Liikkeentunnistimet valonkatkaisimien tilalle?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Minulla on monta huonetta sekä käytävää joissa liikkeentunnistimet olisivat todella kätevät niin ei tarvitsisi aina kulkiessa rämpätä päälle ja pois. Niihin kuitenkin toivoisi muutamia ominaisuuksia: Esim. 0 (pois päältä), 1 (koko ajan päällä) ja A (liikkeen tunnistus). Toinen ominaisuus mikä voisi olla todella hieno muttei pakollinen: Säätö mahdollisuus kuinka kauan valot palavat liikettä havaittuaan.

Onko jollain kokemuksia näistä? Luulisi että tänäpäivänä löytyisi kohtuu hintaan kun kaikki muukin siirtyy automaattisempaan suuntaan koko ajan. Käytännössä vaihtaisin lähes kaikki katkaisimeni näihin. Muutamaan huoneeseen ei käy koska katkaisimet on huoneen ulkopuolella (Pesuhuone ja vaatehuone jostain syystä)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 802
Itse laitoin Nexan langattomat. Eli lampun taakse rasiaan tulee rele, katkaisimen ohittaa jatkuvasti päällä tilaan ja liiketunnistin sopivaan paikkaan. Vessassa, käytävissä jne. tuo on aika ehdoton varsinkin lapsiperheessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Vaihda valaisimet liiketunnistimella varustettuun ledivalaisimiin. Löytyy kaikki tarvittavat säädöt samoista kuorista. Jos haluat erikseen jatkuvasti päälle kytkennän, niin sitten pitää olla erillinen liiketunnistin ja katkaisija rinnakkain.
Tuolla tapaa en saisi kaikkia toimimaan kun minulla on osa lampuista LED paneeleita. Samoin uusin juuri kaikki lamput niin menisi rahaa roskiin. Muutenkin veikkaan että oikean sävyn löytäminen tuollaisista olisi vaikeaa. Ainakin kaikki mitä olen nähnyt on ollut niitä perus kusen keltaisia. Itellä oli vanhassa kämpässä liikkeentunnistin katkaisimen tilalla missä oli nuo 0,1,A säädöt ja hyvin toimi.

Itse laitoin Nexan langattomat. Eli lampun taakse rasiaan tulee rele, katkaisimen ohittaa jatkuvasti päällä tilaan ja liiketunnistin sopivaan paikkaan. Vessassa, käytävissä jne. tuo on aika ehdoton varsinkin lapsiperheessä.
Voitko laittaa linkkiä ja paljon maksoi?
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Itsellä on Xiaomin Zigbee järjestelmä käytössä käytävässä. Ei vaadi kytkimien vaihtamista (ellet itse halua), mutta toisaalta on riippuvainen WLANin toimivuudesta lamppujen ohjaamista varten.

Gateway, Liiketunnistin ja Lamppu tai RGB versio.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Itsellä on Xiaomin Zigbee järjestelmä käytössä käytävässä. Ei vaadi kytkimien vaihtamista (ellet itse halua), mutta toisaalta on riippuvainen WLANin toimivuudesta lamppujen ohjaamista varten.

Gateway, Liiketunnistin ja Lamppu tai RGB versio.
Itellä on jo Philips Hueta täynnä koko olohuone niin ei viitsisi kahta eri järjestelmää laittaa. Philips Hue vaan ei oikein tuollaisessa käytössä toimi + on erittäin kallis. Olohuoneessa kyllä hintansa arvoinen.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Itellä on jo Philips Hueta täynnä koko olohuone niin ei viitsisi kahta eri järjestelmää laittaa. Philips Hue vaan ei oikein tuollaisessa käytössä toimi + on erittäin kallis. Olohuoneessa kyllä hintansa arvoinen.
Minkälaisen systeemin oot rakentanu? Nyt ollaan varmaan aika kaukana OP:n liiketunnistimista :D


Olettaen että OP ei ole teknofiili, speksisi täyttävä katkaisija on tässä: LIIKETUNNISTIN/KYTKIN ATIA HEHKULAMPULLE | K-rauta.fi
Liiketunnistin korvaamaan valokatkaisijaa esimerkiksi WC-tiloissa tai vaatehuoneessa. Max. Kuormitus 500W hehkulamppu. Toimintasäde 8 metriä. Lampun paloaika säädettävissä 10 sek - 5 min.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Minkälaisen systeemin oot rakentanu? Nyt ollaan varmaan aika kaukana OP:n liiketunnistimista :D

Olettaen että OP ei ole teknofiili, speksisi täyttävä katkaisija on tässä: LIIKETUNNISTIN/KYTKIN ATIA HEHKULAMPULLE | K-rauta.fi
Jos tarkkaan katsot niin mä olen OP ;) Mulla on olohuoneessa 2x Philips Hue 1 gen E27 lamppuja ja 6 metriä Philips Hue led nauhaa. Tuossa huoneessa kaikki toimii kaukosäätimellä kätevästi mutta rahaa on palanut tuohon kohtuullisen paljon. Jos tuon huella hoitaisi olisi ongelmana se ettei oletus värilämpötilaa saa säädettyä minkä saisi korjattua sillä että asentaisi kaukosäätimen jokaisen kytkimen päälle mutta hinta olisi silloin 60€ per lamppu, 40€ per liikkeentunnistin, 20€ per kaukosäädin ja noita haluaisin 5 kpl niin hinta olisi 600€ siitä etten jaksaisi aina naputella noita päälle ja pois.

Mielelläni asentaisin noi alakertaan tiloihin joissa liikun eniten mutta valot on käytänössä pakko naputtaa pois joka kerta koska muuten loistavat olohuoneeseeni. Tiloja on keittiö 2x, Eteinen, Tuulikaappi, WC. Tuo linkkaamasi on paras tähän mennessä vaikka 225€ on kohtuu suolainen hinta. Joskin jos parempaa ei tule vastaan niin täytyy kai noita hankkia ja ehkä harkita myös sitä mihin tiloihin noita laittelee.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Jos tarkkaan katsot niin mä olen OP ;) Mulla on olohuoneessa 2x Philips Hue 1 gen E27 lamppuja ja 6 metriä Philips Hue led nauhaa. Tuossa huoneessa kaikki toimii kaukosäätimellä kätevästi mutta rahaa on palanut tuohon kohtuullisen paljon. Jos tuon huella hoitaisi olisi ongelmana se ettei oletus värilämpötilaa saa säädettyä minkä saisi korjattua sillä että asentaisi kaukosäätimen jokaisen kytkimen päälle mutta hinta olisi silloin 60€ per lamppu, 40€ per liikkeentunnistin, 20€ per kaukosäädin ja noita haluaisin 5 kpl niin hinta olisi 600€ siitä etten jaksaisi aina naputella noita päälle ja pois.

Mielelläni asentaisin noi alakertaan tiloihin joissa liikun eniten mutta valot on käytänössä pakko naputtaa pois joka kerta koska muuten loistavat olohuoneeseeni. Tiloja on keittiö 2x, Eteinen, Tuulikaappi, WC. Tuo linkkaamasi on paras tähän mennessä vaikka 225€ on kohtuu suolainen hinta. Joskin jos parempaa ei tule vastaan niin täytyy kai noita hankkia ja ehkä harkita myös sitä mihin tiloihin noita laittelee.
Katos perkele :D No mut vähän taidat tykätä tekniikan suuresta määrästä! Hue:ssahan on se appi? Eikö sinne saa montaa lamppua tai jotain? Omasta mielestä toi on toki enemmän just olkkarin luxustuote. Tuulikaappiin ja vessaan laittaisin noi linkkaamani.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Katos perkele :D No mut vähän taidat tykätä tekniikan suuresta määrästä! Hue:ssahan on se appi? Eikö sinne saa montaa lamppua tai jotain? Omasta mielestä toi on toki enemmän just olkkarin luxustuote. Tuulikaappiin ja vessaan laittaisin noi linkkaamani.
Mulla on TV taso missä on 4 kaappia niin yhdessä on modeemi ja tuo hue bridge ja lamput taas ei eroa normaaleista ja LED listatkin on verholistassa piilossa joten nuo sai melko huomaamattomasti integroitua huoneeseen. Tuossa on normivaloja kätevämpänä se että mulla on kaukosäätimen teline mukana tulleilla magneeteilla kiinni kuuloketelineessä niin valoja pystyy säätelemään ilman että tarvii persettä nostaa pelatessa :p

Hue on teoriassa ihan kiva ja siihen saisi vissiin sellaisen että kun kuljen tiettyihin paikkoihin valot käynnistyy yms. mutta en kotona aina kanna Nexus 6 mukana kun se on kohtuullisen iso luuri niin ei oikein onnistu. Täytyy seurailla jos tulisi joskus jotain alennuksia tmv. noissa. Ei mikään hirveä hoppu ole.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 485
Viestejä
4 163 957
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom