Jos en osannut järkevää jo avattua keskustelua tälle löytää, niin antakaa vanhukselle anteeksi.
Aika pitkälle haukutaan kanssa autoilijoita tumpeloiksi, mutta kun asiaa tarkastelee useammasta tulokulmasta saattaa liikennesuunnittelu olla se syypää tötöilyyn. Virkamiehet tekee vuosittain kalliita matkoja ulkomaille tutkimaan miten asiat muualla ratkaistu.
Pääkaupunkiseudun kehätiet oli alussa fiasko, millainen älynväläys on tehdä nopea linja kaupungin sivulle ja tunkea sinne liikennevaloja. Kehä 3 taitaa olla jo näistä vapaa. Ykkösellä niitä muistini mukaan vielä molemmissa päädyissä on. Muutenkin kehätie tulisi rakentaa siten, että siellä oletuksena virta kokoajan etenee. Tuonne sitten liitytään mukaan tai pois muita häiritsemättä. Tämän huomaa heti kun ajelee ulkomailla, mutta en tiedä mihin nuo virkamiesten matkat on suuntautuneet. Eivät ole ideaa osanneet kopioida.
Mikä sitten sai suivaantumaan niin paljon, että piti tätä keskustelua alkaa avaamaan.
Ajelin taas Lappiin suurimmaksi osaksi E75. Ja pidän kyllä Oulu-Kemi väliä katastrofina. Eikö niitä 60 alueita ja liikennevaloja sekä ympyröitä saada mitenkään kierrettyä. Kyseessä on kuitenkin ehkä maamme tärkein runkoverkko pyörillä kulkeville ajoneuvoille. Luulisi helposti EU rahaa löytyvän, kun Oulusta piirretään moottoritien linja Kemiin. Se että joku Turkulainen pääsee junalla 10min nopeammin Helsinkiin on toisarvoinen seikka tuon liikennesolmun ratkaisemiseksi. Onko Iin saatava matkailijat tosiaan niin nalkkiin että ei sujuvaa liikennettä voida sallia. Ehkä olen sitten yksin tämän ajatukseni kanssa, mutta toin sen nyt esille että saan kuulla kommenttia puolesta/vastaan.
Muutama muukin suunnittelun kukkanen löytyy muistin perukoilta, mutta tuo tärkein piti tässä saada ensin tuotua julki.
Aika pitkälle haukutaan kanssa autoilijoita tumpeloiksi, mutta kun asiaa tarkastelee useammasta tulokulmasta saattaa liikennesuunnittelu olla se syypää tötöilyyn. Virkamiehet tekee vuosittain kalliita matkoja ulkomaille tutkimaan miten asiat muualla ratkaistu.
Pääkaupunkiseudun kehätiet oli alussa fiasko, millainen älynväläys on tehdä nopea linja kaupungin sivulle ja tunkea sinne liikennevaloja. Kehä 3 taitaa olla jo näistä vapaa. Ykkösellä niitä muistini mukaan vielä molemmissa päädyissä on. Muutenkin kehätie tulisi rakentaa siten, että siellä oletuksena virta kokoajan etenee. Tuonne sitten liitytään mukaan tai pois muita häiritsemättä. Tämän huomaa heti kun ajelee ulkomailla, mutta en tiedä mihin nuo virkamiesten matkat on suuntautuneet. Eivät ole ideaa osanneet kopioida.
Mikä sitten sai suivaantumaan niin paljon, että piti tätä keskustelua alkaa avaamaan.
Ajelin taas Lappiin suurimmaksi osaksi E75. Ja pidän kyllä Oulu-Kemi väliä katastrofina. Eikö niitä 60 alueita ja liikennevaloja sekä ympyröitä saada mitenkään kierrettyä. Kyseessä on kuitenkin ehkä maamme tärkein runkoverkko pyörillä kulkeville ajoneuvoille. Luulisi helposti EU rahaa löytyvän, kun Oulusta piirretään moottoritien linja Kemiin. Se että joku Turkulainen pääsee junalla 10min nopeammin Helsinkiin on toisarvoinen seikka tuon liikennesolmun ratkaisemiseksi. Onko Iin saatava matkailijat tosiaan niin nalkkiin että ei sujuvaa liikennettä voida sallia. Ehkä olen sitten yksin tämän ajatukseni kanssa, mutta toin sen nyt esille että saan kuulla kommenttia puolesta/vastaan.
Muutama muukin suunnittelun kukkanen löytyy muistin perukoilta, mutta tuo tärkein piti tässä saada ensin tuotua julki.