee. Selvinnee viimeistään kun yrittää siirtää, tai testaa toisen operaattorin anna numerosi, saat "salaisen tarjouksen" systeemillä, hyväksyykö numeron...

Ainakin Elisa pyytää heti numeroa tuolla, jonka mukaan tarjoaa:
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Tein numerosiirron Elisalta Telialle ja liittymäksi Yhteys Mukaan kotimaa 50 M. Ilmeisesti tuo onkin nettiliittymä, eli olenko niinsanotusti "kusessa" jos yritän tulevaisuudessa siirtää numeroa takaisin puheliittymään?
Tietääkseni et ole millään tavalla kusessa olettaen että tarvetta käytölle vain Suomessa. Se myydään ensisijaisesti nettiliittymäksi mutta sisältää täydet puhe- ja viestiominaisuudet Suomessa, ja tokihan numeron voi siirtää eteenpäin.

Mainitsen myös, että kun liittymä on päällä, niin saat todennäköisesti ilmaisen C More Total+ -tilauksen kuukaudeksi Minun Teliasta (se pitää itse irtisanoa samasta paikasta tasan 14 päivää ennen päättymistä).
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
206
Elisalla ainakin kun syöttää numeron niin ei anna tehdä siirtoa. Kai ne aspan kautta lopulta onnistuu tarvittaessa. Eivät Telialla mitään aspassa suoraan sanoneet että tulisi tällaisia ongelmia. Ajattelin että ihan normi liittymä kun kerta puhelut toimii normaalisti... Kiireisestä päästä kärsii koko ruumis...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Itsellä on tuo Yhteys Mukaan kotimaa 50 M liittymä puhelimessa (siirretty numero Elisalta Telialle) ja ainakin itse saan tuolta Elisan sivulta nuo kehnot vaihtotarjoukset. "Puhelinnumerosi 050XXXXXXX siirretään valitsemaasi liittymään. Hoidamme siirron sekä nykyisen liittymäsi irtisanomisen puolestasi. Uusi SIM-korttisi postitetaan sinulle 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta."
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
29
Ei ole tännekään jatkotarjouksesta kuulunut ainakaan vielä mitään 5,90e Tarkkaan, vaikka datan käyttö on ollut hyvinkin maltillisesti enintään 4Gt joka kuukausi ja edun päättymispäivä on 6.10. Markkinointiluvat on ollu sallittuna aina ja löytyy myös muita palveluita Elisalta. Eli jos ei suoraan tule lähiaikoina jatkotarjousta, niin sanoisin, että arvalla noita jaellaan.
Laitoin sitte lopulta numeronsiirron Moille, kun ei tullut chatista tai tekstarina mitään jatkotarjousta. Eka winback oli sama tarkka 8,99e hinnalla 12kk, jota en hyväksynyt. Tarjolle tuli nyt vielä 10M huoleton 12,99e 24kk, jonka varmaan hyväksyn, ihan tuon 24kk takia, ettei tarvii joka vuosi säätää. 10 megan netti riittää omaan käyttöön puhelimessa hyvin.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
150
Laitoin sitte lopulta numeronsiirron Moille, kun ei tullut chatista tai tekstarina mitään jatkotarjousta. Eka winback oli sama tarkka 8,99e hinnalla 12kk, jota en hyväksynyt. Tarjolle tuli nyt vielä 10M huoleton 12,99e 24kk, jonka varmaan hyväksyn, ihan tuon 24kk takia, ettei tarvii joka vuosi säätää. 10 megan netti riittää omaan käyttöön puhelimessa hyvin.
Tulee sieltä toisille näköjään parempiakin tarjouksia. Tosiaan oma eka winback oli Tarkka 100M (vanha) 16,90€/kk 12kk ajaksi. Sitten olisi ollut joku 200M nopeudella oleva, jota tarjottiin mietittiin puhelun aikana.
Moin potti toimii kuitenkin itselläni 95%, varsinkin kun lapsille ei ole muilla ollut mitään parempaa liittymää ja tuo on kolmas Potti. Jossain puskassa vähn häviää netin toimivuudessa, mutta ei siinä yleensä toimi sitten Elisakaan.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Itsellä on tuo Yhteys Mukaan kotimaa 50 M liittymä puhelimessa (siirretty numero Elisalta Telialle) ja ainakin itse saan tuolta Elisan sivulta nuo kehnot vaihtotarjoukset. "Puhelinnumerosi 050XXXXXXX siirretään valitsemaasi liittymään. Hoidamme siirron sekä nykyisen liittymäsi irtisanomisen puolestasi. Uusi SIM-korttisi postitetaan sinulle 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta."
Samoin itselläni. Tosin minulla kyseinen Telian Yhteys Mukaan kotimaa 50 M tuli uudella numerolla, mutta joka tapauksessa kyseisen numeron syöttäminen Elisan tai DNA:n vaihtotarjoussivuille tuottaa ihan normaalin näköiset tulokset ja tilaus näyttäisi onnistuvan.

Nähdäkseni ei siis mitään huolta siirtämisestä myöhemmin muualle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 667
Viestejä
4 188 235
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom