Liitännät ja niihin liittyvä keskustelu

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Tuntuu menevän pahasti off-topikiksi toisaalla niin tehdäänpä tänne aiheeseen sopiva ketju.

Ei siitä ole vuottakaan kun heitin vanhan pöytäkoneeni romuttamolle. Mukana meni USB3-kortti. Luulin, että eipä tarvitse uuteen koneeseen tällaista enää asennella. Ilmeisesti olen kuitenkin väärässä, sillä USB-C on tulossa kovaa (tai kovaa ja kovaa) kyytiä eikä sitä tietenkään uuden kopan kyljestä löydy.

Näyttölaitteet vieläkin taitaa lähes kokonaan mennä HDMI:n kautta ja sanoisin, että onneksi. Mutta onhan tähänkin ollut kuitenkin sitä vanhaa VGA-liitäntää, DVI:tä ja DisplayPortia.

Sovittimia sovittimien perään siinäkö on tulevaisuus?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Mihin tarviit USB-C:tä siellä koneen päässä? Piuhat kuitenkin kaikille laitteille tuppaa olemaan USB-A -> USB-C.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
En minä sitä tarvitsekaan, mutta jostain kuulin, että semmosta on joku tarvitsemassa. Itselläkin hämärän peitossa kaikkien liittimien/plugien ym. kanssa.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 103
USB-C kanssa lienee aika paljon sekaannusta, koska siinä voi olla
- USB 2, USB 3, USB 3.1, Thunderbolt liitäntä
- 5V/9V/15V/20V virransyöttö (USB-PD), maksimissaan 100W

Datan kanssa lienee ei niinkään ongelmia, lähinnä tuon virransyötön. USB-A antaa maks 5V/0.9A, huonolaatuisella kaapelilla (joku vastus puuttuu) USB-C laite voi yrittää imeä enemmän virtaa kuin tuo USB-A antaa myöten ja sen takia se portti voi kärähtää. Jos on USB-C <-> USB-C niin tätäkään ongelmaa ei pitäisi olla. Ja jos on laite mikä vaatii enemmän virtaa kuin tuo 5V/1-2A pystyy antaa niin silloin imo kannattaa ostaa sellaista laturia missä on myös USB-C liitin ja mahdollisesti USB-PD tuki.

Näyttöhommissa sekoittaa vielä sitten, että on HDMI, Micro HDMI, Mini HDMI, Display Port, Mini Display port liittimet. Itse suosin Display Porttia koska antaa enemmän mahdollisuuksia, esim. 3 näytön kytkennän yhteen läppärin miniDP porttiin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 725
Viestejä
4 223 312
Jäsenet
71 105
Uusin jäsen
Flatout123

Hinta.fi

Ylös Bottom